بازدید 4678

کسب مهارت حلقه مفقوده دانشگاه‌های کشور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به ضرورت مهارت آموزی به دانشجویان جهت افزایش ضریب اشتغال، گفت: وزارت علوم باید با ایجاد ارتباط میان دانشگاه‌ها و مراکز مهارت‌آموزی و فنی حرفه‌ای در راستای افزایش مهارت آموزی دانشجویان گام بردارد.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 02 November 2019

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌‌ها باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنند، گفت: توجه به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها همواره در برنامه‌های وزرای علوم بوده است به نحوی که دانشجو پس از گذراندن دوره 4 ساله در دانشگاه‌ها، مهارت لازم را برای ورود به بازار کار کسب کرده باشد.

وی با بیان اینکه بخش مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها بسیار کم‌رنگ است، ادامه داد: عمده دانشجو‌ها در دانشگاه‌های کشور نظریه پرداز تربیت شده و اغلب با مفاهیم علمی رشته مطاعاتی رشد می‌کنند و مهارت حتی در رشته‌های فنی مهندسی کمتر مشاهده می‌شود. به همین دلیل اکثر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به دنبال کلاس‌های مهارت آموزی و فنی حرفه‌ای در رشته‌های مختلف می‌روند.

دانشگاه ‌ها باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: دانشگاه‌ها باید تمامی خدمات و آموزش‌هایی را که مراکز فنی حرفه‌ای، بخش‌های خصوصی انجام می‌دهد بر عهده بگیرند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی صاحب مهارت باشند.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه امروزه دانشگاه‌ها از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهزی برخوردار هستند، اضافه کرد: دانشگاه‌ها با برنامه ریزی دقیق می‌توانند با مراکز مهارتی و کارخانه‌ها جهت تقویت مهارت دانشجویان قرار داد ببندند تا افراد پس از گذراندن 4 سال در دوره کارشناسی صاحب مهارت شده و به مدرک دیگری نیاز نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بی‌توجهی به مهارت آموزی در دانشگاه‌ها باعث شده اکثر دانشجویان پس از گذراندن دوره تحصیلی، مهارت لازم را برای ورود به بازار کار در اختیار نداشته باشند. این موضوع باعث می‌شود دانشجویان، شغلی مرتبط با رشته تحصیلی پیدا نکنند و یا به دلیل ضعف مهارتی شغل خودشان را از دست بدهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید به موضوع مهارت آموزی دانشجویان ورود کرده و با مراکز مهارت آموزی و فنی حرفه‌ای پل ارتباطی ایجاد کند، این کار در بازه زمانی 2 الی 4 سال قابل اجرا خواهد بود و فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره تحصیلی از مهارت لازم در کنار علم بهره‌مند می‌شوند تا زمینه اشتغالشان فراهم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل