بازدید 7405

کشف ذخایر جدید و چشمگیر مس در آذربایجان شرقی

کد خبر: ۹۳۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۶ 15 November 2019
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از کشف ذخایر جدید مس به صورت میلیاردی خبر داد و گفت: این افزایش ذخایر، سرمایه گذاری جدید را می‌طلبد که مدیرعامل شرکت ملی مس بر این امر توجه ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اردشیر سعدمحمدی در نشست تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت مس و خودرو که همزمان با اختتامیه هفتمین نمایشگاه فناوری رینوتکس ۲۰۱۹ در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در ۱۷ پروژه مس در آذربایجان شرقی صورت گرفته است اظهار داشت: این یعنی ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را آغاز کردیم که ظرف سه تا چهار سال آینده ثمره آن دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها گردش مالی صنعت مس در آذربایجان شرقی حداقل ۷ هزار میلیارد تومان در سال خواهد بود، افزود: تلاش می‌کنیم در دهه فجر آینده آهک اهر و فاز سه کنسانتره مس سونگون را افتتاح کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از کشف ذخایر جدید مس به صورت میلیاردی خبر داد و گفت: این افزایش ذخایر، سرمایه گذاری جدید را می‌طلبد که مدیرعامل شرکت ملی مس بر این امر توجه ویژه دارد.

وی تلاش برای داخلی سازی بسیاری از قطعات مورد نیاز صنعت مس را یادآور شد و گفت: ۱۷۱۰ قطعه برای سال ۹۸ باید داخلی سازی شود که ۶۲۰ امکان ساخت در استان آذربایجان شرقی ساخته می‌شود و ۱۰۹۰ قطعه هم با مهندسی معکوس در دست مطالعه است. در این زمینه هم اولویت با شرکت‌های فناور است.

سعدمحمدی ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از ۱۰۷۲ قطعه در استان داخلی سازی شده است که ارزش آن ۲۲۰ میلیارد تومان است. با داخلی سازی نیاز‌های صنعت مس، سالانه ۶۸ درصد کاهش هزینه داریم و ۹۵ درصد کاهش ارزبری خواهیم داشت بنابراین صنعت مس از تمامی سازندگان داخلی حمایت قطعی دارد و از نظر مالی کوچکترین دغدغه‌ای ایجاد نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه ۵۰۰ هزار تن مس کاتدی از ازبکستان و... وارد می‌کند که اگر ۲۰ درصد نیاز ترکیه را از آذربایجان شرقی تامین کنیم، برای صنعت مس این استان بسیار ارزشمند خواهد بود که امیدوارم تا سه سال آینده موفق به عمل به این چشم انداز شویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل