بازدید 4456

ایمانی: لیست مفسدان را در جیب خود نگاه ندارید

وی با تاکید بر اینکه «آقای روحانی باید صعه صدر خود را باید متناسب با مقام خود بالا ببرد» گفت: « متاسفانه زود عصبانی می‌شوند و بعضا حرف‌هایی می‌زنند که تبعاتی هم برای کشور و مردم دارد. این یک خصلت شخصی است و ربطی هم به مسائل سیاسی ندارد».
کد خبر: ۹۳۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 12 November 2019

حسن روحانی صبح یکشنبه در جریان سفر به یزد و در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد. آقای رئیس جمهور در واقع هیچ حرف‌ تازه‌ای برای گفتن نداشت اما خوب توانست که مردم حاضر در میدان امیرچخماق را به شور آورد و هیجان‌زده کند. خاصه آنجا که به سیدمحمد‌ خاتمی رئیس دولت اصلاحات سلام کرد و حواس‌ها را از تلاش‌هایی که ابتدای سخنرانی برای برهم زدن نظم شده بود، پرت کرد.

به گزارش «آزادی»، سخنرانی اخیر روحانی علاوه بر حرف تازه، هیچ تاکتیک جدیدی هم نداشت. او طبق معمول با گلایه‌های آمیخته به لحنی تند مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داد و بهره‌برداری از چهره‌های محبوب سیاسی، مذهبی، فرهنگی، هنری و ... را نیز چاشنی کار کرد.

نکته قابل توجه اما دلیل تلاش روحانی برای انجام یک سخنرانی پرشور است، به ویژه اکنون که سال‌های پایانی دولت دوم خود را می‌گذراند. کارشناسان و فعالان حوزه سیاست به خصوص مخالفان و منتقدان دولت این رویکرد روحانی را نوعی جهت‌‌دهی سیاسی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌دانند. ناصر ایمانی تحلیل‌گر اصولگرا یکی از همین افراد است که فکر می‌کند تلاش روحانی برای جهت دادن به انتخابات آتی با ویژگی‌های شخصیتی وی آمیخته شده و این لحن تند و عصبانی را به نمایش گذاشته است.

او در گفت‌وگویی با «آزادی» لحن تند روحانی را ناشی از اخلاق شخصی وی دانست و گفت: «آقای روحانی یک مشخص شخصی و اخلاقی که قدیم دارند این است که خیلی سریع عصبانی می‌شوند. این را کسانی که دیدار شخصی با ایشان دارند می‌گویند و در سخنرانی‌ها هم مشخص است. اگر طی این سال‌ها که رئیس جمهور هستند و قبل از آن یک شخصیت شناسی درباره ایشان انجام دهیم، روشن است که به فوریت عصبانی می‌شوند. این اخلاق برای کسی که مسئولیت بالایی در کشور دارد، اصلا پسندیده نیست.»

وی با تاکید بر اینکه «آقای روحانی باید صعه صدر خود را باید متناسب با مقام خود بالا ببرد» گفت: « متاسفانه زود عصبانی می‌شوند و بعضا حرف‌هایی می‌زنند که تبعاتی هم برای کشور و مردم دارد. این یک خصلت شخصی است و ربطی هم به مسائل سیاسی ندارد»

ایمانی در ادامه به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: «نزدیک انتخابات ریاست جمهوری نیستیم اما نزدیک انتخابات مجلس که هسیتم. حداقل حرفی که می‌توان زد این است که این حرف‌های آقای روحانی نوعی جهت‌گیری سیاسی برای انتخابات مجلس است. اینکه چه کسانی و چه تیپ افراد وارد مجلس شود و چه کسانی وارد نشوند.»

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: «اگر آقای روحانی درباره موضوع دادگاه‌ها مشکلی دارد، می تواند در جلسات خصوصی مطرح کند. چند روز قبل هم این را گفته بود و دیدم که آقای رئیسی با متانت جواب دادند که قوه قضاییه باید در خدمت همه قوا باشد و ... . شما فکر کنید اگر آقای آملی لاریجانی الان رئیس قوه قضاییه بود چه جوابی می داد. یادتان است که بارها آقای روحانی تند شد و آقای لاریجانی هم تندتر از او پاسخ داد. آیا این به مصلحت کشور است؟ حالا آقای رئیسی این اخلاقی ندارد و به این نحو پاسخ نداده است. این را هم در نظر داشته باشید که رئیسی و کس دیگری هم نگفته که مبارزه فساد فقط و فقط یعنی گرفتن همین افرادی که الان در دادگاه‌ها مطرح هستند. این یکی از مظاهر مبارزه با فساد است.»

ایمانی با اشاره به نقش قوه مجریه در مبارزه با فساد، گفت: «بیشترین دستگاهی در مورد عدم مبارزه با فساد باید مورد اتهام قرار بگیرد خود قوه مجریه است زیرا فساد اصلا در آنجا تولید و سر قوه قضاییه آوار می‌شود. در قوه مجریه باید فساد را کنترل کرد. آقای روحانی در این باره پاسخگو نیست اما مدام مثل آقای احمدی‌نژاد که می‌گفت لیستی در جیب دارم، سخن می‌گوید. آقای روحانی گفت برخی از نهادها مبالغ کلانی از بیت‌المال را استفاده کرده‌اند. اگر شما اطلاع دارید چرا آن را در جیب خود نگاه‌داشته‌‌اید؟ بگویید که رسیدگی شود. اگر نشد هم از روال قانونی پیگیری کنید، تذکر دهید، به مقامات مسئول نامه بنویسید و ... اگر بعد از همه این‌ها دید که رسیدگی نکردند و قصد و غرضی در کار است اعلام عمومی کنید».

وی همچنین گفت: «برخی می‌گویند مساله اخوی ایشان هم مطرح است اما من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم.انشالله که شان آقای روحانی مبرا از آن است که به خاطر مسائل شخصی این بحث‌ها را مطرح کنند؛ حتما همین طور است. این عصبانیت اما در شان ایشان نیست.»
ایمانی باید تاکید بر اینکه «تنها تعبیر ممکن از سخنان روحانی این است که برای تحول سیاسی آتی یعنی انتخابات زمینه‌سازی می‌کنند» گفت: « هیچ کس از نظر منطقی و عقلی توجیه نیست که سخنان آقای روحانی در یزد چه ربطی به شرایط کنونی کشور دارد؟ کسی متوجه این نیست که دلیل پرخاش به قوه قضاییه با این عصبانیت چیست؟ عقلای جامعه از چپ و راست برای برخورد آقای روحانی در یزد توجیهی ندارند».

ایمانی اظهارات و لحن روحانی را تلاشی برای جهت‌دادن به انتخابات آتی مجلس می‌داند اما طیف تندور در جریان اصولگرا نظر دیگری دارند. این گروه معتقدند که اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد روحانی را ترسانده است! مصداق این مدعا توییت حمید رسایی است. او نوشته بود : «مطابق شنیده های موثق ، روحانی در هیئت دولت با هدف تحریک وزرا ، خطاب به آنها گفته : اینها جنایتکارند. اگر موضع نگیرید ، بزودی سراغ شما هم میایند . نترسید و موضع بگیرید . دولت بعدی یا داعشی است که همه تان حذفید، یا همسو با ما است که از شما خواهش می کنند در پست تان بمانید. پس نترسید و موضع بگیرید.»

رسایی و همفکرانش در متهم کردن روحانی و دولت به ترسیدن از برخورد قوه قضاییه با فساد، زیادی تند می‌روند اما بهتر است که رئیس جمهور هم به‌جای گلایه کردن و در لفافه سخن گفتن همه اطلاعات خود از دانه‌درشت‌های مفسد را اعلام و برخورد با آنان را پیگیری کند، چراکه تنها در این صورت روشن خواهد شد که اظهارات تند روحانی از ترس یا برای جهت‌دهی سیاسی نبوده و به واقع در راستای شفافیت بیشتر و مبارزه با فساد می‌کوشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار