بازدید 7856
۱

هزینه ساخت جدیدترین دستاورد نظامی ایران

کد خبر: ۹۳۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 26 October 2019
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: نیروی هوایی در حال بررسی نیازمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا ۳ یا ۴ اسکادران نیاز داریم که هر اسکادران هم ۱۶ فروند است. این هواپیما در حال حاضر فقط کارکرد آموزشی دارد، اما در آینده با تکمیل آن می‌تواند مجهز به بمب و موشک شود و بعنوان یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک استفاده شود.

به گزارش فارس امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح صبح امروز در گفتگو با برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر با اشاره به ساخت جت آموزشی یاسین، گفت: در زمینه هواپیماهای ملخی آموزشی خودکفا هستیم و طی سالهای گذشته این نوع هواپیما ساخته شده است.

۳ یا ۴ اسکادران از جت یاسین را نیاز داریم

وی همچنین با اشاره به پرواز جت آموزشی یاسین و تعداد مورد نیاز آن برای آموزش خلبانی، گفت: نیروی هوایی در حال بررسی نیازمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا ۳ یا ۴ اسکادران نیاز داریم که هر اسکادران هم ۱۶ فروند است. این هواپیما در حال حاضر فقط کارکرد آموزشی دارد، اما در آینده با تکمیل آن می‌تواند مجهز به بمب و موشک شود و بعنوان یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک استفاده شود. یکی از مشکلات ما تهیه موتور این هواپیما بود و خیلی دنبال کردیم موتور را از یک کشور خارجی تهیه کنیم اما ندادند که الحمدالله موتور اوج به تولید انبوه رسید و در این هواپیما مورد استفاده قرار گرفت.

وی در خصوص جمع نشدن چرخ‌های جت آموزشی یاسین پس از برخاستن از زمین، گفت: این جزو استانداردهای همه کشورهایی است که طراحی هواپیما می کنند بنابراین در پروازهای اول اصلا چرخ هواپیما را جمع نمی‌کنند و در همه دنیا و ۱۰ کشوری که هواپیما طراحی می‌کنند این کار انجام می‌شود.

ساخت جت یاسین ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در خصوص هزینه‌های ساخت هواپیمای جت آموزشی یاسین، گفت: در نمونه‌های اولیه معمولا هزینه بسیار بالا است و در نمونه های بعدی و تولید انبوه ارزان تر می‌شود. برای این هواپیما تا الان چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم البته خیلی تلاش کردیم که هزینه های آن را کاهش دهیم اما معمولا به خاطر شرایط کشور تامین قطعات ما را گران در می‌آورد.

امیر بنی طرفی عنوان کرد: ساخت هواپیما برابر نقشه راهی است که ما ترسیم کرده‌ایم و این نقشه راهی است که در کل صنعت دفاعی مصوب شده و همه اینها در راستای این نقشه راه ارائه می‌شود و اینگونه نیست که یک سلیقه یا کار فی البداهه‌ای انجام شده باشد و این کار ادامه خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
در نیروی هوایی ایران به جای اسکادران از واژه گردان استفاده میشود.لطفا تصحیح کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر