بازدید 4521

وزارت نفت بی سر و صدا سهمیه‌بندی سوخت را آغاز کرده است

عضو کمیسیون بودجه تاکید کرد: وزارت نفت با محدود کردن سوخت‌گیری به‌نوعی بی سر و صدا سهمیه‌بندی را آغاز کرده در حالی که در طرح اصلی احیای کارت سوخت، هیچ نوع محدودیت برای دارندگان کارت سوخت لحاظ نشده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 02 November 2019

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مردم پس از احیای کارت سوخت، گفت: اگرچه استفاده از کارت‌های سوخت الزامی شده است اما به دلیل عدم اجرای درست و اصولی این قانون و گذشت چند ماه شاهد سوختگیری دارندگان‌خودرو با کارت سوخت جایگاه‌داران هستیم و حتی سوخت‌گیری برای افراد دارای کارت نیز به 20 لیتر محدود شده که این بی‌نظمی را باید ناشی از عدم اجرای صحیح طرح و برنامه اولیه در این رابطه دانست.

بالا رفتن خطرهای جاده‌ای و ترافیک با محدود شدن سوخت‌گیری

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صف‌های طویل پمپ بنزین‌ها -به دلیل سوخت‌گیری چند باره و محدودیت در سوخت‌گیری- ترافیک و اصراف انرژی را چندین برابر کرده است، افزود: افرادی که از طریق خودرو اشتغال و درآمدزایی دارند نیز با 20لیتر مجاز برای سوخت‌گیری نه تنها کارشان راه نمی‌افتد بلکه مجبور شده مسیری طولانی را در روز چند بار طی تا بتوانند به دفعات بیشتر سوخت‌گیری کنند که این مسئله بالا رفتن خطرهای جاده‌ای، آلودگی هوا، ترافیک و صف‌های طویل جایگاه‌های سوخت را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: در جریان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت دو موضوع سهمیه‌بندی و تحت‌شعاع قرار دادن رفاه شهروندان مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

لاهوتی تاکید کرد: وزارت نفت با محدود کردن سوخت به‌نوعی بی سر و صدا سهمیه‌بندی را آغاز کرده است در حالی که در طرح اصلی احیای کارت سوخت هیچ نوع محدودیت برای دارندگان کارت سوخت لحاظ نشده است.

دولت باید بابت اقدام غیرقانونی محدود کردن سوختگیری پاسخگو باشد

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نمایندگان مجلس موضوع ایجاد محدودیت در هر مرحله سوخت‌گیری را دنبال می‌کنند و دولت و وزارت نفت باید بابت مشکلات ایجاد شده در پی این اقدام غیرقانونی پاسخگو باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر