بازدید 5127
۳

عذرخواهی برای اشتباه در جراحی دست شکسته

کد خبر: ۹۳۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 08 November 2019
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز در پی انتشار خبر انجام اشتباه عمل جراحی بر روی مچ دست یک مصدوم در فضای مجازی، توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیدامیررضا مصباحی اظهار داشت: این عمل جراحی در اواخر ماه گذشته در این مرکز رخ داده که با ورود مجموعه دانشگاه و بیمارستان، موضوع در دست بررسی است و با فرد خاطی برخورد می‌شود.

وی در مورد بیمار الف-ک؛ که در روز پنج شنبه بیست و پنجم مهر سال جاری برای عمل جراحی شکستگی ناحیه مچ دست برای پین‌گذاری از راه پوست (بدون ایجاد شکاف در محل شکستگی) به اتاق عمل انتقال یافته است، گفت: به دنبال بروز اشتباهات فردی، جراحی بیمار در سمت اشتباه انجام شده که به محض اطلاع مسوولان ارشد بیمارستان از احتمال این خطا، نشست بررسی ریشه‌ای عارضه (RCA) در محل بیمارستان تشکیل و یک روز پس از انجام جراحی، تمامی اطلاعات و مستندات مربوطه در سامانه وزارت بهداشت ثبت شد.

وی افزود: در حال حاضر و بدون در نظر گرفتن شکایت بیمار و همراهان، مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت جدی و با قاطعیت پیگیر این مسئله بوده و به محض دریافت نتیجه و مشخص شدن افراد خاطی، برخورد قاطع و قانونی با مقصر یا مقصران این حادثه انجام می‌شود.

رییس بیمارستان شهید رجایی شیراز تصریح کرد:: بیمارستان در خصوص درمان شکستگی دست بیمار هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده است، همچنین مراحل درمان دیگر مشکلات بیمار از جمله مشکلات تنفسی که بسیار شدید بوده و حیات این بیمار را در خطر جدی قرار داده بود که با تلاش همکاران بدون هیچ عارضه و به بهترین وجه ممکن انجام و تخفیفات حداکثری نیز اعمال شد.

رییس بیمارستان شهید رجایی ضمن پوزش از بیمار و خانواده او، از عموم هموطنان تقاضا کرد اخبار و گزارشات مربوط به نظام سلامت را تنها با مستندات قانونی و از رسانه‌های معتبر نظام سلامت پیگیری کنند.

وی ادامه داد: بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی به عنوان قطب ریفرال جنوب کشور و تنها مرکز ترومای جنوب، خدمات ارزنده‌ای را ماهانه به بیش از دو هزار مصدوم استان فارس و استان‌های همجوار ارائه می‌دهد که بر اساس شواهد موجود، خدمات این مرکز بر اساس استاندارد‌های روز دنیا و با کیفیت بسیار مناسب ارائه می‌شود.

رییس بیمارستان شهید رجایی افزود: ماهانه بیش از یک هزار عمل جراحی مختلف و پیچیده و بسیار حساس در این مرکز به انجام می‌رسد که با توجه به نوع مراجعان در سطح کشور و منطقه کم نظیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
کم نظیر را خوب اومده علیرغم این فاجعه!
یعنی جراح خسته بوده؟ گرافی که روبروش بوده چپ و راست یادشون رفته بوده بنویسن یا اصلا دستی که در این حد شکستگی داشته، یقینا کاملا ورم داشته، پس چطور اشتباه کرده.....؟
ببينيد دكترش حتما سهميه ايي بوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار