بازدید 2562

دغدغه‌های اقتصادی، نفت را پایین برد

کد خبر: ۹۳۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 29 October 2019

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصادی کندتر که نشانه‌های بهبود روابط تجاری پکن و واشنگتن را تحت الشعاع قرار داد، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت شش سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۷ درصد کاهش بسته شده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۲ سنت کاهش پیدا کرد و به ۵۵ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. قیمت پایه نفت آمریکا در معاملات روز گذشته ۱.۵ درصد کاهش داشت.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: آمار هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا همچنان در معاملات روز دوشنبه تاثیر داشت و در نهایت شب گذشته این تاثیر ضعیف شد و امروز تقاضای زیادی مشاهده نمی‌شود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده‌اند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته حدود ۷۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است با این حال سطح ذخایر نفت این کشور هفته پیش از آن کاهش غیرمنتظره‌ای داشت که نخستین کاهش در شش هفته اخیر بود.

معامله‌گران با اشاره به آمار شرکت اطلاعاتی جن‌اسکیپ اظهار کردند ذخایر نفت آمریکا در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات وست تگزاس اینترمدیت است، در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر به میزان حدود ۱.۵ میلیون بشکه رشد کرده است.

 گزارش موسسه امریکن پترولیوم درباره ذخایر آمریکا روز سه شنبه و آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

قیمتهای نفت هفته گذشته تحت تاثیر افت ذخایر نفت آمریکا و نشانه‌های کاهش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین رشد چشمگیری پیدا کرده بودند اما نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی در معاملات روز دوشنبه امیدها نسبت به بهبود تقاضا برای نفت در صورت پیشرفت مذاکرات تجاری را از بین برد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد سرگرم بررسی تمدید تعلیق افزایش برنامه‌ریزی شده تعرفه‌ها روی ۳۴ میلیارد دلار کالای چینی است که در ۲۸ دسامبر امسال منقضی می‌شود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز گذشته اظهار کرد انتظار دارد بخش مهمی از توافق تجاری با چین را امضا کند اما درباره زمان آن توضیحی نداد.

سران دو اقتصاد بزرگ جهان در تلاش برای توافق روی متن فاز اول توافق تجاری هستند که ۱۱ اکتبر از سوی ترامپ اعلام شد. رییس جمهور آمریکا گفته است امیدوار است توافقی را با شی جین پینگ، رییس جمهور چین در نشست ماه آینده در شیلی امضا کند.

بر اساس گزارش رویترز، جنگ تجاری به رشد اقتصادی در سراسر جهان لطمه زده و ماه‌هاست قیمت‌های نفت را در بازه محدودی نگه داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل