بازدید 30998
«بورس تابناک» بررسی می‌کند؛

پیش بینی روند بازار سرمایه تا ایام انتخابات/ ریزش اخیر بورس فرصت ورود به برخی نماد‌ها بود/ توصیه مهم به سهامداران برای خرید یک سهم

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تا ایام انتخابات و پایان سال رشد صعودی خواهیم داشت البته این دوره رشد نسبت به دوره‌های قبلی کوتاه‌تر است، گفت: قیمت‌ها در برخی نماد‌ها رشد بالایی داشتند و ریزش ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای برخی نماد‌ها ابتدای اصلاح آن‌ها محسوب شده، ولی تعدادی دیگر از سهام‌ها که در ریزش اخیر بازاربا کاهش مواجه شدند، اصلاح قیمت آن‌ها واقعی نبوده ودر حقیقت فرصت ورود بود.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 25 October 2019
روند صعودی بازار سرمایه تا ایام انتخابات/ریزش اخیر بورس فرصت ورود به برخی نماد‌ها بود/ مذاکرات امریکا و چین بی نتیجه خواهد بود
 
تابناک اقتصادیکارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تا ایام انتخابات و پایان سال رشد صعودی خواهیم داشت البته این دوره رشد نسبت به دوره‌های قبلی کوتاه‌تر است، گفت: قیمت‌ها در برخی نماد‌ها رشد بالایی داشتند و ریزش ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای برخی نماد‌ها ابتدای اصلاح آن‌ها محسوب شده، ولی تعدادی دیگر از سهام‌ها که در ریزش اخیر بازاربا کاهش مواجه شدند، اصلاح قیمت آن‌ها واقعی نبوده ودر حقیقت فرصت ورود بود.
 
سالار صفائی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک پاسخ به این سوال که وضعیت بازار سرمایه را تا پایان سال چگونه می‌بینید، گفت: در حالت ایده آل بازار ظرف یکی دو ماه آینده با نوسانات و روز‌های منفی همراه خواهد بود، پس از این دوره تا نزدیک انتخابات و پایان سال رشد صعودی خواهیم داشت البته این دوره رشد نسبت به دوره‌های قبلی کوتاه‌تر است چرا که شاخص از ۱۰۰ هزار به ۳۰۰ هزار رسیده، ولی در آن مقطع از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار حرکت خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تصور من این است که شاخص تا زمان انتخابات تارگت ۴۰۰ هزار واحدی خواهد داشت، تاکید کرد: پس از انتخابات مجلس باید فاکتور‌های موثر بر بازار همچون قیمت دلار و نرخ‌های جهانی مجدد بررسی شود.
 
وی ادامه داد: همان‌گونه که پیش بینی می‌شد شاخص با رسیدن به محدوده ۳۳۰ هزار واحدی و متعادل شدن به لحاظ دلاری، واکنش نشان داد، البته قیمت‌ها در برخی نماد‌ها رشد بالایی داشتند و ریزش ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای برخی نماد‌ها ابتدای اصلاح آن‌ها است، ولی تعدادی دیگر از سهام‌ها رشد خواهند داشت و اصلاح قیمت آن‌ها واقعی نبوده ودر حقیقت فرصت ورود بود مثلاً در گروه تجهیزات دو نمادفاراک و فاذر رشدی نداشتند، ولی ریزش ۳۰ درصدی مواجه شده‌اند و در حقیقت این کاهش قیمت فرصت ورود بود.
 
به گفته صفائی در سهام بنیادی ریزش و رشد خاصی نداشته ایم و قیمت خود را حفظ کرده اند، ولی برخی سهام دارویی و غذایی رشد‌های چند درصدی داشته اند، علی رغم این موضوع برخی نظرات مبنی بر اینکه ارزش جایگزینی در اینگونه سهام را باید در نظر بگیریم وجود دارد، ولی به نظر من قیمت برخی نماد‌ها گروه‌های مذکور بیش از ارزش جایگزینی رشد داشته و پس از ریزش ۳۰ درصدی نوسان روبه بالا و بعد ریزش مجدد را در پیش خواهند داشت لذا سهامداران باید مواظب باشند که کجا و در چه قیمت‌هایی به یک سهم وارد می‌شوند.
 
صفایی با توصیه به سهامداران گفت: برای خرید یک سهم، نمودار آن را قبل از خرید حتما بررسی کنید و بدانید در حال ورود به چه سهمی با چه درصد رشدی طی ماه‌های اخیر هستید این حداقل کاری است که سهامداران برای محافظت از سرمایه خود می‌توانند انجام دهد.
 
وی در خصوص سهام بنیادی با اشاره به نامعلوم بودن زمان راه‌اندازی بازار برتر نیز گفت: سال آینده بحران جهانی را احتمالاً شاهد خواهیم بود دلار اگر در این محدوده قیمتی تصویب شود و ریزش قیمت‌ها را شاهد باشیم، سهام بنیادی تغییری نخواهد داشت البته این حالت می‌تواند برعکس نیز باشد.
 
صفائی با بیان اینکه ظرف دو سه سال آینده با توجه به مذاکرات آمریکا و چین حتماً شاهد یک ریزش قیمت‌های جهانی خواهیم بود و عدم خوشبینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین تاکید کرد: فکر می‌کنم این موضوع به صلح نخواهد انجامید به هر حال سهام بنیادی با توجه به P/E مناسب و سودی که محقق می‌کنند به سهامداران ضرر نخواهند رساند و اینکه سهمی به سرمایه مردم ضرر نزند و اعتماد آن‌ها را به بازار خدشه‌دار نکنند، جای بسی شکر دارد.
 
به گزارش بورس تابناک، ارزش کل داد و ستد‌های بورس تهران در ۴ روزمعاملاتی هفته‌ای که گذشت در حالی با کاهش ۳۱.۹۸ درصدی نسبت به هفته قبلی مواجه شد و از رقم ۷۵۷۵۲ به ۵۱۵۲۵ میلیارد ریال رسید که شاخص کل با ثبت بازدهی منفی ۱.۲۴ درصدی معادل ۳۸۳۳ واحد کاهش به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۰۸ واحدی رسید.
 
بر این اساس حجم کل معاملات با کاهش ۲۷.۲ درصدی از ۱۶ هزار و ۴۹۶ میلیون سهم به ۱۲ هزار و ۱۷ میلیون سهم رسید و دفعات معامله نیز طی این مدت با کاهش ۳۱ درصدی به بیش از یک میلیون و ۱۵۶ هزار نوبت رسید.
 
شاخص کل هم وزن با ۳۸۲۴ واحد کاهش معادل ۵۲/۴ درصد به رقم ۸۰۸۲۴ واحد را به نمایش گذاشت و شاخص بازار اول با ۲۲۳۰ واحد کاهش رقم ۲۲۲۸۷۵ واحدرا نمایش داد و شاخص بازار دوم با ۱۰۲۷۷ واحد کاهش عدد ۶۱۹۱۲۳ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۹۹ / ۰ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۶۳ / ۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.
 
تعداد ۵۲۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۴۶۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و هردو با ۹ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.
 
در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد ۶۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۶۰۹ میلیارد ریال معامله شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
انفجار قیمت ها به زودی اتفاق می افتد فعلا بخاطر انتخابلت هم که شده دولت از تمام ترفندها برای کنترل بازار استفاده مبکنه ولی تورم ۴۵ درصدی خیلی از واقعیتها رو روشن میکنه .دولت حداقل ۷ میلیارد دلار به خودروها سازها بدهی ارزی داری بخاطر همینه که همتی با خودرسازان گلاویز شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
سهامداران باید مواظب باشند که کجا و در چه قیمت‌هایی به یک سهم وارد می‌شوند
پول بره بورس کشور پیشرفت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
بس کن دلال سهام . پدر صاحب مملکتو همین بورس درآورده . تنها علت رکود اقتصادی فعلی و فریز شدن بازارهای مختلف همین بورس . صبر کن تا ببینی این بورس چه آخر سیاه و سقوط با کله ای پیدا کنه صبر کن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دلال سهام......
این بازار بر خلاف بازارهای کاذب دیکر که ویران کننده کشور هستند یک بازار سازنده است فقط باید قوانین به نحوی باشند که سرمایه ها به خوبی به سمت شرکت های تولید کننده و برتر منتقل شود و نکته مهم شفاف سازی مستمر و جلوگیری از رانت اطلاعات است که باید مد نظر گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دلال سهام (خخخخخخخ) بورس شفافیت مالی داره که خرید و فروش دلار نداره و یه جور مشارکت توی کارخانجات کشوره سر همون خیلی ها بازارشون با دید مثبت به بورس خراب می شه. واقعا دلال سهام بودن ارزش داره به دلال دلار بودن . دلار توی متکا و گاوصندوق مطمئنا نمی تونه ضامن پیشرفت اقتصادی باشه
اصغر
| Germany |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دوستانی که دارن سنگ بورس دستساز و مصنوعی را بسینه میزنن . شش ساله استراتژی اقتصادی این بوده که با کشوندن نقدینگی از مسکن به بورس تالار شیشه ای رونق بگیره . نتیجش شد رکود شش ساله مسکن و نابودی بخش املاک . دیگه نمیدونین چون مسکن پیشران و لوکوموتیو اقتصاده چینین رکود عمیقی رو دومینووار به کل بخش های دیگه اقتصاد تسری میده و کل بازارها دچار رکود عمیق و فریز معاملات میشن . یعنی در اصل شش ساله کل اقتصاد رو فدای این بورس کردین ... حداقل اینقدر شاخص بورستونو مصنوعی 10 هزارتا 10 هزارتا نبرین بالا ( اونم تو مواقعی که دقیقا باید بیاد پایین !!!! )...
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
این نظریه رو قبول دارم...وقتی بازار بورس رونق پیدا کنه و مردم بیشتر باهاش آشنا باشن ، نشون دهنده آگاهی مالی مردم هست.خرید و فروش در بورس در واقع کار بازاریهای باسوادوحرفه ای هست.کسانی که سواد مالی دارن.بورس جای آدمهای طماع وعجول نیست...منحنی رشد بازار سرمایه رو در ده سال اخیر دیدید؟فاکتور سرعت وقدرت نقد شوندگی رو بهش اضافه کنید.حالا اون رو مقایسه کنید با دلار وطلا .سود سالانه در بورس برای یک بورس باز نیمه حرفه ای حدودا40درصد هست که در مقابل بازارهای سرمایه مانند طلا و دلار حتما بهتر هست...سرمایه گزاری در بورس بسیار عالی هست البته برای کسی که در این کار مهارت داره درست مثل هر کاروحرفه وصنعت دیگه.کار در بورس مثل هر حرفه دیگه ای نیاز به آموزش وتجربه داره.شما اگه یه مغازه ساده هم باز کنید،اگر مهارت نداشته باشید ومشاور خوب هم نداشته باشید باید تا مدتها از جیب بخورید تا تجربه کافی رو در گردش مالی بدست بیارید...بورس هم همینطور هست.یه آدم با هوش مالی هیچوقت تمام سرمایه خودش رو در یک شغل به کار نمیگیره.بورس هم همینطوره.به خصوص اگر شما تجربه کافی رو نداشته باشید.کسی که هوش مالی داشته باشه و کار با نمودارهای آماری رو بلد باشه وبتونه ترازنامه و صورت سود و زیان رو بخونه و در ابتدای امر با کامپیوتر و نشستن پای کامپیوتر علاقه داشته باشه و از همه مهمتر صبور و هوشمند باشه حتما بازار بورس بهترین بازار برای سرمایه گذاری برای بخشی از سرمایه اش خواهد بود.
تارگت؟ واقعا که بعد یه عده دین ستیز نژادپرست زورشون به کلمات معمولی عربی رسیده که چرا مثلا می گید سلام بگید درود!!! خخخخ
قمار برد و باخت داره ؟؟ تو بازار طلا ۸۰ میلیون فقط بخاطر همتی ضرر کردم
۹۹ درصد شرکت های حاضر در بورس سودی که بشود با سود بانک مقایسه کرد به سهامداران خود نمی دهند و اگر شرکتی مثلا دوره قبل سود خوبی داده است هیچ تضمینی هم نیست که سال بعد سودی به سهامدارانش بدهد. بنابراین بیشتر افراد با معامله گری روزانه و هفتگی و ماهانه می خواهند سودی داشته باشند روند قیمت ها در بورس ایران هم تابع عرضه و تقاضای واقعی نیست اعمال نفوذ ها جو دادن ها و برخی اعمالی که خود شرکت ها برای بالا و پایین بردن ارزش سهامشان انجام می دهند سرمایه بسیاری از مردم را نابود کرده است از طرفی سهام تقریبا همه شرکت های حاضر در بورس با دخالت های رانتی و مافیایی بیش از ارزش ذاتی آنها معامله می شود که در نهایت با سقوط ارزش سهام این شرکت ها بسیاری نیز سرمایه خود را از دست می دهند . در مواردی نیز فردی سهمی را مثلا ۱۰۰۰ تومان می خرد اما نماد آن سهام ناگهان بدون هیچ دلیلی تا چندین ماه متوقف می شود و معامله نمی شود و بعد که دوباره فعال می شود قیمت سهام آن با نصف قیمت قبلی آغاز می شود!!!! بنابراین بورس ایران فقط درآمد تضمین شده اش برای کارگزاری های بورس و خود تشکیلات بورس است و بس چون شرکت ها نه سود خوبی به سهامداران می دهند و نه عرضه و تقاضای واقعی قیمت سهام را تعیین می کند.همه این مصاحبه ها و جو دادن ها برای این است که عده ای ناآگاه را وادار کنند سرمایه هایی که عمری برای آن زحمت کشیده اند را روانه بورس کنند تا این تشکیلات مافیایی سرمایه مردم را از چنگشان بیرون آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
شرکت های شناخته شده خوبی در بازار سهام هستند که با کمی تحقیق می توان به سود پرداخت سود منظم به سهامداران پی برد و این پول مثل پول ربا خواری برخی بانک ها نیست که روزانه این مال حرام را وارد زندگی مردم کشورمان کرده اند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
الان بهت بگن امارتو از کجا در اوردی می تونی یه منبع بگی . اتفاقا سود دهی بورس امسال بهتر از بانکه . می دونی چرا ؟ چون وقتی شیر و لبنیات هر روز با ثابت بودن قیمت شیر و کارگز و برق و ... اضافه می شه یعنی سود شرکت داره چند برابر می شه ....
سلام.به دلیل بی لیاقتی و بی تدبیری مدیران بورس از جمله مدیران بازار پایه با وضع قوانین جدید و اجرای آن به بدترین نحو بنده و امثال من بیش از ۳۰ درصد سرمایه مون را از دست دادیم و برای همیشه از بورس خداحافظی کردیم.
بطورواضح داره میگه رشد ساختگی بورس تاانتخابات ادامه خواهد داشت !!!!
بچه ۵ ساله هم میتونه تشخیص بده که روند رشدبورس ساختگی هست
بازار سرمایه رشد میکنه . دوستانی که اطلاعاتی ندارند لطفا سکوت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اتفاقا امثال شما اطلاع ندارید که احتمالا الفابی تفسیر ترازنامه یک شرکت را نمی دانید اما دم از رشد بازار سرمایه می زنید
بورس همیشه اینطوری بوده و هست باید بتونی از اب گل الود ماهی بگیری.موقعی که همه فروشنده هستند باید منتظرموند دید کی فروش ها تمام میشود و خرید. وبالعکس موقعیکه همه دارن میخرن سهمت به 20تا30درصد سود رسیده حتما حتما وصددرصد باید فروخت وحریص نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حالا هی با خواب خرگوشی بخیال خودت از آب گل آلود ماهی بگیر . آخرش تو همین آب گل آلود به گل میشینی و ورشکسته میشی . حالا هی برو تو خط بورس جونی جونیت
نمادها غیر واقعی ؛ سودها غیر واقعی و ارزش سهامها هم غیر واقعی هستند . اینجا هم رانت و پارتی بازی بیداد میکند .
هر آدم عاقلی میدونه کشوری که در تحریم و چنین وضعیت اسفبار اقتصادی قرار داره و ارزش پول ملیش در حال سقوط و واحدهای تولیدیش در حال زیان دهی هستند ارزش سهام شرکتهاش بالا نمیره، بلکه پایین میاد .... دولت سعی میکنه واسه کنترل غول نقدینگی سرمایه ها رو از بازار طلا و ارز دور و به بورس منتقل کنه و اگه بشه یه مقدار از این نقدینگی رو با ایجاد نوسان بسوزونه، متاسفانه عده ای هم فریب این عدد سازی رو میخورن و سرمایه شون تو بورس نابود میشه.
توایران هیچ نوع سرمایه گذاری مطمئن نیست من تویک هفته ۳میلیون ضرر کردم سرمایه ام ۷میلون بود
من یقین دارم که بعد از انتخابات دلار به مرز ۳۵ هزارتومان خواهد رسید
بورس بازار خوبی برای سرمایه گزاری هست......
وقتی بازار بورس رونق پیدا کنه و مردم بیشتر باهاش آشنا باشن ، نشون دهنده آگاهی مالی مردم هست.خرید و فروش در بورس در واقع کار بازاریهای باسوادوحرفه ای هست.کسانی که سواد مالی دارن.بورس جای آدمهای طماع وعجول نیست...منحنی رشد بازار سرمایه رو در ده سال اخیر دیدید؟فاکتور سرعت وقدرت نقد شوندگی رو بهش اضافه کنید.حالا اون رو مقایسه کنید با دلار وطلا .سود سالانه در بورس برای یک بورس باز نیمه حرفه ای حدودا40درصد هست که در مقابل بازارهای سرمایه مانند طلا و دلار حتما بهتر هست...سرمایه گزاری در بورس بسیار عالی هست البته برای کسی که در این کار مهارت داره درست مثل هر کاروحرفه وصنعت دیگه.کار در بورس مثل هر حرفه دیگه ای نیاز به آموزش وتجربه داره.شما اگه یه مغازه ساده هم باز کنید،اگر مهارت نداشته باشید ومشاور خوب هم نداشته باشید باید تا مدتها از جیب بخورید تا تجربه کافی رو در گردش مالی بدست بیارید...بورس هم همینطور هست.یه آدم با هوش مالی هیچوقت تمام سرمایه خودش رو در یک شغل به کار نمیگیره.بورس هم همینطوره.به خصوص اگر شما تجربه کافی رو نداشته باشید.کسی که هوش مالی داشته باشه و کار با نمودارهای آماری رو بلد باشه وبتونه ترازنامه و صورت سود و زیان رو بخونه و در ابتدای امر با کامپیوتر و نشستن پای کامپیوتر علاقه داشته باشه و از همه مهمتر صبور و هوشمند باشه حتما بازار بورس بهترین بازار برای او خواهد بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان