بازدید 19024
پیمانه اقتصادی؛

افزایش قیمت خودروها نسبت به هفته قبل/ وسوسه ۱۰۰ میلیارد دلاری ترامپ برای اردوغان/ رئیس کل بانک مرکزی: «گام» تا دو هفته دیگر اجرایی می‌شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران سبزپوش به تعطیلات رفت، روز کابوس‌وار بورس‌های آسیایی، سیگنال افزایشی دلار به بازار سکه، عبور قیمت دلار از مرز مقاومتی، واکنش همتی به نوسان نرخ ارز، طلا منتظر فرصت برای افزایش قیمت، «تسه ۹۶۱۰» بر سقف ماهانه، پایان ثبت‌نام طرح جدید مسکن دولت در چهل شهر، تسهیلات پر هزینه سد راه متقاضیان طرح ملی مسکن و افت تقاضای نفت از ۲۰۲۵ به بعد را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 14 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران سبزپوش به تعطیلات رفت، روز کابوس‌وار بورس‌های آسیایی، سیگنال افزایشی دلار به بازار سکه، عبور قیمت دلار از مرز مقاومتی، واکنش همتی به نوسان نرخ ارز، طلا منتظر فرصت برای افزایش قیمت، «تسه ۹۶۱۰» بر سقف ماهانه، پایان ثبت‌نام طرح جدید مسکن دولت در چهل شهر، تسهیلات پر هزینه سد راه متقاضیان طرح ملی مسکن و افت تقاضای نفت از ۲۰۲۵ به بعد را در بر دارد.

بورس تهران سبزپوش به تعطیلات رفت

تالار حافظ دیروز و در واپسین روز معاملاتی هفته سوم آبان ماه با سبزپوشی همه شاخص های اصلی بورس تهران مواجه شد و شاخص کل بازدهی ۰.۴۳ درصدی طی این هفته را ثبت کرد. به نقل از نبض بورس، در نیم ساعت ابتدایی بازار شاخص کل با رشد بیش از ۶۰۰ واحدی مواجه و در نهایت با افزایش ۴۳۸ واحدی کانال ۳۰۷ هزار واحدی را پس گرفت و در ارتفاع ۳۰۷ هزار و ۹۴ واحدی قرار گرفت که نماد گروه مپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت و در مقابل نماد پتروشیمی جم (جم) بیشترین نقش کاهنده را بر دماسنج اصلی بازار ثبت کرد. شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۱۱۷ واحدی در ارتفاع ۸۲ هزار و ۲۷۳ واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم وزن با تقویت ۶۸۶ واحدی در ارتفاع ۸۸ هزار و ۴۵۱ واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با رشد ۴۵۸ واحدی رقم ۵۹ هزار و ۱۴۳ واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص آزاد شناور با رشد ۵۷۳ واحدی در کانال ۳۵۸ هزار و ۳۹ واحدی تثبیت شد و شاخص بازار اول با رشد ۱۱ واحدی به سطح ۲۲۲ هزار و ۶۹۶ واجدی رسید، شاخص بازار دوم نیز با رشد ۲۲۷۶ واحد به رقم ۶۲۶ هزار و ۷۵۵ واحدی را نمایش داد. ارزش معاملات بورس تهران از ۱۱۵۳.۹ میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون برگه سهم طی ۳۲۰ هزار و ۸۹۶ نوبت معاملاتی بود.

افزایش قیمت خودروها نسبت به هفته قبل/ وسوسه ۱۰۰ میلیارد دلاری ترامپ برای اردوغان/ افزایش قیمت خودروها نسبت به هفته قبل/ رئیس کل بانک مرکزی: همتی: «گام» تا دوهفته دیگر اجرایی می‌شود

روز کابوس‌وار بورس‌های آسیایی

به نقل از سی ان بی سی، شاخص‌های بورسی در معاملات روز چهارشنبه، تحت تأثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و تداوم اعتراضات داخلی در هنگ‌کنگ  قرار گرفتند. اعتراضات داخلی در هنگ‌کنگ که ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به چین آغاز شد، بیش از پیش تشدید شده و کری لام- رئیس اجرایی این منطقه- تظاهرکنندگان را آشوب‌طلب و اغتشاشگر خوانده است. وینگ چئونگ - از رهبران معترضان هنگ‌کنگی- هشدار داده است که اوضاع در این منطقه در آستانه انفجار قرار دارد. اوضاع نگران کننده هنگ‌کنگ باعث شد تا بر خلاف بورس‌های اروپا و آمریکا، بورس‌های آسیایی ریزشی باشند. شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۷۶ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۴۲.۰۵  واحدی پایین رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با سقوط  ۲.۰۹ درصدی به ۲۶ هزار و ۵۰۰.۰۲  واحد رسید. در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با ریزش ۰.۲۶ درصدی در سطح ۳۸۹۳.۵۱  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۸۱ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۶۹۸.۴۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.

قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸/ سیگنال افزایشی دلار به بازار سکه

در معاملات روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۹۸، بازار طلا و سکه تهران به رغم ثبات نسبی بازار جهانی طلا، با رشد قیمت‌ها همراه شد. به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام طرح جدید از ابتدای هفته تا به امروز ۴۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبات رسانده است. بر این اساس برای اطلاع از آخرین نرخ‌ها در بازار طلا و سکه تهران گفت‌وگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم. کشتی آرای با تأکید بر اینکه نرخ جهانی طلا در ده روز اخیر با افت ۵۶ دلار برای هر اونس همراه شده است، افزود: امروز بازار طلا و سکه تهران با توجه به رشد نسبی نرخ ارز به ویژه دلار، با روند افزایشی همراه شد، به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با افزایش نسبت به روز قبل، ۴ میلیون و ۳۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی در بازار با افزایش قیمت، به نرخ ۸۴۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۰ هزار تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان رسید. محمد کشتی در پایان با تاکید بر روند نرمال عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه، اظهار داشت: قیمت‌های بازار در شرایط کنونی فقط و فقط تحت تاثیر نوسان نرخ ارز به ویژه دلار آمریکا می‌باشد و همچنان شاهد حباب صفر در قیمت‌های طلا و سکه هستیم.

افزایش قیمت خودروها نسبت به هفته قبل

بازار خودرو این هفته را نیز با نوسان قیمتی پشت سر گذاشت، چه آنکه منحنی قیمت در روزهای ابتدایی و به تبعیت از هفته‌های قبل، رو به صعود رفت و در انتها کمی نزولی شد. 

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پراید در مدل ۱۱۱ (هاچ بک) قیمتی برابر با ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که در مقایسه با هفته گذشته افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. پراید در مدل ۱۳۱ نیز افزایش قیمتی یک میلیون تومانی داشته و در حال حاضر ۴۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. یکی از فعالان بازار به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: پراید جزو خودروهایی است که با کمبود عرضه مواجه بود و سایپا برای مدتی آن را فاکتور نمی‌کرد، اما طی یکی دو روز گذشته اوضاع عرضه آن بهتر شده است. با توجه به این اظهارات، شاید قیمت پراید که چند ماه دیگر از خطوط تولید سایپا (برای مصرف داخلی) حذف می‌شود، دنده عقب بگیرد؛ اما از بازار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خبر می‌رسد، این محصول با افزایش قیمتی چند میلیون تومانی در هفته جاری و نسبت به هفته گذشته مواجه شده است؛ بنابراین، قیمت پژو ۲۰۶ پس از نوسانی که این هفته داشته، به ۸۶ میلیون تومان رسیده است. همچنین تیپ ۵ این خودرو نیز در حال حاضر ۹۵ میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته است.

نمایشگاهداران خودرو پایتخت در مورد پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز خبر از افزایش قیمت ۲میلیون تومانی این خودرو طی هفته جاری و در مقایسه با هفته گذشته می‌دهند. با این حساب، خودروی موردنظر در حال حاضر قیمتی حدود ۱۰۰میلیون تومان دارد. از ۲۰۶‌ها که بگذریم، تیبا و ساینا نیز در هفته جاری و نسبت به هفته گذشته نوسان قیمت را تجربه کرده‌اند و اولی قیمتش بالا رفته و دومی کاهشی شده است. به گفته فعالان بازار، تیبا در حال حاضر ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به هفته گذشته یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. ساینا نیز در حال حاضر ۶۱میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع نشان می‌دهد خودروی موردنظر نسبت به هفته گذشته روندی کاهشی داشته است. ساینا را می‌توان تنها خودرویی دانست که قیمت آن طی این هفته و در مقایسه با هفته گذشته رو به نزول رفته است و این موضوع می‌تواند با بهبود عرضه آن در ارتباط باشد.

عبور قیمت دلار از مرز مقاومتی 11500 تومان

در معاملات روز (چهارشنبه بیست و دوم آبان ماه ۹۸) در بازار آزاد ارز، هر اسکناس دلار آمریکا به افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۱۱۶۷۰ تا ۱۱۶۹۰ تومان رسید. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۱۲۸۰۰ فروخته شد. این در حالی است که در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، تغییری نداشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

واکنش همتی به نوسان نرخ ارز

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اظهار داشت: بارها تأکید کرده ام به دلیل شرایط خاص تحریمی، برخی عوامل سیاسی و بین المللی در مقاطعی ممکن است زمینه تلاش برخی نوسان گیران را ـ که از ثبات بازار ارز متضرر شده اند ـ برای القای انتظارات منفی به وجود آورد. بانک مرکزی با اقتدار به عنوان بازار ساز در بازار ارز حضور فعال دارد. مجددا تاکید می کنم که ارز ابزار مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک های جدی خود را دارد.

طلا منتظر فرصت برای افزایش قیمت

قیمت طلا پس از اظهارات رئیس جمهور آمریکا که به انتظار سرمایه‌گذاران برای نشانه‌های مثبت از وضعیت جنگ تجاری واشنگتن و پکن ضربه زد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بدون تغییر ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور تغییری نداشت و ۱۴۵۸ دلار و ۵۹ معامله شد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۴۵۹ دلار و ۱۰ سنت ایستاد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در کلوب اقتصادی نیویورک گفت: مذاکره‌کنندگان آمریکایی و چینی به فاز اول توافق نزدیک شده‌اند اما هیچ جزییاتی از مذاکرات نداد. به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، روند نزولی قیمت طلا متوقف شده است. ترامپ از یک سو می‌گوید توافق نزدیک است و از سوی دیگر می‌گوید اگر توافق حاصل نشود، تعرفه‌ها را افزایش خواهد دید. این مسأله به وضعیت تجاری کمک نکرده اما از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. وی در ادامه افزود: معامله طلا در یک بازه محدود نشان دهنده ابهامات است و باعث می‌شود معامله‌گران درباره امضای فاز اول توافق تجاری به تردید بیفتند.

وسوسه ۱۰۰ میلیارد دلاری ترامپ برای اردوغان

واشنگتن پست با استناد به منابع خود اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه ای خود طیب اردوغان پیشنهاد ۱۰۰ میلیارد دلار معامله تجاری را مطرح کرده است، این مبلغ در برابر تحریم‌هایی که واشنگتن علیه آنکارا برای خرید سیستم دفاع هوایی S-۴۰۰ روسیه قول داده، به ترکیه داده خواهد شد. منابع این نشریه می گویند پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای بهبود روابط بین ایالات متحده و ترکیه در نامه ای که هفته گذشته از سوی وی به رئیس جمهور ترکیه ارسال شده درج شده است. بر اساس اطلاعات این روزنامه، پیشنهاد ترامپ احتمالاً برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا را "خشمگین" خواهد کرد که ماه گذشته از اعمال تحریم ها علیه ترکیه برای عملیات نظامی این کشور در سوریه حمایت کردند. رئیس جمهور ترکیه در تاریخ ۱۲ تا ۱۳ نوامبر به ایالات متحده سفر خواهد کرد و با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ در خصوص خرید جدیدترین هواپیماهای جنگنده، سامانه های دفاع هوایی S-۴۰۰ و پاتریوت و همچنین اوضاع سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

بازار اوراق مسکن؛ «تسه ۹۶۱۰» بر سقف ماهانه

چهارشنبه هر ورقه تسهیلات مسکن دی ۹۶ در چهارمین صعود پیاپی به ۳۹ هزار و ۲۱۸ تومان رسید. «تسه ۹۶۱۰» این هفته با ثبت بازدهی نزدیک به ۱۲ درصدی، عقب‌نشینی ۱۰ درصدی هفته قبل را جبران کرد. میانگین قیمت ۲۳ امتیاز وام معامله شده دیروز به بیش از ۴۱ هزار تومان رسید. رونق نسبی دوباره «تسه»‌ها را می‌توان ناشی از چند عامل برآورد کرد. افزایش عمر بنای خانه‌های مشمول وام اولین عاملی بود که جرقه‌هایی را در بازار مسکن مهرماه به وجود آورد. به عقیده برخی کارشناسان افت قیمت مسکن و پس از آن ثبات نسبی آن در ماه اخیر و همچنین پایان یافتن ماه‌های محرم و صفر ـ که سنتی با کاهش تقاضای مسکن همراهند ـ دیگر عوامل موثر بر احیای تقاضای «تسه»‌ها بودند. آغاز نام‌نویسی طرح ملی مسکن از مهم‌ترین اتفاقات هفته گذشته بازار مسکن بود.

ثبت‌نام طرح جدید مسکن دولت در ۴۰ شهر پایان یافت

بنا بر اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا ظهر دیروز، ۲۲ آبان‌ماه، ثبت‌نام برنامه اقدام ملی مسکن برای چهار شهرِ شیروان، اسفراین، گرمه، جاجرم در استان‌ خراسان‌شمالی، ۲۰ شهرِ بیرجند، قائن، فردوس، اسدیه، اسفدن، نیمبلوک، سربیشه، طبس، مود، آرین‌شهر، خضری دشت‌بیاض، سه‌قلعه، نهبندان، سرایان، اسلامیه، بشرویه، ارسک، حاجی‌آباد، خوسف، عشق‌آباد در خراسان‌جنوبی، ۱۱ شهرِ زاهدان، زابل، سیرکان، محمدآباد، سراوان، نوک‌آباد، محمدی، زهک، مهرستان، سوران و میرجاوه به پایان رسید. استان قم نیز روز اول ثبت‌نام (۲۱ آبان‌ماه) با ۴۴۰۰ نفر در پنج شهرِ قم، جعفریه، دستجرد، قنوات و کهک ثبت نام انجام داد و در همان روز با تکمیل ظرفیت ثبت نام، سایت ثبت‌نام بسته شد. گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن با احداث ۴۰۰ واحد مسکونی طی امسال و سال آتی احداث و بهره‌برداری خواهد شد. بنا بر اعلام، ۲۰۰ هزار واحد این طرح در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای‌جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده شهرها احداث خواهد شد.

تسهیلات پر هزینه سد راه متقاضیان طرح ملی مسکن

شادمهر کاظم زاده، رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در تمام استان ها گفت: به نظر می رسد که وزارتخانه برای اجرای طرح ملی مسکن در تمام استان ها برنامه ریزی دقیق و مشخصی ندارد و تاکنون برنامه شفافی در این رابطه ارائه نشده است. با توجه به روند اجرای طرح ملی مسکن، این نگرانی مطرح می شود که اجرای طرح با مشکلات و موانع بسیاری روبه رو شود و حتی اجرای طرح در حد حرف و بر روی کاغذ باقی بماند. مجلس چشم انداز روشنی برای اجرای طرح ملی مسکن متصور نیست، از این رو خوب بود که وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر طرح مذکور را عملیاتی می کرد، نه آنکه در پایان عمر دولت تازه طرحی مانند طرح ملی مسکن را آغاز کند. یکی از مهم ترین مشکلات طرح ملی مسکن بحث سود بالای تسهیلات برای متقاضیان است، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، متقاضیان باید ماهیانه بین یک میلیون و دویست هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان را به عنوان بازپرداخت تسهیلات واریز کنند. این در حالی است که طرح مذکور با هدف خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه طراحی شد، البته به این مسأله پاسخ داده شود که کدام یک از خانوارها توان پرداخت این تسهیلات را دارند. /خانه ملت

خط لوله انتقال گاز بین روسیه و چین ماه آینده افتتاح می‌شود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین قصد دارند طی ماه آینده میلادی خط لوله استراتژیک انتقال گاز روسیه به چین را افتتاح کنند. قرار است این خط لوله طی مراسمی با حضور مقامات دو کشور افتتاح شود. یوری اوشاکف، یکی از مقامات ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده است؛ البته قرار نیست رؤسای جمهور دو کشور به صورت فیزیکی در این مراسم شرکت کنند و از طریق ویدئو کنفرانس این خط لوله را افتتاح خواهند کرد. وزارت امور خارجه چین با تأیید این خبر اعلام کرد خط لوله قدرت سیبری پس از آنکه عملیاتی آماده شد در ماه دسامبر افتتاح می‌شود. گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، طی کنفرانس خبری گفت: ساخت این خط لوله با توافق رؤسای دو کشور اجرایی شده است. ساخت این خط لوله یک همکاری استراتژیک در حوزه انرژی است که برای دو کشور بسیار اهمیت دارد. چین بزرگترین شریک تجاری روسیه محسوب شده و توافق بین دو کشور برای انتقال گاز روسیه به چین از شرق دور این کشور در سال 2014 نهایی شده است.

نفت دست از کاهش قیمت برنداشت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به دلیل ضعیف شدن امیدها به توافق تجاری آمریکا و چین که دورنمای اقتصاد جهانی را تیره‌تر کرد، کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

تقاضای نفت از سال ۲۰۲۵ به بعد کم می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش سالانه "دورنمای انرژی جهان" پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۵ رشد خواهد کرد و از آن به بعد به دلیل بهبود بهره وری سوخت و حضور خودروهای برقی بیشتر در جاده‌ها، کمتر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی: «گام» تا دو هفته دیگر اجرایی می‌شود
 
عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح «گام» اظهار کرد: ما به دنبال راهکاری هستیم برای تأمین واحدهای تولیدی که غیر از استفاده از نقدینگی و افزایش آن در کشور باشد. این گام گواهی‌های اعتباری است که بانک‌ها برای تامین زنجیره تولید صادر می‌کنند تا واحدهای تولیدی که در زنجیره تأمین قرار می‌گیرند، از آن استفاده کنند؛ بدون آنکه به نقدینگی کشور افزوده شود که کلیت این طرح شب گذشته در شورای پول و اعتبار تصویب شد و اگر تا دو هفته دیگر جزئیات آن در این شورا تصویب شود اجرای آن را آغاز می‌کنیم. این کار چیزی شبیه ال‌سی داخلی است که تضمین دارد و در بورس هم قابل خرید و فروش خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
اگر شما به این بنجولها میگید خودرو پس آلمانها به مرسدس و بی ام و چی باید بگن !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
واقعا چرا به زور این ماشین ها را به مردم غالب کردن آیا تو قرآن اومده جنس بنجول باید به مردم فروخت
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
9:24شما بهتر قرآن بلدی یا مسئولین؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
بانک مرکزی با اقتدار به عنوان بازار ساز در بازار ارز حضور فعال دارد.....
آقای همتی ارزش پول ملی از 3800 تومان طی دو سال رسیده به 11500 تومان یعنی 200 درصد کاهش ارزش پول ملی و ضرر و زیان برای قراردادهای منعقد شده و کسانی که حقوق و دستمزد بگیر با نرخ ثابت هستند و ..... و از آن طرف چند برابر کردن ثروت افراد ثروتمند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
غالب یا قالب؟
تو قرآن هم در مورد انداختن خودروی بنجل به مردم
چیزی نیومده
در مقابل سوره تحریم را داریم که گفته در زمان تحریمها امت اسلامی باید رو پای خودش بایسته. ما از صدر اسلام تحریم هسیم و انشالله تا قبامت هم تحریمها ادامه خواهد داشت به امید ظهور مهدی موعود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
آقای عزیز
!!!!!سوره تحریم در قرآن در مورد تحریم کشورهاست؟
آقای حمتی اسمش گام بزارین یا هر چیز دیگر را حاصلش همان افزایش نفدینگیه که حاصل تفکر اقتصادی بازاری سنتیه که در این سرزمین رواج داره و فقط گردش مالی را ملاک‌‌ میداند و‌نه تراز مالی و‌تا آن موقع که این تفکر رایج است و‌‌مخصوصا در بانک‌ها این سرطان‌ نقدینگی کنترل بشو‌نیست
دیروز شیر مجددا گران شد
خودرو که گران میشود هفتگی
بنزین هم گران میشود
بورس را که نگو بزودی رکورد ۶۰۰ هزار را هم میزند

اقای همتی هفته پیش خبر از خرید ارزهای خانگی میدهند و امروز پست میگذارند نوسانگیران!!!!!!!!!!!!
جز بانک مرکزی کسی در بازارهای امنیتی مگر میتواند ارز بخرد؟؟؟؟؟

همه چیز ارام است به به
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
ماست یک کیلویی ۱۱۰۰۰ تومان
خسته نباشند
لبنیات و مواد غذایی چون هر روز داره گران میشه برای مردم دیگر عادی شده منتهی اگر یک فرد مثلا اول مهر ۹۸ را یادداشت کنه ماست را چند میخریده و الان چند متوجه افزایش فوق العاده لبنیات میشود منتهی مثلا در داستان اجیل و پسته چون طرف سالی یک بار میخره به جشمش افزایش قیمت می اید.
پارسال کمپین نخریدن اجیل گذاشتن ایا از قیمت اجیل کم شد که نه و تازه امسال گران تر از پارسال هم شده.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
تمام اجناس بازار اگر بیایید با پارسال و قیمت ارز پارسال مقایسه کنید متوجه خواهید شد اوضاع چطوره. ارز و طلا برای دولت حیثیتی شد پارسال در ظاهر بازار را امنیتی کردند و بگیر و ببند و بستن ۱۵۰۰ ردیف کالای وارداتی و ... منتهی سایر اجناس روزانه قیمتهایش از دلار پارسال زده جلو حالا اسمش .
میخواهد رکود تورمی باشد یا هر چیز دیگررا نمی دانم چگونه خودرو با این افت قیمت ارزها این قدر گران شده که ۷۰ تا ۸۰
درصدش تولید داخل است؟؟؟؟
تا مجلس ارز ۴۲۰۰ را باطل اعلام‌ نکند این داستان رانت ارزی و گرانی های ان‌ادامه دارد و خنده دار بود اقای نوبخت میفرمودند
که باد هوا که قیمتها را پایین نیاورده !!!!!!!تاسف انگیزه مردم در به در دنبال ارزانی اجناس هستند منتهی در عمل!!!!!تولید کنندگان داخلی بعضی هاشون از شرایط سواستفاده دارند می کنند و قیمتهایشان از مشابه خارجی هم‌گران‌تر شده
واقعا تا کی باید این دو خودروساز ظلم کنند؟ بخدا دیگه بسه
صدا وسیما بایستی بزرگترین دانشگاه باشند یعنی با مدیریت صحیح حقایق هستی وچگونگی زیستن را به بشریت بیاموزند
واقعا" این ترامپ هم حالش خوب نیست.
بیمار دمدمی مزاج.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
ترامپ بخوبی داره منافع کشورش رو تامین میکنه
ناصر
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
کاش مسئولین ما هم منافع محور بودن یا اگه تحریم محور بودن قدرت اداره کشور بدون ریخت و پاش رو داشتن
مردم ناسپاس انقدر اعتراض كرديد كه ديگر توان خريد پرايد را هم از ما گرفتند
مشخص هست که این بار هیچ نهادی کاری نمی کند...
به نظر میرسد قصد دارند که باز هم به بعانه حاشیه بازار قیمت خودرو را افزایش دهند و باز هم خودرو سازها مردم را سرکیسه کنند.
چرا خودروسازها فروش فوری روزانه را یکماه هست متوقف کرده اند؟
محاسبات اقای نماینده در مورد اصل وام و سود ان برای طرح ملی مسکن اشتباه است شما 100میلیون وام با بهره 18 درصد با باز پرداخت 12 ساله باید ماهی 2میلیون 100 هزار تومان پرداخت نمایند
متاسفانه سران دنیا از امریکای جنایت کار می ترسند و سیاستمداران امریکا خیلی خوب از این ظرفیت دارند سوء استفاده می کنند و خیلی جالب است امریکا به هرکشور های که به خواهد کمک کند سریعا به بانک مرکزیش دستور چاپ دلار های بدون پشتوانه می دهد و جالب اینجا است تمام سران دنیا می دانند. سکوت ترس دارند. چقدر ذلت و چقدر خوار شدند.
اقتصاد دستوری دیگه جواب نمیده دلار درحال رشدهست وبورس درحال سقوط ازعدد سازی هم دیگه کاری ساخته نیست !!!
اقایان که میگفتند بنزین گران نخواهد شد پس چه شد ؟ بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان سه برابر شد تازه هنوز انتخابات مجلس هم برگزارنشده !! پس ببینید بعداز آن چه موجی ازگرانی ها راه خواهد افتاد !!!!! فعلا که دلار رفت بالای ۱۲۰۰۰ تومان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار