بازدید 3314

استیضاح رسمی شد؛ ترامپ جا خورد!

کد خبر: ۹۳۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 01 November 2019

با رسمی شدن روند استیضاح ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر از ادبیات خاص و ویژه خود استفاده کرد.

به گزارش ایبِنا، اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده در یک رای گیری تاریخی، پنج شنبه شب کابوس شب هالووین را برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رقم زدند و قطعنامه رسمی شدن روند استیضاح وی را به تصویب رساندند.

به این قطعنامه‌ای که نمایندگان دموکرات آن را به بحث و بررسی گذاشته بودند، ۲۳۲ نماینده مجلس نمایندگان رای موافق و ۱۹۶ نماینده دیگر رای مخالف دادند.

دونالد ترامپ در اولین واکنش به رای مجلس نمایندگان در صفحه توئیتر خود نوشت شاهد «بزرگترین ساحره گیری تاریخ آمریکا!» هستیم.

به موجب این قطعنامه تمام جلسات تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بصورت علنی برگزارخواهد شد. یکی از مهم ترین اتفاقات این روز حضور نانسی پلوسی در زمان اعلام آرا و برعهده گرفتن جلسه بصورت کامل بود.

اکثریت در مجلس نمایندگان برخلاف کنگره آمریکا با حزب دموکرات است و به نظر می رسد هیچ کدام از وکلای جمهوریخواه مجلس نمایندگان به این قانون رای نداده‌اند. در میان مخالفان این طرح هم چنین نام دو نماینده دموکرات دیده می شود.

جمهوریخواهان نمایندگان دموکرات را متهم کردند که تصویب این طرح طی روندی کاملا یک سویه و بدون اقناع نمایندگان مخالف انجام داده اند.

استیو اسکالیز، نماینده جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان تصویب این طرح را مشابه روش و متدهای اتحاد جماهیر شوروی خواند. کوین مک کارتی، سخنگوی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان گفت: هیچ چیز قانع کننده ای در سخنان نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان برای تصویب این طرح وجودندارد و تصویب این قانون مایه شرمساری کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان