بازدید 10752

حداکثر ۱۰ تن از لیست تهران شایسته نمایندگی بودند/ حتی اگر نتوانستیم روی ۳۰ تن به تفاهم برسیم، باز هم نباید ائتلاف کنیم

همیشه در گذشته، دو انتخابات و دو جناح سیاسی در کشور وجود داشت که طرفداران آن جناح‌ها به لیست و افراد وابسته به این گروه‌ها رأی می‌دادند و اگر افرادی هم بودند که طرفدار هیچ یک از این جناح‌ها نبودند، بسته به شرایط موجود و تمایل به بهبود اوضاع، به جناحی که به افکار آن‌ها نزدیک بود، رأی می‌دادند.
کد خبر: ۹۳۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 09 November 2019

اگر انتخابات آزاد بود؛ حداکثر ۱۰ تن از لیست تهران شایسته نمایندگی بودند/ حتی اگر نتوانستیم روی ۳۰ تن به تفاهم برسیم، باز هم نباید ائتلاف کنیمبه گزارش «تابناک»؛ همیشه در گذشته، دو انتخابات و دو جناح سیاسی در کشور وجود داشت که طرفداران آن جناح‌ها به لیست و افراد وابسته به این گروه‌ها رأی می‌دادند و اگر افرادی هم بودند که طرفدار هیچ یک از این جناح‌ها نبودند، بسته به شرایط موجود و تمایل به بهبود اوضاع، به جناحی که به افکار آن‌ها نزدیک بود، رأی می‌دادند.

اما در این دوره، اوضاع قدری متفاوت‌تر شده و واقعیت این است که بر اثر تحولات رخ داده در دو سال گذشته و همین‌ طور کارنامه به جای مانده از عملکرد ضعیف مجلس و دولت مورد حمایت جریان اصلاح‌طلب، حالا دیگر بدنه اجتماعی سابقاً حامی این جریان سیاسی با طرح‌های گذشته ـ که نتیجه‌ای مشابه به همراه خواهند داشت ـ همراهی نمی‌کند.

شاید به همین دلیل هم باشد که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، طرح تازه‌ای روی میز قرار داده؛ طرحی که البته هنوز جزییات آن مطرح نشده و با اما و اگر‌های بسیاری روبه روست؛ طرحی که ممکن است با اجرا شدن آن، بسیاری از کسانی که امروز نماینده مجلس هستند در لیست نباشند و حتی سرلیست جریان نیز از آن حذف شود. هرچند سایه نظارت همیشه بالای سر این جریان خواهد بود و این جناح تا لحظه ورود به مجلس و حتی بعد از آن باید حواسش به شورای نگهبان باشد.

عبدالرضا هاشم زایی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: صحبت‌هایی که در خصوص انتخابات می‌شود، بیشتر اظهارنظر‌های شخصی است و هنوز تصمیم جدی در خصوص نحوه حضور در انتخابات و چگونگی آن گرفته نشده است.

وی در خصوص حضور عارف در سرلیست گفت: فراکسیون امید در تنظیم لیست‌ها تأثیرگذار نیست و تشکلی درون مجلس است؛ هرچند افرادی از این فراکسیون، عضو شورای عالی اصلاحات هستند و اینکه چه کسانی قرار است در انتخابات باشند، باید در جلسات مختلف درباره آن تصمیم گیری کرد.

وی در خصوص احتمال ائتلاف و استفاده از یار کمکی نیز گفت: من از ابتدا با این روش مخالف بودم. اعتقاد من این است، هر حزب و گروه سیاسی بعد از انتخابات باید با هم ائتلاف کنند. ائتلاف قبل از انتخابات، معنی ندارد و اگر قرار است در انتخابات شرکت کنیم، باید با پرچم خودمان وارد شویم.

وی در ادامه افزود: حتی اگر اصلاح طلبان نتوانستند در شهری مثل تهران، روی تمام ۳۰ نفر به تفاهم برسند، باز هم باید مستقل وارد انتخابات شوند. به نظر من، ما باید با کسانی که حتی در اصول پایه هم با آنان مشکل داریم ـ صرفا به خاطر پیروزی در انتخابات ـ وارد ائتلاف شویم.

وی گفت: اصلاح طلبان از مجلس چهارم به بعد دچار مشکلات زیادی شدند. تا پیش از آن، شورای نگهبان وظیفه نظارتی بر عهده داشت؛ به عبارت دیگر، اگر کاندیدایی در هیأت‌های اجرایی صلاحیتش رد می‌شد، برای آنکه دولت‌ها اعمال نفوذ نکنند، شورای نگهبان وارد می‌شد و احقاق حق می‌کرد.

هاشم زایی در ادامه یادآور شد: البته نظارت همیشه بود و حتی در مجلس اول هم که هیچ یک از این سیستم‌ها وجود نداشت، باز هم نظارت وجود داشت؛ اما نظارت به مفهوم دخالت وجود نداشت. از مجلس چهارم این سیستم عوض شد و شورای نگهبان با تفسیری که از قانون اساسی داشت، وضعیت را تغییر داد و همین باعث شد تا جناح چپ دیگر در هیچ دوره‌ای نتواند از ظرفیت کامل خود استفاده نماید. خلاصه آنکه نمی‌توان از قبل روی افراد حساب کرد؛ بنابراین، لیست‌ها همیشه در دقیقه نود بسته شده است، به همین جهت نمی‌توانیم قاطع شایسته سالاری را در انتخاب افراد اعمال کنیم.

وی در پایان گفت: اگر نظارت به این شکل وجود نداشت و افراد با گرایش‌های مختلف ـ البته به جز کسانی که وابسته به منافقین و یا گروهک‌ها و سرویس‌های جاسوسی دیگر هستند ـ می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، از این لیست ۳۰ نفره تهران حداکثر ۱۰ نفر را برای لیست انتخاب می‌کردم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
مردم درحال نابودی هستندآقایان سرکرسی های مجلس دعوادارند خدارحمت کند شهید بهشتی را که گفت ماشیفتگان خدمتیم.نه تشنگان قدرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
فقط رای بی رای
کی میخواد رای بده؟ اینام خجسته تشریف دارنا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
قراره سورپرايزشون كنيم . مثل اين كه هنوز باورشون نشده كه راي نميديم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
ان شاءالله رای می دیم ولی بجای رای دادن حزبی به افرادی رای می دیم که باکفایت باشن
اصلاح طلبان با ضعفی که در عملکرد و مدیریت کشوری و حتی شهر تهران نشان دادند قطعا در اینده سیاسی کشور جایگاهی نخواهند داشت چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری اینده....
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
من جز اصولگرا ها هستم و اعلام میکنم اصولگرا ها هم هیچ کاری نمیتونن بکنن. بسه دیگه این همه دروغ.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اصولگرا ها چی!؟
هر دو بی عملی و نابکاری خود را ثابت کرده اند!
جریان سومی باید بیاید که مردم آنرا قبول داشته باشند.
شایسته رو دیدم خنده ام گرفت
دی شیخ با چراغ گشت همی گرد شهر .....
انتخابات معنی ندارد.چون مجلس تشریفاتی و نمایشی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
اگه طبق فرموده مرحوم مدرس ما آدم انتخاب کنیم این قدر به مشکل نمی خوریم.پس لطفا به جای این عبارات نمایشی و ... یه مقدار تحقیق بیش تر و انصاف بیش تر به خرج بدیم تا کسانی انتخاب نشن که نبودشون به مراتب بهتر از بودنشون باشه.مجلس فعلی جای رفع مشکلات مردم بالاخص معیشتی درگیر حزب بازی و حواشی بود و بعضی هاشون توی عکس گرفتن با سران خارجی و توئیت زدن رتبه های اول رو به خودشون اختصاص دادن. پس اینا همش برمی گرده که بعضا آدم انتخاب نکردیم
اصلاح طلب و اصولگرا همش قصه هست.
مگه با کفایت هم داریم احتمالا جدیدا میخوان بیان جیبشون رو پر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
با کفایت داریم ولی باید ما هم با عقلانیت و باکفایت رای بدیم نه براساس غرض ورزی های حزبی. چطور توی ساخت موشک و ماهواره و تجهیزات هسته ای باکفایت داریم و دشمنان خودشون اذعان به موفقیت و پیشرفت ما می زنن اون وقت برای اداره دولت و مجلس با کفایت نداریم؟ این چه طرز فکریه که بعضی افراد القا می کنن. لابد فقط شما باکفایتید. کفایت رو از خودمون شروع کنیم و به اهلش رای بدیم.
حداکثر 20 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرگت می کنند
ما نه مجلس می خواهیم نه رییس جمهور. چرا باید کسانی را برخودمان حاکم کنید بعد داد و فریاد بزنیم که چرا مارا به روز سیاه نشاندید؟
اصلاح طلبها مدیریت بسیار فاجعه ای چه در شورای شهر چه در مجلس چه در دولت از خود نشان دادند و دیگه رایی نخواهند داشت و عملا یک جریان تمام شده هستند کارگزاران هم دیگه تمام شدند و بهتره که دیگر به سیاست فکر نکنند
اخه چطور ممکنه با کسی که در اصول باهاش اختلاف داری ائتلاف کنی!!!
هر کاری دوست دارین بکنین، هر ائتلافی دوست دارین تشکیل بدین. هیچ فرقی به حال مردم عادی نداره. فقط دنبال قدرت و رانت هستین. من که دیگه رای نمیدم. اطرافیانم هم همینطور. حالا یه عده آشناهای شما و اونایی که بعدا میخوان از رانت استفاده کنن و یه چیزی بدست بیارن میان بهتون رای میدن شما هم خوشحال باش. ما که زندگیمون تباه شده دیگه هیچی برامون مهم نیست
خودشون به خودشون رای بدن
صبر کن ببین تو اتنخابات چه پولایی خرج خرید رای مردم بشه از الان صداش داره میاد . هنوز هیچی نشده اینجا سر قیمت دارن با هم رقابت می کنند
مردم بروند به افرادی نا آشنا رای بدهند به این لیستی ها رای ندهند خوبیش اینه که یه عده گرسنه سیر می شوند لیستی ها تا خر خره خوردند.بسه شونه.
واقعا مردم تهران از نظر فهم سیاسی ضعیف هستند وگرنه چشم بسته از روی یک لیست رونویسی نمی کردن.
بده و بستان قدرت در بزنگاه اصلاح طلبی
ما که هر چه رای دادیم هیچ فرقی به حال ما نکرد همش نمایشی بیش نبود دیگه از مجلس ششم اصلاح طلب تر که نداشتیم چی شد حتی دو تا مصوبه خوب نتونستن تصویب کنند تازه تصویب هم کردن شورای نگهبان رد کرد .دیگه رای بی رای بزار هر چی میخواد بشه.
رای بی رای ..............................من هم .............................
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها