بازدید 1900

هشدار فرماندهی نیروهای مسلح عراق نسبت به تخریب تاسیسات/ برخی راه‌ها در بغداد همچنان مسدود است

سخنگوی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که برخی اقدامات به مسالمت‌آمیز بودت تظاهرات شهروندان عراقی خدشه وارد می‌کنند. 
کد خبر: ۹۳۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 05 November 2019

سخنگوی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که برخی اقدامات به مسالمت‌آمیز بودت تظاهرات شهروندان عراقی خدشه وارد می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، سرلشکر عبدالکریم خلف، سخنگوی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در یک بیانیه کوتاه ضمن اشاره به زیان دیدن پل الجمهوریه در نتیجه آتش سوزی‌های اطراف آن، خطاب به معترضانی که اقدام به آسیب رساندن به تأسیسات این کشور می‌کنند گفت: تخریب و آسیب رساندن به تأسیسات از خواسته‌های معترضان عراقی نیست.

این در حالی است که تظاهرات کنندگان عراقی امروز (سه‌شنبه) برای سومین روز متوالی و در راستای اجرای اعتصاب عمومی، برخی از راه‌های بغداد را بستند.

عبدالکریم خلف گفت: خطاب به رهبری جوانان معترض می‌گوییم که مشکل شما با سیاستمداران است نه تاسیسات. این چیزی نیست که تظاهر کنندگان عراقی می‌خواهند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات باعث شده‌اند تا به مسالمت آمیز بودن تظاهرات خدشه وارد شود و پل الجمهوریه به دلیل آتش زدن‌های که در این مکان صورت گرفته آسیب دیده است.

شبکه اسکای نیوز عربی امروز از ادامه تظاهرات شهروندان عراقی علیه وضعیت بد اقتصادی در کشورشان در شهرهای مختلف خبر داد.

طبق این گزارش، شهروندان معترض عراقی صبح امروز در منطقه "السیدیه" بغداد تظاهرات کردند. این درحالی است که آرامش نسبی بر منطقه "العلاوی" حاکم شده است که طی روزهای گذشته شاهد تجمع معترضان بود.

تظاهرات کنندگان عراقی همچنین برای سومین روز متوالی و در راستای اجرای اعتصاب عمومی، برخی از راه‌های مهم بغداد را بستند.

طبق گزارش اسکای نیوز، اینترنت سراسری عراق نیز که شامگاه گذشته به مدت چند ساعت قطع شده بود بار دیگر وصل شده است.

یک منبع امنیتی عراق صبح یکشنبه اعلام کرده بود، تظاهرکنندگان مسیرهای اکثر خیابان‌های بغداد، پایتخت را بسته و خواستار نافرمانی مدنی سراسری شدند. معترضان عراقی دوشنبه نیز برخی از راه‌های بغداد را مسدود کرده بودند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر