بازدید 3653

جلوی رشد بی رویه مراکز علمی کاربردی گرفته شد

کد خبر: ۹۳۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 02 November 2019

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدامات مختلف این دانشگاه در راستای کیفی سازی آموزش را تشریح کرد و ازپیگیری دانشگاه برای برگزاری تکمیل ظرفیت در نیمسال سال اول سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر،‌ محسن محمد زاده با بیان اینکه کیفی‌سازی آموزش در دستور کار دانشگاه‌های علمی و کاربردی قرار دارد گفت: براساس آخرین بررسی هایی که انجام شده است ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل بوده و ۴۰ درصد آنها در رشته تحصیلی خود شاغل هستند.

اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی طی ۴ سال گذشته برای اینکه دقیقا در راستای ماموریت خود که تربیت نیروی انسانی ماهر است، گام بردارد، اقدام های مختلفی انجام داده است.

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: از اقدامات دانشگاه در راستای ماموریتی که دارد می توان به کاهش مراکز علمی کاربردی از یک هزار و ۱۰۰ مرکز به ۵۲۰ مرکز اشاره کرد.

تعطیلی و توقف فعالیت مراکز علمی کاربردی بدون کیفیت

وی ادامه داد: مراکزی که از کیفیت لازم برخوردار نبودند تعطیل شدند، این مراکز یا دولتی بودند که فعالیت آنها متوقف شد و یا اینکه فعالیت لازم را در چارچوب ماموریتی که برای آنها مشخص شده بود، نداشتند.

ایجاد ۸۰۰ برنامه درسی متناسب با نیاز بازار کار

محمد زاده یادآورشد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ رشته محل متفاوت داشتیم و تمام برنامه ها بازنگری شد و به ۸۰۰ برنامه که متناسب با نیاز روز است تقلیل یافت.

ارزیابی تمام مدرسان دانشگاه و فعالیت فقط با کد مدرسی

وی ادامه داد: همه برنامه ها متناسب با بازار کار است و علاوه بر آن مدرسان دانشگاه غربالگری شدند و در حال حاضر تمام مدرسان دانشگاه که از مهرماه تدریس می کنند دارای کد مدرسی هستند. بنابراین دانشگاه جامع علمی و کاربردی اکنون برروی ریل اصلی ماموریتی خود قرار دارد.

افزایش مراکز سطح دو دانشگاه طی یک سال اخیر

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: دانشگاه برای ارتقاء کیفیت طی دوسال گذشته تمام مراکز آموزشی را ارزیابی و سطح بندی کرد در سال ۹۷ دانشگاه فقط ۲۰ مرکز در سطح ۲ داشت که این مراکز در سال ۹۸ به ۲۳۰ مرکز افزایش یافت، یعنی سطح مراکز آموزشی ما ارتقاء یافت. همچنین امسال در تمام مراکز دانشگاه آزمون متمرکز برگزار می کنیم و این ها همه در جهت ارتقاء کیفی وضع موجود دانشگاه بوده است.

جلوگیری از گسترش بی رویه مراکز علمی و کاربردی

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی سال های قبل یک گسترش بی رویه ای داشته است و طی این ۴ سال جلوی گسترش بی رویه مراکز گرفته شده است برای ارتقای کیفی مراکز و دوره ها اقدامات مفیدی صورت گرفته است که من اطمینان دارم در سال های آتی یکی از دانشگاه هایی که می تواند در جهت رفع مشکل بیکاری و اشتغال کشور گام بردارد این دانشگاه است.

افزایش ۱۵ درصدی داوطلبان دانشگاه نسبت به سال قبل

وی درباره استقبال داوطلبان کنکور در سال جاری از دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال نسبت به سال قبل ۱۵ درصد با افزایش داوطلب روبرو بوده است، این نشان می‌دهد که در سطح کشور به ویژه خانواده ها توجه ویژه ای به دانشگاه مهارتی جامع علمی و کاربردی پیدا کرده اند.

پیگیری دانشگاه برای برگزاری تکمیل ظرفیت در نیم سال اول

محمد زاده درباره اینکه چه زمانی پذیرش تکمیل ظرفیت این دانشگاه انجام می شود گفت: با وجود اینکه تکمیل ظرفیت برای بهمن ماه اعلام شده ولی ما پیگیر این موضوع هستیم که تکمیل ظرفیت را برای نیمسال اول سال جاری هم انجام دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار