بازدید 3442

ترامپ از احتمال سفر خود به روسیه خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی که رقابت انتخاباتی را پشت سر می‌گذارد و یکی از اتهامات وی رابطه با روسیه بوده است، گفت: اگر بتواند برای شرکت در مراسم رژه ماه مه به مسکو می‌رود.
کد خبر: ۹۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 08 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد و افزود: (ولادیمیر) پوتین مرا برای حضور در این مراسم دعوت کرده است. این یک تعامل بزرگ است و من به آن فکر می‌کنم.

وی ادامه داد: من از این دعوت بسیار سپاسگزارم چرا که مراسم آن به جشن پایان جنگ مربوط است. اگرچه در آن زمان در میانه کارزار انتخاباتی خود هستم، اما اگر بتوانم، دوست دارم به آنجا بروم.

بخش دیگری از اظهارات ترامپ به مساله روند تحقیقات استیضاح وی در مجلس نمایندگان مرتبط بود که گفت: من درباره چیزی نگران نیستم. ادای شهادت همیشه خوب بوده است و من هرگز به این افراد آسیب نزدم.

وی، اما به نشست علنی استماع اظهارات شاهدان اوکراین گیت واکنش نشان داد و گفت: این نشست‌ها نباید علنی شود چرا که نوعی مبارزه طلبی است. به نظر می‌رسد که هیچ کسی اطلاعات دست اول ندارد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از ویلیام بار وزیر دادگستری خواسته است تا نشست خبری درباره مکالمه تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین برگزار کند، گفت: چنین درخواستی نداشته ام چرا که در تماس تلفنی با زلنسکی کار اشتباهی مرتکب نشده ام.

وی بار دیگر از این فرصت استفاده کرد و رسانه‌هایی را که مدعی شده بودند ترامپ از بار خواسته است تا با برگزاری نشست مطبوعاتی اعلام کند، ترامپ مرتکب سوء استفاده از قدرت نشده، اما بار زیر بار نرفته است، "رسانه‌های جعلی" خطاب کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد اگر از بار برای برگزاری این کنفرانس خبری، درخواست داشت، او آن را برگزار می‌کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در حال پیش بردن روند تحقیقات استیضاح ترامپ است که از نظر دموکرات‌ها مرتکب سوء استفاده از قدرت شده است.

از نظر اکثریت دموکرات‌های این مجلس، ترامپ در تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری آمریکا، کمک‌های مصوب کنگره آمریکا را به انجام تحقیقات درباره هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود منوط کرده است.

از این رو، آن‌ها معتقدند که ترامپ از کشور خارجی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا کمک خواسته است و این همان موضوعی است که از انتخابات ۲۰۱۶ تا کنون بر سر دخالت روسیه در آن انتخابات، محل بحث بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل