بازدید 12528
پیمانه اقتصادی؛

همتی: کاهش قیمت دلار به رغم تداوم فشار حداکثری/ مردم با حمل و نقل هوایی قهر کرده اند/ واکنش مقام مسئول به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه/ سیگنال مثبت «شی جین پینگ» به بیت کوین/ ایران چقدر ذخایر ارزی دارد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بیشترین و کمترین نرخ تورم استان ها، دلار در بازار جهانی تقویت شد، سهام اروپایی افت کرد، رکوردشکنی تاریخی وال‌استریت، عرضه اولیه سهام آرامکو در سوم نوامبر، دغدغه‌های اقتصادی، نفت را پایین برد، سازمان حمایت: اسناد گرانفروشی شیر را داریم؛ گرانفروشی در یک کارخانه لبنیات، طلا بیش از سه دلار در جهان ارزان شد و صحت و سقم کم فروشی در جایگاه‌های سوخت را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 30 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بیشترین و کمترین نرخ تورم استان ها، دلار در بازار جهانی تقویت شد، سهام اروپایی افت کرد، رکوردشکنی تاریخی وال‌استریت، عرضه اولیه سهام آرامکو در سوم نوامبر، دغدغه‌های اقتصادی، نفت را پایین برد، سازمان حمایت: اسناد گرانفروشی شیر را داریم؛ گرانفروشی در یک کارخانه لبنیات، طلا بیش از سه دلار در جهان ارزان شد و صحت و سقم کم فروشی در جایگاه‌های سوخت را در بر دارد.

بیشترین و کمترین نرخ تورم استان ها

همان گونه که از نمودار زیر پیداست، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه ۱۳۹۸ مربوط به استان ایلام با نرخ تورم ۵۱ درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به استان قم با نرخ تورم ۳۶.۱ درصد می‌باشد. این اعداد بیانگر آن است که خانوار‌های ساکن استان ایلام به طور متوسط ۹ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان قم به طور متوسط ۵.۹ درصد کمتر از میانگین کل کشور در مهر ماه سال جاری برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده اند؛ بنابراین ارزان‌ترین استان برای زندگی استان قم و گران‌ترین استان برای زندگی استان ایلام بوده است. نمودار زیر نشان می‌دهد نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهر ماه سال جاری در ۱۵ استان کشور پایین‌تر و در ۱۶ استان کشور بالاتر از نرخ تورم سالانه کل کشور بوده است.

گران‌ترین استان کشور در مهرماه ۹۸ کدام استان بوده است؟

همتی: کاهش قیمت دلار به رغم تداوم فشار حداکثری

عبدالناصر همتی در پستی ایستاگرامی اظهار کرد، در شش ماه اخیر علیرغم تداوم فشار حداکثری، روند نرخ دلار کاهشی بوده است. به گفته او، نرخ دلار در اردیبهشت ماه بالای ۱۴ هزار تومان بود که رفته‌رفته روند کاهشی در پیش گرفت و در خرداد ماه به کمتر از ۱۴ هزار تومان رسید. در مرداد نیز قیمت این ارز به زیر ۱۲ هزار تومان برگشت و از مهر ماه هم با قیمت حدودی ۱۱ هزار تومان در ثبات مانده است.

دلار در بازار جهانی تقویت شد

با پیش آمدن مشکلات جدید سر راه برگزیت، ارزش دلار تقویت شد. در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به ۱.۳۰۵۳ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۲۴ دلار سنگاپور مبادله شد. همچنین هر یورو به ۱.۱۰۹۱ دلار رسید تا کار دشواری برای حفظ کانال ۱.۱۰ دلاری در روزهای آینده داشته باشد. همچنین هر دلار با ۰.۱۵ درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه به ۱۰۸.۹۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ازای ۱.۴۵۸۴ دلار مبادله شد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۰۶ درصد افزایش در مقایسه با روز قبل به  سطح ۹۷.۵۷۸  واحد رسید. 

در انتظار تحولات تجاری، سهام اروپایی افت کرد

روز سه‌شنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر تحولات تجاری، برگزیت و اعلام درآمدهای شرکت‌ها هستند، سهام آسیایی نوسان کرد و سهام اروپایی در ابتدای معاملات خود پایین آمد. طرح نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، برای برگزاری انتخابات عمومی در ۱۲ دسامبر، در پارلمان انگلیس رد شد، اما او این شانس را دارد که در روزهای آینده دوباره این طرح را به رأی بگذارد. دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد، در حال بررسی امکان تمدید لغو تعرفه‌های ۳۴ میلیارد دلار از واردات چین می‌باشد. در ابتدای معاملات اروپا، شاخص‌های اروپایی افت کردند؛ داکس آلمان ۰.۲۵ درصد افت کرد، فوتسی انگلیس ۴۹ درصد پایین آمد و کاک فرانسه هم ۰.۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲۳ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن هم ۰.۴۷ درصد به ارزش خود افزود. کامپوزیت شانگهای ۰.۸۷ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۹ درصد پایین آمد. کوسپی کره‌جنوبی با افت اندک ۰.۰۴ درصدی روبه رو شد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۰۷ درصد رشد کرد. 

رکوردشکنی تاریخی وال‌استریت

روز گذشته، در وال استریت شاخص‌ها همگی صعودی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۴۹  درصد صعود کرد و به ۲۷ هزار و ۹۰.۷۲  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۵۶ درصد صعود تا سطح ۳۰۳۹.۴۲ واحدی بالا رفت و به بالاترین سطح تاریخ خود رسید و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با جهش ۱.۰۱ درصدی در سطح ۸۳۲۵.۹۸ واحدی بسته شد. 

منابع آگاه خبر دادند: عرضه اولیه سهام آرامکو در سوم نوامبر

رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشت: شرکت نفتی آرامکو عربستان عرضه اولیه سهام خود را در سوم نوامبر آغاز خواهد کرد. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: این شرکت نفتی در حال کار روی بیانیه ای است که یکشنبه آینده منتشر خواهد کرد. همچنین شبکه العربیه نیز دیروز در اخبار فوری خود اعلام کرد: آرامکو پذیره نویسی سرمایه گذاران برای شرکت در عرضه اولیه سهام خود را از چهارم دسامبر آغاز خواهد کرد. این شرکت سعودی در نظر دارد تا قیمت انتقال سهام خود را در هفدهم نوامبر اعلام کند. بنا بر اعلام این شبکه خبری، این شرکت مبادلات تجاری در بازار بورس تداول را در یازدهم دسامبر آغاز خواهد کرد. به گزارش فارس، با حملات پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان در چهاردهم سپتامبر برابر با 23 شهریور و نصف شدن تولید نفت این کشور، عرضه سهام آرامکو نیز به تعویق افتاد. به طوری که وال استریت ژورنال نوشت حمله به تأسیسات شرکت آرامکوی عربستان در منطقه البقیق این کشور توسط یمنی‌ها باعث شده که مقامات این شرکت به فکر به تعویق انداختن عرضه اولیه سهام آن بیفتند.

دغدغه‌های اقتصادی، نفت را پایین برد

قیمت نفت تحت تأثیر نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصادی کندتر که نشانه‌های بهبود روابط تجاری پکن و واشنگتن را تحت الشعاع قرار داد، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی با کاهش روبه رو شد. بهای معاملات آتی نفت برنت شش سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۷ درصد کاهش بسته شده بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۲ سنت کاهش پیدا کرد و به ۵۵ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. قیمت پایه نفت آمریکا در معاملات روز گذشته ۱.۵ درصد کاهش داشت.

مردم به دلیل گرانی بلیت با حمل و نقل هوایی قهر کرده اند

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش نرخ بلیت پروازهای هوایی در ایام خاص، گفت: در سال های اخیر شاهد افزایش قیمت بلیت و تلاطم در بازار پروازهای هوایی هستیم، متأسفانه ایرلاین ها در ایام خاص مانند ایام شهادت امام رضا(ع) یا ایام تعطیل، نرخ بلیت هواپیما را به میزان چشمگیری بالا می برند و این مسأله موجب نارضایتی مسافران شده است. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه با وجود تأکید وزیر راه و شهرسازی درباره مدیریت بازار بلیط هواپیما و مقابله با افزایش غیرقانونی نرخ بلیت، باز شاهد افزایش قیمت ها در هفته جاری برای مقاصد خاص از جمله مشهد مقدس هستیم. یکی از دلایل افزایش چشمگیر قیمت بلیت، فعالیت شرکت های چارتری در پروازهای هوایی است، این شرکت ها با انحصارسازی پروازهای هوایی، قیمت بلیت را در ایام خاص بالا می برند، هر چند وزارت راه و شهرسازی وعده توقف فعالیت این شرکت ها را داده، هنوز چارتری ها در حوزه پروازهای هوایی فعال هستند. 

کیانپور بر ضرورت مقابله و ساماندهی شرکت های چارتری در کشور تأکید کرد و گفت: قطعا فعالیت چارتری ها به حمل و نقل هوایی کشور آسیب وارد می کند و این مسأله موجب بی اعتمادی مردم به ایرلاین ها خواهد شد. این نماینده در مجلس دهم ادامه داد: افزایش نرخ بلیت هواپیما در چند سال اخیر موجب شده که مردم برای تردد بین شهری از حمل و نقل ریلی و جاده ای استفاده کنند و این مسئله مشکلات مالی بسیاری را برای ایرلاین ها ایجاد کرده است. /خانه ملت

سازمان حمایت: اسناد گرانفروشی شیر را داریم/ گرانفروشی در یک کارخانه لبنیات

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درخصوص گرانفروشی برخی واحدهای تولید شیر خام اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مصوب شیر خام از قرار 2390 تومان تعیین شده است، ولی اسناد به دست آمده نشان می‌دهد برخی واحدهای تولید شیرخام، شیرخام را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب در اختیار واحدهای تولید لبنیات قرار می‌دهند. سیّد داود موسوی با بیان اینکه برخی واحدهای تولید شیرخام، به واسطه ساختار سنتی‌شان، فاکتور فروش نیز صادر نمی‌کنند، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و اسناد به دست آمده از تخلف گرانفروشی توسط این واحدها، در حال حاضر پرونده‌ای در سازمان حمایت تشکیل شده و موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. وی گفت: البته این گرانفروشی‌ها به بهانه‌های مختلفی انجام شده و شیر خام را بیش از نرخ مصوب به فروش می رسانند که قطعاً مصداق گرانفروشی است.

موسوی در پاسخ به این که آیا گزارشی از گرانفروشی کارخانجات تولید لبنیات به دست این سازمان رسیده است یا خیر گفت: در حال حاضر چهارده قلم محصول لبنی، مشمول قیمت‌گذاری هستند که تنها در مورد یک کارخانه لبنیاتی، گزارش هایی از گرانفروشی به دست ما رسیده است، ولی در بقیه موارد، هیچ تخلفی نسبت به قیمت مصوب فروش در مورد این چهارده قلم محصول لبنی مشاهده نشده است. /تسنیم

صحت و سقم کم فروشی در جایگاه‌های سوخت

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کم فروشی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد. در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر مشاهده کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت، با توجه به بازرسی‌ها و کنترل‌های انجام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هیچ گونه کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور گزارش نشده است و تأیید نمی‌شود.

سیگنال مثبت «شی جین پینگ» به بیت کوین

در معاملات دیروز بازارهای ارزهای دیجیتالی، ارزش بیت کوین به ۹۴۲۰.۷۹ دلار رسید که بالاترین ارزش ثبت شده برای این ارز محبوب دیجیتالی در چهار ماه اخیر محسوب می شود. ارزش بیت کوین پس از آن افزایش یافت که شی جین  پینگ- رئیس جمهور چین در سخنانی گفت، فناوری بلاک چین که شاکله اصلی ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین هستند، باید در هسته اصلی توجه نوآوری های بعدی در چین باشد.

در حال حاضر معاملات ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین در چین ممنوع است؛ اما چینی های زیادی بی توجه به این ممنوعیت در حال معامله ارزهای دیجیتالی هستند. طبق اعلام گوگل، پس از سخنان رئیس جمهور چین، جستجوی عبارات " بیت کوین" و " بلاک چین" در این کشور افزایش یافته است. اندی چونگ، مدیر بازار ارزهای دیجیتالی " اوکیکس" گفت: نظر مثبت رهبر چین باعث حمایت های بیشتری از ارزهای دیجیتال در سطح قیمتی فعلی خواهد شد چرا که چین یکی از بزرگ‌ترین بازیگران عرصه ارزهای دیجیتالی مانده است.

واکنش مقام مسئول به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفت: از خرداد امسال تاکنون که تا حدودی جلوی واردات گوشی تلفن همراه به صورت مسافری گرفته شد، حدود ۱۵۰ شرکت مجوز واردات گوشی موبایل دریافت کرده اند در حال حاضر هم در حال انجام این کار هستند. حسین غروی رام گفت: شایعاتی که در هفته گذشته درباره افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار و فضای مجازی پیچیده تماما کذب است و توسط افرادی که از این بازار سود می‌بردند منتشر شده است. /خبرگزاری صدا و سیما 
 

طلا بیش از سه دلار در جهان ارزان شد

 
رویترز: با تقویت ارزش دلار و افزایش خوش بینی در مورد توافق تجاری آمریکا و چین، قیمت طلا در روز سه شنبه کاهش یافت، اما در عین حال سرمایه گذاران به دنبال نشست فدرال رزرو در این هفته هستند تا نشانه‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره به دست بیاورند. هر اونس طلا با 3.39 دلار کاهش 1489.12 دلار فروخته شد. جیوانی استانوو، تحلیلگر بازار گفت: «تقویت اندک دلار و اظهارات مقامات آمریکا نشان دهنده اینکه آنها هنوز قصد دارند تا در ماه نوامبر قراردادی داشته باشند، ارزش بازارهای بورس در آمریکا را تقویت کرد و همچنان قیمت را طلا تحت کنترل نگه داشت.»

ایران چقدر ذخایر ارزی دارد؟

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، اعلام کرد ذخایر ارزی کشورهای منطقه روندی کاهشی را نسبت به سال قبل داشته و در بسیاری از کشورها به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است.

در این گزارش که شامل وضعیت ذخایر ارزی سی کشور منطقه خاورمیانه، قفقاز، آفریقای شمالی و آسیای مرکزی است، ایران پس از عربستان و امارت، بیشترین ذخایر ارزی را در بین تمام کشورهای منطقه دارد. لازم به ذکر است که در این گزارش، آمارهای مربوط به فلسطین، سوریه، ترکمنستان و سومالی مد نظر قرار نگرفته است. این آمارها بر اساس برآوردهای خود صندوق بین المللی پول و آمارهای اعلام شده توسط بانک های مرکزی این کشورها تهیه شده است.

عربستان با در اختیار داشتن ۴۸۹.۸ میلیارد دلار ذخایر ارزی در سال ۲۰۱۹، بزرگ ترین ذخیره ارزی در منطقه را دارد و امارات با ذخایر ارزی معادل ۱۱۳.۴ میلیارد دلار و ایران با ذخایر ارزی معادل ۸۵.۵ میلیارد دلار در رده های بعدی قرار دارند. لیبی و عراق دیگر کشورهایی هستند که بیشترین میزان ذخایر ارزی را در بین کشورهای منطقه دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۴
... معتقدند شرکت های هواپیمایی با گران کردن بلیط مسافران خود را از دست داده اند و دچار زیان شده اند.گویا سرمایه دارانی که کلی سرمایه در شرایط تحریم در این صنعت خوابانده اند دچار مشکل هستند!
اگر شما به جای دخالت کردن در قیمت کالاها و خدمات از گندم و خودرو گرفته تا بلیط هواپیما به کار اصلی خود که تصویب قوانین تسهیل فضای کسب کار است برسید، والله مملکت بهتر نتیجه خواهد گرفت. ....
در کشور ما فقط دلار گرون میشه همه چیز گرون میشه! و وقتی ارزون میشه هیچ چیزی پایین نمیاد!! کشوری داریم که به اخلاق پایبنده.... شکر خدا....
پاسخ ها
babak
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
...غیر از این بوود جایه تعجب داشت.ما طی این سالیان چیزی جز برادری و صلح و عدالت و کلا صفات خوب نشنیدیم اما هر آنچه که دیدیم فرسنگ ها فاصله داشت.ایراد کار کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
... اقتصاد فشل ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
برای اینکه به ضرب و زور پایین نگه داشتن کشور در بحران هست.دلار۳۸۰۰ رو رسوندن به ۱۱ هزارتومن خوشحالم هستن.فعلا خوش باشید با انتخاب مجدد ترامپ که بعید هم نیست دلار به بالای ۲۰ هزارتومن خواهد رسید
۲۵ ساله میگید دلار را از مبادلات تجاری حذف می کنید ولی هنوز به دلار حرف میزنید ، به دلار حساب میکنید و به دلار بودجه می بندید

با مردم روراست نیستید
مردم هم به هیچ کار اقتصادی امید ندارند و همه در پی گرفتن سود بانکی و دلالی هستند
ان چند تا مسافر هواپیما هم دولتی ها و شرکت های دولتی هستند که ماموریت میروند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
واقعا؟فکرنمی کنم.به نظرمی رسدتعدادپولدارهاکم نیست.من استاددانشگاهم ماهی شش میلیون تومان حقوق می گیرم (پس ازکسرمالیات وبازنشستگی البته) والله قدرت خریدبلیط هواپیماندارم وسالهاسا بااین وسیله خداحافظی کرده ام.مگرنمی گویندحقوق مااعضای هیات علمی ازبقیه بیشتراست .پس این همه مسافرازکجا می آیند؟بعیداست همه ماموردولت باشند.
پس شما چه کار می کنید که چارتری ها قیمتها رو بالا میبرن
والا حسرت همه چیز به دل ملت مونده
آقای همتی
پایین آمدن دلار (البته به زعم شما) حاصل کارکرد شما نیست!! وقتی درآمدها به هزینه ها نزدیک شد میتوانید ادعا کنید که دولت هم بالاخره کاری انجام داده!
زمانی دلار ثابت 1000 تومن بود یکباره شد 3000 تومن و مدتی 3000تومن ثابت بود یکباره شد 12000تومن ، ثابت بودن دلار نگران کننده تر است تا افزایش آن متناسب با تورم
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
دقیقا، این میتونه خبر از یه انفجار وحشتناک در آینده بده، امیدوارم همتی یه نیم نگاهی هم به آینده داشته باشه و این تصور که بعد از من هر اتفاقی میخواد بیافته رو در ذهن نداشته باشه چون جهش دلار به بالای ۲۰ هزار تومن بصورت ناگهانی مشکل ساز خواهد بود
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کم فروشی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد. در این اطلاعیه آمده است: درپی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر مشاهده کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت، با توجه به بازرسی‌ها و کنترل‌های انجام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هیچگونه کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور گزارش نشده است و تایید نمی‌شود.
با چه اعتماد به نفسی تکذیب می کند. چند جایگاه را چک کرده اید؟ اگر نمونه گیری کرده اید تعداد نمونه هایتان چقدر بوده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
من خودم متاسفانه شاهد کم فروشی در پمپ بنزین بودم
خیلی زحمت کشیدید دست تون درد نکنه الان شد بهشت. برادر مردم رو با این الفاظ سرکار نزارید
یک شبه قیمت دلار چهار برابر شد (17 هزار تا 19 هزار تومان) همگی ساکت بودید . حالا هر روز که چندر غاز کاهش می یابد در بوق و کرنا می کنید که آی ملت ما چنین کردیم و چنان. ...
این کاهش قیمت دلار هیچ ارزش اقتصادی نداره . بیخودی مردم رو دلخوش نکنید .
شما قیمت دلار رو بزار هزار تومن ! خب ؟؟؟ روی کدوم قیمت ، روی کدوم معامله تجاری تاثیر داره ؟؟؟؟
این آمار باعث خجالت نیست برا ی مسولان
کاهش قیمت دلار مثل افزایش شاخص بورس دیتوری وغیرواقعی هستند
...بازاری وجود نداره که بخواهی نرخ بدهی.
۱۱۰۰۰ دلار بخواهی تهران جور کنی نمیشود بعد امار میدهید.
من جای شما بودم با نبود دلار و سرکوب درخواستها در بازار امروز دلار را ۴۰۰ تک تومانی میشد کرد و خود اقای همتی میداند این عددهای اعلامی وجود ندارد.
دلار ۴۲۰۰ به مردم عادی که نمی دهید.
صراف ها هم که نرخ اعلامی شما نمیدهند و ارزش افزوده و مالیاتش هم هست.
با قیمتهای دستوری و مخصوصا بازار طلا تمام ذخایر طلای ایران دارد خارج میشود و هر کیلو طلا الان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان سود دارد و مطمئن باشید وقتی قاچاق دام میشود قاچاق طلا راحت تر و به صرفه تر خواهد بود و شما با سیاستهای تان بازار طلای کشور را نابود کردید.
دغدغه ایشان نرخ دلار ازار است در حالی اقایون ادعا میکردند بازار ازاد ارز ۱ درصد اقتصاد ایران هم نیست پس خیلی امارهای این گونه ندهید
ارز مال اقازاده هاست
تاوضع رفاه مردم خوب نشه و نگرانفرداشونهستند تو بگو دلار 1 تومان
مردم با هواپیما و مسافرت هوائی قهر نکردند. وقتی درآمد مردم متناسب با تورم تغییر نکرده باعث شده این اتفاق بیافتد. نترسید تا چند وقت دیگر حتی با خودرو خودمان هم نمیتوانیم به یک شهر دورافتاده برای مسافرت برویم چون گرانی در این مملکت بیداد می کند.
مردم با هوا پيما قهر نيستند هم پول بليط را ندارند هم از هواپيماهاي خارج از رده ميترسند
عمرمان تموم شد و حسرت داشتن یک کشور متعادل و رو به پیشرفت به دلمون موند واقعا کسانیکه بازنشسته میشن چه آینده ای در انتظارشونه هرکی میتونه از کشور مهاجرت کنه باید بخاطر آینده بچه هاش هم شده باید بره .
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
برادر شما رهنمود نده مطمین باش شهروندان درجه ۱ خودشان می دانند چه کنند و در هر جای دنیا که باشند در ناز و رفاه هستند من با حرف شما مخالف نیستم اما شما فکر می کنی در همین مملکت اگر شما سالی ۱۰ میلیارتومان درامد داشته باشی بهتر از امریکایی و ارو پایی زندگی نمی کنی؟
مردم با حمل و نقل هوایی قهر نکردن زورشون نمیرسه چون در اختیار از ما بهترانه.
جناب همتی فعلا اراده مسیولین ثبات نسبی ارز و حبابی کردن بورس است ، ولی همه میدونند که این یه تسکین موقت است ؟؟ و هر روز داره قیمتها افزایش میابد سمند ۲۷ میلیونی شده ۹۰ میلیون بعد جناب همتی ادعای ارزانی میکنه ؟؟ مگه سیف ۴ سال قیمت رو ثابت نگه نداشت و دلار ۴۲۰۰ تومان را ۲۷۰۰ پایین نیاورد ؟؟؟
با این همه ارز گرانی ارز و همه اجناس و مسکن و ماشین و ... کار کیست؟
چرا یک شبه جیب مردم رو تقسیم بر چهار کردند
روند افزایش صد درصدی قیمت پنیر های کارخانه ای را هم در این شش ماه منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
نه دیگه برادر این امارها نباید منتشر بشه و مردم اطلاع پیدا کنن، کلا اخباری باید منتشر بشه که الکی مردمو دلخوش کنه حتی واسه یه ساعت
عربستان ۶ برابر ایران.یعنی حتی اندازه ی امارات فکستنی هم نیستیم؟....
اگه حساب کنید دلار 3000 تومنی شده 11000 تومان یعنی تقریبا 4 برابر اما تازه هنوز بعضی از اجناس و حتی خود بورس هم که میگن حبابیه هنوز به همین دلار 11000 تومنی هم نرسیده مثلا پراید 20 تومنی باید میشده 80 تومن یا مرغ کیلویی 6 تومنی هم باید میشده 24 تومن و گوشت کیلیویی 30 تومنی هم باید بشه 120 تومن یا برنج 8 تومنی باید میشده 32 تومن پس هنوزم که هنوزه دلار به قیمت واقعی اجناس نرسیده که شماتوقع دارید قیمت اجناس کمتر بشه بلکه دلار با ید با توجه به قیمت فعلی اجناس باید بره زیر 9 تومن تا اونموقع اجناس هم بیاد پایین.
اگه حساب کنید دلار 3000 تومنی شده 11000 تومان یعنی تقریبا 4 برابر اما تازه هنوز بعضی از اجناس و حتی خود بورس هم که میگن حبابیه هنوز به همین دلار 11000 تومنی هم نرسیده مثلا پراید 20 تومنی باید میشده 80 تومن یا مرغ کیلویی 6 تومنی هم باید میشده 24 تومن و گوشت کیلیویی 30 تومنی هم باید بشه 120 تومن یا برنج 8 تومنی باید میشده 32 تومن پس هنوزم که هنوزه دلار به قیمت واقعی اجناس نرسیده که شماتوقع دارید قیمت اجناس کمتر بشه بلکه دلار با ید با توجه به قیمت فعلی اجناس باید بره زیر 9 تومن تا اونموقع اجناس هم بیاد پایین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها