بازدید 5571
۱

تسلیت مقامات و نهادها در پی درگذشت اعظم طالقانی

کد خبر: ۹۳۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 31 October 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شخصیت های دولتی، مقامات و نهادها و احزاب در پیام هایی درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفتند.

علی ربیعی سخنگوی دولت

ربیعی در دو پیام توییتری درگذشت دختر آیت الله طالقانی را تسلیت گفت. در پیام های ربیعی آمده است: چندی پیش در بیمارستان شهید رجایی به عیادت زنده یاد اعظم طالقانی رفتم. با وجود بیماری، همچنان بیم مردم را داشت اما امیدوارانه صحبت می کرد. نام اعظم طالقانی برای چند نسل ایرانی پر از خاطرات نوستالژیک است.

خاطراتی که با یاد آیت الله طالقانی، روزهای انقلاب، حضور زنان در مشارکت‌های سیاسی - اجتماعی، پاکی، صداقت، ساده زیستی، جسارت، آرمان خواهی، ایستادگی در پای اعتقادات و خستگی ناپذیری درهم آمیخته است. به خانواده، همراهان و دوستدارانش تسلیت می گویم. یادش گرامی باد.

پیام معصومه ابتکار

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز پیامی توییتری نوشت: انا لله و انا الیه راجعون چه سخت است در فراق یاران سخن گفتن. اعظم طالقانی زن مبارز همیشه با مردم، خستگی ناپذیر وصبور به لقای خداوند شتافت. اسطوره مقاومت و پرهیزگاری از میان ما رفت.

پیام تسلیت انجمن روزنامه نگاران زن
انجمن روزنامه نگاران زن نیز درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: اعظم طالقانی هم به دیار باقی شتافت. زنی که عمر گرانمایه خود را همواره صرف مبارزه علیه ظلم و بی عدالتی کرد. چرا که روح آزاده او هرگز جور و ستم نسبت به مردم سرزمینش ایران را برنمی تافت. اعظم طالقانی در راه عقیده خود سختی ها و مرارتهای بسیاری متحمل شد اما هیچگاه حاضر به سازش نشد. او که در زمان رژیم پهلوی جزء معدود زنان مبارز زندانی سیاسی بود، پس از پیروزی انقلاب همه تلاش خود را به طور خاص معطوف فعالیت فرهنگی و اجتماعی زنان کرد.
پیگیری و دفاع از حقوق زنان پای اعظم طالقانی را به عرصه مطبوعات نیز کشاند. انتشار نشریه پیام هاجر طی سالهای متمادی تا زمان توقیف و سپس در ادامه انتشار نشریه پیام ابراهیم تاکنون از جمله فعالیت مطبوعاتی این زن توانمند و مبارز بود.
انجمن روزنامه نگاران زن ایران (رزا) درگذشت مرحومه اعظم طالقانی را به همه همکاران مطبوعاتی و زنان فعال سیاسی - اجتماعی کشور تسلیت می گوید و آرزوی محشور شدن ایشان با پدر بزرگوارشان مجاهد نستوه آیت الله طالقانی را دارد.

پیام شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان نیز درگذشت طالقانی را تسلیت گفت. در پیام این شورا آمده است: اعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، از مبارزین انقلاب اسلامی، فرزند خلف آیت الله سید محمود طالقانی و از زنان آزادیخواه درگذشت.

شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان این ضایعه را به بیت معزز طالقانی و دوستداران ایشان تسلیت عرض می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
خداوند رحمتش کند حالا عزیز شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر