بازدید 4526

پرندگان مهاجر، قربانی مهاجرجوانان خوزستانی!

عضو مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه بازارهای اغلب شهرستان‌های استان به ویژه شهرهای مرزی مملو از پرندگان مهاجر شکار شده است، گفت: محیط زیست تلاش‌هایی برای مقابله با نسل‌کشی پرندگان مهاجر داشته اما این تلاش‌ها کافی نبوده و نیاز است افزایش یابد.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲ 25 October 2019

جواد کاظم نسب الباجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از کشتار و خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازارهای خوزستان انتقاد کرد و گفت: محیط زیست استان به عنوان متولی باید از حالت بی توجهی و انجماد خارج شده و با ورودی جدی برای جلوگیری از کشتار و قتل عام پرندگان مهاجر گام بردارد.
جواد کاظم نسب

نبود اراده قوی در مسئولان به کشتار پرندگان مهاجر دامن زده است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه نبود اراده قوی و عزم جدی در مسئولان ذی ربط به کشتار پرندگان مهاجر دامن زده است، افزود: شکارچیان و افراد سودجو با انواع روش‌ها نسبت به شکار و کشتار پرندگان اقدام می‌کنند البته مسئولان محیط زیست تلاش‌هایی برای مقابله با نسل‌کشی پرندگان مهاجر داشته‌اند اما این تلاش‌ها کافی نبوده و نیاز است افزایش یابد.

وی با هشدار نسبت به اینکه نسل برخی پرندگان مهاجر به دلیل صید بی رویه در معرض انقراض قرار دارد، گفت: بازارهای اغلب شهرستان‌های خوزستان به ویژه شهرهای مرزی مملو از پرندگان مهاجر شکار شده است و به طور قطع اگر با این وضعیت پیش برویم در آینده ای نزدیک نسل اغلب پرندگان مهاجر منقرض می شود.

کاظم‌نسب یادآور شد: از رئیس سازمان محیط زیست می‌خواهم به مسئولان استانی دستور دهند نظارت‌ها را افزایش دهند و چنانچه از اعتبار و نیروی انسانی کافی برای مدیریت این معضل برخوردار نیستند، نسبت به افزایش تعداد نیروی انسانی و اعتبارات محیط زیست استان اقدام کند تا نسل‌کشی پرندگان کاهش یابد.

نماینده مردم اهواز در مجلس یادآور شد: نیاز است سازمان تعزیرات و بازرسی همکاری لازم را با محیط زیست استان داشته و از این فاجعه بزرگ زیست محیطی جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان محیط زیست اگر مشکلی در رابطه با مقابله با شکارچیان غیرمجاز و جلوگیری از قتل عام پرندگان مهاجر دارد آنها را به نمایندگان استان منتقل کند.
نسل کشی پرندگان جنوب

وی یادآور شد: در گذشته مردم ساکن در اطراف تالاب‌ها از پرندگان ارتزاق می‌کردند اما در حال حاضر عده‌ای سودجو پرندگان را قتل عام و خرید و فروش و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

نقش موثر بیکاری و مشکلات اقتصادی در نسل‌کشی پرندگان مهاجر

این نماینده مردم در مجلس دهم بیکاری جوانان خوزستان را در کشتار پرندگان مهاجر موثر دانست و گفت: بیکاری در استان بیداد می‌کند و علیرغم وجود تاسیسات نفتی در اطراف هورالعظیم و سایر مناطق استان، جوانان با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و مجبور هستند برای تامین معیشت و درآمدزایی به این سمت و سو روی بیاورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل