بازدید 12633

فیلم: جای خالی مدیران تیرانداز شهرداری تهران در خیابان!

شهردار تهران با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی، تاکید داشت که بر روند برف‌روبی و بازگشایی معابر مناطق درگیر، نظارت دارد؛ ادعایی که دست کم با مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک همخوانی ندارد. گفت‌وگو با رانندگانی که یکی شان به طعنه می‌گوید که شاید اگر شهرداری از ایشان عوارض برف گرفته شده بود، برای بازگشایی خیابان تلاشی صورت می‌داد!
کد خبر: ۹۳۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 16 November 2019
تابناک شهری«نمی‌توان که برف را با تیر در هوا زد!»؛ این اظهار نظر یکی از مدیران شهرداری تهران در پاسخ به انتقادات از این نهاد در خصوص اوضاع بحرانی شهر بعد از بارش برف امروز است.

به گزارش «تابناک»، البته این تنها اظهار نظر شاز اصغر عطایی، مدیرکل خدمت شهری شهرداری تهران نیست و به باور وی، نه تنها شهرداری تهران با بارش برف غافلگیر نشده، بلکه کاملا برای مقابله با این تغییرات جوی آمادگی داشته و عامل به وجود آمدن برخی مشکلات در سطح شهر، مردمِ ناآماده بوده اند!

او می‌گوید: «به هر تقدیر بخشی از مشکلات ناشی از آن است که شهروندان با بارش برف غافلگیر شده و بخشی از تمهیداتی که باید خودشان می‌اندیشیده از جمله زنجیر چرخ و لباس گرم را نیندیشیده و امروز شاهد بروز برخی مشکلات هستیم!»
 
فیلم: جای خالی مدیران تیرانداز شهرداری تهران در خیابان!

عطایی در پاسخ به این سوال که تصاویر در سطح شهر نشان می‌دهد، برف در برخی مناطق نسبتا سنگین است و یخ‌زدگی نیز در سطح شهر مشاهده می‌شود، می‌گوید: «البته ما نیز برای این شرایط تمرین نداریم. سطح خیابان‌ها را پاک می‌کنیم، دوباره سفید می‌شود، برف نشسته و نمی‌توان آن را در هوا با تیر زد، برف طبیعی است و باید روی زمین بنشینید و با شن و نمک و یا گریدر آن را برطرف کرد.».

اما واقعیت چیست و اظهارات این مقام مسئول تا چه اندازه منطبق بر واقعیت است؟ آیا آنچه موجب شده بارش نخستین برف سال تهران را به ترافیک گره خورده و مشکلات ریز و درشت گرفتار کند، ناآمادگی شهروندان و غافلگیری ایشان بوده و مجموعه مدیریت شهری حضور موثر و بی اشکالی داشته است؟ تکلیف گلایه‌های پرشمار شهروندان از کمبود‌ها به ویزه در حمل و نقل عمومی چه می‌شود؟
 
فیلم: جای خالی مدیران تیرانداز شهرداری تهران در خیابان!

خبرنگار «تابناک» برای یافتن پاسخ این سوالات راهی برخی نقاط شهر شد تا با مردم گفتگو کرده و حضور ماموران شهرداری در معابر و تلاش شان برای رفع مشکلات ناشی از بارش برف و همچنین وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد ارزیابی میدانی قرار دهد.
 
نیم نگاهی به شرایط حاکم بر برخی نقاط پایتخت که حاوی نکات جالب توجهی است. با این یادآوری که قرار نیست منکر تلاش‌های صورت گرفته برای رفع گره‌های ترافیکی در پی بارش برف توسط نهاد‌های مختلف از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی یا ماموران شهرداری شویم یا فراموش کنیم که شدت بارش در برخی نقاط زیاد بوده و بروز برخی مشکلات تا حدودی طبیعی است.

توقف چند ساعته برای استفاده از سامانه «تندرو»!

از جمله ایده‌هایی که حدود یک دهه است که در تهران برای سهولت حمل و نقل عمومی اجرایی شده و در بسیاری دیگر از شهر‌های کشورمان هم در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته است، سامانه‌های اتوبوس تندرو یا بی آر تی است که در چندین مسیر اصلی پایتخت، از جمله در مسیر خیابان ولیعصر (عج) در حدفاصل جنوب تا شمال شهر در دسترس شهروندان قرار دارد.

ناوگان اتوبوس‌هایی که قرار بوده شهروندان را به سرعت جابجا کرده و نبض رفت و آمد در سطح شهر به واسطه آن‌ها بتپد، اما در روز‌های عادی نیز با انبوه مشکلات مواجه است، چه برسد به روز‌های بارانی و برفی. سامانه‌ای که توان جابجایی انبوه مسافران را ندارد و به شدت نیازمند تجهیز و توسعه است، اما برای رفع مشکلاتش هیچ طرح و برنامه مدونی در دستور کار نیست.

درباره مشکلاتی سخن می‌گوییم که به روایت فیلم زیر، مشخص است که در محدوده مرکزی شهر هم در ابعاد وسیع خودنمایی می‌کند، بی آنکه تلاشی برای رفع آن در دستور کار قرار داشته باشد یا تدابیر ویژه روز برفی موجب شده باشد که با اعمال نظارت‌های ویژه، تلاش برای رفع آن در دستور کار قرار گیرد:
تعداد بازدید : 1127


باید عوارض برف می‌گرفتند تا کاری کنند!

ساعاتی پس از شروع بارش برف در سطح شهر و در شرایطی که پیش بینی‌های هواشناسی در روز‌های گذشته حکایت از بروز این شرایط جوی داشت، اخباری از برخی نقاط شهر به گوش می‌رسید که حکایت از گره خوردن ترافیک در برخی نقاط شهر و توقف کامل و طولانی مدت خودرو‌ها در برخی معابر داشت. خبری از جنس غافلگیری دوباره مجموعه مدیریت شهری!

این در حالی بود که شهردار تهران با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی، تاکید داشت که به همراه برخی همکارانش، «از ابتدای بارش برف در مرکز کنترل ترافیک حضور و بر روند برف‌روبی و بازگشایی معابر مناطق درگیر، نظارت دارد» تا این گونه به نظر برسد که مشکلات بروز کرده موقتی و مقطعی است و به زودی رفع خواهد شد.

ادعایی که دست کم با مشاهدات خبرنگار تابناک از برخی معابر شمالی تهران و گفت‌وگو با افراد در راه مانده همخوانی ندارد. گفت‌وگو با رانندگانی که یکی شان به طعنه می‌گوید که شاید اگر شهرداری از ایشان عوارض برف گرفته شده بود، برای بازگشایی خیابان تلاشی صورت می‌داد و ایشان را با مشکلاتشان به حال خود رها نمی‌کرد!
 
تعداد بازدید : 765
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
مترو مرزداران و همینطور خط 7 مترو از مسیر ایستگاه توحید چه زمانی راه میفته؟؟؟ خسته شدیم از بس ترافیک و شلوغی دیدیم.
در روسیه رفیق خودتون، 5 ماه سال برف و یخبندان است، ببینید چه میکنند، شما هم یاد بگیرید.
طرف قیافه اش داره میگه من با پارتی سر کار هستم و شهرداری
ضمنا تابناک، بهشون بگو اینترنت رو وصل کنند، من الان فقط سایت های داخلی رو میتونم وصل بشم، حتی گوگل و یاهو وصل نمیشه.
ترافیک و اعتراضات امروزو همه رو گذاشتین تقصیر برف؟؟؟ شهرای ذیگه که برف نبود چرا ترافیک بود ؟
جدا غير از غافلگير شدن اگر كار ديگري بلديد بگيد ما هم بدونيم
اینترنت جهانی رو قطع کردید چرا؟ فقط سایت های ایرانی رو میشه دید. نمیتونم ایمیل چک کنم. عجب بدبختی گرفتار شدیم.
بستن اتوبان همت توسط عده ای جوان ناآگاه هم زیر سر شهرداری بود؟
اينترنت چرا قطعه ؟ برف اومده روش ؟
تابناک جان، ظاهرا سنگین خوابیدی. یه وقت بیدار نشی. چه خبر؟
افسوس که این مزرعه را آب گرفته
دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
شاعر گرانقدر- روحانی کلید دار - علی برکت الله
کار هر کس نیست خرمن کوفتن
گاو نر می خواهد و مرد کهن
مجموعه شهرداری فاقد صلاحیت هستند و توانایی برخورد وحل کوچکترین مشکل را ندارند و ضمنا با وجود بودجه 19 هزار میلیاردی هیچ پروژه بزرگی هم در دست ندارند. ظاهرا لازم اسن قانون شورا مورد بازنگری قرار گرفته و شورا حذف شود چرا که هیچ کارکرد مثبتی ندارد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل