بازدید 6547
۱

فدراسیون کشتی شش مربی خردسالان را محروم کرد

شش مربی را در کمیته انضباطی محروم کرده‌ایم چرا که کشتی گیران کم سن را مجبور کرده اند که وزن خود را کم کنند.
کد خبر: ۹۳۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 11 November 2019

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه تعداد کشتی گیران فعال در جمعیت ٨٠میلیونی کشور کمتر از ١٠٠هزار نفر است، گفت: باید نسبت به این مسئله چاره اندیشی کنیم و بدانیم که در گذشته یک میلیون کشتی گیر فعال داشته ایم.

به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا دبیر در مراسم مبادله تفاهم نامه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت و آموزش و پرورش و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ١٠٠هزار نفر کشتی گیر فعال داریم در حالی که کشتی برند کشور است به همین دلیل در بخش فراوانی کشتی گیر احساس خطر کرده ایم. باور داریم و به سوی وزارت آموزش و پرورش دست نیاز دراز کرده ایم و خواستار همکاری با این وزارت خانه هستیم که خوشبختانه با استقبال مواجه شده است و طی چند سال آینده شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه در مسیر قهرمانی فشار آوردن بر نونهالان و نوجوانان اشتباه محض است، اظهار کرد: شش مربی را در کمیته انضباطی محروم کرده‌ایم چرا که کشتی گیران کم سن را مجبور کرده اند که وزن خود را کم کنند.

مهرزاد حمیدی -معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت و آموزش و پرورش- نیز با با بیان اینکه باید مدل بومی ورزش کشور شکل گیرد، اظهار کرد: در این راستا باید وظایف هر یک از دستگاه‌ها به طور دقیق مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه اگر سواد و توانایی حرکت در خردسالی شکل نگیرد کودکان نه در ورزش همگانی و نه در ورزش قهرمانی موفق نخواهد بود، خاطرنشان کرد: باید تقسیم کار بر اساس یک سند ملی شکل گیرد و بر اساس این سند موفقیت یا عدم موفقیت فدراسیون کشتی به صورت علمی بررسی شود چرا که در چهار سال هیچ کس نمی‌تواند جادو کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب وزن اضافه می کردن و در رده بالاتر کشتی می گرفتند. خه خه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل