بازدید 10795
۴

واکنش شهردار تهران به آلودگی هوا

امروز شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۲۰ قرار دارد و در آستانه هشدار هستیم که البته این فقط به تهران محدود نمی‌شود و در شهرهای اطراف هم وضعیت حادتر است
کد خبر: ۹۳۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 12 November 2019

شهردار تهران درخصوص آلودگی هوای این روزهای تهران گفت: هم اکنون عدد شاخص آلودگی هوا ۱۲۰ است و در مرز هشدار قرار داریم و این در حالیست که در شهرهای اطراف نیز وضعیت حادتر از تهران است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، پیروز حناچی در مراسم تقدیر از تاکسیران امانتدار (تاکسیرانی که ۷۰ هزار یورو به توریست لهستانی برگرداند) اظهار کرد: امروز شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۲۰ قرار دارد و در آستانه هشدار هستیم که البته این فقط به تهران محدود نمی‌شود و در شهرهای اطراف هم وضعیت حادتر است و پدیده وارونگی هوا را شاهد هستیم که البته با این پدیده در پاییز و زمستان سال‌های گذشته نیز روبرو بوده‌ایم و اگر باد بوزد اوضاع خوب می‌شود و براساس قانون تا به امروز ۹ روز است که هوا ساکن است.

وی تصریح کرد: اعلام شده که برخلاف مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوا برخی از خطوط اتوبوسرانی نیم‌بها نبوده است در حالی که تنها در برخی از خطوط کمتر دارای اتوبوس که البته بخش خصوصی متولی آن است و شب قبل آن به پارکینگ نیامده بودند دستگاه‌ها آپدیت نشده بود.

شهردار تهران ادامه داد: البته این مشکل بلافاصله پس از اعلام از سوی شهروندان مرتفع شد و تردد در این مسیرها نیز نیم بها محسوب شد.

حناچی همچنین درباره فرونشست زمین و اقدامات شهرداری تهران گفت: علت اصلی فرونشست استفاده از منابع آبی زیرزمینی است و جهت‌گیری این است که این برداشت‌ها را کم کنیم و این اقدامات آغاز شده اما مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد موضوع بازچرخوانی آب است که نیازمند تکمیل حلقه تصفیه‌خانه‌های محلی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های ما در حوزه جلوگیری از فرونشست بلند مدت است و برای این امر اقدام سریع و عاجلی نداریم.

شهردار تهران همچنین در رابطه با بودجه سال ۹۹ و ارسال لایحه بودجه سال آینده به شورای شهر تهران تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که مطابق برنامه ۵ ساله سوم بودجه تنظیم شود و رویکرد ما این است که شعارهایی را که داده‌ایم را محقق کنیم که از جمله این شعارها می‌توان به پیاده‌محور شدن، ایجاد مسیر دوچرخه و پیاده‌روی، توسعه قلمرو عمومی و وارد شدن موضوع محله محوری اشاره کرد.

حناچی سپس در ارتباط با اصلاح ساختاری شهرداری تهران نیز گفت:‌ این یک موضوع اساسی است و باید بدانیم که در شهرداری ۱۶ هزار پست سازمانی داریم و بیش از ۶۷ هزار نیرو و در واقع چالش اصلی ما حجم بالای نیروی انسانی است که در جلسه هم‌اندیشی روز یکشنبه گذشته درخصوص این موضوع با اعضای شورای شهر تهران صحبت‌هایی مطرح شد.

وی در خصوص انتشار اسناد بدهی گذشته شهرداری تهران نیز تصریح کرد: این موضوع را در رسانه‌ها منتشر نمی‌کنیم اما قطعا منتشر خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه در مورد طرح‌های موقتی آلودگی هوا خاطر نشان کرد: در این بخش فقط شهرداری تصمیم‌گیرنده نیست و شورایی در استانداری فعال است که همه نقطه‌نظرات در آنجا مطرح می‌شود و تصمیمات در این شورا بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود که البته ما تا مرز تعطیلی هنوز فرصت داریم و امیدواریم به این مرحله نرسیم و شهروندان باید بدانند که چنانچه شاخص‌ها از حد مجاز گذشت تردد یک خودرو تک سرنشین هم سم است.

حناچی ادامه داد: در ارتباط با نوسازی حمل و نقل عمومی نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد و اقدامات اولیه برای ورود ۶۵۰ واگن جدید تامین اعتبار شده است و تامین اتوبوس نیز در کمیسیون زیربنایی دولت در حال پیگیری است.

وی در خصوص نمایشگاه‌های پرمخاطب نیز تاکید کرد: این روزها که نمایشگاه پرمخاطب نداریم اما در شورای ترافیک درباره این موضوع بحث شده است و قرار است لیست نمایشگاه‌ها تا پایان اسفندماه ارائه شود تا چنانچه نمایشگاه پرمخاطبی بود تمهیدات لازم برای انتقال آن به شهر آفتاب انجام شود.

شهردار تهران در پایان درباره نظرات پلیس درخصوص طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا گفت: اینکه گفته می‌شود نظرات پلیس گرفته نمی‌شود صحت ندارد و اتفاقا در شورای ترافیک موضوعات مختلف مطرح می‌شود و پلیس حضور دارد و باید به جای تصمیمات سلیقه‌ای به سمت اجرای قانون برویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴
شهردار محترم بحث وارونگی هوا درر تهران دهها ساله شده سوال اینجاست چرا از اول فصل شروع آن تقریبا اول مهر اقدامات ترافیکی شدید اجرا نمی شود و تماشا میکنند تا حد انفجار بعد شروع به تعطیلی و....؟؟؟
با سلام
به آقای شهردار بفرمایید با برداشتن طرح زوج وفرد هوا بدتر و ترافیک بیشتر شد . گران کردن طرح ترافیک مشکلی را حل نمی کند . راننده ها چند برابر این مبلغ را از مردم می گیرند . دیروز عصر کرایه مسیر ونک به رسالت را نفری 20.000 تومان پرداخت کردم یعنی 5 برابر راننده هم میگفت ماشین نیست و من طرح را دو برابر قیمت خریده ام . چاره ای هم نبود نیم ساعت ایستادم ولی خبری از تاکسی و اتوبوس خالی نبود . این چه نفعی برای شهروندان دارد که هزینه 5 برابری و افزایش آلودگی و ترافیک و معطلی را تحمل کنند تنها نفعش برای شهرداری و راننده های بی انصاف است.
پاسخ ها
لاچین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بی عرضگی خودت را گردن طرح ترافیک ننداز ، سوار نمیشدی
بابا اين شهردارى درآمدش رااز فروش طرح زوج و فرد را فداى سلامتى وراحتى مردم نمى كند هر قدر هم هوا آلوده شود با آمار ساختگى آنرا در حد ناسالم جلوه مى دهند اين آلودگى هرچند براى مردم تهران زيان باراست ولى براى شهردارى با افزايش ٥٠/ طرح ترافيك سود سرشارى دارد
پس اميدوار به معجزه الهى باشيد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر