بازدید 14908
گزارش فارین پالیسی از نظرسنجی IranPoll؛

رشد نفرت از آمریکا در کنار افزایش حمایت از برنامه‌های نظامی

به تازگی یک نظرسنجی مشخص کرده است که بیشتر ایرانیان بر این باورند، موشک‌های بالستیک بهتر و برتری نظامی در خاورمیانه باعث می‌شود کشورشان امن‌تر شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 26 October 2019

به تازگی یک نظرسنجی مشخص کرده است که بیشتر ایرانیان بر این باورند، موشک‌های بالستیک بهتر و برتری نظامی در خاورمیانه باعث می‌شود کشورشان امن‌تر شود.

شکی نیست که کمپین "فشار حداکثری" رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، این کشور را زیر فشار قرار داده و باعث شده که بانک‌ها و بنگاه‌های بین المللی مجبور شوند از تعامل با تهران دست بردارند. اغلب ایرانیان (۵۵ درصد) مشکلات اقتصادی کشورشان را به سوءمدیریت داخلی اقتصاد و فساد نسبت می‌دهند، و ۳۸ درصد مقصر این مشکلات اقتصادی را تحریم‌های خارجی می دانند.

اما این تلاش منجر به عواقب غیرمنتظره‌ای شده است: براساس نظرسنجی در IranPoll مستقر در تورنتو و مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشکده سیاست گذاری عمومی دانشگاه مریلند ـ که بیش از ۳۰۰۰ مصاحبه تلفنی با پاسخ دهندگان ایرانی داشته اند ـ تحریم‌های آمریکا منجر به خشم و دشمنی بیشتر با آمریکا در میان ایرانیان شده و محبوبیت رهبران اصولگرا را افزایش داده است.

در سه سال گذشته، سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، یکی از نخبگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ـ که نظارت بر عملیات نظامی خارجی تهران را بر عهده دارد ـ به عنوان محبوب‌ترین چهره در سیاست ایران ظاهر شد و در محبوبیت از رئیس جمهور ایران حسن روحانی، که مذاکرات برجسته مربوط به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران به پیش برد، پیشی گرفته است. از ژانویه ۲۰۱۶، سلیمانی شاهد افزایش رتبه مطلوبیت خود در ایران از ۷۲.۷ درصد به ۸۱.۶ درصد در آگوست ۲۰۱۹ بوده است.

این افزایش رتبه در برابر رتبه حسن روحانی قرار دارد که اولین مقام ارشد ایران طی این چند دهه است و با رئیس جمهور ایالات متحده صحبت و در سپتامبر ۲۰۱۳ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با اوباما تماس تلفنی برقرار کرد. در همین دوره، رتبه محبوبیت روحانی از ۸۲.۱ درصد به ۴۲.۳ درصد کاهش یافته.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه وی نیز که یک دیپلمات تحصیل کرده در ایالات متحده است و رهبری مذاکرات هسته‌ای ایران را بر عهده داشت، در محبوبیت خود یک تنزل را شاهد است، به طوری که رتبه محبوبیت وی از ۷۷.۵ درصد در ژانویه ۲۰۱۶ به ۶۷ درصد در آگوست ۲۰۱۹ رسیده است.

این نظرسنجی ـ که فارین پالیسی به عنوان سند هفته آن را برجسته می کند ـ تأکید دارد تغییرات چشمگیری در نظرات ایرانیان نسبت به ایالات متحده از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه سال ۲۰۱۷ ایجاد شده است. ایرانیان که اکنون به شکلی اساسی نگاهی غیر دوستانه به آمریکا دارند (۸۶ درصد) رابطه با کشورهایی، چون چین (۵۸ درصد)، آلمان (۵۵ درصد)، ژاپن (۷۰ درصد) و روسیه (۵۷ درصد) را به رابطه با آمریکا ترجیح می دهند. ۶۶ درصد پاسخ دهندگان ایرانی معتقدند آمریکا کشوری خطرناک است که به دنبال تقابل و کنترل جهان است.

رشد نفرت از آمریکا در کنار افزایش حمایت از برنامه های نظامی

این نظرسنجی همچنین نشان دهنده عدم اعتماد به نفس فزاینده در موضوع توافق هسته‌ای است. در آگوست سال ۲۰۱۵، یک ماه پس از آنکه ایالات متحده، ایران و سایر قدرت‌های جهانی طرح برنامه جامع اقدام مشترک را تصویب کردند، حدود ۷۶ درصد از ایرانیان این پیمان را مطلوب تلقی می‌کردند. هم اکنون تنها ۴۲ درصد از ایرانیانی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند، برجام را مطلوب می‌دانند. حدود ۵۹ درصد شرکت کنندگان گفته اند اکنون که آمریکا از توافق خارج شده است، ایران نیز باید از آن خارج شود.

بر اساس این نظرسنجی، تلاش ایالات متحده برای جلب حمایت بین المللی برای مهار برنامه موشک‌های بالستیک ایران و سرکوب شبکه شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران، تأثیر کمی داشته است.

رشد نفرت از آمریکا در کنار افزایش حمایت از برنامه های نظامی

حمایت بسیار بالای ۹۲ درصدی از ادامه توسعه موشک‌های بالستیک وجود دارد و ۶۱ درصد ایرانی‌ها بر این باورند که با توسعه موشک‌های بالستیک پیشرفته‌تر خطر حمله خارجی کاهش می‌یابد و باعث می‌شود ایرانیان امنیت بیشتری داشته باشند. همچنین از فعالیت‌های نظامی خارجی ایران پشتیبانی گسترده‌ای وجود دارد و ۶۱ درصد شرکت کنندگان معتقد بودند که ایران باید حضور نظامی خود را در سوریه حفظ کند و ۴۸ درصد ابراز اطمینان کردند، ایران با تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور منطقه می‌تواند مشکلات خود را حل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲۳
صرفنظر از اینکه چه حکومتی در کشور عهده دار حکومت است .
تقویت قدرت نظامی و امنیتی و دفاعی کشور جزو واجبات و باعث امنیت کشور و غرور ملی تمام مردم میباشد .
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
الان یه سری از افسران جنگ نرم میریزن منفی میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
یکی از جنب های امنیت ملی تقویت قدرت نظامی است و مولفهای زیادی برای امنیت وجود دارد مثل امنیت اقتصادی امنیت غذایی و اجتماعی حرف شما تابناک و این دوست ما اشتباه است پاکستان موشک بالستیک دارد تاز بمب اتمی هم دارد یا کره شمالی یا ایا امنیت بیشتری دارد یا سوئد که هیچ کدام از این گزینه ها ندارد احساسی حرف نزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
ترامپ نیر بگذرد همانطور که کارتر و ریگان و بوش و اوباما و کلینتون ها گذشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
ناشناس ۱۲:۲۶ خواهشا قیمه ها و ماستها رو باهم قاطی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
در یک کلام

درصد ایرانی‌ها بر این باورند که با توسعه موشک‌های بالستیک پیشرفته‌تر خطر حمله خارجی کاهش می‌یابد و باعث می‌شود ایرانیان امنیت بیشتری داشته باشند. همچنین از فعالیت‌های نظامی خارجی ایران پشتیبانی گسترده‌ای وجود دارد و ۶۱ درصد شرکت کنندگان معتقد بودند که ایران باید حضور نظامی خود را در سوریه حفظ کند و ۴۸ درصد ابراز اطمینان کردند، ایران با تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور منطقه می‌تواند مشکلات خود را حل کند.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
بدون نظرسنجی هم این موضوع قابل فهم بود در تمام دنیا مردم هرکشوری طرفدار سرسخت پیشرفت نظامی کشورشان هستند حتی کشورهای شکست خورده جنگ جهانی دوم همانند آلمان، ژاپن و ایتالیا هم اینک جزو بزرگترین صادرکنندگان سلاح در جهان محسوب می شوند و بمب افکن های اتمی آمریکا نیز برای حمایت از آنها در این کشورها مستقر است
یک لحظه فکر کنیم که ایران نیروی نظامی ای در حد و توان یمن میداشت و در این چهل سال بعداز انقلاب اسلامی چه ها که غربیها و عربها با ایران نمی کردند
قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش قدرتمند ایران را بیشتر از اینها باید دانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
شاید 33/33% مردم ایران اصلاحاتی باشن و 33/33% اصولگرایی باشن و 33/33% هم بیطرف ولی موقع موشک و جنگیده و پهپاد و تانک و نفربر و غیره که میرسه 100% مردم ایران میشن متحدانی آریایی و خاری در چشم رذلان عالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
در دوره زمانه ای که قوانین جنگل در جهان حکمفرماست (همانند حمله رژیم سعودی به یمن که همانا فقیرترین کشور عربیست) تقویت نیروی نظامی کشور از اوجب واجبات است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
قابل توجه برخی ها که عاشق آمریکا و زندگی در آنند:
هروقت هنری داشتید و بدرد خور بودید و دستتان به دهنتان رسید و باری اضافه بر دوش مردم نبودید عاشق زندگی کردن در آمریکا باشید
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دقیقا موافقم مشکلات داخلی به خود مردم مربوطه خودشونم باید حلش کنن خارجیا بو ببرن سیستم دفاعی ضعیفه فردا حمله میکنه. ولی دلیل نمیشه کسی مشکله مردمو با درست کردن جنگ جواب بده
طبق همین نظرسنجی 107 درصد ایرانیان با شما موافق هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خطای محاسباتی در آمارسازی طبیعی است ،سخت نگیر!
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
از وطن فروشی خسته نمیشید چرا
ناشناس
| Austria |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
آقای قاسمی!
شاید شما دوست داشته باشی با آمار اشتباه سرگرم بشی اما الباقی مردم اینطور نیستند! ضمنا اینها رو به اون افرادی بفرمایید که میگن حب وطن اشتباهه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۱۲:۱۱ ناشناس
وطن فروش نیست ولی اهل مطالعه هم نیست
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
محمد قاسمی نه اینکه وطن خیلی بزرگ و ثروتمند همه دارن میفروشن مخصوصا مسولین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
آقای قاسمی
ما وطن فروش نیستیم
مردم ما قدرت نظامی و اقتصادی را هر ذو می خواهند . ما می خواهیم پول کشورمان در کشور خودمان خرج شود . ما مردم ایران در کنار قدرت نظامی جنگ نمی خواهیم چون خان و مان سوز هست
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
. ما می خواهیم پول کشورمان در کشور خودمان خرج شود؟! در دنیای کنونی دیگر نمیتوان سر را مثل کبک به زیر برف کرد و فقط به خود اندیشید چون آنگاه است که تروریست ها از کشورهای همسایه ایران خود را به دروازه های مرزی ایران خواهند رساند باید پول و نیرو و غیره به عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و ... فرستاد تا امثال شماها امنیتی داشته باشید که بخواهید از آن سوءاستفاده کنید
ناشناس
| Austria |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خان آقا!
هروقت رسیدن به مرز ایران نابودشون خواهیم کرد. صحبت شما مثال دخالت در امور کشورهای دیگه است و محکوم
عجب ! با كي ها مصاحبه كردن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
با اصولگرایان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مصاحبه تلفنی از سراسر کشور
کاری که در زمان انتخابات هم می کنند و تقریبا هم درست از اب در می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
با همونایی که میگن ما بیشماریم
اصولگرا ها محبوب تر شدن ؟ حالا چقدر پول گرفتن تا نتايج رو مهندسي كنن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
عزیزم چی هست نکند رودست خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
همه را به کیش خود پندارد
جهان با ترامپ و همدستان اروپایی اش به جنگ آخر جهانی نزدیک و نزدیکتر شده است
کناره گیری پوتین از سیاست را یک نشانه بدانید
پوتین همان اسراییل است

آمریکا همه ی جهان را میخواهد
اعراب در آینده ی جهان کوچکترین ارزش و جایگاهی ندارند
ترامپ عجیب ترین موجود انسان نمای قرن ۲۱ خواهد بود

ترامپ ، هیتلر قرن ۲۱ خواهد شد

پشت برنامه های ترامپ یک جریان جهانخوار بیرحم به رهبری یهودیان وجود دارد.
پاسخ ها
فرزند وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
از ترامپ هیچ اسیبی به ایران نمیرسه به شرافتم قسم میخورم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
فرزند عزيز وطن لطفا قسم به شرافتت رو بگذار براي يك موضوع ديگر.از ترامپ به ايران هيچ آسيبي نمي رسد؟؟؟؟؟واقعا بازگرداندن تحريم ها آسيب به من و تو نيست؟به بيماران نيست؟نابود كردن اقتصاد ايران آسيب نيست؟جلو گيري از رساندن كمك هاي بشر دوستانه در زمان سيل آسيب نيست؟
چه اسم قشنگي فرزند وطن.فرزند كدوم وطني شما ؟؟؟
محمد
| Canada |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
فرزند وطن، یادت رفته یک روز ترامپ بزرگتر از دهنش حرف زد و گفت ایران رو نابود می کنم. ترامپ توی دنیا هم محبوبیت نداره
جایگزین های پراید بر ملت غیور مبارکباد

مسئولان هم عنایت فرمایند از این بنجولها برای خودشان ، خانواده هایشان ، آقازاده هایشان ، اقوامشان ، دوستانشان و ..... بخرند

مسئولان ، اقتصاد مقاومتی ، پاکدستی و یکرنگی با ملت را با سوارشدن و استفاده روزمره از جایگزین های پراید اثبات کنند
وقتی روحانی آمار اقتصادی وارانه ارائه می کنه ، خوب معلومه یک موسسه دوزاری احتمالا زنگ میزنه وسط مرکز اصولگرایان آمار می گیره ، موسسه وابسته و با پول ایران در کشورهای دیگه ، فکر کردید چون ما عوام هستیم نمیفهمیم ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
هر کی برخلاف شما نظر بده دوزاری هست؟؟؟!!
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اصولگرا ها اگه می تونستن یه ساعت اجازه میدادن
مخالفاشون یه جا جمع بشن تا ببینن آمار این موسسه ها واقعیه دادش
امریکا جنگ طلب است ما هم با او داریم کشتی می گیریم
کاربرانت که از مثبت و منفی نظرات برای افکار کل مردم ایران نتیجه گیری می کردن الان چه جواب دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
عزیزم مثبت و منفی این سایت ها به راحتی قابل دستکاری هست
چرا از محبوبیت سپاه نگذاشتی؟ که رشد بالایی داشته؟
نکند اصلاح طلب شدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
احسنت
پس چرا بقیه نظر سنجی های همین موسسات را نامش دخالت در امور داخلی ایران می گذارید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اسمش روی ان است نطر سنجی از مردم خود ایران و نه امار سازی از میزان افسردگی و میزان های دیکر در رقابت با کشورهای دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
این نظر سنجی توسط سرویس های جاسوسی دشمن تهیه شده که مسئولین محترم بیشتر گول بخورن و با همین دست فرمون هر چی منابع کشور هست رو خرج موشک و اتم کنن
شما واقعا فکر میکنید مردم داخل ایران پشت تلفن ناشناس نظر واقعیشون رو میگن؟؟؟؟؟ لطفا کمی هم به شعور مخاطب احترام بزارین
آره ما خوبیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
نه شما خوبی پس
یاد لوح سپاس و تقدیر از بانکداری ایران توسط بانک اسلامی ... در زمان احمدی نژاد افتادم که چطور در صدا و سیما بازتاب داشت و چه ها که نمی گفتند، و بعدها مشخص شد که آن بانک یکی از بانکهای تاسیس شده جناب بابک زنجانی در مالزی بود که میلیاردها دلار مملکت را خورد و برد
در قضیه شمال سوریه و بعضی قضایای دیگر مشخص شد،ترامپ بیشتر به درد گاوچرانی می خورد تا ریاست جمهوری یک کشور!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرگ بر نظام سلطه علی‌الخصوص حکومت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، استرالیا، اسرائیل، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، چین، روسیه، کره شمالی و کوبا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
میزدی کل دنیا غیر از خودمون
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مرگ باکره زمین
این یعنی استراتژی نیروهای نظامی ما از دیپلماتهامون بهتر جواب داده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خدا رو شکر
اگر نفرت از آمریکا در ایران زیاد است پس چرا هر سال فقط از ایران میلیو‌ن‌ها نفر برای قرعه‌کشی کارت‌سبز آمربکا ثبت نام می‌کنند؟ لطفاً در هر موردی منطقی و منصفانه برخورد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
این ها جزهمون ۱۰ ۲۰ درصدی هستند که می خواهند برای امریکا کار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
آمارسازی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دوست عزیز ترامپ از سه سال پیش دیگر هیچ ایرانی ای را با لاتاری و غیره به آمریکا راه نمیدهد مگر اینکه درآمد بالایی داشته باشد و برای آمریکا بصرفه باشد مثل اقازاده ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خود مسئولا دست و پا میشکونن برای اقامت امریکا کانادا برو ببین بچه هاشون کجان
اولویتهای کشور مشخص است توان ما هم مشخص
شما حرف ما رو که ایران زندگی می کنیم قبول دارید یا فارین پالیسی رو؟ شما رسانه های غربی را درست و دقیق میدونید یا ما بچه مسلمونهای این سرزمین رو که مرتب از خارجی ها گزینشی خبر میزنید؟؟؟
بر طبق همین نظر سنجی ها مردم ایران خواهان رابطه با آمریکا و همه کشورهای عضو سازمان ملل هستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
از طرف خودت صحبت کن
امریکا و رژیم صهیونیستی در این لیست نمی گنجند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
رفرادونم زیر نظر نمایندگان سازمان ملل برگزار بشه تا معلوم بشه نظر مردم چیه اما وقتی نام رفراندوم می آید رعشه بر تن یک عده ای میفتد معلومه می دانند نظر مردم با آنها یکی نیست.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۱۴:۱۰
حرفه عمومو زده شما از طرف خودت نظر بده مارو جمع نبدند
زیر همه پستا میری همینو میگی همش ضایع میشی
صدا وسیما پس کو که بالای ۷۰ درصد بیننده دارد؟ و یا تورم؟
من که از آمریکا متنفر نیستم و تا عمر دارم هم متنفر نخواهم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
نظرت برای خودت مهم است ولی اکثر مردم نظر چیز دیگر دارند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مطمعن باش هیچ کس توی ایران از آمریکا متنفر نیست اما یه عده‌ای از ابراز تنفر نون میخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
باشی نباشی اتفاق خاصی توی این دنیای به این بزرگی رخ نمیده! خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
در جواب ناشناس 13:59 قشنگ معلومه نونه مرگ بر آمریکا گفتنت رو میخوری والا شما ها هیچ استدلالی ندارید
کشورهایی هستند که حتی تفنگ بادی هم ندارند ولی بهنرین شاخصهای اقتصادی وزندگی را دارند پس موشک باعث عدم خوشبختی یک ملت است نمونه اش وصع مردم دو کره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دوست داری کشورهای بر عکسش را هم به شما بیاورم؟
ایران چون زیر چتر کسی نیست باید داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
استدلال در حد لیگ جیبوتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اون کشورهایی که تو میگی اولا کشورهای کوجیکی هستن با جمعیت زیر 5 میلیون نفر.
ثانیا در منطقه ی خاورمیانه نیستن.
فارین پالیسی از وزیر مخابرات پول گرفته مصاحبه اش رو چاپ کرده؟
یعنی الان 42 درصد مردم کماکان کارهای روحانی را قبول دارند و 67 درصد ظریف را؟؟؟؟ اینها را از کی پرسیده اند؟شوخی میکنید؟ ما که در اجتماع هستیم چیز دیگری میبینیم.
بعد از دو سال تحمل نق و نوق و گریه های پسرم و دیدن حسرتش برای یک دوچرخه ، تونستم یک دوچرخه قسطی براش بخرم تا با دیدن دوستاش حسرت نخوره .. ۴ ماه نگذشته که چند روز پیش دو تا زورگیر به زور و با کتک زدن پسر ۱۱ ساله ام ، دوچرخه ۳ میلیونی را ازش گرفتند و بردند .. پاسگاه مراجعه کردیم فرمودند که دراین چند ماه گذشته ۱۷ تا دوچرخه در منطقه کوچک ما به همین شیوه یا با ورود به پارکینگ آپارتمان ها و شکستن قفل انباری ها دزدیده شده و امیدی هم نداشته باشید که پیدا بشه و ما هم نمی تونیم کاری کنیم چون نیرو نداریم !!!
حالا من موندم و ماهی ۴۰۰ تومن قسط و ماهی ۱.۵ حقوق کارگری و پسری ۱۱ ساله که دایما چشمانش پر از اشکه برای دوچرخش

امنیت با اتم و موشک و ... در کشورهای منطقه بدست نمیاد . امنیت با دوستی با دنیا و مشارکت دادن مردم در سیاست و اقتصاد و رشد اقتصادی و کاهش بیکاری و فقر بدست میاد تا شاهد کتک خوردن یک پسر بچه و دزدین دوچرخش توسط دو جوان بیکار و گرسنه و بی پول نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
شما اگر راست میگویید که بعید میدانم بجای گشت و گذار در خبرگزاری ها و کامنت گذاشتن در آنها در این موقع از اولین روز هفته بهتره بری دنبال کار و تلاش و کوشش و خودت کمتر نق و نوق بزنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
معنی دوستی این هست که مثلا بحرین هارو تقدیمشون کنیم و سر خم کنیم؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
نظری از این سطحیتر ندیدم. آخه این اتفاق چه ربطی داشت به امنیت کلی کشور. اگر داعش وارد کشور می شد همین نظر آبکی را هم نمی توانستی بنویسی.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
داداش اشک منو دراوردی خخخخخ دوچرخه سه میلیونی قسطی؟ مجبوری دروغ بگی بیا دوچرخه سازی محل ما با 500 تومن یدونه بخر
در ضمن هزینه ای که میکنی برای اینترنت بده برای بچه ت دوچرخه بساز راستی آقای کارگر کدوم کارخونه کار میکنی که ساعت 12:25 ظهر راحت میتونی بیای متن بزاری خخخخخ
یعنی جون به جونتون کنن همتون وطن فروشید و لشگر مجازی عربستان و اسرائیل راستی مملکتتو چند فروختی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
نظر ایشون اصلا هم سطحی نیست شما سطحی نگر هستین که تهمت سطحی نگری به ایشون میزنید . ایشون میگن اگه مردم در مدیریت کشور شرکت داده بشن خود مردم هم اقتصاد را درست میکنن هم بمب و موشک میسازن .. وقتی مدیریت کشور در دستان تعداد محدودی مدیر پیر و از کار افتاده دست به دست میشود و مردم فقط نظاره گر ریخت و پاش ها و کم کاری ها و خرابکاری های این مدیران هستند و غصه میخورن ، هیچ مشکلی حل نمیشه .
تعداد محدودی مسئولان پیر نمیتوانند مشکلات را حل کنند.
تهدید اصلی این کشور ، سیستم مدیریتی بسته ، مدیران پیر و از کار افتاده و پرمدعا و غد ، میلیون ها جوان بیکار و افسرده ، مدیران ، بانک های رباخوار و دولتی که فقط با چاپ پول در صدد حل مشکلات و تولید ثروت است نه با تولید
حالا اگه میشه با موشک و بمب اتم و فرستادن نیرو برای جنگیدن با داعش این مشکلات را حل کرد ما حرفی نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
وقتی نظرها سانسور میشه ، کل کامنت خراب میشه و کامنت سانسور شده نمیتونه منظور کامنت گذار را برسونه . کامنت این دوستمون هم کاملا معلومه که سانسور و بخش هایی از آن حذف شده و حالا داره از طرف جماعت جوگیر و احساساتی ، بد و بیراه نثارش میشه
کاش تابناک یا کل کامنت را میذاشت یا کلا نمیذاشت . حذف بخش هایی از یک کامنت یعنی خیانت در امانت
این نظرسنجی‌ها الکی است و براساس منابع غیرموثق و مبهم تهیه میشه.اگر واقعاً منابعی وجود داشته باشه، البته بعید است که وجود داشته باشه و کلاً این نظرسنجی‌ها دروغ است.
هیچ نیازی هم به این نظرسنجی‌ها نیست.هر کسی که کمی در جامعه رفت‌وآمد داشته باشه و با مردم کوچه و خیابان هم‌کلام شده باشه، می‌تونه بفهمه که چقدر برخی بین مردم منفور هستند.وگرنه اگر بین مردم محبوب بودند، قطعاً باید بین مردم کوچه و خیابان حضور پیدا می‌کردند و به حرف‌های مردم گوش می‌دادند ولی مسئولان همیشه فقط از دور و از پشت تریبون و آن هم به صورت یک‌طرفه با مردم حرف می‌زنند؛
خخخخخخخخخخخ !
صدام هم موشک‌های قوی و دوربردی داشت.حتی چند تا هم به اسرائیل شلیک کرد.ولی الآن صدام کجاست؟ آیا موشک‌هاش توانستند اون رو نجات بدهند؟ شاید موقعی که صدام طناب دار رو دور گردنش دید، به این فکر می‌کرد که اگر کمی به فکر مردم و رفاه اونها بودم، اوضاعم اینجوری نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
ساعت خواب
همون صدام قبل از سرنگونیش همه این ها را به امریکا دادو باعث نابودیش شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
امریکا و روسیه و چین هم موشک دارن اول فکر کن بعد بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
عراق هیچگاه در هیچ موردی در حد و اندازه های ایران نبوده وگرنه از ناپایداری های موقع انقلاب در ایران سوءاستفاده نمیکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
رژیم بعث جز با موشک و بمب از بین رفت؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
صدام هیچ متحدی نداشت که از مدیترانه تا دریای عرب و سرخ حاضر باشند. داداش چیزی بلد نیستی مجبور نیستی نطر بذاری
واقعا اگر خبری برای قرار دادن در سایت خود ندارید انجام ندین مگه مجبور هستین خبر نادرست بزارین کدام نظر سنجی بطن جامعه خبر نداری یا دارین خودتان را به خواب زدین اینکه من از یک کشوری بدم بیاد دلیل نمیشه که مخالف سرسخت ان کشورم ......دیگر زمان جنگ قلدری گذشته که بخواهیم باره اهن درست کنیم به رخ جهان بکشیم که ما فلان داریم هیچ غلطی نمتوانید بکنید ..... اعتماد جامعه بهترین ابزار دفاعی میباشد که هیچ قدرتی را یارای مقابله را با ان نیست سعی کنید محبوبیت مردم را به دست بیاورید کمی در کوچه بازار قدم زدن وبا مردم هم صحبت شدن همه چیز را روشن میکند تابناک عزیز به هر قیمتی در بورس بودن درست نیست
این امار از کجا در میاید بنده که موافق نیستم و خیلیهای دیگر پس چطور این امار بیشتر نشان میدهد ...
چرا بچه های این مسئولین داخل امریکا و عیره عشقو وحال می کنند اگر بد هست پس انجا چکار می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
چون بنحوی بدردبخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دارن انقلاب اسلامي ميكنند
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دیگه نشد شما نباید از این سوالا بپرسی شما فقط باید بگی مرگ بر امریکای جهان خوار یارانتو بگیر
حالاکه همه مون ازامریکامتنفرهستیم
مسولیین ب بچه هاشون بگن از امریکاوکشورهای غربی برگردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
يحتمل با اقازاده ها مصاحبه نكردن
چه نهادی به چه روشی این ادعاها را در اختیار آمریکایی ها گذاشته؟ از آن مهمتر اینکه چه کسی اینها را باور می کند؟ آیا خود تابناک باور می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
بالا توضیح داده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خوبه یه رسانه مستقل بوده و خودش امار گرفته حالا چون شما به غیر خودت و اطرافیانت رو نمیبینی دلیل نمیشه کل کشور مثل شما فکر کنن. خیلی وقتها مردم به خاطر نارضایتی خیلی حرفها میزنن ولی پای عمل برعکسشو عمل میکنن
من نه تنها از آمریکا متنفر نیستم و بلکه عاشقشم و دوست دارم باقیه عمرم رو آمریکا زندگی کنم
لطفا این آمارهامثل آمار رئیس جمهور رو منتشر نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
چون غرب زده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
شما تو شبکه من و تو تشریف دارید یا بی بی سی یا اینترنشنال ؟
من واقعا متاسف می شوم وقتی که این کامنتها را می خوانم و این سطح بینش را می بینم. ذهن چنین افرادی به وسیله رسانه های ذلتطلب و وابسته مسموم شده. در دنیای امروز اگر قدرت نظامی نداشته باشی بلعیده می شوی. این قدر کشور ما را با کره شمالی مقایسه نکنید. کره شمالی فقیر است و موقعیت منطقه ای ایران را ندارد. عراق هم فریب خورد و جاسوسان در پوشش ماموران سازمان ملل وارد عراق شدند و بعد به این روز افتاد. لیبی را که فراموش نکردید؟ من مخالف همه پرسی هستم. چون اکثر مردم عادی نمی توانند نگاهی ژرف به امور پیچیده داشته باشند. برای اطلاعتان در کشور آلمان هم همه پرسی از مردم نمی کنند. نخبگان باید در مورد چنین اموری نظر بدهند. با ظهور پدیده رسانه خیلی راحت می توان افکار مردم را مهندسی کرد. در همه جای دنیا چنین است. به کوری دشمنان ایران کشور ما باید هرچه بیشتر از نظر نظامی قویتر شود. ما کشوری غنی هستیم و با نگاه به داخل و اعتماد به جوانان میتوانیم یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان شویم. تا کور شود هر آن که نتواند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
درود بر شما
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اوفف ببینیم این نگاه ژرف سما بلخره میتونه پراید رو از خط تولید بیرون کنه
الیته این نفرت در خانواده و فرزندان مسولان با دوست داشتن جاگزین شده
تابناک این تیتر یک شما که همان افاضات امام ججمعه ی مشهد ه برادر،تیتر جدید بزن.بنیه ی نظامی هر کشور از ارکان امنیتی آن کشور بحساب میاد ولی باعث نفرت داشتن از کشوری دیگه نمیشه.در ضمن ارکان هر مملکت فقط سیست نظامی اون نیست بلکه جوانب دیگری هم دارد که اگر در اونها لنگ بزنه باعث مشکلات عدیده ای خواهد شد.افففتادددد
از همین کامنت ها مشخص است کی راست می گوید؟ چرا رفراندوم برگزار نمی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اره ریفراندوم برگزار کنیم که ایا با برکناری روحانی موافقید یا نه. اینطوری بخوان ریفراندوم بذارن عالیه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
الان رفراندوم بزارن مثلا رابطه با امریکا 100% هم بگن بله آیا مشکل ایران حل میشه؟ سوال اینه رفراندوم با چه موضوعی باشه
باز یه عده شروع کردن به مقایسه با اروپا و کشورهای پیشرفته عزیز من وقتی میشه دوتا کشور رو مقایسه کرد که اشتراکات بالایی داشته باشن نه اینکه یکی تو اروپاست یکی تو خاورمیانه- یکی مسلمان و شیعه یکی مسیحی
یکی بها خطر اعتقاداتش 40 اسله تحریمه و یکی هیچ وقت تحریم نشده و اگه تحریم بشه به یه شب نمیکشه که فلج میشه
همین تحریم های 40 ساله اگه چهار تا مدیر خوب تو مملکت بود بعد 40 سال کاملا خود کفا بودیم و روی پاهای خودمون ولی هنوزم بعضی جاها گیر خارجیم به علت همون مدیران نا بخرد که نمیخوان از میزشون فاصله بگیرن
باز انتخابات نزدیک شده امیدوارم مردم دیگه به افراد سن بالا رای ندن دیگه دور و زمونه اینا گذشته چند تا جووون پای کار رو بفرستید مجلس بعدم یه رئیس جمهور جووون و خوش فکر اونوقت ببینید مملکت درست میشه یا نه
الان سهم نفت از بودجه ایران به 20% رسیده و ان شاء الله همین 20% رو هم رد میکنیم و اقتصاد بدون نفت رو میسازیم تا اونوقت معلوم بشه 40 سال مقاومت بی ثمر نبوده و مملکت داره ساخته میشه
ما هم موشک میخایم هم ارتش قوی و حتی بمب هسته ای ولی اون چیزی که داره کشور مارا نابود میکنه ، لشکری از مدیران لجبازه که با هزارتا موشک هسته ای هم نمیشه جلوشونو گرفت
تنها راه فقط و فقط اینه که رسانه های آزاد و احزاب آزاد ایجاد بشن تا مردم از طریق رسانه های آزاد و احزاب آزاد بتونن حریم امن این مدیران را از بین برده و با این مدیران وارد مبارزه و اونها را از سر راه بردارن
مشارکت مردم را فقط در حد صف کشیدن در سرما و‌گرما برای تایید انتخاب ها میخان و لاغیر
ضمنا
یکی از تله های مرگباری که آمریکا برای کشورهای مخالف خودش میذاره اینه که اونها را وارد رقابت تسلیحاتی میکنه تا سرمایه های این کشورها صرف ارتش و سلاح بشه و از توسعه انسانی باز بمونن در حالیکه خود آمریکا با چاپ دلار بدون پشتوانه و خرید مواد اولیه و کالا از خارج با این دلارها ، براحتی بدون اینکه از بودجه توسعه انسانیش بزنه ، ارتشی قدرتمند میسازه
این همین بلایی بود که بر شوروی آمد و بخاطر اینکه شوروی از توسعه انسانی باز موند ، با داشتن هزاران موشک قاره پیمای هسته ای ، براحتی دچار فروپاشی شد
درود برامریکا مرگ بر روسیه وجین
مسول این موسسه تو مریلند یک آقای ایرانی و رفیق ماست. واسه پایاننامه بنده هم چندبار دیتا سازی کرده. خدا حفظش کنه
منم موافق این نظرسنجی هستم . نفرتم بیشتر شده نسبت به پارسال
وقتی کامنتا رو میخونی طبیعیه یه مشت غرب زده و عشق آمریکا همه جا هستن نه تنها داخل ایران بلکه اطراف ایران و حتی شرق اروپا در صورتیکه یا پاشونو از ایران بیرون نذاشتن یا فقط اطراف ایرانو دیدن یا توریستی کانادا و اروپا بودن . واقعیت زمانی هویدا میشه که چند سال در غرب زندگی کرده باشی تا بتونی قدر ایرانو بدونی . راستش نه اینجا جهنمه و نه اونجا بهشت و اصلا بد و خوبی وجود نداره و کاملا نسبیه . تو ایران ما مشکل مدیریت و فساد داریم که اگر حل بشه و منابع عادلانه توزیع بشه فوق العاده میشه .
اصولا مسائل نظامی نباید به مردم ارتباط داشته باشه و نیاز به نظرخواهی نداره . این کاملا واضحه وقتی 5 عضو شورای امنیت رو میبینی تنها دلیل قدرت وتو در قدرت نظامی برترشونه . اگر ایران نظامی ضعیف تری داشت شک نکنید نه تنها از طرف آمریکا بلکه ناتو حمله میکزد مثل تمام کشورا اطراف ایران . بحثی در قدرت نظامی ابدا نیست ولی به موازات نظامی باید به اقتصاد توجه کرد و امنیت غذایی و ثبات کاملا مهمه .
آخرش كدومش دوست داريد بشيم ، كره شمالي يا ژاپن ? اگر يه نفري پيدا بشه بگه ھيچكدوم ايران فرق داره خودشو ميخواد گول بزنه ، با همين دست فرمون داريم ميريم سمت كره شمالي البته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل