بازدید 3680
۲
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد نماگر بورس در دومین روز هفته/ بیشترین ارزش معاملات در نمادهای خودرویی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه دوازدهم آبان ماه ۹۸)، با افزایش ۲۳۰ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۳۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 03 November 2019
رشد نماگر بورس در دومین روز هفته/ بیشترین ارزش معاملات در نمادهای خودرویی
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه دوازدهم آبان ماه ۹۸)، با افزایش ۲۳۰ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۸۲ هزار و ۷۷۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۰۸ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد، عدد ۸۶ هزار و ۱۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۷۴ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۵۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۳ هزار و ۵۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۲۲۴ هزار و ۵۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۷۱ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۶۲۸ هزار و ۵۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی خودرو متعلق به ایران خودرو با ۱۴۱ واحد، نماد پاکشو متعلق به گروه صنعتی پاکشو با ۹۹ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۹۱ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۸ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۶۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۰ واحد و نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۴۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۲۸ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۱۹ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین و نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۱۰۵ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۹۱ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۸۶ واحد و نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۶۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۶ هزار و ۴۰۱ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 بیشترین ارزش معاملاتی در کدام گروه رقم خورد

بر اساس این گزارش و به نقل از نبض بورس؛ در نماد‌های خودرویی جابجایی بیش از یک میلیارد سهم طی بیش از ۵۲ هزار نوبت معاملاتی ارزش معاملاتی ۲۸۵.۵ میلیارد تومانی را برای این گروه رقم زد، نماد‌های بانکی نیز با داد و ستد بیش از یک میلیارد سهم طی ۵۳ هزار نوبت معاملاتی با ارزش معاملاتی ۱۷۰.۹ میلیارد تومانی مواجه شد و پس از آن فلزات اساسی با ارزش معاملاتی ۱۳۳ میلیارد تومانی و نماد‌های شیمایی با ارزش ۱۰۹.۵ میلیارد تومانی مواجه شدند.

شاخص وسایل ارتباطی امروز با تغییر ۵۴۶ واحدی معادل ۵ درصد در راس شاخص صنایع مختلف قرار داشت و پس از آن شاخص ذغال سنگ با ۴۲۹ واحد معادل ۴.۶۵ درصد دیگر شاخص برتر تالار حافظ بود.

۷ شرکت با بیشترین عرضه و تقاضا

تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، سرمایه گذاری ساختمان‌ایران (وساخت)، ماشین سازی اراک (فاراک)، صنایع آذرآب (فاذر) و حق تقدم سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیروح) با بیشترین صفوف تقاضا مواجه شدند و در مقابل بیشترن عرضه در نماد‌های بانک‌پارسیان (وپارس)، پارس‌سویچ (بسویچ)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، صندوق سرمایه گذاری ارمغان ایرانیان (ارمغان)، لبنیات‌کالبر (غالبر)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) و فولاد خوزستان (فخوز) رقم خورد.

رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتورح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف.  و ب.، آلومراد (فمراد ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، کارتن ایران (چکارن ۱) س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، اوراق اختیار فروش تبعی شرکت س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (هپیکو ۸۱۱۱) با توجه به توقف نماد اصلی در بازار نقد (تاپیکو) متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران (پدرخش) با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، سرما یه گذاری خارزمی (وخارزم) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، سیمان شرق (سشرق) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت قند لرستان (قلرست ۱) کربن ایران (شکربن ۱) سرمایه‌گذاری صنعت‌نفت (ونفت ۱) افست (چافست ۱) سیمان تهران (ستران ۱)  با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، ایرکا پارت صنعت (خکار ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام،  با وقفه همراه شدند.

نماد حق تقدم استفاده نشده شرکت فنرسازی زر (خزرح)، کالسیمین (فاسمین)، حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های سیمان فارس نو (سفانوح)، پارس سویچ (بسویچح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بزودی با اغازگام چهارم کاهش تعهدات رونددستکاری شده بورس بشدت نزولی خواهدشدودیگرازعددسازی هم کاری ساخته نخواهدبود
روزهای رویایی (ساختگی)بورس خداحافظ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر