بازدید 10240

چرا ایران مانع از ورود یکی از بازرسان آژانس به نطنز شد

سازمان انرژی اتمی ایران درباره ممانعت از ورود یکی از بازرسان آژانس به نطنز در هفته گذشته اعلام کرد که در بدو ورود این فرد تجهیزات کنترلی علامت هشدار را نشان داده و به همین خاطر از ورودش جلوگیری و موضوع به آژانس اطلاع داده شده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 06 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در پی انتشار خبری مبنی بر ممانعت از ورود یکی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مجتمع غنی سازی نطنز، اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی با تأیید این مطلب، به تشریح جزییات در این زمینه پرداخت و اعلام کرد: ایران هفته گذشته از ورود یکی از بازرسان آژانس به سایت غنی سازی نطنز جلوگیری کرده است.

این اداره کل علت این اقدام ایران را نگرانی از احتمال همراه داشتن مواد مشکوک عنوان کرده و با بیان اینکه به طور معمول همه بازرسان و وسائل همراه آنان در بدو ورود به هر یک از سایت‌های هسته‌ای مورد تفتیش و کنترل قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرده است: ظاهرا هنگام ورود این خانم بازرس، تجهیزات کنترلی علامت هشدار را نشان داده است و به همین دلیل ضمن کنترل وسایل همراه بازرس از ورود او به سایت جلوگیری و مراتب نیز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منعکس شده و از طرف ایران به آژانس اعلام شده که پذیرش قبلی این بازرس لغو شده تلقی می‌شود.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران همچنین خواستار همکاری آژانس برای ادامه تحقیقات در این خصوص شده است که آژانس نیز در پاسخی کتبی این موضوع را پذیرفته و در نتیجه لغو پذیرش بازرس، فرد مزبور با ناتمام گذاشتن ماموریت خود، ایران را به مقصد وین ترک کرده است.

براساس این گزارش، تحقیقات در این خصوص ادامه داشته و قرار است فردا (پنجشنبه) سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس گزارش کاملی در این زمینه به اعضای شورای حکام آژانس ارائه کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان