بازدید 33929
گزارشی از خشونت‌ها و خسارت‌ها:

بیش از ۱۰۰ بانک و فروشگاه غارت شد

اولین برآورد‌های یک نهاد امنیتی از میزان اعتراضات بنزینی در روز‌های گذشته از حجم خشونت گسترده و سازمان‌دهی‌شده حکایت دارد.
کد خبر: ۹۳۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 17 November 2019

 اولین برآورد‌های یک نهاد امنیتی از میزان اعتراضات بنزینی در روز‌های گذشته از حجم خشونت گسترده و سازمان‌دهی‌شده حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس این گزارش، تعداد کل معترضیان و آشوبگران از شب جمعه تاکنون مجموعا ۸۷۴۰۰ نفر برآورد شده که از این میزان حدود ۸۲۲۰۰ نفر مرد و ۵۲۰۰ نفر آن‌ها زن بوده اند.

بخش قابل توجهی از معترضان صرفا در محل تجمعات حاضر بوده و با هسته مرکزی اغتشاشات همراهی نداشتند. با این حال برای بسیاری از آن‌ها پیامک هشدار توسط دستگاه‌های امنیتی ارسال شده است.

شیوه عملکرد هسته اصلی خشونت نشان می‌دهد که این افراد کاملا آموزش دیده بوده و برخلاف بسیاری از مردم که از افزایش ناگهانی بنزین غافلگیر شده‌اند، این افراد مترصد و آماده چنین موقعیتی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، از میان ۱۰۸۰ شهر و شهرستان کشور، اعتراضات و تجمعات کوچک و بزرگ در ۱۰۰ نقطه کشور صورت گرفته که جمعیت این تجمعات بین ۵۰ تا حداکثر ۱۵۰۰ نفر تخمین زده شده است.

حجم خشونت و میزان تخریب آشوبگران نسبت به تجمعات دی ماه ۹۶ گسترده‌تر و مخرب‌تر بوده و در نتیجه آسیب‌های جانی و مالی در مقایسه با آن افزایش داشته است.

در استان‌های خوزستان، تهران بزرگ، فارس و کرمان بیشترین آسیب به اموال عمومی زده شده است.

آمار دقیقی از میزان کشته شده‌ها در دسترس خبرنگار فارس نیست، اما بیشترین تلفات مربوط به حمله اوباش مسلح به انبار‌های نفتی و مقر‌های نظامی بوده است که در جریان جلوگیری از انفجار انبار‌های نفتی و خلع سلاح مقر‌های نظامی به وقوع پیوسته است. تعدادی از نیرو‌های پلیس و مردمی نیز در این حملات به شهادت رسیدند.

تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر در کل کشور بازداشت شده‌اند و بیش از ۱۰۰ بانک و ۵۷ فروشگاه بزرگ فقط در یک استان به آتش کشیده شده و یا به غارت رفته است.

به عنوان نمونه در یکی از تلخ‌ترین حوادث شب گذشته در استان تهران بعد از حمله اوباش به یک بانک و آتش زدن آن، کل ساختمان و طبقات بالایی آن که مسکونی بوده است، دچار حریق شده و عده‌ای در پشت بام ساختمان محبوس شده‌اند.

ورود آتش‌نشانی به صحنه به دلیل اجتماع اغتشاشگران و توقف ماشین‌ها با تاخیر قابل توجهی صورت گرفته و در لحظات آخر با تلاش مردم و اقدام پلیس جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شده است.

در تهران و شهرستان‌ها کار شناسایی ماشین‌هایی که اقدام به بستن خیابان‌ها می‌کردند انجام شده است که از امروز مراحل بازداشت آن‌ها اجرایی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰۱
انتشار یافته: ۱۶
عمدا این اتفاقات رخ میده تا مردم نتونن آروم اعتراض کنند...
آخرش دولت هم پیاز را میخوره، هم شلاق میخوره، هم جریمه میده...
...................
آبا به جز بستن خیابان راه دیگه ای برای اعتراض هست؟
کوچکترین اعتراض به آمریکا و اسرائیل و معاندین ارتباط داده میشه....
اگر هر بانکی یک نیرو انتظامی جلو ان بود هیچ موقع این اتفاق نمی افتاد
چه جالبه این امار نفرات.استادیوم ازادی که بلیط میفروشن به این دقت نمیتونن امار تماشاگران بدن.
عجب آمار دقیق بود یعنی اینا تو 100 تا شهر نفر شمار گذاشتن و این آمار دقیق رو در آوردن!!!!
بستن خیابان که یک اعتراض آرام بود چرا باید بازداشت شوند؟
بخاطر حدود 90 هزار نفر کل اینترنت کشور رو تعطیل کردید؟؟؟
ادم به شک می افتد که نکند برخی جریانهای سیاسی خودشان پشت این آشوب ها هستند.نیروی انتظامی که دایره کارش تا گیر دادن به زلف پریشان چند دختر هم هست یعنی انقدر عاجز است که نمی تواند جلوی این اوباش را بگیرد؟در امریکا هم که ادعای دموکراسی خواهی دارد پلیس کسانی را که غارتگری می کنند با گلوله مستقیم هدف قرار می دهد و سالی 2000 نفر فقط توسط پلیس کشته می شوند حالا شما چطور اجازه داده اید که اوباش به جان و مال مردم تعرض کنند؟
غارت فروشگاه یعنی خالی بودن شکم مردم.
از دادستانی و پلیس فتا درخواست میشود وب سایتی را برای ارسال اطلاعات و فیلم و عکس مردم در مورد اتفاقات اخیر ایجاد کند تا اخلالگران و اراذل شناسائی و دستگیر شوند.
فقر و گرسنگی حقیقتی غیر قابل انکار از جامعه امروز ماست.
در طول ۴۰ سالی که از انقلاب گذشت هنوز غارتی اتفاق نیفتاده بود ولی امروز... این نشانه وخامت اوضاع اقتصادی جامعه امروز ماست.
تا دیر نشده فکری باید کرد...
ترحم بر این جانیان اغتشاشگر توسط هر کس که انجام شود یک خیانت نابخشودنیست. این اراذل باید به درک واصل شوند. زمانی که ما گلوهای خود را پاره می کنیم و می گوییم هدف ایران است و مبارزه با جمهوری اسلامی فقط یک بهانه است بعضی ما را ساده لوح پنداشتند. با این اراذل وحشی مماشات نکنید و این فتنه را طوری خفه کنید که این انساننماها جرات این غلطها را پیدا نکنند. پاینده ایران.
مردم با خارجی دوست ندارند باشند اما با خیانتکاران داخلی هم دوست ندارند باشند ولی باید مسولینی که پول بیت المال کشور برای خودشان می دانند عوض شوند تظاهرات مسالمت امیز تا تغییرات چرا عراق خوبه برای مردم ماکه فساد از بوش نمیشه تحمل کرد بده
مسئولین بزرگوار : مشکل باید اساسی حل بشه نه اینکه صورت مسئله با بگیروببند پاک بشه . الان من کارگر با کمترین

حقوق و امنیت شغلی با افزایش سه برابری بنزین و گرانیهای ناشی از اون باید چکار کنم ؟؟؟ بخدا قسم جلو زن و بچم

شرمندم !!! آقای یک نهاد امنیتی شما بفرمایید که من بیچاره باید چه خاکی بر سر کنم ؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر