بازدید 4502
۱

سینماهای قدیمی نمای‌شهری را برهم می‌زنند

به گفته برخی کارشناسان یکی از دلایل تعطیلی سینماها، نبود فیلم خوب بر روی گیشه‌ی سینما ها است، اما آمار فروش برخی فیلم ها نشان می دهد که این صنعت همچنان یکی از پردرآمدترین ها به شمار می رود.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 10 November 2019

سالن های سینمایی مخروبه و یا از کار افتاده تهران به قدری زیاد هستند که شاید نتوان لیست دقیقی از آن‌ها در دست داشت، این در حالی است که تمرکز سالن های سینمایی در برخی مناطق شهر مانند کوروش مال و یا پردیس سینمایی ملت باعث این موضوع می شود که حجم زیادی از جمعیت شهر برای تماشای یک فیلم دو ساعته فاصله زیادی را طی بکند که این موضوع خودش علاوه بر از دست رفتن زمان شهروندان به افزایش ترافیک و آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین نیز منجرب می‌شود.

به گزارش تیترشهر، در هر منطقه از شهر که قدم بزنید با کمی دقت می‌توانید یک سالن سینمایی که دیگر کاربردی ندارد را ببینید، سالن هایی که روزی تعداد زیادی از افراد در آن به تماشای فیلم مورد علاقه خود می‌ نشستند در حال حاضر به مخروبه هایی تبدیل شده است که فقط در آن پرندگان و جانواران شهری رفت و آمد می‌کنند، که خود این موضوع زیبایی شهری را برهم می زند. با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب برخی از این سینماها دلیل بی توجهی مدیران را به آن ها را درک نمی‌کنیم و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. این موضوع فقط مختص به شهر تهران نیست و در شهرستان ها هم شاهد این اتفاق هستیم که سیناهای زیادی در حال تعطیل شدن هستند.

به گفته برخی کارشناسان یکی از دلایل تعطیلی سینماها، نبود فیلم خوب بر روی گیشه‌ی سینما ها است، اما آمار فروش برخی فیلم ها نشان می دهد که این صنعت همچنان یکی از پردرآمدترین ها به شمار می رود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در رابطه با بازسازی برخی سینماها شهر تهران به خبرنگار تیترشهرگفت: موضوع سینماها را کمیته فرهنگی،کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پیگیری می‌کند و تلاش شده با هزینه سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی همراه با سیاست‌های تشویقی و حمایتی که شهرداری می تواند داشته باشد، برخی سینماهایی قدیمی‌تر به عنوان یک سرمایه تاریخی و فرهنگی شهر، بازسازی و بازپیرایی شوند و بتوانند به یک مرکز فرهنگی برای مردم تبدیل شوند.

الهام فخاری در ادامه گفت: موضوع بازسازی و بازپیرایی نمای سینماها به صورت یک طرح جامع تا به حال در کمیسیون مطرح نبوده است، اما به عنوان گزارش‌هایی که کمیته‌ها ارائه می‌کنند، کمیسیون فرهنگی به آن می پردازد.

وی در ادامه گفت: طرحی را با عنوان "احیا حریم آثارهنری شهری" به شورا ارائه کردیم، که در این طرح نه تنها آثار هنری مانند آثار تجسمی بلکه بخش‌هایی که جنبه میراث فرهنگی و یا حتی به عنوان بناهای ارزشمند طبقه‌بندی می‌شوند و به عنوان بخشی از حافظه تاریخی شهر و روایتی از شهر ثبت شوند. که این طرح نیازمند سیاست های تشویقی شهرداری و رویکرد هماهنگ و جامعه بین شهرداری و بخش خصوصی و یا نهادهایی که مالکیت سینماها را دارند است و باید طرح اقتصادی برای این کار داشته باشند.

الهام فخاری در ادامه گفت: بازپیرایی محورهای مثل محور تاریخی انقلاب نشان می دهد که می شود با سیاست های تشویقی مالکان را ترقیب کرد تا دست به بازسازی و بازپیرایی بزنند اما جنبه اقتصادی این موضوع هم مهم است.

وی در ادامه گفت: ابتدا باید پویایی اجتماعی برای برخی فضاهای اجتماعی بازگردد تا از نظر اقتصادی برای مالک به صرفه باشد تا دست به بازسازی بزند، این مسائل مانند یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پایان گفت: با توجه به اجتماعی‌تر شدن فضاهای شهری انتظار می رود که سازمان فرهنگی و‌هنری شهرداری تهران، پیشنهاد دهنده سیاست های مشوقی باشد و شهروندان را ترقیب کند و تنها به ارائه برخی خدمات بسنده نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
این همه فیلم در جهان تولید می شود چرا با تنگ نظری نمی گذارید مردم ایران مثل بقیه مردمی که در دنیای آزاد زندگی می کنند آنها را تماشا بکنند ؟ چرا عده ای محدود نظر خودشان را به اکثریت خاموش تحمیل می کنند ؟ تا کی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها