بازدید 3349

بیش از ۱۱ میلیون ایرانی در بازار بورس

کد خبر: ۹۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 04 November 2019
تعداد کل کد‌های صادر شده در بازارسرمایه، به رقم ۱۱ میلیون و ۱۹۳ هزار رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه؛ از اول فروردین تا پایان مهر امسال، ۳۵۱ هزار نفر وارد بازار سرمایه شده اند که بر این اساس، تعداد کل کد‌های صادر شده در این بازار، به رقم ۱۱ میلیون و ۱۹۳ هزار رسید.

بر اساس آمار، صدور کد‌های معاملاتی به تفکیک هر ماه نشان می‌دهد در فروردین ۵۵ هزار، اردیبهشت ۳۹ هزار، خرداد ۲۳ هزار، تیر ۳۴ هزار، مردادماه ۴۸ هزار، شهریور ۶۱ هزار و در مهر امسال ۹۱ هزار کد معاملاتی در بازار سرمایه صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در مورد صدور کد برای سهامداران خارجی هم از ابتدای امسال تا پایان مهر، ۱۷۱ کد صادر شده که در مجموع ۱۴۴۵ کد برای این گروه صادر شده است.

گفتنی است؛ ​ هم اکنون سرمایه گذارانی از ۴۳ کشور شامل آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، استرالیا، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، جزایر کیمن، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان فعال هستند.

این در حالی است که هم اکنون بیش از ۱۱۲ هزار کد حقوقی هم برای سهامداران بازار سرمایه صادر شده است.

همچنین نگاهی به سهامداران فعال بازار سرمایه، نشان می‌دهد تعداد یک میلیون و ۱۸۰ هزار کد، ​ حداقل یک تا ۱۰ معامله (خرید یا فروش)، ۱۶۳ هزار کد بین ۱۱ تا ۲۰ معامله و ۲۳۶ هزار کد بیش از ۲۰ معامله را در ماه گذشته انجام دادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر