بازدید 15977

واکنش عجیب سازمان حفاظت محیط زیست؛ «شکار کنید، اما پنهانی!»

کیومرث کلانتری که سال گذشته در توجیه صدور مجوز شکار ۲۰۰ هزار پرنده در استان تهران گفته بود، «غرایز شکارچیان باید ارضا شود»، حالا در واکنش به انتشار فیلمی از شکار در کشورمان که افکار عمومی را جریحه دار کرده، نسخه‌ای جدید پیچیده و تأکید کرده که شکار با مجوز بی اشکال است، اما انتشار فیلم و عکس از آن ممنوعیت دارد و مستوجب برخورد قانونی خواهد شد!
کد خبر: ۹۳۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 28 October 2019
تابناک اجتماعی
کیومرث کلانتری که سال گذشته در توجیه صدور مجوز شکار دویست هزار پرنده در استان تهران گفته بود «غرایز شکارچیان باید ارضا شود»، حالا در واکنش به انتشار فیلمی از شکار در کشورمان که افکار عمومی را جریحه دار کرده، نسخه‌ای جدید پیچیده و تأکید کرده که شکار با مجوز بی اشکال است، اما انتشار فیلم و عکس از آن ممنوعیت دارد و مستوجب برخورد قانونی خواهد شد!

به گزارش «تابناک»؛ طی روز‌های اخیر انتشار فیلمی از شکار یک کل جوان در «قرق علی‌آباد چهل‌گزی» واقع در استان یزد، موجی از اعتراضات را در فضای مجازی به همراه داشته است؛ فیلمی که در آن شکارچی حظ وافرش از تبدیل گونه حیات وحش به لاشه را به شکارچیان دیارش هدیه می‌دهد و ابراز امیدواری می‌کند این لذت نصیب همه شان شود!

روایتی که ظاهرا به خودی خود برای جریحه دار کردن افکار عمومی کافی نبوده و معاون عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم به مددش شتافته و با واکنشی عجیب، از یک سو تأکید کرده که شکار صورت گرفته قانونی و با مجوز ایشان بوده و از سوی دیگر تأکید می‌کند، انتشار فیلم و عکس از آن اقدامی نکوهیده، مورد اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست و مستحق برخورد است!
 
واکنش عجیب سازمان حفاظت محیط زیست؛ «شکار کنید، اما پنهانی!»

کیومرث کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفته: «هرچند شکار انجام شده در یکی از قرق‌های اختصاصی بخش خصوصی استان یزد -که از سال ۹۵ و در چهارچوب مجوز‌های قانونی صادره بوده-، لیکن با توجه به احساسات و عواطف مردم نسبت به حیات وحش کشور این اقدام نکوهیده مورد اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست نیز است و بعد از این در صورت تکرار با مرتکبین برخورد خواهد شد.»

او در ادامه تصریح کرد: «این قرق [بخوانید شکارگاهِ زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست] دارای مجوز قانونی از شورای عالی محیط زیست کشور بوده و بیش از سه سال است که مجوز دریافت کرده، اما دلیلی ندارد که شکارچیان آن با انتشار تصاویری از قرق به احساسات مردم ضربه بزنند؛ به مسئولان قرق‌ها تذکر لازم در این خصوص داده شد.»

واکنشی تأمل برانگیز و عجیب که این سؤال را به دنبال دارد که اگر انتشار فیلم و عکس از شکار حیوانات نکوهیده و ممنوع است، چرا برای انجام این امر نکوهیده مجوز صادر می‌شود؟ به راستی چگونه ممکن است انتشار فیلم و عکس از اقدامی که برای آن مجوز قانونی صادر شده ممنوع باشد؟! آیا بناست شکار حیوانات پنهانی و دور از چشم جامعه صورت گیرد تا از تعداد حیوانات شکار شده و مشخصات و سن آن‌ها آماری در دست نباشد؟! آیا مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، جامعه را تا جایی فاقد درک و فهم می‌پندارند که اقدامات قانونی باید دور از چشم آن‌ها صورت گیرد؟
 
تعداد بازدید : 2095

این در حالی است که سال گذشته تدبیری در دستور کار مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و اجرایی شد تا کارکرد قرق‌های اختصاصی را متفاوت از شکارگاه نشان دهد. تدبیری از جنس برگزاری یک تور تفریحی با حضور جمعی از خبرنگاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قرق خصوصی کرمان به این منظور که نشان دهند این قرق ها، مناطقی امن برای وحوش هستند تا در آن‌ها از بهترین شرایط حیات برخوردار باشند؛ گشت و گذاری که حالا با انتشار فیلم اخیر، پرده از واقعیت پنهان شده در آن‌ها تا حدودی برداشته شده است.

پرده دری‌ که شاید بارزترین دلیل تهدید تلویحی معاون سازمان حفاظت محیط زیست به برخورد با آن دسته از شکارچیانی که فیلم و عکس فعالیت هایشان در این شکارگاه‌ها را منتشر کنند، باشد؛ تلاشی برای مقابله با ارائه تصاویری واقعی از شکارگاه‌هایی که سازمان تأکید دارد زیستگاه‌های امن و پر آب و علف برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطرات فراوان از جمله انقراض در طبیعت هستند.

حیواناتی که به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست باید شکار شوند تا درآمد حاصل از فروش پروانه شکار آن‌ها به متقاضیان، برای برقراری امنیت در زیستگاه آن‌ها صرف شود، در حالی که به فروش می‌رسند تا میل به شکار و بلع گوشت آن‌ها ارضا شود و سازمان حفاظت محیط زیست با خیال راحت از پایان دادن به وظایف حفاظتی اش و کمبود‌هایی که سال‌ها محیط بانانش را با آن‌ها تنها گذاشته، کسب درآمد کرده و تئوری شکار مفید است را تبلیغ کند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
بارک‌الله نه بارک‌الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
برای یک مشت دلار به هر آدم مجوز میدن که از هرجای دنیا بیاد ایران حیوانات بدبخت ایرانی را قلع و قمع کنه
توریست های شکار خیلی زیاد شدن چینی آمریکایی عرب و اروپایی
یعنی وحوش توی بیابان از دست این ها در امان نمونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
دوستان متوجه ضوابط به جای روابط شدید؟کیومرث کلانتری معاون شایسته عیسی کلانتری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
زمانیکه ماموران حفاظت محیط زیست با وجود حقوق و امکانات کم حتی جان خود را فدا میکنند ایا این مدیران ذره ای احساس شرم و وظیفه میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حیوانات عزیز و بی پناه. آدم دلش درد میاد
سلام
بایدبه حال محیط زیست کشور خون گریه کردحفظ حیاط وحش دراستان کم آب یزدازکشورکم آب ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
به حال کشور ومردم باید گریست نه فقط محیط زیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
کلاً همه چیزمون به همه چیزمون میاد.
لیستی رای دادن می شود این.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
یعنی اولین باره میشنوید فیلمبرداری از چیزی ممنوعه؟ یا اینکه جرمی اگر رخ بده اشکالی نداره ولی اگر درباره‌اش اطلاع رسانی بشه جرم سنگینتریه؟
نیمی از حیات وحش ما بر اثر خشکسالی چند سال اخیر از بین رفت. زحمت بقیه رو هم امثال این آقا دارند میکشند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حیوانات عزیز و بی پناه. آدم دلش درد میاد
واقعا" آدم از این همه شقاوت شکارچیان و حماقت مسئولین ذیربط متحیر و شگفت زده میشه.
چرا این ها را از این پستها کنار نمی گذارید؟ گوشت را دست گربه داده اید ؟؟؟؟
بنتم خدا
باسلام
حیات وحش ایران در خطر انقراض است. بعلت عدم اطلاع مردم این انقراض تسریع شده است.سازمان حفاظت محیط زیست بایستی از منابع عمومی مثل مالیات تامین هزینه شود و از محیط زیست حفاظت کند. یک بز و کل کوهی قیمت ندارد که با پرداخت پول بخواهد مجوز در اختیار صیادان نادان قرار بدهد.
اگر صید دوست دارند باید زیست گاه تولید و تکثیر و پرورش درست کنند و پس از ازدیاد آنرا در معرض فروش بگذارند و همگان بتوانند خرید کنند. حیات وحش ملی است برای فرد و سازمان نیست که بشود آنرا به قرق افرلد در بیاورند.سال گذشته رفتم وجوز پرورش بز و کل کوهی بگیرم .همچین با چشم غره دنبالم کردم که هنوز فکر می کنم من صید هستم
یک کل نر که دویست کیلو گوشت شکار می دهد و چهل میلیون تومان پول گوشتش است ، آیا نباید مجوز شکارش صد میلیون تومان باشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
برادر مساله پول نیست مساله انقراض حیوانات هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
دوست عزیز این وسط نرخ هم داری تعیین می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
خوب بعد گوشت شکار گرونتر میشه
میشه 140 میلیون
مردم خودشان از محیط زیست حفاظت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حیوانات عزیز و بی پناه. آدم دلش درد میاد
تابی جان. احساساتت رو کنترل کن. وقتی شکار مجاز است، مثلا در فصل شکار یا مکانهای قرق شده، عملی غیرقانونی محسوب نمیشه. ولی بدیهیست انتشار تصاویر شکار فضای جامعه رو ملتهب می کنه. برای ذبح حیوانات و انجام برخی حدود اسلامی نیز در شریعت، جز در موارد مقتضی، توصیه به خفا شده است.
خيانت را تعريف كنيد؟
دزدي كنيد ، اما مخفيانه! جان و مال مردم را بخوريد ، اما مخفيانه! قوانين را ناديده بگيريد ، اما مخفيانه!
کم گرفتاری داریم باید این آدمها رو هم به اشکال مختلف هر روز ببینیم
به خدا اونجا بودم می کشتمش
سلاخي حيوانات در كشتارگاه زير نظر اداره ي دامپزشكي حلال و شكار حيوان در شكارگاه زير نظر اداره ي محيط زيست، حرام ؟!
ارضاي ميل گوشتخواري همشهريان حلال و بلع گوشت شكار حرام؟!
علت ناآگاهي است يا ژستي قشنگ و فريبكارانه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
خودت رو به آن راه میزنی دام خوراکی به وفور پرورش داده میشود تا تامیین کننده غذای بشر باشد و ذبح آن مشکلی برای انقراض نسل آن دام ها ایجاد نمیکند . اما حیوانات وحشی که شکار میشوند نسلشان در معرض نابودی قرار میگیرد و نه فقط خوشان بلکه حیوانات دیگری در چرخه غذایی شان است دچار مشکل میشوند
آرینم
| United States of America |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
بحث انقراضه.مرغی و گاو گوسفند هردقیقه جاش پر میشه اما آیا کل هم همینجوره؟یوز پلنگ ایرانی جاش پر شد.شیر ایرانی که بخاطر اشتهای بالای شکارچیا در زمان قاجار منقرض شد چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
چقدر ی نفر میتونه کوته فکر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
چه دلیلی آوردی اول یه کم فکر کن بعد بنویس
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
چرا چرت و پرت نوشتی
اگه تو گیاه خواری رو انتخاب کردی ربطی به بقیه نداره سریع سوء استفاده کردی خوردن گوشت مرغ و گاو رو هم بردی زیر سوال
تو این شکار گاه برها ای تفریح حیوانات رو میکشن که
کاری وحشیانه است
نه برای تامین پروتئین مورد نیاز خانوار
گفت من آن آهوم کز ناف من

ریخت این صیاد خون صاف من

ای من آن روباه صحرا کز کمین

سر بریدندش برای پوستین

ای من آن پیلی که زخم پیلبان

ریخت خونم از برای استخوان

آنک کشتستم پی مادون من

می‌نداند که نخسپد خون من

بر منست امروز و فردا بر ویست

خون چون من کس چنین ضایع کیست


این جهان کوهست و فعل ما ندا

سوی ما آید نداها را صدا
خدا شما شکارچی ها را نیامرزد
با چه رویی این شکارچی قاتل هدیه از محیط زیست میده! و بعد هم میگه هم تشریف بیارین، واقعا این جملات ننگ سازمان محیط زیست است که مجوز فروشی میکنه و خودش عامل نابودی محیط زیسته
لذت شکار یک طرف، لذت انتشار عکس آن و پز دادن به هم قطاران و بلو زدن که شکار را از فاصله پنج کیلومتری زدم یک طرف. چرا نمی‌گذارید غرایز ما به طور کامل ارضا شود. نکنید این کار ها را. روحیه ما حساس است.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
چه لذتی؟ اینکه گلوله گوشت و پوست مخلوقی از خدا رو پاره میکنه و درد و عذاب رو واسش به ارمغان میاره لذت داره؟ چه حسی داره اون حیوانی که گلوله خورده و وحشت و درد همه وجودش رو فرا گرفته که شکارچی لذت ببره؟
آرینم
| United States of America |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
بحث انقراض وسطه.متوجهی؟گناه من چیه که باید طبیعت رو به خاطر پز دوستات از بین ببری.یوزپلنگ و شیر ایرانی و ....نسلش از بین رفت.ارضا نشدی؟عقل هم چیز خوبیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
جالبه کاربر با اسم شکارچی بصورت واضح به شکارچیان طعنه زده و با زبان طنز آنها را مذمت کرده و دوستان پاسخ دهنده متوجه نشده اند و جدی گرفتن ما در چنین مملکتی زندگی می کنیم
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
ناشناس ۱۱:۲۰
اونوقت یکی میاد میگه آیکیو ایرانیان ۸۰ هست و روز به روز هم کمتر میشه همه داد و بیداد راه میندازن! تازه اینها کسانی هستند که سواد دارند و اهل مطالعه هستند و امکان دسترسی به اینترنت دارند.
به عنوان یک ایرانی شرمنده نسلهای بعد خواهم بود که دیگر نه آبی در این سرزمین باقی خواهد ماند و نه خاک و نه گیاه و جانوری
واقعا چقدر حیوان زیباییه.مگه ایران چقدر از این گونه جانوری داره. حیف که یک عده با پول هر کاری خواستن میکنند.
این کیومرثشونه پس عیسی شون کجاست ؟ همونی که مدیر مادام العمره و از روزی که چشم باز کرده از این میز به اون میز و از این وزارتخونه به اون سازمان میره .
خودت شکار کائنات میشی به زودی. اونم شکارت نکنه آخرش شکار ازرائیل میشی پس زیاد این مخلوقات خدا رو آزار نده.
دادن پست و مقام به بعضي ها در اصل دهن كحي به مردم هست......
سلام
عزیزان محیط زیست وحیوان وجاندار تنها این کل وپرنده نیست .وقتی به هر کسی در شهرتان رای می دهید ومی رود مجلس وقانون وضع می کند اکنون چرا ناراحت هستید؟وقتی به هر کسی به هر دلیل رای می دهید ومی شود رییس جمهور اکنون چرا ناراحت هستید؟وقتی صد ها برابر این اقدام که حالا وقت تقابل های جناحی شده واین قبیل اخبار برجسته شده ومی شود در اطرافمان رخ داده ومی دهد احدی فیلمش را نمی گیرد وصدای کسی در نمی آید ما هم شریک جرم نیستیم؟ در پارک های تهران واصفهان وشیراز وشمال وساحل دریا که همه رفته ایم از مازندران تا استارا مگر محیط زیست نابود نشده؟ دریا نابود نشده کل ساحل را مگر همین مردم یعنی من وشما تصرف عدوانی یعنی مال مردم وخدا را با رانت وفامیل بازی نگرفته ایم؟واقعا ما مردمی قانون مدار وحامی محیط زیست وعدالت و ...هسیتم ومحیط زیست وادارات وبانک ها ومدارسمان و..اینگونه اند؟ از ماست که برماست.
علی برکت الله یخورده صیادان عزیز و آقای کلانتری مدیر نالایق محیط زیست تلاش وهمتشان را بیشتر کنند چیزی بعنوان حیات وحش نخواهیم داشت
مطلب خوبی برای یک افتضاح بود. فقط جسارتا «حظّ» درست است.
خدایا ظالمان به محیط‌زیست و حیات‌وحش را نبخش و نیامرز و بدترین عذاب‌های دنیوی و اخروی را برایشان قرار بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
الهی آمین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حیوانات عزیز و بی پناه. آدم دلش درد میاد
نیازی به هزینه های گزاف برای مقابله با شکار مجاز یا شکار غیر مجاز نیست ، همین که مدیرانی ضد محیط زیست را برای حفظ و حراست محیط زیست نگماریم ، خدمت بزرگی به محیط زیست کرده ایم
چه تعريفي هم مي كنه.
ابتدا برید و معنی و مفهوم و کاربرد قرق اختصاصی را مطالعه کنید و بعد نظر بدهید .
قرق اختصاصی یعنی من شخص حقیقی یا حقوقی یک منطقه آزاد که جزء مناطق 4 گانه تحت نظارت محیط زیست نیست را انتخاب کنم و به سازمان معرفی میکنم و سپس سعی میکنم با حفاظت و تغذیه و ایجاد آبشخور در چندین سال متوالی باعث زاد ولد و افزایش جمعیت وحوش در منطقه بشوم . بعد از چند سال کارشناسان سازمان میاند و بررسی میکنند و اگر در سرشماری اونها تعداد وحوش به میزان حداقل 50 درصد تعداد اولیه افزایش پیدا کرده باشه برای شکار حداکثر 10 درصد از این جمعیت مجوز صادر میکنند تا با فروش اون پروانه هزینه های این چند سال محافظت و تغدیه و ساخت آبشخور برای اون شخص حقیقی تامین بشه .
خوب حالا این طرح مشکلش کجاست ؟ طرف اومده و جمعیت وحوش را با زحمت و خرج خودش 50 درصد زیاد کرده و حالا برای فقط 10 درصدش پروانه شکار صادر میکنه ، یعنی در مجموع حداقل 40 درصد افزایش جمعیت داشتیم و شکارچی مجاز هم به آرزوی خودش که همون شکار قانونمند و با پروانه هست رسیده .

تو این متن به درستی اشاره شده بود "آیا مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، جامعه را تا جایی فاقد درک و فهم می‌پندارند که اقدامات قانونی باید دور از چشم آن‌ها صورت گیرد؟ " واقعا اکثریت جامعه درک این موضوع ساده را ندارند و بصورت احساسی و غیر کارشناسی برخورد می کنند .
پس همون بهتر مسئولان کار درست را انجام بدند و حقیقت را از مردم پنهان کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
اینها همش توجیحه. کلا" شکار حیوانات چه با مجوز چه بدون مجوز یک کار غیر اخلاقی و بدور از شان و مرتبه انسانی است. قرق و غیر قرق هم ندارد.
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
این ها واقعا اسم خودشون رو انسان میگذارن که واسه تفریح! حیوانات رو میکشن بعد توجیه هم میکنن!
تابناک لطفاً یک نظر سنجی عمومی بگذار که ببین مردم اصلا موافق وجود سازمان عریض و طویل بنام حفاظت محیط زیست هستند؟ این همه بودجه و این همه نیروی انسانی آخرش هم که وضعیت محیط زیست قمر در عقرب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
باید تبدیل به وزارت شه
این آقا با چه غروری صحبت می کند. مثل اینکه فاتح جنگ جهانی شده است. شکار یک حیوان زبان بسته با یک تفنگ شکاری پیشرفته دوربین دار که کار شاقی نیست. اگر راست می گوئید با یک چاقوی معمولی و یا حداکثر با یک تیر و کمان همانند اجداد و نیاکان ایرانیان به شکار بروید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
ملیونها مثبت
دولت یازدهم خائن به محیط زیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
دولت احمدی نژاد هم کم نابود نکرد محیط زیست ایران را.
یکی نیست به این آدم های به اصطلاح شکارچی بگه که شکار حیوانات با تفنگ های دوربین دار و دورزن که پز دادن نداره اینجور شکار کردن ها که کار شاقی نیست . این تفنگ های دقیق و دورزن و دوربین دار رو دست هر کسی که آشنایی کمی هم با تیر اندازی داره بدی میتونه یه گله دایناسور هم شکار کنه.
اگه این شکارچیان مغرور تونستن با تفنگ های قدیمی وسرپر یا نهایتا برنو کل و بز شکار کنن میتونن پز بدن که شکارچی هستن.
آقای شکارچی اینکه با گلوله یکی رو از دور بزنی نشان مردونگی نیست بلکه نامردی محضه. همه می تونن اینکارو را بکنن مطمئنا اگه با همون بز رو در رو می شد یه جوری میزدت که ده متر اونطرفتر می افتادی و قالب تهی می کردی. سبیل بلند هم نشونه مردونگی نیس گربه هم سبیل داره. مردونگی اینه که جلو غرایزتو بگیری و یه گوشه از بار مشکلات مملکتت را برداری.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
دوست عزیز شما تا حالا تفنگ به دوش 10 کیلومتر تو کوه و اونم تو مسیرهای صخره ای صعب العبور که محل زندگیه کل و بز راه رفتی ؟ تا حالا واسه نزدیک شدن به شکار ماه رخ و سینه خیز و پا مرغی رفتی ؟ میدونی شکار اگه از 5 کیلومتری بادت بگیره فرار میکنه ؟ و باید طوری بری طرفش که خلاف جهت باد باشی و تازه ممکنه وسط راه جهت باد عوض بشه و تمامممم...تا حالا وقتی از خستگی و استرس و ضربان قلب بالا رفته و دستت میلرزه تو دوربین نگاه کردی که ببینی پیدا کردن هدف تو اون شرایط چقدر سخت، حالا زدنش بماند . اصلا تا حالا یه پیاده روی ساده توی کوه و صخره داشتی ؟
متاسفانه من مطمئنم شناخت شما از شکار و تفنگ به فیلم های سینمایی و احتمالا یکی دوبار دست گرفتن اسلحه در دوران سربازی محدود میشه برای همین فکر میکنید با یک اسلحه دوربین دار میشه یه گله دایناسور را از پا در آورد . آخه مگه سینمایی بالیود ؟؟؟ شما یه بار بیا بریم کوه و فقط یه کوله پشتی را دنبال خودت واسه 10 ساعت بیار ، ببینم هنوز نظرت اینه که دنبال شکار
رفتن کار سادیه یا نه .
شکار اسپرت در قرق های اختصاصی در خیلی از
کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا مثل آلمان امریکا انگلیس و کانادا یه امر جا افتاده و قانونی و در جهت حفاظت از محیط زیست . یعنی هیچکی تو دنیا نمیفهمه که این کار به محیط زیست آسیب میزنه و . فقط ما میفهمیم.واقعا احسنت به ما.
یک خبرنگار با وجدان بره اسامی اینهایی که سازمان محیط زیست مجوز شکار بهشون داده رو در بیاره ببینیم چند نفرشون آقا زاده بودن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
دقیقا همینطوره
این سلبریتی هایی که واسه سگ های خیابونی خودشون رو جر میدن چرا برای حیواناتی که سرمایه ملی هستند و خیلی هاشون هم در خطر انقراض هستند هیچ کاری نمیکنند؟
درآمد حاصل از فروش پروانه شکار !!!!!!!!!!!!!!!!!!
معصومه ابتکار رفته گشته چطوری برای خودش منبع درآمد جور کرده !
یک سازمانی هم بیاد یک «پروانه شکار » برای شکار شدن رئیس سازمان محیط زیست بفروشه !!!
بلکه ولع مردم عصابی و خشمگین از وضعیت این سازمان جهنمی ارضاء بشه!!
باید به حال این مملکت خون گریست که با پول هر کاری میشه انجام داد
پنهانکاری در میان مسئولان جمهوری اسلامی امری عادی شده ، شهرک ویلز، ویلاهای ییلاقی در همهٔ پهنهٔ ایران ، دزدیهای گسترده ،و راتخواریهای بی خد ،و حصر ،اختلاسهای شگفت انگیز ؟، توصیهٔ مسولین هم به پنهانکاری است اما مردم گاهی گوشه هایی از آنرا بلطف فن آوری ،و ارتباطات هوشمند در اختیار آحاد ملت قرار میدهند و آنگاه مسولین برای اغنای تحقیر شدهٔ غرور مردم برخورد هایی میکنند ؟،
اگه واقعا طبق تعریفایی که بعضی از دوستان از قرق و قوانینش کردن (سرمایه گذاری شخصی و افزایش تعداد وحوش و بعد شکار مجاز به میزانی که نهایتا تعداد وحوش اون منطقه افزایش داشته باشه نه کاهش) کار منطقی به نظر میاد در شرایط فعلی که مسئولان حاکم ارزش خاصی برای حیات وحش و حیوانات قائل نیست.ولی در مجموع اونایی که از شکار حیوانات لذت میبرن به نظرم باید حتما یه مشاوره روانپزشکی بشن،فرقی هم نداره ایرانی یا غیر ایرانی(قابل توجه اونایی که میگن شکار همه جای دنیا هست)
خب اگر قرار بوده این غرایز حیوانی شکار کردن ارضاع شود شما در اون ساختمون تخته کنید برید خونه بخوابید و حقوق مفت هم نگیرید.
وای بر مدیران سازمان محیط زیست و همچنین شکارچیان رو چه قانونیش وچه غیر قانونیش
آقای کلانتری از بین بردن حیات وحش هم مثل انتقال آب خزر به کسی ربطی نداره؟؟؟؟
اگه قانونی باشه عیبی نداره همه افراد رطب خورده دارند منع رطب میکنن !!! کدومتون گیاه خوار هستین؟؟ همه گوشت گوسفند و مرغ را زدین به بدن فتوای شکم سیری میدین چه فرقی داره کشتارگاه با شکار مردم ولنگاری شدیم !!!
آن از رئیس سازمان جنگل ها این هم از ریس سازمان محیط زیست
کیومرث کلانتری چه فامیلی با عیسی کلانتری داره؟
معلوم نیست ؛ چرا فقط افراد مسئله دار ، رئیس سازمان محیط زیست میشن ؟! کسانی که ذره ای دلشون برای محیط زیست نمی سوزه !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل