بازدید 32519
پیمانه اقتصادی؛

اوج‌گیری پراید پیش از خداحافظی از جاده مخصوص/ ثروتمندترین خانواده‌های جهان/ پیش بینی بازار مسکن در ماه های آتی/ میزان فروش برق ایران به عراق چقدر است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایشی در قیمت سکه نخواهیم داشت، کاهش قیمت طلا در بازارجهانی/ دلیل تأثیرگذار بر قیمت طلا؟، افزایش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی، حباب سهام آمریکا در حال ترکیدن است، چقدر ارز صرف واردات آچاربکس به کشور شد؟، کرد‌های عراقی کالا‌های ترکیه را تحریم کردند و واکنش رئیس کل بانک مرکزی به ادعای برایان هوک را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 02 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایشی در قیمت سکه نخواهیم داشت، کاهش قیمت طلا در بازارجهانی/ دلیل تاثیرگذار بر قیمت طلا؟ افزایش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی، حباب سهام آمریکا در حال ترکیدن است، چقدر ارز صرف واردات آچاربکس به کشور شد؟ کرد‌های عراقی کالا‌های ترکیه را تحریم کردند و واکنش رئیس کل بانک مرکزی به ادعای برایان هوک را در بر دارد.

افزایشی در قیمت سکه نخواهیم داشت

کشتی آرای: به نظر می‌آید در هفته جاری، افزایش تقاضا با توجه به شرایط اقتصادی و باتوجه به مراسم پیوندهایی که در ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، ادامه داشته باشد. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: البته این افزایش تقاضای سکه و طلا موجب افزایش قیمت‌ها نمی شود، چون سیاست بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز بسیار موفق بوده و اگر همین سیاست ادامه داشته باشد، با ثبات قیمت ارز و کمی افزایش قیمت جهانی طلا، افزایش یا کاهش در بازار طلا و جواهر طبیعی خواهد بود.

اوج‌گیری پراید پیش از خداحافظی از جاده مخصوص

سه خودروساز بزرگ کشور با تولید ۴۴۰ هزار و ۲۱۴ دستگاه انواع محصول سواری طی هفت ماه امسال، کاهش ۴/ ۲۲ درصدی را در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته تجربه کردند. با تداوم خودداری وزارت صنعت، معدن و تجارت از انتشار آمار تولید خودرو در کشور، باز هم صورت‌های مالی ارائه شده به بورس، ملاک بررسی تیراژ خودروسازان تا پایان مهر امسال قرار گرفت. به نقل از دنیای اقتصاد؛، ایران‌خودرو طی چند ماه گذشته حتی یک دستگاه سوزوکی را نیز به مونتاژ نرسانده و بنابراین این محصول عملا با خودروسازی کشور وداع کرده است. در کنار ویتارا، به‌ نظر می‌رسد، دانگ‌فنگ و ایران‌خودرو نیز به آخر خط رسیده‌اند و تولید این محصول چینی در کشور متوقف شده است. سایپایی‌ها در تولید سراتو که محصولی مونتاژی و تحت‌لیسانس کیاموتورز کره است، با افت تولید مواجه شده‌اند؛ بنابراین، تا پایان مهر امسال، سه هزار و ۶۳۰ دستگاه سراتو در سایپا مونتاژ شده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افت را نشان می‌دهد. با توجه به آمار تولید مهر ماه که از صفر بودن تیراژ سراتو حکایت دارد، این مونتاژی کره‌ای نیز در لیست خودروهای حذفی کشور قرار گرفته است.

در بین دیگر محصولات سایپا، تیبا تیراژی ۹۱ هزار و ۶ دستگاهی از خود به‌ جا گذاشته و بنابراین نسبت به هفت ماه سال گذشته ۲/ ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. تولید پراید اما روندی افزایشی داشته است، خودرویی که سایپایی‌ها سرانجام راضی به حذف آن شدند. پراید که قرار است تنها تا تیر ماه سال آینده به تولید برسد، در هفت ماه امسال تیراژی ۱۵۷ هزار و ۳۹۲ دستگاهی از خود به‌جا گذاشته و در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش تولید را تجربه کرده است.

کاهش قیمت طلا در بازارجهانی/ دلیل تأثیرگذار بر قیمت طلا؟

در معاملات دیروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا با 4 دلار کاهش 1508.7 دلار قیمت گذاری شد. قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه پیش 9.8 دلار و در مقایسه با قیمت یک سال گذشته 275.8 دلار افزایش داشته است. نقره نیز سه سنت کاهش قیمت را تجربه کرد و 18.04 دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد. پلاتین بدون تغییر قیمت 930 دلار در هر اونس به فروش رسید اما پالادیوم با 11 دلار کاهش نسبت به دیروز 1769 دلار در هر اونس داد و ستد شد. به گزارش رویترز، همانند بازار نفت انتشار آمار نسبت به بهبود فعالیت‌ کارخانه‌های چین اصلی‌ترین دلیل تأثیرگذار بر قیمت طلا بوده است.

افزایش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی

در معاملات دیروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال در آخرین مبادلات نسبت به روز پنجشنبه 7 سنت افزایش داشته و 59.69 دلار در هر بشکه قیمت گذاری شد. نفت آمریکا نیز 20 سنت افزایش قیمت را تجربه کرد و 54.38 دلار در هر بشکه به فروش رسید. به گزارش اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات انجام شده 61.24 دلار به فروش رسیده است. به گزارش رویترز، قیمت نفت در مبادلات دیروز کاهش هفتگی را نشان می‌دهد اما دلیل افزایش نسبی روز جمعه، گزارش نسبت به فعالیت کارخانه‌های چین بود که تأثیر مثبتی بر بازار گذاشت.

بازی تمام شد؛ حباب سهام آمریکا در حال ترکیدن است!

پیتر شف، اقتصاددان یورپاسیفیک کپیتال می‌گوید که فدرال‌رزرو در نظر دارد ماهانه ۶۰ میلیارد دلار به اقتصاد در حال کند شدن آمریکا تزریق کند و از سوی دیگر نرخ بهره را هم کاهش دهد، اما همچنان ادعا می‌کند سیستم مالی آمریکا هیچ مشکلی ندارد. شف می‌گوید: فقط آن‌چه را که فدرال‌رزرو می‌گوید نادیده بگیرید و به آن‌چه انجام می‌دهد توجه کنید. آنها ناامیدانه تلاش می‌کنند نگذارند هوای داخل این حباب خالی شود، اما این کار جواب نخواهد داد.

او توضیح داد: حباب سهام آمریکا همین حالا هم ترکیده است. او ادامه داد: تنها سؤالی که باقی مانده است این که این هوا با چه سرعتی خالی خواهد شد و بازارهای چه موقع متوجه می‌شوند که بازی تمام شده است؟ آنها خواهند فهمید که فدرال‌رزرو تا به حال چه کار می‌کرده و ماهیت واقعی این اقتصاد حبابی چیست. شف توضیح داد که کاهش نرخ بهره، تلاشی ناامیدانه برای جلوگیری از بیرون آمدن باد این حباب است، تا به این ترتیب اعتماد کاذبی در مصرف‌کننده به وجود بیاید. شف می‌گوید: مصرف‌کنندگان همین حالا اطمینان دارند که وضعیت اقتصاد فاجعه‌بار است. آنها هیچ پولی ندارند، دارای کار خوبی هم نیستند، هیچ پس‌اندازی ندارند و زیر بار بدهی وام‌های به زندگی ادامه می‌دهند. شف گفت: اما فدرال‌رزرو متوجه شده که آنها تا زمانی که برای خرید وسایل مورد نیاز خود، که نمی‌توانند با پولی که ندارند، تهیه کنند، به وام گرفتن ادامه دهند، به دلایلی خوش‌بین باقی خواهند ماند. 

ثروتمندترین خانواده‌های جهان

در حال حاضر ۲۰۲۸ میلیاردر از ۷۲ کشور جهان وجود دارند که مجموع ثروت آن‌ها به رقم باورنکردنی ۹.۱ تریلیون دلار می رسد. در بین ثروتمندترین خانواده های جهان نام ۲۵ خانواده به چشم می خورد که در مجموع ۱.۱ تریلیون دلا ثروت دارند.

۱-خانواده والتون

خالص ثروت: ۱۵۱.۵ میلیارد دلار

منبع ثروت: والمارت

در سال ۱۹۶۲ میلادی، سام والتون و باد والتون، اولین فروشگاه والمارت را افتتاح کردند. در حال حاضر والمارت بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره ای در جهان است و ارزش بازار آن چیزی حدود ۱۵۱.۵ میلیارد دلار برآورد می شود.

۲- خانواده کوخ

خالص ثروت: ۹۸.۷ میلیارد دلار

منبع ثروت: صنایع کوخ

چارلز کوخ و دیوید کوخ با توسعه کسب و کار خانوادگی خود در زمینه پتروشیمی به یکی از ثروتمندترین خانواده های آمریکا تبدیل شده اند. درآمد سالانه صنایع کوخ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال براورد می‌شود.

۳- خانواده مارس

خالص ثروت: ۸۹.۷ میلیارد دلار

منبع ثروت: شکلات سازی مارس

یکی از برترین برندهای شکلاتی در جهان که مالک شکلات های " ام اند ام" و مارس است. تخمین زده می‌شود این برند در سال ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

۴- خانواده وان دام

خالص ثروت: ۵۴.۱ میلیارد دلار

منبع ثروت: صنایع بوش

صنایع بوش یکی از رو به رشدترین برندهای بزرگ جهان است، به گونه ای که سال ۲۰۱۷ این برند ۱۷ درصد رشد سوداوری داشت.

۵- خانواده دوماش

خالص ثروت: ۴۹.۲ میلیارد دلار

منبع ثروت: هرمس

با گذشت حدود دو قرن از تأسیس هرمس، اکنون این برند یکی از شناخته شده ترین برندهای لوکس پوشاک در جهان است. خانواده دوماش اکثریت سهام و هم‌چنین مدیریت برندهرمس را در اختیار دارند.

۶- خانواده ورتمایر

خالص ثروت: ۴۵.۶ میلیارد دلار

منبع ثروت: شنل

یکی دیگر از نمایندگان عرصه پوشاک در فهرست حاضر که برند آن ها سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار درآمد دارد.

۷- خانواده آمبانی

خالص ثروت: ۴۳.۳ میلیارد دلار

منبع ثروت: صنایع رلیانس

تنها نماینده آسیا در فهرست امسال که مالک بزرگ‌ترین مجموع پالایشگاهی در آسیا هستند. این برند همچنین در حوزه خرده فروشی و ارتباطات نیز فعالیت دارد.

چقدر ارز صرف واردات آچاربکس به کشور شد؟

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بالغ بر ۱۴۹ تن آچاربکس از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم آچاربکس به کشور، ۴۵۱ هزارو ۵۹۶ دلار از کشور خارج کرد که بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۹۳۷ میلیون و ۹۹۶ هزارو ۱۱۲ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که این حجم آچاربکس از ۷ کشور از جمله امارات، آلمان و چین وارد ایران شده است.
چقدر ارز صرف واردات آچاربکس به کشور شده؟

پیش بینی بازار مسکن در در ماه های آتی

سیدهادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش 20 درصدی میزان معاملات مسکن در مهر ماه سال جاری، گفت: "با وجود افزایش قابل قبول معاملات مسکن در مهر ماه سال جاری در قیاس با شهریور ماه، اما قیمت ها هم پای میزان معاملات بالا نرفته و این مسأله یک نکته قابل توجه و مثبت است. بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن در هر متر مربع در شهری مانند تهران افزایش یافته است، این موضوع به معنای آن است که بازار مسکن دیگر از نظر قیمتی اشباع شده است. همواره کارشناسان اعلام می کنند، افزایش قیمت بازار مسکن به صورت پله ای است؛ این یعنی آنکه قیمت مسکن در مقطعی به صورت چشمگیر بالا رفته و برای مدت طولانی افزایش نخواهد یافت تا اینکه قیمت ها به میزان تورم بازار مسکن بالا رود. ما در شرایط کنونی انتظار تورم و افزایش قیمت مسکن را نداریم و امیدواریم در ماه های آتی بازار مسکن در یک روند ثبات زا بماند. /خانه ملت

کردهای عراقی کالاهای ترکیه را تحریم کردند

فروشگاه‌های اقلیم کردستان عراق با پاسخ مثبت درخواست فعالان مدنی کالاهای ترکیه را در اعتراض به حمله آنکارا به شمال سوریه تحریم کرده‌اند. اقلیم کردستان عراق سالانه 8 میلیارد دلار از ترکیه واردات دارد که از انار گرفته تا ماست، محصولات بهداشتی و سبدهای پلاستیکی را شامل می‌شود. فعالان مدنی حالا به قسمت این حجم از واردات کالاهای ترکیه رفته و به دلیل حمله دو هفته‌ای به شمال سوریه توسط این کشور خواستار ممنوعیت ورود کالاهای ترک شده‌اند. به دلیل حمله ترکیه حدود 12 هزار نفر از کردهای سوریه وارد شمال عراق شده‌اند. یکی از سازمان دهندگان تحریم کالاهای ترکیه که از اشخاص معروف کردستان عراق محسوب می‌شود گفت:‌ ما نمی‌توانیم به خطوط مقدم مبارزه با ترکیه برویم. بنابراین سلاح ما تحریم کالاهای ترکیه است. وی تأکید کرد: ما به دنبال تعمیم این رویکرد در تمام حوزه‌های اجتماعی هستیم که می‌تواند ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد ترکیه باشد. فعالان مدنی در شهرهای شمالی عراق با پخش کردن پلاکارد و اعلامیه در فروشگاه‌های اقلیم کردستان از مصرف کنندگان خواسته‌اند تا از خرید محصولات ترک خودداری کرده و از سوی دیگر به دنبال راضی کردن عمده فروش‌ها برای توقف کامل واردات از ترکیه هستند. یک فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی می‌گوید پس از حمله ترکیه به شمال سوریه ما تصمیم گرفتیم، واردات محصولات ترک را قطع کرده و حالا به دنبال جایگزین‌های آن هستیم. /فارس

میزان فروش برق ایران به عراق چقدر است؟

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این که میزان فروش برق ایران در حال حاضر به عراق چقدر است گفت: در حال حاضر حدود 1200 مگاوات به عراق برق صادر می شود و طرف عراقی هر چقدر که نیاز داشته باشد ما می توانیم برق به آنها صادر کنیم. همایون حائری در پاسخ به این که دلیل تعلل طرف عراقی برای امضای قرارداد بعد از گذشت 9 ماه از امضای تفاهمنامه با عراق برای بازسازی و کاهش تلفات برق این کشور چیست گفت: در حال انجام مقدمات برای امضای قرارداد با طرف عراقی هستیم و اینکه تعللی از سمت عراقی ها وجود دارد صحت ندارد. به گزارش فارس، در بهمن ماه سال گذشته در سفر لویی الخطیب وزیر برق عراق به ایران و در دیدار با اردکانیان وزیر نیرو تفاهمنامه همکاری سه ساله ای با صنعت برق ایران امضا شد.

همتی: اقتصاد ایران رشد صادرات نفتی و غیرنفتی را طی می‌کند

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک پست اینستاگرامی نوشت؛

«اخبار تحریم های جدید در ادامه فشار حداکثری در روز گذشته:

- برایان هوک: صادرات نفت ایران به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده!

- آمریکا تحریم های جدیدی در مورد واردات و صادرات برخی لوازم و مصالح ساخت و ساز وضع کرد!

- آمریکا با همراهی چشم کشور منطقه ۲۵ شخص حقیقی و حقوقی را تحت تحریم قرار داد!

هر گزاره قبلا نیز تحت عناوین مختلف اعلام شده بود. اگر گذاره اول درست بود شاید می شد به اثربخشی دو گزاره دیگر اعتنا کرد. اقتصاد ایران مسیر تجارت در شرایط تحریمی و رشد صادرات نفتی و غیرنفتی را طی می‌کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
البته منهم جای اقای همتی و مسئولان اقتصادی بودم غیر از این نباید سخن می گفتم ولی برخی مواقع به نظر می رسد این مسئولان واقعا به گفته خود اعتقاد دارند که واقعا جای تاسف است. اقای همتی. از این به بعد چه اتفاقی می افته و اصولا در این دهه ها فرمول افزایش قیمت ارز چه بوده خیلی ساده است. دولتها از زمان جنگ عادت کردند به خاطر خرج بیشتر از درامد کسری بودجه وحشتناک بوجود اورند و برای تامین ان اقدام به خلق نقدینگی و چاپ پول گسترده می کنند و بعد برای کنترل ان نقدینگی خلق شده سود بانکی را به صورت غیر واقعی و موهوم به بالای 20 و 25 درصد می رسانند و دوباره برای تامین این سود موهوم باز نقدینگی بیشتری تولید می کنند تا دوره های چهار ساله دولتها یا وزرای اقتصادی(مانند وزیر دارایی دور اول اقای روحانی که نرخ سود موهوم بانکی را به 28 درصد هم رساند) به صورتی طی شود و بگویند ما کنترل کردیم. همین باعث می شود در انتهای هر دوره چهار تا پنج ساله به خاطر سرکوب دستوری و حسابداری این نقدینگی مواجه با جهش قیمت ارز شویم. الان هم اقای همتی دارد همان کار را می کند و هیچ نیرویی توان ان را ندارد که جلوی جهش بعدی نرخ ارز را به خصوص با توجه به اضافه شدن عامل تحریمها بگیرد. حتی اگر اقای همتی و دولت تمام ثبت سفارش را شش قفله کنند و کلیه حسابهای کلان را ببندند باز از نظر اقتصادی اتفاقی که می افتد این است که از انجا که نتوانستند جلوی سودهای موهوم و افزایش نقدینگی را بگیرند تورم به مسیر خود ادامه می دهد و با کمبود در بازار و از انجا که ایران بر خلاف کره شمالی ای کوبا جزیره یا بسته نیست و با 15 کشور مرز زمینی و دریایی دارد قیمتهای بالای اجناس و پول چاپ شده افزایش می یابد و در نتیجه همه قیمتها در بیرون ایران ارزانتر از ایران خواهد بود و دوباره قاچاق گسترده کالا سود دارد و قاچاقچی نیاز به دلار و یورو برای واردات دارد که به بازار داخلی و چهارراه استانبول رجوع می کند و دوباره تقاضا برای دلار اوج می گیرد و از انجا که بانک مرکزی توانایی تامین همه این نیاز را ندارد باز یک جهش دیگر ارزی اتفاق می افتد و مسئولان و مدیران بانک مرکزی و اقتصادی بدنبال مقصر و رفع تقصیر از خود بر می ایند. اگر روزی دولت و بانک مرکزی توانست کسری بودجه را به صورت واقعی از بین ببرد و نرخ سود سپرده را به زیر 5 درصد برساند و اختلاس و ارتشا و مفاسد مالی را کنترل کند تازه روزی است که اقتصاد درست مدیریت شده. بدتر از همه گاهی حتی این موارد را به تصمیم سازان کشور انتقال نمی دهند و همیشه ان چیزی که نباید بشود می شود و از ارزشهای هیچ کس هم کم نمی شود.
پاسخ ها
قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
در چندسال اخیر رونق تولید و اقتصاد دلیل رونق و رشد انفجاری شاخص بورس نبود بلکه دلیل اصلی ، گرانی دلار و گرانی کالای تولیدی شرکتها باعث رشد شاخص بود .
الان هم که دلار کمی ارزان شد و بدنبالش قیمت کالاهای تولیدی کم شد باعث افت شاخص بورس شد.
پس رشد اقتصادی در کار نبود و به مردم آدرس غلط ندهیم
پیچکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حرفت کاملا منطقی است. اما بعید میدانم که تصمیم سازان از این قضایا و علل کاهش ارزش پول ملی بی خبر باشند. علت آن هم اینست که این قضیه تاکنون چندین بار اتفاق افتاده، پس حنما تاکنون متوجه شده اند. اما اینکه چرا کاری نمی کنند؛ آن را دیگر باید از خود عالیجنابان پرسید.؛
همه چیز در مورد برق صادراتی به عراق تکذیب می شود هر چقدر برق لازم باشد به این کشور صادر می کنیم و آنها هم هر وقت دلشان خواست پول بدهند شهروند ایرانی که نمی باشند با عقب افتادن 2 فیش به مبلغ 800000 ریال برقشان قطع شود و یا توصیه به مصرف کم برق با لوازم پر مصرف وطنی نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
جمعش ادم ضد ایران که هنوز فرق برق دراوج مصرف تابستان و دیگر موقع ها را نمی دانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خوبه که خودت گفتی چند نوبت می شود پرداخت نکرد و قطع نشد معلوم است که چقدر حرفات سیاست زدگی در ان موج می زند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چرت و پرت سر هم کردی نوشتی
فروش برق به عراق یا هدیه برق به عراق؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
.فروش برق
هدیه ها مال دکتر احمدی نژاد جونتون بود
ظاهرا فرهنگ زدن سخنان عوام پسند و دولتی پسند به این زودی ها از کشور ما رخت بر نمی بندد.یکی می گوید پراید درحال اوج گرفتن است نه برادر این مختص به کل خودروهای تولید داخل است نه فقط پراید.2 سال است در قالب یک سیاست پوپولیستی علیرغم 3 برابر شدن نرخ ارز سرکوب قیمت خودرو را در پیش گرفته اند و کارخانجات پراید 50 میلیونی را با ضرب زور 25 میلیون تومان واگزار کرده اند که خود منجر به زیان دهها هزار میلیارد تومانی شده است و چون پولی برای دادن به قطعه سازان ندارند ،ایشان هم قطعه نمی دهند پس تولید کاهش و قیمت افزایش می یابد.در نهایت این زیان از جیب همان مردمی که برای زدن سنگشان به سینه قیمت را سرکوب کردند بصورت 2 برابر مستقیم یا غیر مستقیم از طریق ایجاد تورم پرداخت خواهد شد. یا چنان از قیمت سکه صحبت می کنند که گویی سکه مرغ تنظیم بازار است.برادر من قیمت سکه تابع 2 فاکتور نرخ ارز و نرخ جهانی انس است و اگر زیاد کم شوند هیچ کس نمی تواند بر نرخ آن تاثیر گزاری داشته باشد پس شما چگونه پیش بینی عدم افزایش در قیمت سکه را می کنید؟یعنی اگر فردا نرخ انس 2000 دلار شود سکه گران نمی شود؟لابد می خواهید تعزیرات را به سراغ بورس لندن هم بفرستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
مگر این خودروها تولید داخل نیستند قیمت آنها چه ربطی داره به قیمت دلار. مگر کارکنان آنها یا کارکنان قطعه سازها دلاری حقوق میگیرند؟
پس اسم خاوری و ...بقیه دوستان اختلاسگر چرا نبود جزو لیست ثروتمندان؟خاوری ناامیدمون کردی ها!!!
آقاي همتي...ملت در تنگناي تامين معاش اوليه مانده اند تورم وحشتناک 300 الي 500 درصدي امان ملت را بريده و فقر و فساد بيداد مي کند شما داريد فرافکني مي کنيد.
الان بهترین زمان خرید مسکنه چون حباب منفی داره
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
و همینطور سکه و بهترین زمان فروختن سهام است قبل از سقوط آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
قیمت ها ریزشیه ....شلوغ نکن
ايا هنوز هم مردم حرفهاي مسولين را باورميكنند ؟
چرا مردم فروش برق به عراق و یا نفت به سوریه و یا هرگونه سرمایه گذاری در عراق و سوریه رو قبول نمیکنند و به چشم هدیه مجانی دولت ایران با این کشور ها برداشت میکنند؟میشه یه بار دولت و یا مقامات صادقانه این مساله رو توضیح بدهند به مردم و اگر وافعا هدیه هستش این مساله رو برای مردم باز کنند.تا مردم دلیل این حرکت رو بدونند.
عراق مگر پول برق را می دهد؟
والله بالله تالله! این پراید در همه مدلها هم زیباتر و هم راحت تر از تیبا و دیگر مدعیان چینی جانشینی اش است. کمی بهینه سازی سیستم های تعلیق و تعادل و رانش و ایمنی آنرا به بهترین اتومبیل خیابانی و درون شهری تبدیل میکند. ضمن آنکه برند پراید اکنون دیگر به عنوان یک برند ملی و ایرانی در منطقه شناخته شده است.
فروش برق به عراق؟
هند بجای بدهی اش به ایران کلی برنج داد
یک مدت میگفتن برنج هندسرطان زاست
چون توی شالیزاراشون فاضلاب انسانی رها
میشه.
حالا هم عراق پول ایران نداره بده بجاش
با کالاهای خودمون از زایرای ایرانی پذیرایی
میکنن.
با سلام لطفا کارگزان و نمایندگان مجلس و خودروسازان کشور قیمتها را با حقوق کارمند وکارگری که ریالی پرداخت میشود و قبل از پرداخت مالیات آن هم کسر می شود مقایسه کنند و نگاه کنند که قیمت واقعی پراید خارج از رده 6 میلیون تومان است و چرا باید و با حمایت کجا و کدام دولتمردی باید به کانال 60 میلیون تومان خیزش کند؟؟؟ همینطور به زبان می گویند مردم مردم . مردم خوب و همیشه در صحنه و .... مردم که خیلی خوبند اما بسیاری از مسئولین اگر خانه ی آنچنانی نداشته باشند و حقوق و مزایای دریافتی و یا درآمد ماهیانه آنها زیر 5 میلیون تومان باشد آنوقت احساس می کنند که سختی یعنی چه گرانی یعنی چه ؟؟!! و اینکه مردم محجوب و ایمانی ما چقدر همراهی می کنند؟ نمایندگان محترم مجلس ! وزیران محترم دولت کمی خودتان را تکان بدهید و مردم را ببینید تا خدا را ببینید و کاری بکنید که ثروت ملی عادلانه و بین همگان توزیع شود و فاصله طبقاتی سال به سال کمتر شود ! اگر سختی هست باید برای همه باشد.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل