بازدید 3433

جنجال در لیگ آزاد برسر کشتی‌گیران خارجی و سرباز

کد خبر: ۹۳۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 09 November 2019

در روز‌های گذشته دو تیم کشتی «ثبت جهانی توس» و دانشگاه آزاد نسبت به نظامی بودن یا نبودن تیم رعد ستارگان ساری دیگر تیم حاضر در لیگ کشتی اعتراض داشتند و مدعی شدند اگر رعد ستارگان تیمی نظامی است طبق آیین‌نامه داخلی نیرو‌های مسلح، قادر به استفاده از کشتی‌گیران خارجی نخواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی، این دسته معتقدند اگر هم این تیم نظامی نیست، نباید از کشتی‌گیران سرباز استفاده کند، درحالی که تیم رعد ستارگان که از آن به عنوان رعد پدافند ستارگان ساری نیز یاد می‌شود، هم از کشتی‌گیر خارجی و هم سرباز استفاده کرده است.

در همین راستا نامه‌ای از سوی امیر جمشید فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۶ آبان به فدراسیون کشتی رسید که طی آن موارد فوق توضیح داده شد، با این وجود تیم رعد پدافند ستارگان ساری که عصر پنجشنبه (۱۶ آبان) مسابقه معوقه‌اش با «تا ثبت جهانی توس» را برگزار کرد، از کشتی‌گیر خارجی و سرباز بهره برد. این تیم همچنین عصر جمعه (۱۷ آبان) نیز در مصاف با تیم دانشگاه آزاد اسلامی از این نفرات به صورت همزمان استفاده کرد و البته در هر دو مسابقه نیز تن به شکست داد.

در این خصوص عبدالمهدی نصیرزاده گفت: اگر از سوی رئیس تربیت‌بدنی نیرو‌های مسلح نامه‌ای با این مضمون به سازمان لیگ برسد و نامه قبلی سازمان تربیت‌بدنی ارتش تایید شود، آن وقت نتیجه کشتی‌های روز‌های ۱۶ و ۱۷ آبان تغییر می‌کند، چراکه تیم رعد پدافند برمبنای آن نمی‌توانسته از کشتی‌گیران خارجی استفاده کند، اما نتیجه مبارزه دور رفت دو تیم دانشگاه آزاد و رعد پدافند ستارگان ساری تغییری نخواهد کرد، چون قانون «عطف به ماسبق» نمی‌شود و ما از زمانی که این نامه را دریافت کرده‌ایم می‌توانیم نتیجه کشتی‌گیران خارجی رعد پدافند ستارگان ساری را باطل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار