بازدید 8997
یپمانه اقتصادی؛

زمان اجرایی شدن بیمه شخص ثالث راننده محور/ طلا بهانه‌ای برای افزایش قیمت ندارد/ آخرین نرخ خرید و فروش دلار و یورو/ احتمال لغو تعرفه‌های خودرویی ترامپ/ دژپسند: دارایی‌هایی داریم که بانک‌ها به هر دلیلی مالک آن‌ها شده اند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۶۵۶ واحدی شاخص کل بورس تهران، بورس آمریکا بار دیگر رکورد زد، ثبت بیش‌ترین صعود دلار پنج هفته اخیر، قیمت نفت افزایش یافت، تولید نفت بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت در جهان کاهش یافت، سهم اوپک از بازار نفت در حال کاهش است و قیمت سکه سه شنبه ۱۴ آبان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 06 November 2019

زمان اجرایی شدن بیمه شخص ثالث راننده محور/ طلا بهانه‌ای برای افزایش قیمت ندارد/ آخرین نرخ خرید و فروش دلار و یورو/ احتمال لغو تعرفه‌های خودرویی ترامپ/ دژپسند: دارایی‌هایی داریم که بانک‌ها به هر دلیلی مالک آن‌ها شده اندتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۶۵۶ واحدی شاخص کل بورس تهران، بورس آمریکا بار دیگر رکورد زد، ثبت بیش‌ترین صعود دلار پنج هفته اخیر، قیمت نفت افزایش یافت، تولید نفت بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت در جهان کاهش یافت، سهم اوپک از بازار نفت در حال کاهش است و قیمت سکه سه شنبه ۱۴ آبان را در بر دارد.

زمان اجرایی شدن بیمه شخص ثالث راننده محور

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مقدمات طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در حال انجام است و از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود. وی افزود: بر اساس این طرح مقدار حق بیمه شخص ثالث بر اساس سابقه افراد در نوع رانندگی و رعایت قوانین تعیین می‌شود؛ البته در این زمینه اطلاعات شخصی، شغلی، سابقه و سن افراد را با همکاری دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی استعلام می‌کنیم و رانندگانی که قوانین را بهتر رعایت می‌کنند و رانندگی بهتری دارند از تخفیف بیشتری در حق بیمه برخوردار خواهند بود که این تخفیف می‌تواند تا ۵۰ درصد باشد. سلیمانی تصریح کرد: در مقابل کسانی که رانندگی پرخطر دارند باید مبلغ بیمه بالاتری پرداخت کنند؛ این در حالی است که صنعت بیمه از اجرای این طرح منافعی نخواهد داشت، اما این کار به عدالت نزدیک‌تر است و به کاهش تصادفات و رعایت قوانین رانندگی کمک خواهد کرد. وی با بیان اینکه برخی خودروها ممکن است چند راننده داشته باشد، گفت: این موضوع نیز در نظر گرفته خواهد شد و بر اساس خود اظهاری افراد درباره هر خودرو میزان بیمه شخص ثالث آن خودرو مشخص خواهد شد.

تقویت ۶۵۶ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۲۳۰ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۸۲ هزار و ۷۷۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۰۸ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد، عدد ۸۶ هزار و ۱۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۷۴ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۵۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۳ هزار و ۵۷۶ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۱۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۲۲۴ هزار و ۵۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۷۱ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۶۲۸ هزار و ۵۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس آمریکا بار دیگر رکورد زد

بلومبرگ: شاخص‌های بورسی در معاملات روز سه‌شنبه تحت تأثیر اخبار مربوط به اقتصاد آمریکا قرار گرفتند؛ برخی از شرکت‌های بزرگ بورسی آمریکا از سودآوری بالای خود در سه ماهه سوم سال خبر داده و از طرف دیگر چین و آمریکا نیز به رسیدن به توافق تجاری نزدیک تر شده‌اند.

ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا، نسبت به رسیدن چین و آمریکا به فاز نخست توافق تجاری تا پایان این ماه ابراز خوش بینی کرده و گفته است، شرکت‌های آمریکا فعلا به مدت محدودی می‌توانند به فروش تراشه به شرکت هوآوی ادامه دهند. دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا - نیز به خبرنگاران گفته است اگر توافق تجاری تکمیل شود، محل امضای آن جایی در آمریکا خواهد بود.

در وال استریت، شاخص‌ها  همگی صعودی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۴۲  درصد جهش کرد و به ۲۷ هزار و ۴۶۲.۱۱  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۳۷ درصد صعود تا سطح ۳۰۷۸.۲۷ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با جهش ۰.۵۶ درصدی در سطح ۸۴۳۳.۲۰ واحدی بسته شد و رکورد قبلی خود را جابجا کرد. شاخص داوجونز برای نخستین بار از ماه ژوئیه امسال موفق شده است تا رکورد قبلی خود را جابجا کند.

ثبت بیش‌ترین صعود دلار پنج هفته اخیر

در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۳ درصد افزایش در مقایسه با روز گذشته و در سطح ۹۷.۵۹۹ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۱ دلار اعلام شد. پوند با کاهش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۸۸۲ دلار مبادله شد. همچنین هر یورو به ۱.۱۱۲۶ دلار افزایش یافت تا مجددا یورو از بازپس گیری کانال ۱.۱۲ دلاری دور شود. همچنین در معاملات روز سه‌شنبه، هر دلار آمریکا به ۱.۳۱۴۸ دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۵۸۰ دلار سنگاپور مبادله شد. در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با اندکی افزایش نسبت به روز دوشنبه به ۱۰۸.۷۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۴۹۰ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۱۷۷ یوان چین اعلام شد.

قیمت نفت به 62.78 دلار افزایش یافت

به علت انتشار آمارهای اقتصادی مثبت و امید به توافق تجاری آمریکا و چین که تنش‌ها میان این دو کشور را کاهش می‌دهد، قیمت نفت در معاملات دیروز افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با 65 سنت افزایش 62.78 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 46 سنت افزایش 57 دلار معامله شد. با امید به توافق تجاری میان آمریکا و چین، دو مشتری بزرگ نفت که می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد، قیمت نفت تقویت شد. چین در حال فشار آوردن به آمریکاست تا تعرفه‌های بیشتری را که در ماه سپتامبر اجرایی شد به عنوان فاز نخست توافق تجاری لغو کند. از طرفی بازار در انتظار انتشار آمار ذخایر نفت آمریکاست. پیش‌بینی شده است، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته افزایش یابد درحالی‌که ذخایر محصولات پالایشی احتمالا کاهش می‌یابد. به گفته تحلیلگران، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته گذشته، ضعف اخیر دلار و بهبود رشد مشاغل آمریکا در ماه اکتبر، تقویت کننده قیمت نفت بوده است.

طلا بهانه‌ای برای افزایش قیمت ندارد

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تأثیر امیدواری بازار به توافق تجاری آمریکا و چین که ارزش دلار را تقویت کرد و تقاضا برای دارایی‌های پرریسک را برانگیخت، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۰۶ دلار و ۳۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵۰۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت سکه سه شنبه ۱۴ آبان

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۵۰ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به رقم ۴۰۸ هزار و ۸۳۵ تومان رسید.

تولید نفت بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت در جهان کاهش یافت

«روس‌نفت» اعلام کرد تولید نفت سه ماهه سوم این شرکت روس، بزرگ‌ترین شرکت در جهان به لحاظ تولید نفت، نسبت به سال گذشته 1.4 درصد کاهش یافته و به 57.88 میلیون تن رسیده است. توافق کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان مارس 2020 ادامه خواهد داشت. این توافق شامل اعضای اوپک و روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت است که در 5 و 6 دسامبر در وین گرد هم می‌آیند تا این توافق مورد بازبینی قرار دهند. روس‌نفت را ایگور سچین، دوست نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدایت می‌کند و این شرکت 4 درصد کل تولید نفت روسیه را تأمین می‌کند. در مجموع تولید محصولات هیدروکربنی این شرکت شامل که گاز طبیعی نیز می‌شود، در بازه جولای تا سپتامبر به 5.74 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که نسبت به سال گذشته کاهش 1.5 درصدی را نشان می‌دهد. البته تولید نفت این شرکت در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم 0.5 درصد افزایش یافته است. تولید گاز طبیعی روس‌نفت در سه ماهه سوم 1.9 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 16.3 میلیون مترمکعب رسیده است.

دژپسند: دارایی هایی داریم که بانک ها به هر دلیلی مالک آنها شده اند

وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: ما قائل به این نیستیم برای تأمین مالی دولت، بی عدالتی مالیاتی راه بیندازیم و به همین دلیل اگر گفته می شود رشد هفت ماهه مالیات نسبت به سال گذشته این میزان رشد دارد، این رشد ناشی از کوشش و درایت مالیاتی همکاران ماست؛ برای نمونه، در مهرماه درآمد مالیاتی ما ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، از این میزان چهار هزار میلیارد تومان مربوط به مطالبات معوق بود. کسانی که بدهکار بودند خودشان دادند و این نشان می دهد، رویکرد مالیاتی ما صرفا تامین مالی دولت نیست، البته طبیعی است که تأمین مالی دولت باید صورت بگیرد، دنیا به دنبال آن است که درآمد دولت را مبتنی بر مالیات کند و ما دیر یا زود باید خود را از وابستگی از بودجه نفتی رهایی ببخشیم.  ۳۰۰ هزار نفر برای بازپرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کردند که با اتخاذ این رویکرد، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول این هفت ماه دریافت شد که ۱۵ هزار میلیارد تومان بخشیده شد که اینجا بیشتر جانب مودیان مالیاتی را داشتیم. بانکهای ما به خصوص بانک های دولتی خود را مکلف می دانند در مسیر توسعه به تأمین سرمایه در گردش کمک کنند، این منابع یا از طریق پس انداز یا از طریق افزایش سرمایه یا تبدیل دارایی ها یا نقد کردن مطالبات به دست می آید. در مقطع کنونی نمی توانیم در بحث نقد کردن مطالبات گام های بلند برداریم جون باید رعایت حال بدهکار را داشته باشیم. یکی از بدهکاران نیز دولت است که باید با او مدارا کرد. دارایی هایی داریم که بانک ها به هر دلیلی مالک آنها شده اند، خیلی از دارایی ها داوطلبانه نبوده است، ملکی بوده که طرف به عنوان قسط خود پرداخت کرده است. در هفته وحدت از سایتی رونمایی می شود که این ملک ها را در سایت ثبت می‌کنیم که واگذاری ها به صورت فروش، اجاره به شرط تملیک و واگذاری مدیریت است."

آخرین نرخ خرید و فروش دلار و یورو

در معاملات روز سه شنبه چهاردهم آبان ماه ۹۸، بازار ارز با ثبات نسبی سپری شد. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۲۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

احتمال لغو تعرفه‌های خودرویی ترامپ

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا به‌تازگی اعلام کرد: «دولت ترامپ ممکن است نیازی به اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی در اواخر ماه جاری نداشته باشد، چراکه گفت‌و‌گوهای مثبتی با خودروسازان اروپایی، ژاپنی و دیگران داشته است.» به گزارش بلومبرگ، در ماه مه کاخ‌سفید توافق کرد تا اعمال تعرفه‌های جدید بر خودروهای وارداتی و قطعات خودرو را به‌ دلیل مذاکرات واشنگتن با اتحادیه‌ اروپا و ژاپن به تعویق بیندازد. در حالی که ماه گذشته ژاپن توانست در این‌باره یک توافق را نهایی و امضا کند، اما اتحادیه‌اروپا هنوز به توافقی با دولت ترامپ دست نیافته است. به نقل از دنیای اقتصاد، راس در ادامه به تلویزیون بلومبرگ گفت: ما امیدواریم مذاکرات جاری با شرکت‌های خودروساز پیرامون برنامه‌های سرمایه‌گذاری ثابت آنها ثمره کافی داشته باشد تا تعرفه‌ها بر خودروهای وارداتی اصلا وارد فاز اجرایی نشوند. همچنین کره‌جنوبی و خودروسازان آن پیش‌تر به‌ دلیل توافق جدید واشنگتن و سئول از تیررس تعرفه‌ها خارج شده‌اند. اتحادیه‌ اروپا با این حال دارای اختلافات گسترده‌تری با دولت ترامپ در این زمینه است.
 
سهم اوپک از بازار نفت در حال کاهش است

اوپک اعلام کرد به رغم افزایش اشتها برای انرژی ناشی از توسعه اقتصادی در جهان، این سازمان در پنج سال آینده به علت افزایش تولید نفت شیل آمریکا و دیگر رقیبان، مقدار کمتری نفت عرضه خواهد کرد. اوپک در گزارش چشم‌انداز جهانی نفت 2019 اعلام کرد انتظار می‌رود، تولید نفت و دیگر محصولات مایع اوپک تا سال 2024 به 32.8 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. این رقم برای سال 2019 برابر با 35 میلیون بشکه در روز است.

رشد ۴۰ درصدی درآمدهای علی‌بابا

شرکت چینی علی بابا به تازگی آمار و گزارش‌های مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده که گویای رشد و افزایش ۴۰ درصدی در میزان درآمدهای این شرکت بزرگ چینی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است. شرکت علی‌بابا که نمونه چینی شرکت آمریکایی آمازون است و به منظور رقابت و به چالش کشاندن آن وارد این عرصه شد. علی‌بابا (Alibaba) در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط وی تأسیس و راه اندازی شد تا به فروش آنلاین محصولات گوناگون در سراسر جهان بپردازد. بر اساس گزارش وب سایت Financial World، دنیل ژانگ، مدیر ارشد اجرایی شرکت علی‌بابا، خاطرنشان کرده که این گروه بیستمین سالگرد آغاز فعالیت خود را در سپتامبر جشن گرفته و به منظور گسترش و توسعه تجارت‌های بین‌المللی و درآمدزایی خود برنامه‌های طولانی مدتی دارد. تعداد کاربران فعال محصولات این شرکت در بازار چین با ۱۹ میلیون افزایش نسبت به سه ماهه دوم سال جاری میلادی، به ۶۹۳ میلیون رسیده است. درآمدهای علی‌بابا با ۴۰ درصد افزایش به ۱۶.۶ میلیون دلار در سومین فصل از سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده این در حالی است که جک ما، موسس و مدیرعامل این شرکت چند ماه پیش از سمت خود کناره گیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
الان تخفیف بیمه تا 70 درصد هست؛ بعد وقتی حداکثر تخقیف را 50 درصد میگذارین صنعت بیمه منفعت نمیبره؟؟؟ تازه معلوم نیست این 50 درصد از کی اعمال بشه، یعنی اونی که الان 70 درصد تخفیف داره باید تا چندین سال به جای 400 تومن ، 1200 تقدیم کنه...
وقاحت حدی داره، مردم را احمق فرض نکنید (با پوزش از همه خوانندگان گرامی).
"وی با بیان اینکه برخی خودروها ممکن است چند راننده داشته باشد، گفت: این موضوع نیز در نظر گرفته خواهد شد و بر اساس خود اظهاری افراد درباره هر خودرو میزان بیمه شخص ثالث آن خودرو مشخص خواهد شد."

هدف از اجرای چنین طرحی همینه .. خودشون میدونن در ایران اکثر خانواده ها یک خودرو بیشتر ندارن و اعضای خانواده از یک خودرو استفاده میکنن و با این طرح میخوان مبلغ حق بیمه ها را با این بهانه افزایش بدهند .. هر روز یک کیسه جدید برای جیب مردم میدوزن ولی یک بار نمیشینن دور همدیگه و این رویه های غلط را که باعث بازدهی پایین و ریخت و پاش ثروت های مردم در دستگاه ها میشه اصلاح کنن تا از راه افزایش بازدهی بتونن مشکلات مالی را حل کنن نه از راه دوختن کیسه های جدید برای جیب های خالی مردم
بیمه اجباری ثالث را که هر ساله دولا پهنا حساب می کنید و تخفیفات آنرا از 7 سال با سالی 10% به 14 سال با سالی 5% رساندید که اثری هم در افزایش قیمت سالانه نداره! حالا دنبال یه ترفند دیگه می گردید برای گرانی بیشتر ولی با ظاهرسازی قیمت خیلی ارزانتر برای رانندگان کم خطر!!!
طرح جدید بیمه شخص ثالث به نفع شرکتهای بیمه است

فرهنگ غلط رانندگی در اکثر راننده ها بهانه ی خوبی شد برای جیب شرکتهای بیمه

همیشه این مردم هستند که با دست خودشان ، خودشان را بدبخت میکنند
چهل سال بعد
دویست وچهل وچهارمین گام کاهش تعهدات برجامی برداشته شد! مسوولین به فرانسه بعنوان تنها بازمانده ۱+۵ هشدارداد چنانچه ظرف ۶۰ روز اینده اقدامی ازسوی این کشور درجهت حفظ برجام وتامین منافع ان صورت نگیرد ما گام دویست وچهل وپنجم راباقاطعیت تمام خواهیم برداشت !!! مسوولین فرانسوی درپاسخ اعلام کردند همچنان مشغول بررسی راههای اجرایی کردن اینستکس هستند وامیدوارند بزودی امکان بهره برداری ازان فراهم گردد !!!!
عذر ميخوام من متوجه نشدم اگر كسي از دوستان متوجه شدند توضيح بيشتري بدهند يعني خودرويي كه بيمه ان به نام من است كسي ديگري نمي تواند ان را براند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
می تواند اما آن فرد باید بیمه به نام خودش داشته باشد
تابی جون بیدار شو اکشن بجو سایت علی بابت و کاهش سهمیه اپک چه ربطی بهم داره ؟!
اگر یک ماشین 2 راننده داشته باشد :باید مجموع بیمه شخص ثالث یک ماشین با 2 راننده برابر با بیمه شخص ثالث یک راننده تمام وقت بشود.
همین الان با این بیمه نامه تحمیلی وقتی خودرو با هر راننده ای تصادف کنه بیمه گر برای بارهای 1 تا چهار برای خودش فرانشیزهایی رو گذاشته و سال بعدش هم برای بیمه بعدی نه تنها تخفیف نمی ده بلکه با افزایش قیمت بیشتری بیمه می کنه! اینا بس نیست ؟!!!
همه چی رو منفی نگاه نکنیم، من المان زندگی میکنم. بیمه خودرو در اینحا بطور کلی راننده محور هست و اصلا ربطی به خودرو نداره، هر کسی سابقه بیمه شخصی خودش رو داره و براساس اون تخفیف میگیره. اگر راننده اضافی هم داشته باشه، نه براساس اسم، بلکه براساس اینکه راننده اضافی چه سنی داره مقدار بیمه اضافه میشه و سوابق و اطلاعات راننده اضافی اصلا ثبت نمیشه، مثلا در قرار داد عنوان میشه زاننده اضافی بالای 30 سال. حالا هر کسی که بود شامل بیمه خواهد شد و در حین حادثه، خودرو بیمه هست با راننده اضافه. درستش همینه که راننده تخفیف بگیره نه خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
تو راست می گی پس چرا آی پیت از آلمان نیست؟؟ اگه تو آلمان هستی قیمت گوشت در آلمان رو با حداقل حقوق در
و آلمان مقایسه کن و بعد در ایران هم مقایسه که حقوق یک کارگر معادل ۱۵ کیلو گوشته ولی حقوق یک کارگر در آلمان معادل حداقل ۱۰۰ کیلو گوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
وقتی تو آلمان یه کار اشتباهی انجام میشه دلیل نمیشه ما اونو تقلید کنیم! و اسم مخالفت با کار غلط منفی نگاه کردن نیست!
این ماشینه با با رانندش باعث تصادف و وارد آوردن خسارت میشه نه خود راننده به تنهائی. در طول یکسال امکان داره چند راننده از ماشین استفاده کنن ولی یکی بیشتر از بقیه استفاده کنه و یا یکی فقط چند بار استفاده کنه ولی همه باید برای یکسال حق بیمه بدن هر چند شاید در طول یکسال به تعداد رانندگان ماشین اضافه یا کم بشه! ولی حق بیمه پرداخت شده! چه میشود؟!
فلسفه بیمه برای اینه که احتمال تصادف وجود داره وگرنه اصلاً نیازی به بیمه کردن ماشین نیست! ولی باید با
رانندگانی که سهواً تصادف می کنند و اونهائی که بدون رعایت قوانین تصادف می کنن تمایز قائل شد و این رانندگان رو سر صحنه تصادف جریمه کرد نه اینکه کسیه ای بر بیمه دوخت!
همین الان بیمه گر برای همه رانندگان فارغ از متخلف بودن یا نبونشان برای تصادفات بار اول تا چهارم برای خودش فرانشیزهایی را تعیین کرده با وچودیکه تخفیفاتش هیچ اثری در افزایشهای سالانه اثری نداره
اگر قرار بیمه راننده محور یا همین روال افزیشی قیمت رو داشته باشه بهتر اختیاری بشه تا اجباری!
سهیل
| Germany |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
اینکه سیستم داره آی پی منو چی مشون میده مهم نیست، قیمت گوشت ربطی به بیمه نداره، گوشت کیلویی 8 یورو
1560 تقریبا و حداقل حقوق ساعتی 9 یورو و ماهیانه یورو هست. عزیز حلنی که به بیمه آلملن ایراد وارد میکنی، شما درست متن رو نخوندی، ماشین میتونه راننده بیشتر داشته باشه، سابقه فرد در نوع رانندگی مهمه نه ماشین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
سهیل جان تو درست متن رو نخوندی!
باز هم خالی کردن جیب مردم بی نوا
خانواده ای که یک پراید دارد و مثلا چهار نفر از آن استفاده میکنند باید چهار بیمه بخرد!
یک خانواده را در نظر بگیرید که یک پراید دارند هم پدر و هم مادر و هم دو فرزندشان از این خودرو استفاده می کنند با این طرح این خانواده باید چهاربرابر سال قبل بیمه پرداخت کند....
اگر راست می گویید رانندگانی که کمترین نمره منفی را مثلا تا ۱۰ نمره منفی در سال دارند را مجانی بیمه شخص ثالتث کنید و آنهایی که تخلفات زیاد دارند بیمه کامل پرداخت کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار