بازدید 4178

آدام شیف: راهی به جز استیضاح ترامپ وجود ندارد

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که از روند استیضاح ترامپ دست نخواهد کشید و ناچار به انجام این کار است.
کد خبر: ۹۳۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸ 31 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از سی ان ان، «آدام شیف»؛ رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است با وجود آن که از انجام استیضاح رئیس جمهور لذت نمی‌برد، اما از انجام این استیضاح نیز عقب نشینی نخواهد کرد.

شیف با تاکید بر این که چاره‌ای جز استیضاح ترامپ نیست، گفت: وقتی که رئیس جمهور از مقام رسمی خود سوءاستفاده می‌کند، وقتی یک رئیس جمهور منافع ملی را فدا می‌کند، از قانون اساسی دفاع نمی‌کند و کار‌هایی برای پیشبرد اهداف شخصی و سیاسی خود انجام می‌دهد، انجام استیضاح ناگزیر است و چاره‌ای جز این نیست.

این واکنش رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تنها ساعتی پس از آن صورت گرفته که مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب روند استیضاح دونالد ترامپ امکان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا را میسر ساخت.

این قطعنامه با ۲۳۲ رأی موافق مقابل ۱۹۶ رأی مخالف به تصویب رسید.

روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد؛ در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته «لطفی بکند» و در مورد جوبایدن، از نامزد‌های اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات را «قلابی» توصیف کرده و بار‌ها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی