بازدید 4623

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با «بشار اسد»

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد، پیروزیهای مقتدرانه در عرصه میدانی و دیپلماسی را به رییس جمهور سوریه تبریک گفت
کد خبر: ۹۳۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 15 November 2019

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دمشق با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد، پیروزیهای مقتدرانه در عرصه میدانی و دیپلماسی را به رییس جمهور سوریه تبریک گفت و بیان کرد: «پیروزی‌های سوریه و حوزه مقاومت در مقابله با تروریست‌های تکفیری در عرصه میدانی به شکست اقتدار نظام سلطه و استکبار جهانی منجر گشته است».

وی تروریست‌های داعش را محصول و دست پرورده آمریکایی - صهیونیستی نامید و خاطرنشان کرد: «کینه و خباثت آمریکا و رژیم صهیونسیتی نتوانست تغییری در نقشه منطقه و کشورهای حامی محور مقاومت ایجاد کند و سوریه با قدرت به مقابله تروریست‌ها و اضمحلال آنها در قلب حوزه مقاومت پرداخت».

ذوالنوری سوریه را دوستی دیرینه و سنتی جمهوری اسلامی ایران با اشتراکات دینی و تاریخی خواند و تصریح کرد: « جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یک جبهه و با دشمنی مشترک در حال مبارزه هستند».

وی همچنین تاکید کرد:« خط مقدم جمهوری اسلامی ایران و سوریه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است و ایران با قدرت از منافع خود و متحدین در منطقه دفاع خواهد کرد».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استمزاج خون شهدای ایرانی و ارتش سوریه را ثمره تحکیم، همدلی و وفاق دو کشور دانست و گفت: «ثبات و امنیت کنونی سوریه و منطقه مدیون خون شهدای دو کشور است که در مبارزه و مقابله با دشمنان دو ملت بدست آمده است».

ذوالنوری از توسعه مناسبات و مراودات دو جانبه در جهت گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری استقبال و تصریح کرد: «ضرورت دارد مسیر توسعه همه جانبه و همکاریهای اقتصادی و تجاری فی‌مابین تقویت گردد تا با همکاری شرکتهای ایرانی بازسازی زیرساختهای سوریه آغاز گردد».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نگرانی‌های کنونی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزات مقطعی به کشورهای حوزه مقاومت را نتیجه استیصال این رژیم غاصب دانست و افزود: « تحرکات و تجاوزات صهیونیست‌ها در منطقه تسریع در مسیر سقوط آنهاست و این رژیم در آینده منطقه جایگاهی نخواهد داشت».

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تحریم های ظالمانه آمریکا را منجر به شکست دانست و وحدت کشورهای حوزه مقاومت را رمز پیروزی در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی دانست.

بشار اسد رییس جمهور سوریه در ادامه این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری مقتدر در منطقه و حامی سوریه در منطقه خواند و گفت: «نگاه ما به آینده منطقه کاملا روشن است و اهداف ما در منطقه تحقق یافته است.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در منطقه افزود: «آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و سعی می‌کند در این مسیر دیگر کشورها را نیز نابود کند».

رییس‌جمهور سوریه با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه افزود: « سوریه از مواضع قاطع و حکیمانه امام خامنه ای در مقابله با اقدامات دشمنان، امنیت و ثبات منطقه و سوریه صمیمانه قدردانی می کند».

وی همچنین تاکید کرد: «مردم، ارتش و مسوولین سوریه همواره حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مبارزه با تروریسم را به خاطر خواهند سپرد و تاریخ نیز از این اتحاد به نیکی یاد خواهد کرد».

بشار اسد ضمن انتقاد جدی از اعمال تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: سوریه با همه توان و امکانات خود به حمایت از تهران در مقابله با تحریم ها علیه ایران خواهد پرداخت و روابط ممتاز و راهبردی دو کشور را تعمیق خواهد بخشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر