بازدید 37257
«تابناک اقتصادی» بررسی می‌کند؛

عبور قیمت پراید از مرز ۵۱ میلیون تومان؛ دلایل اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟

پراید ۱۱۱، امروز به پیشروی خود در کانال ۵۰ میلیونی ادامه داده و با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی، به ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. پراید سایپا ۱۳۱ هم ۲۰۰ هزار تومان دیگر گران شده و با قیمت ۴۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. این افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی باعث شده، پراید وانت امروز به ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 09 November 2019

عبور قیمت پراید از مرز ۵۱ میلیون تومان؛ دلایل اوج گیری قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟

تابناک اقتصادیفرید زاوه کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به اینکه این روزها قیمت ها در بازار خودرو از نوسانات جزئی عبور کرده است، در مورد دلایل افزایش قیمت خودرو گفت: اولین و اصلی ترین دلیل این است که عرضه کاهش یافته است. دومین دلیل به انتظارات تورمی که در سطح جامعه وجود دارد بازمی گردد. دلیل سوم، خبر توقف تولید برخی خودروها از جمله پراید و پژو 405 است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ آخرین آمار ارائه شده در مورد عملکرد صنعت خودرو نشان می دهد، در هفت ماهه سال جاری در مجموع 430 هزار و 823 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34.9 درصد افت داشته است. به طور خاص، میزان تولید خودروی سواری در هفت ماهه سال جاری 395 هزار و 783 دستگاه بوده که این میزان تولید نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 36.2 درصد کاهش داشته است.

عبور قیمت پراید از مرز 51 میلیون تومان، دلایل اوج گیری قیمت ها در بازار خودرو چیست؟

بررسی ها نشان می دهد در هفت ماهه نخست سال جاری، گروه صنعتی ایران خودرو در مجموع 179 هزار و 704 دستگاه خودروی سواری و گروه صنعتی سایپا 201 هزار و 89 دستگاه خودروی سواری تولید کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب میزان تولید این دو خودروساز بزرگ با افتی 36.9 درصدی و 24.1 درصدی روبه رو شده است.

عبور قیمت پراید از مرز 51 میلیون تومان، دلایل اوج گیری قیمت ها در بازار خودرو چیست؟

کاهش تولید پراید و تیبا در یک ماه/ ادامه توقف تولید سراتو

در گروه صنعتی سایپا بررسی آمارهای تولید ماهانه از سامانه کدال نشان می دهد که این خودروساز در هفت ماهه منتهی به مهر ماه سال جاری در مجموع 105 هزار و 826 دستگاه پراید، 91 هزار و 6 دستگاه تیبا، 3 هزار و 630 دستگاه سراتو، 274 دستگاه آریو و 4 هزار و 83 دستگاه چانگان تولید کرده است. اگر بخواهیم این آمار را ماهانه بررسی کنیم، در مهر ماه سال جاری گروه صنعتی سایپا 12 هزار و 762 دستگاه پراید تولید کرده که در مقایسه با شهریور ماه این میزان تولید حدود 27 درصد کاهش داشته است.

این کاهش تولید خودروی پراید از سوی گروه صنعتی سایپا در حالی رخ داده که طبق توافقات صورت گرفته قرار است تولید این خودرو در تیرماه سال آینده کامل متوقف شود. همچنین در مهرماه سال جاری میزان تولید تیبا در مقایسه با شهریورماه با کاهشی 25.5 درصدی به 11 هزار و 278 دستگاه رسید. توقف تولید سراتو در مهرماه سال جاری به مانند ماه قبل تر ادامه داشت، آریو که تولید آن در شهریور ماه به صفر رسیده بود، گروه صنعتی سایپا در مهرماه 154 دستگاه از آن را تولید کرد و تولید خودروی چانگان نیز با رشدی 2 درصدی در مقایسه به شهریورماه به 812 دستگاه رسید.

ادامه توقف مونتاژ سوزوکی/دانگ فنگ و ایران خودرو به آخر خط رسیدند؟

بررسی آمارهای ماهانه گروه صنعتی ایران خودرو در سامانه کدال نشان می دهد در هفت ماهه نخست سال جاری این گروه صنعتی 120 هزار و 500 دستگاه از گروه پژو، 21 هزار و 466 دستگاه از گروه سمند، 114 دستگاه سوزوکی، 36 هزار و 783 دستگاه رانا، هزار و 611 دستگاه تندر، 3 هزار و 287 دستگاه هایما، 3 هزار و 354 دستگاه دانگ فنگ و 4 هزار و 761 دستگاه پژو 2008 تولید کرده است.

بررسی ها نشان می دهد ایران خودرو تولید در گروه پژو را در مهر ماه سال جاری در مقایسه با شهریورماه با رشدی 9 درصدی به 17 هزار و 609 دستگاه رسانده است. در این گروه خبری از تولید پژو 301 که در تیرماه سال جاری از خط تولید آن رونمایی شد، نیست و همچنین قرار است که تولید پژو 405 هم طبق گفته وزیر صنعت تا پایان امسال متوقف شود. رضا رحمانی در سی ام مهرماه گفت: "تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال متوقف می شود". شایان ذکر است که میزان تولید پژو 2008 در مهرماه سال جاری با کاهشی 76 درصدی نسبت به شهریورماه سال جاری به 125 دستگاه رسیده است.

در گروه سمند نیز ایران خودرو تولید خود در مهرماه سال جاری در مقایسه با شهریور ماه را افزایش داده است و از 2 هزار و 698 دستگاه به 3 هزار و 450 دستگاه رسانده است.

در مهر ماه سال جاری باز هم خودروی سوزوکی ویتارا به مانند چند ماه گذشته مونتاژ نشده و در مقابل میزان تولید این خودرو عدد صفر در مهرماه درج شده است. همچنین به نظر می رسد، ایران خودرو و دانگ فنگ هم به پایان خط همکاری رسیده اند و تولید این خودروی چینی نیز در مهرماه سال جاری به مانند شهریور ماه صفر بوده است.

خودروهای رانا، دنا، تندر و هایما نیز در مهرماه سال جاری در مقایسه با شهریورماه با رشد تولید رو به رو شده اند و گروه صنعتی ایران خودرو به ترتیب از هر کدام از این خودروها 522 دستگاه، 2831 دستگاه، 5 دستگاه و 451 دستگاه تولید کرده است.

وعده وزیر صمت عملی نشد!

کاهش تولید خودرو در هفت ماهه نخست سال جاری در حالی است که رضا رحمانی، وزیر صمت در اسفندماه سال گذشته وعده افزایش تولید خودرو در سال جاری را داده بود.

عبور قیمت پراید از مرز ۵۱ میلیون تومان؛ دلایل اوج گیری قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟

رضا رحمانی، وزیر صنعت ابتدای اسفند پارسال با بیان اینکه برخی نوسانات مقطعی است، گفته بود: مردم نباید تحت تاثیر فضای روانی قرار گیرند، چون به هر میزان مصرف کننده ها تقاضا داشته باشند، در کشور قابل تأمین است، به خصوص در ماه‌های آینده که شاید تولید بیش از رقم کنونی افزایش یابد و با این افزایش تولید قیمت ها متعادل تر می‌شود.

وضعیت قیمت خودروها در بازار چگونه است؟

هر چند که سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پاسخگوی خبرنگار تابناک اقتصادی نبود؛ اما بررسی روند قیمت خودرو در چند روز اخیر، از افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو خبر می دهد.

امروز هجدهم آبان ماه 1398 قیمت خودروهای سایپا در مقایسه با روز گذشته یک دست افزایش یافته اند. تیبا صندوق دار با یک میلیون تومان افزایش به 55 میلیون تومان رسیده است.

قیمت تیبا دو، 500 هزار تومان افزایش یافته و در قیمت 59 میلیون و 900 هزار تومان معامله می شود. قیمت ساینا نیز رشد یک میلیون و 300 هزار تومانی را تجربه نموده و به 63 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

پراید 111، امروز به پیشروی خود در کانال ۵۰ میلیونی ادامه داده و با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی، به ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. پراید سایپا ۱۳۱ هم ۲۰۰ هزار تومان دیگر گران شده و با قیمت ۴۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. این افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی باعث شده پراید وانت امروز به ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد.

در خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو، بیشترین افزایش قیمت مربوط به وانت آریسان بوده که در یک روز سه میلیون تومان گران شده و به ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

سمند LX با کاهش ناچیز ۱۰۰ هزار تومانی به ۸۰ میلیون  و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ امروز در بازار با ثبات قیمت همراه بوده است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار با همان قیمت روز‌های قبل یعنی ۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که حدود ۱۸ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است.

عبور قیمت پراید از مرز ۵۱ میلیون تومان؛ دلایل اوج گیری قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟ 

پژو ۴۰۵ GLX در بازار ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. رانا در بازار امروز تغییری نسبت به روز‌های قبل ندارد و همچنان با قیمت ۸۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا امروز با افزایش قیمت یک میلیون تومانی به نرخ ۱۱۸ میلیون تومان رسیده است. دنا پلاس هم یک میلیون تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشته و در بازار با نرخ ۱۳۶ میلیونی خرید و فروش می‌شود.

آیا تنها کاهش تولید موجب افزایش قیمت خودروها شده است؟

فرید زاوه کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به اینکه این روزها قیمت ها در بازار خودرو از نوسانات جزئی عبور کرده است، در مورد دلایل افزایش قیمت خودرو گفت: اولین و اصلی ترین دلیل این است که عرضه کاهش یافته است. هر چند متأسفانه آمار روزانه ای در مورد میزان تولید خودرو توسط خودروسازان کشور منتشر نمی شود اما طبق آمار رسمی که وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، در هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته عرضه خودرو 35 درصد کاهش یافته است.

دومین دلیل به انتظارات تورمی که در سطح جامعه وجود دارد بازمی گردد. با اینکه اقتصاد کشور یک تورم سنگینی را پشت سر گذاشت به دلیل آنکه تغییری در سیاست های پولی کلان ایجاد نشد و همچنان موتور تولید نقدینگی به سرعت به فعالیت خود ادامه می دهد و به علاوه اتفاقات سیاسی که در حال رخ دادن است باعث شده تا همچنان انتظارات تورمی وجود داشته باشد و باعث افزایش قیمت شود.

وی افزود: همچنین دلیل سوم، خبر توقف تولید برخی خودروها از جمله پراید و پژو 405 می باشد که در افزایش قیمت در بازار خودرو موثر بوده است، چون این توقف تولید این پالس را به بازار می دهد که حدود 50 تا 60 درصد میزان تولید خودرو کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر خودروسازان به گونه ای عمل نکرده اند که فعالان بازار به این نتیجه برسند که با این توقف تولید، خودروهای دیگر جایگزین آن ها خواهد شد. مثلاً تولید خودرویی مانند تیبا که به عنوان جایگزین پراید مطرح می شود، آن قدری نیست که بازار را امیدوار به جایگزینی کند.

این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه به نظر من هنوز التهاب بازار خودرو شروع نشده است، ادامه داد: اما این خطر وجود دارد که این التهاب بازار را فرا گیرد.

زاوه در پاسخ به اینکه سوداگران چقدر نقش در افزایش قیمت خودرو در این روزها دارند، گفت: من واژه سوداگر را زیاد قبول ندارم. یک میلیون نفر در سال گذشته خودروهایی را به نرخ سال 96 ثبت نام کردند. اینکه ما این افراد را سوداگر بنامیم درست نیست. اینها یک میلیون نفری بودند که حالا یا با رابطه و یا با شانس موفق به ثبت نام خودرو به نرخ سال 96 شدند. به مانند کسانی که موفق شده بودند ارز و سکه را به نصف قیمت خریداری کنند. این رفتار آدم ها به دلیل قوانین و مقررات اشتباهی است که از سوی سیاستگذاران اتخاذ می شود.

وقتی که دولت دائم رفتارهای غلط و اشتباهی انجام می دهد نتیجه آن چیزی جز سوداگری توسط مردم نمی شود. حالا این پرسش مطرح است که کسی اندک سرمایه ای دارد که در حال کاهش است این سرمایه را چه کند؟ وقتی شایعه ها یا اخباری چون مالیات ستانی از سپرده های بانکی به جامعه منتقل می شود دیگر اعتماد مردم سلب می شود. وقتی مردم به دولتی در سال 96 رأی دادند که وعده های فراوانی داد و عمل نکرد دیگر اعتماد کاهش خواهد یافت. هنگامی که اعتماد کاهش یافت جامعه تلاش می کند تا خودش را مستقل از دستورهای دولتی نجات دهد. وقتی دولت چیزی می گوید اتفاقا اثر معکوس می گذارد و عوضی که باعث شود بازار آرام شود بدتر بازار ملتهب می شود.    

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۲
پراید 50 میلیون .
دارم به این فکر می کنم که آیا خوشبخت تر از ما هم کسی تو این دنیا هست یا نه ؟
:) :( :( :( :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
مگر آقای دکتر روحانی در مصاحبه با آقای رشیدپور نگفتند دلار ۴۷۰۰ تومنی بالاست و مردم نخرند. دلار قیمتش خیلی کمتره!!!
نتیجه این شد دلار تا مرز ۱۹ تومن هم بالا رفت.
هیچوقت هم دیگه حتی نزدیک ۶ تومن هم نشد.
وعده های این چنینی تا حالا فقط به ضرر مردم شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ما رکورد خوشبختی را زدیم
سلام
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ایا ملت ایران. سزاوار بنز و. بی ام و نیست؟
خويي
| United Arab Emirates |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
خوب حتما نيستيم كه سوار نميشويم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
دستهایی در کارند که این صنعت دا۷لی را هم نابود کنند و واردات اتومبیل را جانشینش.
با این قیمت بهترین اتومبیل لوکس را میتوان وارد کرد!؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
دوستان ناراحت نباشید. درسته که پراید کمی گران شده ولی در عوظ ما با ترزیق گاز به سانتریفیورژرها و راه اندازی مجتد هسته ای موفق شده ایم و بزودی جشن هسته ای برگزار میکنیم
خان آقا ممدشاسگولیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اون یه نفری که بهت منفی داده منم. با افتخااااررر
ررررر
رررره
هههه
هه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
درست نوشتن دوستان که خلایق هرچه لایق عراقیها ببینید 10 سال دیگه چی سوار میشن
رضا
| Germany |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ملتی که کار مفیدش یک ساعت در روز است،نرخ مشارکت نیروی کارش ۲۵ درصد است،تنها صادراتش مواد معدنی است و نه فراورده های مغزی،هنر مردمانش دویدن دنبال پول یا رانه ۴۵۰۰۰مفت تومانی است خر هم از سرش زیاد است چه رسد به بنز و بی ام و و حتی پراید
اخرین متولد تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ماشین نخرید مجبورن عوض کنن.................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
این افزایش قیمت اتومبیل نیست
و این تورم است که در قیمت گذاری تمام کالاها دارد خود را نشان میدهد
و تازه اول راه هستیم و تا ونزوئلا شدن ، کمی تا قسمتی وقت داریم
یه چیزی را ما درست متوجه نشدیم و اون اینه که هر ماشینی با یه هدفی تولید میشه مثلا هدف از تولید پراید تعدیل جمعیته الانم که جمعیته ما در حال افزایشه پس پراید الان نه 51 تومن بلکه 60 باید باشه
پاسخ ها
سلطان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
همین یه پراید برای روسیاهی دولت بسه
خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
بیطربیت
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
مردمی که دنبال هر چیز مجانی هستند حقشونه
بابا ولمون کن تابناک مگه چیزی گرون شد ارزون هم میشه؟؟؟حالا میخواد وزیر وعده بده یا یکی دیگ
اوضاع همه چیز همین طوره ،تحریم ها هیییییچ تاثیری نداشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
بعضی چیزا به تحریم ارتباطش کمه.
مخصوصا اجناس ایرانی.
نمیشه همه چیز را گردن تخریم انداخت.
زمان دکتر احمدی نژاد هم تحریم ها خیلی سخت تر و همراه با اجماع جهانی بود، قیمت پراید شد ۵۰ تومن؟؟؟؟
اگر سابقه تحریم، آن هم بشدت سال های ۹۰ تا ۹۲ نبود نمیشد حرفی زد ولی االان مشخصه دلیل خیلی گرانی ها با این شدت تنها تحریم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
خدارو شکککررر که نداشته
خجالت اوره وضع اداره این اوضاع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
تو الان خودت خیلی باعث افتخاری مثلا؟
ساعت خواب
از هفته گذشته گران شد و سایتهای خبری برخی شان‌گفتند و دوباره ۲۰۳۰ شروع به ماله کشی کرد که همچنین چیزی نبوده و .همه جا ارومه ...
تغییر مدیران عامل این دو گروه خودرو سازی اقدام نمایشی بیشتر نبود .
با این قیمت هرگز مصرف کننده واقعی خرید نمی کنه. اگر معدود خرید و فروشی میشه افرادی هستند که پول زیادی توی جیبشون دارن و به هوای سود باد آورده بین اون دسته از افراد یه جابجایی صورت میگیره. اثرش هم تا شیش ماه دیگه معلوم میشه که یه عده خریدار نهایی انتهای این هرم باقی میمونه که پراید شصت ملیونی رو دستشون باد کرده.
به مسوولان دولتی تبریک میگم.
آفرین
ارزش خودروی داخلی بی کیفیت را بالا بردید.
ارزش پول ملی را کاهش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
یعنی ژاپن رابدهیدیک سال دست مدیران اقتصادی ایران بعدازیک سال اتیوپی وجیبوتی تحویل بگیرید.وا.... به خدا
حالا هی توو اخبار و رادیو و همایش و کنفرانس بگید تحریمها هیچ اثری نداشته و ما تهدید رو به فرصت تبدیل کردیم و چنین و چنان. کو؟ چرا این تبدیل تهدید به فرصت هیچ سودی برای مردم عادی نداره؟...به چه درد من کارمند میخوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
کارمندی که ساکت باشد و به این وضع بی اعتنا باشد همین میشه که شده
روی هرچی دست میذاری ازموادغذایی تا خودرو وغیره قیمتش مدام داره میره بالا ازاونطرف حضرات صحبت ازکاهش نرخ تورم میکنند !!!
تو کشور ما هر چی مسئولین گفتند مردم برعکس عمل کنن یقننا به نفعشان است اگر گفتند داره ارزان میشه یقننا داره گران میشه
...
علی برکت الله !!!
اقای روحانی بخاطر ملت استعفا بده وبرو
خودروی چینی پراید 50 میلیون ...!
کاش اندازه ارزنی توان داشتید بعد چند ده سال تولید پراید با قطعات چینی کل اون رو ایرانی میکردید
میشه بگید قطعات الکترونیکی ساده که تکنولوژی شصت سال پیش رو داره کجا تولید میشه
...آقا ما نمی‌خواهیم خودروساز بشیم بنزین را به قیمت جهانی عرضه کنید واردات
هم آزاد بشه بدون گمرک و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
شما اگه بخوای خودروی دست دوم خارجی رو هم سوار بشی ارز میخواد.
وقتی ارز بخری تقاضا برای ارز زیاد میشه.
وقتی تقاضا برای ارز زیاد شد ارز گرون میشه و پول ملی صدمه می بینه و قدرت خرید کم میشه.
بنابراین ارزش واقعی رو با ارزش اسمی مقایسه نکنید
ما هیچ وقت توان وارد کردن همه چیز رو نداریم.
حتی یک سامانه ی پاتریوت رو اگه می خواستیم بخریم قیمتش ۲۰ ملیارد دلار بود ولی خودمان مفت و مجانی ساختیم
پنجاه میلیون یعنی کمتر از 5 هزار دلار، خب با 5 هزار دلار توقع دارید چی بهتون بدهند در دنیا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
پرفسور ما تو ایران هستیم شما را نمیدونم کجا هستی وقتی همه چیزمان جهانی شد از دستمزد گرفته تا... بعدش چشم خودمان را با جایی قیاس نمی کنیم و با کمتر ۵ هزار دلار دنبال ماشین نمیگردیم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
حالا حساب کن این ملتی که به زور باید در برابر تمام دنیا بایستند و مسئولانشان در ناز و نعمت زندگی کنند و بهترین
ماشینهای ضد گلوله با هزینه های بیت المال سوار میشن چند ماه باید کار کنند تا ۵۰۰۰ دلار درآمد حاصل کنند.
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
مزدا 3 مدل2014 با انبود امکانات رفاهی و ایمنی
مصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
کاملا درست میگید.
قیمت جهانی پراید در حالت بد بینانه ۵۰۰۰ دلار است.
با توجه به مقایسه قیمت های دلار و خودرو در سالهای ۸۹ و ۹۵ .به این نکته پی میبرید.
قیمت پراید در سال ۸۹ حدود ۶۲۰۰ دلار بود.دقیقا نرخی که به آذربایجان صادر میکردن.و در سال ۹۵ حدود ۵۶۰۰ دلار.و در سال ۹۸ حد اقل ۵۰۰۰ دلار قیمت منصفانه ای هسست.قیمت تیبا هم حدود ۶۰۰۰ هزار دلار.یعنی تقریبا تیبا به ارزش ده سال پیش پراید رسیده است. ۸
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
الان مگه داریم به دلار حقوق می گیریم که به دلار خرج کنیم
مردم ما درست مجبور هستند و بهشون تحمیل شده ولی اگر مردم هم شعور ندارن که این ارابه های مرگ رو میخرن به این قیمت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
مردم نمی فهمند!؟ تو خوب میفهمی؟
اتفاقا مردم خوب میدانند وقتی خط تولید پراید بخوابه خودروی جانشین هیچ مزیتی نخواهد داشت فقط گرانتر است. عده ای در مملکت پراید را هدف گرفته اند نه در جهت منافع مردم بلکه برای کوبیدن طرف مقابل.،؛
سوار پراید ۵۱ میلیونی بشی، رادیو را روشن کنی بگه تحریمها بی اثره. واقعا زور داره
پاسخ ها
دلسوخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اصلاربطی به تحریم ها نداره به بی کفایتی وزارت صمت ورانت خوارها ومسئولین غربگرا داردنه تحریم ها
عبور قیمت پراید از مرز ۵۱ میلیون تومان؛ دلایل اوج گیری قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟ دلیل نمیخواد سایپا زود از خواب بیدار شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اگر عمدی باشد چی؟
معلم از شاگردش پرسید : دو ؛ دو تا چند تا میشه؟
شاگردش گفت : بیست و دو تا !
معلم گفت : بچه جان ؛ دو ، دو تا میشه چهار تا ؛ اگر خودشو بکشو ، پنج تا !
یک زمانی یک کشور محصول ش رو انحصاری می کنه تا برتری خدمت و سلامت رو به شهروندان بده . اما این کار در ایران جز سودجویی عده ایی خاص ، دهن کجی به ملت ، لذت بخشی مرگ مردم برای عده ایی بروز کرده و بی ابرویی کشور معنای دیگری داره؟ فکر نکنم تابناک جز ء مردم باشه و این پیام رو پخش کنه . ولی از اعماق وجود م نفزتم رو به کاسبان این انحصار اعلام می کنم
یادش بخیر سه سال پیش یک دستگاه تویوتا کرولا گرفتم ۱۳۰ میلیون، الان با این پول پژو پارس هم بهت نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ای ناقلا پس کاسب تحریمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
رمضانی تویی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اینکه چبزی نیست من سال ۹۱ فقط با۱۶ میلیون پیش پرداخت سرانو ۲۰۰۰ سی سی فول اپشن کره ای خریدم که با سودقسطش کلا شد ۴۸ میلیون حالافکرکنید همین سراتوالان قیمتش چقدره ودراین مدت حقوق ها چنددرصدرشدکرده ؟!!!!
آیا ماشین جزو لوازم ضروری هر خانواده است؟ اون هم حداقل 2 تا؟
به نظر شما مسکن مهم تر است یا ماشین؟ لوازم خانگی یا ماشین؟
الان اگه نگاه کنید اکثر خانواده ها لااقل 2 ماشین دارن. نتیجه اش چی شده: خیابانهای شلوغ، هوای آلوده، تنبلی و بیماریهای ناشی از کم تحرکی. کمبود بنزین خوب و ...
بزارین ماشین گرون بشه. مگر چه اتفاق وحشتناکی (به نسبت گرونی بقیه اقلام) میفته.
اما در عوض دولت مسکن و لوازم ضزوزی خانگی رو ارزون کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اقای محمد امیر خیلی کارت درسته
اونی که ماشین ندارد ان وقت چه کند؟
در ثانی اقتصاد به هم وصله مگه میشود ماشین گران شود و
مسکن و لوازم خانگی ارزان شود؟؟
یک مسکن ۷۰۰ میلیون تا یک میلیاردی کجا پراید ۵۲ میلیونی کجا؟
قیاستان اصلا مع الفارق است .
تازه همان اهن الات و ورق های به کار رفته در خودرو مگر با ورق و فولاد مسکن و لوازم خانگی متفاوت است که یکی اش ارزان شود و یکی دیگر گران؟
نوبل اقتصاد را بیایند در این ایام به کامنت نویسان ایران بدهند.
گوشت گران میشود امثال شماها میفرمایید گوشت سرطان زا است بهتر که گران شد
چای گران میشود همین جور
خودرو گران میشود عده ای مثل شما میفرمایند مشکلی نیست
مسکن گران میشود عده ای میگویند میرویم غار نشینی بی هزینه تر!!!!!عجب
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
با قسمت اول حرفتون مبنی بر اینکه ماشین باید گرون بشه کاملاً موافقم. همون یک ماشین هم برای هر خانواده زیاده. حتی قیمت بنزین که در حال حاضر از آب چاه هم ارزون تره باید به 10 برابر قیمت فعلی افزایش پیدا کنه. اما قیمت مسکن و لوازم خونگی هم ارزون نمیشه و به خصوص قیمت مسکن در کلانشهرها باید اونقدر بالا بره و اجاره نشینی پر هزینه و گران تمام بشه که شاهد خروج جمعیت از تهران و کلانشهرها باشیم تا بلکه تهران هم این وسط یک نفسی بکشه. تهران داره از جمعیت و انواع آلودگی ها منفجر میشه
گوش مخملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
باش تا دولت خونه را ارزان کنه!!!!!!! زهی خیال باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اما در عوض دولت مسکن و لوازم ضزوزی خانگی رو ارزون کنه؟؟؟؟
خود دولت گرون کرده بعد بیاد اینها رو ارزون کنه
این قدر ساده لوحانه به قضیه نگاه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
هر ایرانی باید یک ماشین داشته باشه
شهرداری ها باید عرضه داشته باشن شهر رو گسترش بدن و اتوبان کافی تاسیس کنن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
بله! هشت! با فرمون امثال شما یواش یواش همون یکی هم نیاز نیست! بعد با ۱ وعده غذا هم در روز میشه زنده موند! خجالت نمیکشید از این طرز تفکر پوسیده؟!
خدا وكيله چه کسي بابت پرايداين همه پول ميده اگر واقعا با اين قيمت فروخته ميشه پس هر چه سرمون مياد نصف حقمونه
دلیل اصلی این جریان رضایت و استقبال از پراید ۵۰ میلیونی است و قدرشناسی سایپا و دولت محترم از مردم همیشه در صحنه.
با این شرایط امروزی خدا نکرده اگرجنگ باشد هیچ کس جبهه نمیرود یعنی اینقدر مردم رنج کشیده اند از دست این دولت مردان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
جنگ مگه رفتنیه؟
گرانی دست دولته.مثل گرانی گوشت قرمز که هرگز ارزان نمیشود و چیزهای دیگه..........!!!!!!!
مافیا خودرو و قشر سرمایه دار.متاسفانه کسی نمیتونه داد مردم مستضعف و کارگر که بالای ۹۰ درصد جمعیت ایران رو تشکیل می‌دهند رو از قشر سرمایه دار و مرفه که همه میدونند چه کسانی هستند و با چه کسانی ارتباط دارند و از رانت اطلاعاتی برخوردارند و نه تنها خودرو بلکه
از مایحتاج مردم از خورد و خوراک و میوه و پیاز و سیب زمینی خیار گوجه .. البسه و لوازم خانگی و ... تو دست دارند و هر موقع دلشون میخواد بالا میبرند.خداون قهرش دامن مسئولین رو خواهد گرفت.چون در امانت خیانت کردند.
عموی خدا بیامرز من پراید داشت تصادف کرد .خدا بیامرز از ایمنی ماشینش راضی بود
من فورش فوری مرداد ثبت نام کردم تیبا هنوز تحویل ندادن و میگن ماشین نداریم اگر ندارید چرا هروز ثبت نام میکنید و پول مردم رو میگیرید من انصراف دادم از خرید ماشین و میگن تازه یک ماه دیگه پول میدیم اسم این مار سایپا چیه شما بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
امسالی مثل شما با ثبت نامهای بی منطق منجر به گرانی خودرو و رانت خوری شرکتهای خودروساز میشوید
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اول املای امثال را یاد بگیر
۴۰ ساله سیاستها غلطه و بدتر هم خواهد شد
این حرف ها بیشتر سرگمی است.
علت این گرانیها اینه که دولت و بقیه مسوولان درآمدهای چند صد میلیونی بابت درآمدی که دارند نه تخصص دارند و نه زحمتی می کشند واسه همین گرانی و تورم را درک نمی کنند و مردم را نکبت زاده هاشون حساب میکنند
الان نباید این وزیر رو بر کنار بکنند؟تا حالا چند بار مصاحبه کرده توی این یه سال گفته برنامه داریم و تا یک ماه اینده قیمت ها میاد پایین؟دیگه دروغ یعنی چی؟به کی میگند دروغ گو؟
کاری ندارد.یک قاضی می تواند به علت ایمن نبودن خودروهای یک شرکت حکم پلمپ شرکت را صادر کند.
قوه قضاییه همه فسادهای پنهانو پیدا میکنه الا فساد پیدای تو خودرو سازی رو جای تاسفه
اونوقت به جی این مملکت دل خوش کنیم؟
با این دوزار حقوق و استرس اخراج و رکود
پرایدم نمیشه خرید
میترسم همین بشه 100 میلیون
به نظرم نرخش همین هست.
وقتی هر پراید بابت قطعاتش ۱۶۰۰ یورو ارز بری داره یعنی نزدیک ۳۰ ملیون تومانش از قطعات خارجی هست. انتظار دارید کارخانه های خارجی به ما قطعه ی مجانی بدن؟
شما حتی ۶۰۰ کلیو آهن قراضه ی زنگ زده هم بگیرید قیمت جهانیش چندین ملیون تومان هست.
وقتی یک قابلمه چند صد گرمی گاهی صدها هزار تومان به فروش می رسه چطور انتظار دارید یک ماشین با ۱۰ تا ۲۰ هزار قطعه که روی هر دستگاه ده تا کارگر کار می کنند و هزینه های خرید تکنولوژی و چه و چه ارزان تمام شود.
کمی انصاف داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
مشکل ما تفاوت دخل و خرجمونه
متوجه هستید؟
یک کارگر چندماه حقوقش رو پس انداز کنه
از چی خودش بزنه ی پراید فکستنی بخره؟
رقبای دولت ، یازدهم ،و ،دوازدهم دست به قمار خطر ناکی زده اند که پایان آن قابل درک نیست ؟ برجام که یک توافق بین المللی بود ،و میتوانست راه گشای حل مشکلات بین المللی ایران با دیگر کشورها باشد را از همان لحظهٔ پیش از اعلام بر زمین زدند ، و راهی را که عربستانیها ،و اسراییلیها ،و اماراتیها ،و امریکاییان جمهوریخواه برای ساقط کردن برجان در پیش گرفتند ، رقبای دولت ، ۱۱ ، و ، ۱۲ ، درپیش گرفتند ،و باعث اینهمه گرفتاری برای مردم ایران شدند ؟ عاقبت این راه به ترکستان میرود ؟ ، اکنون ، روسیه ،و چین از این موقعیت ایران سؤ استفاده میکنند ،و بهرهبرداری مینمایند ؟ شک نکنید که در لحظهٔ موعد مانند دوران ریاست جمهوری نهم ،و دهم ، ایران را تنها میگذارند ،و به دشمنان ایران می پیوندند ؟،، رقبا هم ثروتهای باد آورده ،و غارت نموده را به ارز خارجی تبدیل میکنند ،و از کشور خارج میشوند ؟،،آنکه بیچاره ،و درمانده میشود مردم ایران است ؟،،
خیلی هم خوب.
گذشت آن زمانیکه آسان گذشت. تا حالا فرزندان از ازدواج شان فرار می کردند، حالا نوبت والدین آنها میباشد تا برای فرزندانشان دست بکار نشوند..
ایامیتوان پذیرفت کشوری که موشکهای نقطه زن زیردیایی های عظیم هواپیمای جنگنده و....میسازد قادربه ساختن خودروی ملی نمی باشدبدون شک مافیای ثروت وقدرت اقزاده ها چنگ بربازارخودرو انداخته چرا این صنایع را به سپاه یا وزارت دفاع واگذارنمی کنند تارانت ها دلال بازیها وسودجویی ها برچیده شود؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
عزیزم هرچی پول بدی آش می خوری چه در صنعت موشکی چه در صنعت خودرو سازی . همین حضرات خودرو ساز هم با همه کاستی ها می توانند خودرویی بسیار کیفی و عالی عرضه کنند اما با 500 میلیون تومان و نه 50 میلیون تومان
چندوقت ديگه پرایدازپورشه هم گرانترمیشه
فقط یک دلیل دارد :
دولت همراه با خودروسازان شعار " ما می توانیم " را تحقق می بخشند . هیچ احدالناسی هم جلودارشان نبوده ، نیست و نخواهد بود.
ما میتوانیم گران کنیم
ما میتوانیم از آپشن های حتی ضروری خودرو کم کنیم
ما میتوانیم به وعده هایمان در تحویل ، گارنتی ،سرویس دهی و... عمل نکنیم
دلیل اوج گیری ۲۰ سال سرکوب قیمت با اهداف پوپولیستی است در سال ۷۸ با پول ۲ پراید میشد ۸۰ متر اپارتمان در ستارخان خرید که الان ۲ میلیارد تومان است ولی ۲ پراید ۱۰۰ میلیون است سرکوب قیمت و توسعه کمی خودرو سازی به جای کیفی سازی نتیجه اش دهها کارخانه با هزاران نیروی مازاد که خودروی قدیمی ولی ارزان را تولید می کنند الان هم دلار گران شده ولی دولت جلوی افزایش قیمت خودرو را گرفته که نتیجه اش دهها هزار میلیارد تومان خسارت و نپرداختن پول قطعه سازان است پس دیگر قطعه و تولیدی در کار نخواهد بود و با این فرمان پراید ۱۰۰ میلیونی را هم خواهیم دید دقیقا بر عکس هدف عوامیون پوپولیست
مگر خدا خودش بداد ما مردم برسد این نشد سیاست که این دولت نتواند جلوی مافیا خودرو رابگیرد
یادمه یه آقایی میگفت:"چنان رونق اقتصادی بوجود میاریم که مردم به این یارانه اصلا نیاز نداشته باشن!!!! و چقدر هم خوب به وعده های خودشون عمل کردن و واقعا دیگه مردم به یارانه هم نیاز پیدا نکردند!
علی برکت الله.. درود بر مردم ما.. دوباره در انتخابات آتی مجلس و شوراها و ریاست جمهوری حماسه دیگری بیافرید و با رآی جانانه به اصلاح طلب ها کشور رو در مسیر آرامش بیشتر قرار بدهید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اصلاح طلبها هم گند زدند. اما لطفا شما از اصول گراها دفاع نکنید. قراره کی رو رییس جمهور کنید؟ قالیباف یا احمدی نژاد؟ با این پرونده های درخشانشون؟
هیچکس توان مقابله با خودروساز خا رو نداره
اینهمه هزینه،رانت و سوبسید و یارانه میگیرن اخرشم...
تحریم ها هییییچ تاثیری روی ایران نداشته!
پشت تریبون چنان صحبت میکنن انگار مردم توی سوییس زندگی میکنند! یه پراید لگن نمیتونید تولید کنید!
برنج پاکستانی شده کیسه ای 190 هزار تومن نان هم که هر روز دارند گران میکنند تمام اجناس هم که داره هر روز ساعتی میره بالا بعد یک عده میگن تحریم اثر نداره .البته واسه یک عده که هیچ تاثیری نداره با در امدهای چند ده میلیونی باید هم تاثری نداشته باشه خدایا خودت به داد ملت ایران برس کو گوش شنوا ملت باید مقاومت کنند تا یک عده مادام العمر مدیریت کنند.
ازروزیکه دولت محترم کارامده ماهیچ کارمثبتی درزمینه خودروسازی ندیدیم جزاینکه هرسال بابهانه های واهی قیمت خودرو را بالاتر ببرد جای خجالت داره مادقبق ترین موشکها وپهبادها را میسازیم ولی فادربه ساخت خودرو یی درخورملت شایسته وصبورنیستیم این دیگه ازروز روشن تراست که دولت هیچ اراده ای برای این مهم نداردفقطبدنبال تامل باغرب وغربگرایان است هرجاکه گوش به رهبری دادیم دران زمینه پیشرفت به سزایی داشتیم وهرجا که کاربه دولت واگذارشداین شد نتیجه اش
وقتی که شایعه مالیات رو سود بانکی و سهام را میگید دنبال گرانی دلار و خودرو هم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
کارخانه گران کرده نه بازار
بادرود،بیاییم باوجدانم روراست باشیم وراستی ودرستی راپیشه خودکنیم وتازمانیکه این امرمیسرنباشدازدیگران چه انتظاری میتوان داشت ،وتازمانیکه واردات اتومبیل که یک وسیله موردنیازمردم میباشدآزادنشودکیفیت تولیدات اتومبیلهای داخلی بهترنخواهدشدوافزایش قیمتهابدلیل نیازمردم بالاترخواهدرفت وسازندگان همین لگنهاراتحویل خواهندداد.
دوستان به جای برنج هندی امسال برنج عنبربو خوزستان بخرید کیفیت عالی وقیمت مناسب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
کیلویی چند میدی داداش؟
پراید نخرید .نخرید دوستان من که به 20 هم میرسه فقط نخرید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اخوی چی مصرف می کنی؟
تصمیمات اتخاذ شده توسط مافیای خودرو و بخش دولتی آن یعنی وزارت صمت.
خود خبر تابناک باعث دامن زدن به گرانی میشه!!!
از فردا دوباره دلالا میوفتن تو سایت های خرید و فروش و قیمت های فضایی درست میکنن...دولت و دستگاه های تنظیم قیمت بازار هم که همیشه خواب!!!
از این همه تحمل خودمون ور تعجبم
...داریم نابود میشیم...
اگر اعلام کنند که ایران فضاپیما ساخته ویا می‌تواند بسازد باورش برای من خیلی راحت است تا اینکه بگویند ما خودرو ملی و ساخت داخل داریم...
اینها گاری هم نیست چه برسد به خودرو
نخر بشه 100 میلیون ...هر روز یه فیلم جدید دارند واسه ملت والا
خودرو یک وسیله نقلیه است که در طول بیش از ۱۰۰ سال تکاملش طول کشیده است و یک کشور نمیتواند یکشبه ره صد ساله پیموده و ان را تولید کند و دانش تولید ان در اختیار کشوری است که ان را تولید کرده است البته ان کشور دانش تولید را به متحدان درجه یک خود ارائه میدهد شرکت های خودرو سازی ایرانی فقط مونتاژ کارند ساخت بسیاری از قطعات ماشین های تولیدی در توان شرکتهای ایرانی نیست انها سالهاست هم‌ سر مردم را شیره مالیدن که گفتند خودرو ملی میسازیم ایران خودرو و سایپا اگر تمام نخبگان را جمع کند نمیتواند ای سی یو ماشین های انژکتور را تولید کند
واین گرانی نشانه همت و غیرت ایرانیان هست که هرگز خم به ابرو نمی آورند حتی اگیر از این هم گران تر شود و ما مجبور باشیم همانند هندیها سه چرخه سوار شویم
سلام.پراید تا برج ۱۲ ۹۸ به قیمت ۶۸ میلیون خواهد رسید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار