بازدید 4159

بولتون: رویکرد ترامپ در قبال ترکیه شخصی است

کد خبر: ۹۳۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 13 November 2019
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: انگیزه‌های شخصی یا منافع مالی انگیزه اصلی رویکرد «دونالد ترامپ» در قبال ترکیه هستند.

به گزارش تارنمای شبکه خبری «ان بی سی»، «جان بولتون» در یک سخنرانی خصوصی، صلاحیت ترامپ در استفاده از شم اقتصادی خود در سیاست خارجی را زیر سووال برد و افزود: چنین مسائلی را نمی توان با استفاده از قوانین برد و باخت در معاملات مسکن رسیدگی کرد؛ وقتی یک معامله کار نمی کند به سراغ دیگری می روید.

۶ نفر از کسانی که در جلسه سخنرانی بولتون حضور داشتند، این اظهارات را در مصاحبه با ان بی سی نیوز نقل قول کرده اند.

این توصیف بولتون از رئیس سابق خود بخش از تصویری است که وی در سطحی گسترده تر درباره رئیس جمهوری آمریکا ارائه داده و نشان می دهد ترامپ فاقد توانایی درک ماهیت روابط در سیاست خارجی و ضرورت وجود انسجام و پیوستگی در آن است.

بولتون از زمان خروج از دولت آمریکا در ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) کمتر در انظار عمومی ظاهر شده و تلاش دموکرات ها برای وادار کردن او برای شهادت دهی در تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون راه به جایی نبرده است.

با این حال به گفته افراد حاضر در سخنرانی بولتون، اظهارات هدفمند او تصویر تیره وتاری را درباره رئیس جمهوری آمریکا و خانواده او که سود شخصی محور اصلی تصمیم گیری آنها را تشکیل می دهد، ارائه می دهد.

این سخنان بولتون چهارشنبه هفته پیش و در مراسمی که شرکت «مورگان استنلی» با موضوع سرمایه گذاری جهانی ترتیب داده بود مطرح شد.

بولتون در این سخنان همچنین «جرد کوشنر» داماد و «ایوانکا ترامپ» دختر ترامپ را که همچنان مشاوران کاخ سفید هستند، مورد انتقاد قرار داد.

بولتون به مدت ۱۷ ماه مشاور امنیت ملی ترامپ بود. رسوایی تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین بعد از خروج او از کاخ سفید مطرح شد.

ترامپ مدعی شد بولتون را اخراج کرده اما خود او میگوید استعفا داده است.

افراد حاضر در جلسه هفته گذشته گفته اند به خاطر نمی آورند او اشاره ای به موضوع اوکراین کرده باشد اما نامه استعفا سه ماه روی میزش بوده است. بولتون از اظهارنظر درباره مساله اوکراین خودداری کرد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به دلیل نقش اصلی در کاخ سفید در دوران خدمتش، از شاهدان احتمالی تحقیقات استیضاح ترامپ است.

تاکنون مقام های کنونی و سابق آمریکایی درباره مخالفت شدید بولتون با تلاش ها برای فشار دولت ترامپ بر اوکراین شهادت داده اند.

گفته می شود «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ نقش اصلی را در تعلیق کمک به اوکراین و برگزاری نشست رئیسان جمهور دو کشور تا زمان تعهد دولت اوکراین به انجام تحقیقات درباره نامزد رقیب ترامپ «جو بایدن» ایفا کرده است.

بولتون در زمان خدمت در کاخ سفید درباره ایران، کره شمالی، سوریه و ظاهرا اوکراین با ترامپ اختلاف داشته است.

او در جلسه شرکت مورگان استنلی گفت از نحوه مدیریت سیاست ترکیه در دولت ترامپ ناامید شده است. بولتون به حمایت گسترده هر دو حزب اصلی آمریکا در کنگره برای تحریم ترکیه به دنبال خرید سامانه های دفاع موشکی اشاره کرد و اظهار داشت: مقاومت ترامپ در مقابل چنین اقدامی قابل توجیه نبود.

افراد حاضر در این جلسه به نقل از بولتون گفتند، وی بر این باور است که موضع گیری ترامپ در قبال ترکیه بر اساس مناسبات تجاری تعیین می شود زیرا هیچ یک از متحدان او با این مواضع همسو نیستند.

ترامپ در تماس تلفنی ۱۴ مهر (۶ اکتبر) با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با خارج کردن سربازان آمریکایی از شمال شرق سوریه موافقت کرد.

بولتون به تازگی برای انتشار کتابی جدید، قراردادی دومیلیون دلاری امضا کرده اما عنوان این کتاب و موضوع آن هنوز اعلام نشده است.

برخی گمانه زنی ها حاکست بولتون قصد دارد در این کتاب درباره دوران خدمت خود در دولت ترامپ افشاگری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها