بازدید 14165
لطیفی به سرنوشت افخمی دچار می‌‍شود؛

تبریک رئیس کانون کارگردان سینما به مجری «هفت» برای توقیف «خانه پدری»!

این فرصت خوبی است که به یکی دیگر از کارگردانان سینمای ایران تبریک بگویم، به خاطر این که توانست به توقیف مجدد «خانه پدری» کمک کند؛ به آقای محمدحسین لطیفی همکار عزیزمان که در این برنامه تلویزیونی گفت قلبش بابت دیدن این فیلم ناراحت شد.
کد خبر: ۹۳۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 04 November 2019

تبریک رئیس کانون کارگردان سینما به مجری «هفت» برای توقیف «خانه پدری»!رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران در کنایه به رفتار غیرحرفه‌ای محمدحسین لطیفی در هدف قرار دادن مستقیم «خانه پدری» و کیانوش عیاری در برنامه هفت، تاکید کرد: باید به یکی از کارگردانان سینمای ایران تبریک بگویم، به خاطر این که توانست به توقیف مجدد «خانه پدری» کمک کند.

به گزارش «تابناک»؛ شب منوچهر مصیری، فیلمساز پیشکسوت شب یکشنبه دوازده آبان در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. در این مراسم محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران در بخشی از اظهاراتش، نسبت به اتفاقات رخ داده در خصوص خانه پدری موضع‌گیری کرد و با کنایه به انتقاد از رفتار محمدحسین لطیفی به عنوان یک کارگردان نسبت به کیانوش عیاری همکار پیشکسوتش پرداخت؛ مسئله‌ای که نشان داد صنف کارگردانان این اقدامات اخیر لطیفی را تا چه حد ضدسینما می‌داند.

تبریک رئیس کانون کارگردان به لطیفی برای توقیف «خانه پدری»

امیریوسفی در این مراسم گفت: امشب با چشمی خندان و چشمی گریان در خدمت شما هستیم؛ خندان به این جهت که شب منوچهر مصیری، فیلمساز و دوست قدیمی و کارگردان درجه یک سینماست و با چشمی گریان، به لحاظ این که فیلم درخشان «خانه پدری» از دیگر کارگردان سینمای ایران آقای کیانوش عیاری دیگر بار توقیف مجدد شد و از این بابت بسیار متأسفم.

او در ادامه در کنایه‌ای مشخص به لطیفی مجری و گرداننده برنامه هفت افزود: این فرصت خوبی است که به یکی دیگر از کارگردانان سینمای ایران تبریک بگویم، به خاطر این که توانست به توقیف مجدد «خانه پدری» کمک کند؛ به آقای محمدحسین لطیفی همکار عزیزمان که در این برنامه تلویزیونی گفت قلبش بابت دیدن این فیلم ناراحت شد.

رئیس کانون کارگردانان ادامه داد: به عنوان آدمی که سال‌ها پیش خودم با سکته مغزی مواجه شدم و تا پای مرگ رفتم، امیدوارم خداوند به آقای لطیفی تن سالم بدهد اما لطف کند فهرست بیماری‌های دیگرش را هم به بنده بدهد و من موظفم که به کارگردان‌های دیگر بسپارم که خدای ناکرده فیلمی مغایر با دیگر ناراحتی‌های جسمی و روحی ایشان ساخته نشود!

برنامه هفت دو هفته پیش آتش تهیه سنگینی ریخت که پس از آن «خانه پدری» توقیف شد. لطیفی در آن برنامه در حضور دو مهمان دیگر که همزمان این فیلم را هدف قرار داده بودند، گفت: «اولین بار که سکانس اول خانه پدری را دیدم، قرص زیرزبونی خوردم!»؛ اظهاراتی که با واکنش جدی از سوی اهالی سینما مواجه شد، چرا که از لطیفی به عنوان یک سینماگر که از قضا در برخی فیلم‌هایش صحنه‌های خشن فراوانی وجود دارد، انتظار می‌رفت نگار حرفه‌ای و سینمایی داشته باشد و دست‌کم از همکار خود دفاع کند و همین مسئله باعث شده او موقعیتی پیچیده‌تر از برخی مجریان پیشین برنامه «هفت» بیابد.

موضع گیری رئیس صنف کارگردانان سینما را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

تعداد بازدید : 427
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
واقعا که خجالت‌آوره.
تابناک تو چرا می سوزی و تیتر یک می کنی؟
اهان فهمیدم اصلاح طلب شدی و صدا وسیما هم وسط است!!!
پاسخ ها
ramin
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
متاسفم كه نميفهمي چه چيزي را در پاسخ چه چيزي بگويي
از دیده خون دل همه بر روی ما رود

بر روی ما ز دیده چه گویم چه‌ها رود
جناب لطيفي ما واقعيت هايي را ديده ايم كه با قرص زيرزبوني هم قلبمان ارام نگرفت . چشمانتان را باز كنيد تا خوب ببينيد . اگر همين تابناك خودمان را خوب مطالعه كنيد تلخي هايي را خواهيد ديد كه خواهيد گفت صد رحمت به خانه پدري .
گفتا زكه ناليم كه از ماست كه برماست
ایشون به نظر خیلی خودش رو قبول داره
حالا تابناک چرا سوخته نگفته تو پولشویی فیلم های سفارشی و سفارتی هم نقش دارین؟
با فیلم های ژانر نکبت باید همین جور برخورد کرد
خوب شد توقیف شد
سینما شده همش داد و بیداد و اعتیاد و قتل و جیغ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ممنون واقعا زدی به هدف . مرده شور این فیلم را ببرن
مدعی العموم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
عزیزان مجبور نیستید ژانری که دوست ندارید ببینید. هرکس سلیقه ای داره و فیلم مورد نظرش رو انتخاب میکنه و می ره سینما.
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شما بشین همین فیلم دوزاری های سحر قریشی رو ببین
اینجور فیلمهایی که اکرانش حتی اگرهم از دید موافقتنشان اگر تبعات نداشته باشه بهر حال خاصیت و نفعی برا جامعه ندا ه اینقدر تو بوق و مطرح نکنید .......یه نمونه ش اینطور فیلمها که بی درایت نسبت به تبعات ساخته میشن ....یه نمونه دیگر هم فیلمهای پر محتوا و وزین .....کمدین و به تازگی کارگردان م.ص که اون هم بیجهت تو بوق میشه......اگه به مصالح جامعه و تبعات نیم نگاهی دارید بر سر توقیف اثری بحث کنید که این مصالح توش در نظر گرفته شده ......اگر هم نه چیزی که لااقل بشه بهش اثر هنری گفت......فارغ از فیلم مورد بحث که ندیدمش متاسفانه فیلمهای بسیار مزخرف و آبکی هم اگه توقیف بشه سرش بحث میشه و سر زبون میفته
فیلم مزخرفی بود. بهتر که توقیف شد. وقت مردم رو با این چرندیات هدر میدن.
مافیای سینمای ایران با ساختن فیلمهای آبکی و آبگوشتی آبرویی برای سینمای ایران در جهان نگذاشته‌اند.
البته من نمیدونم پشت اون حرف آقای لطیفی زدوبندی بوده یا نه، ولی بهترست طوری رفتار کنیم که شائبه‌ی ورود به زدوبندهای پشت پرده پشت سرمان وجود نداشته باشه.
آقای لطیفی نظر خودش رو گفته و نقد کرده، اون که فیلم رو توقیف نکرده.
به دروغ یه نظر می داد ،خوب بود؟
یه جمله کارشناسی گفته
اصلا موضوع فیلم مهم نیست که چی بوده!!
مهم صدا سیماست که حمله کنیم بهش!! الان دوره موج سواریه
حالا درست یا غلط
اینطوری مردم پسند تره!!!
خدا بیامرزه تابناک چند سال پیش رو!!!
تقصیر خودش نیست. خودش توی پر قو بزرگ شده و ندیده و لابد نشنیده . تهران رو نمیدونم ولی بیاد مشهد یه جاهایی از شهر ببرمش زندگی مردم رو ببینه سکته مغزی و قلبی رو با هم بزنه‌ جاهایی که مرد خونه دستتو میگیره میبرت داخل و خانم با چای و نبات پذیراییت میکنه و یه بست تریاک تعارفت میکنه و بعدش به بهانه نوشابه واسه نهار میره سوپر مارکت و دوساعت بعد میاد خونه. جاهایی که مردها معتاد توی خونه ها دراز کشیدن و زنها با کارگری باید خرج زندگی و خورد و خوراک بچه ها و پول عمل شوهر خانواده رو در بیارن و جایی هم ندارن برن چون خونه ی پدرش هم همین آش و همین کاسه ست.
آقایانی که این فیلم را پشتیبانی کرده اند می دانند که با اکران آن چه چیزی را در بین دختران ایرانی رواج می دهند؟ آیا تبلیغات ضد پدرانه ماهواره ای به اندازه کافی گویای از هم پاشیدگی خانوادگی نیست؟ به آقای یوسفی بیشتر تبریک می گوییم که بعنوان یک پدر چنین فیلمی را ترویج می کنند و در اذهان دختران ایرانی فرو می نمایند!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان