بازدید 3560

کاهش صادرات LPG ایران به چین

منابع آگاه اعلام کردند صادرات LPG ایران به چین در ماه نوامبر نسبت به ماه ژوئن کاهش قابل توجهی داشته که دلیل آن تحریم‌های آمریکا و اجرای عملیات نگهداری و تعمیرات در تاسیسات گازی ایران بوده است.
کد خبر: ۹۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 08 November 2019

به گزارش فارس به نقل از S&P گلوبال، منابع آگاه اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا و اجرای عملیات نگهداری و تعمیرات در تاسیساتی گازی ایران باعث شده است که صادرات گاز مایع (LPG) کشورمان به چین در ماه نوامبر کاهش قابل توجهی داشته باشد.

بر همین اساس ایران در ماه ژوئن 12 محموله گاز LPG به چین ارسال کرده است که در ماه نوامبر به اعتقاد برخی کارشناسان به 7 تا 10 محموله کاهش یافته است. 

منابع دیگر نیز تعداد محموله‌های LPG ارسالی از ایران به چین را 6 یا 7 محموله در ماه نوامبر ارزیابی کرده و یک منبع آگاه نیز می‌گوید تعداد این محموله‌ها از 9 تجاوز نمی‌کند.

منابع آگاه می‌گویند ایران در ماه اکتبر نیز 10 محموله LPG به چین صادر کرد که حجم هر یک از این محموله‌ها 44 هزار تن است. 

در کنار تحریم‌های آمریکا، این منابع می‌گویند مشکلات فنی و تعطیل شدن برخی تاسیسات ایران برای اجرای عملیات تعمیرات و نگهداری از دلایل کاهش صادرات LPG ایران بوده است.

عملیات نگهداری و تعمیرات در سه ماهه کنونی و در ماه‌های نخست 2020 در تاسیسات گازی ایران در بندرعباس، تهران، بندر امام خمینی(ره)، اصفهان و لاوان اجرا شده و خواهد شد.

اعمال تعرفه بر واردات LPG از آمریکا توسط دولت چین باعث شده است که مشتریان LPG در این کشور به سمت LPG خاورمیانه و به خصوص ایران روی بیاورند؛ چراکه ایران LPG خود را با تخفیف عرضه می‌کند. LPG آمریکا نیز به جای چین به ژاپن، کره جنوبی، تایوان،‌ اندونزی و اخیرا نیز به هند صادر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر