بازدید 5771
۱

شروط ایران برای اجرای کامل برجام

کد خبر: ۹۳۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 09 November 2019
معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام برگردد در صورتی که تحریم‌هایی که در این مدت وضع شده برداشته شوند و اکنون اولویت تحریم‌های بانکی و نفتی است.

به گزارش ایرنا «سیدعباس عراقچی» که برای شرکت در کنفرانس عدم اشاعه، خلع سلاح و انرژی هسته‌ای به مسکو سفر کرده است امروز شنبه گفت: شرایط ایران کاملا روشن است و توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بیان شده است، ما آمادگی داریم به اجرای کامل برجام برگردیم اگر تحریم‌هایی که در این مدت وضع شده، برداشته شوند.

وی ادامه داد: برداشته شدن تحریم‌های بانکی و نفتی از اولویت‌های ماست و اگر برداشته شوند امکان بازگشت ایران به اجرای کامل برجام و گفتگو درخصوص نحوه اجرای کامل و بهینه برجام و بهرمندی کامل ایران از این توافق فراهم می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مواضع ما کاملا روشن و مشخص گفته شده و اراده ما نیز کاملا روشن بیان شده است، تا زمانی که خواسته‌های ایران تامین نشود کاهش تعهدات ادامه خواهد داشت.

رایزنی‌های فشرده ایران و روسیه ادامه می‌یابد

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مذاکرات فشرده خود با مقامات روس در مسکو اشاره کرد و اظهار داشت: رایزنی‌های ما با روس‌ها جدی و فشرده است، ما با آن‌ها درخصوص برجام که از ابتدای توافق هسته‌ای دقیق و فشرده ادامه داشته و هم سایر مسائل بین‌المللی، به صورت مستمر تبادل نظر و گفتگو می‌کنیم.

عراقچی گفت: دیروز در وزارت خارجه روسیه با «میخائیل بوگدانف» (نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه) دیدار داشتم و با وی در خصوص تحولات در عراق، لبنان، خلیج فارس، طرح صلح امید، ایده روس‌ها (طرح امنیت گروهی در خلیج فارس)، موضوعات منطقه‌ای و سوریه رایزنی‌های فشرده‌ای صورت گرفت و قطعا در آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: صبح امروز شنبه نیز با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه (مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور در برجام) گفت‌وگوی خوبی درباره برجام داشتم و تا ساعاتی دیگر با «ایگور مارگولوف» دیگر معاون وزیر امور خارجه روسیه (نماینده ویژه روسیه در مذاکرات کره شمالی و افغانستان) در خصوص روابط دو جانبه، موضوعات مهم در آسیای میانه و وضعیت افغانستان تبادل نظر خواهم کرد.

عراقچی اظهار داشت: ایران و روسیه در همه موضوعات مشورت‌های نزدیک و موثری دارند که به پیشرفت صلح و ثبات در منطقه کمک کرده است و باعث آرامش بیشتر در منطقه و مقابله با سیاست‌هایی شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دنبال می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
تنها کشوری که از تحریم ایران نفع می برد روسیه هست . امریکا مرد تر از روسیه هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان