بازدید 18728
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اعلام آمادگی «قسد» برای پیوستن به ارتش سوریه/معافیت میدان گازی مشترک ایران و انگلیس از تحریم های آمریکا/ طرح آمریکا برای محافظت از نفت سوریه با ارسال تجهیزات نظامی/مخالفت شبه‌نظامیان کُرد با توافق ترکیه و روسیه

معافیت میدان گازی مشترک ایران و انگلیس از تحریم‌های آمریکا، طرح آمریکا برای محافظت از نفت سوریه با ارسال تجهیزات نظامی، مخالفت شبه‌نظامیان کُرد با توافق ترکیه و روسیه و پیام مهم عبدالمهدی درباره اصلاحات فوری در عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام آمادگی «قسد» برای پیوستن به ارتش سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 25 October 2019

معافیت میدان گازی مشترک ایران و انگلیس از تحریم‌های آمریکا، طرح آمریکا برای محافظت از نفت سوریه با ارسال تجهیزات نظامی، مخالفت شبه‌نظامیان کُرد با توافق ترکیه و روسیه و پیام مهم عبدالمهدی درباره اصلاحات فوری در عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام آمادگی «قسد» برای پیوستن به ارتش سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رویترز به نقل از یک مسئول در نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از آمادگی این نیروها برای پیوستن به ارتش سوریه خبر داد.

این مسئول کردی گفته است، آماده بررسی پیوستن به ارتش سوریه به محض حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستیم.

معافیت میدان گازی مشترک ایران و انگلیس از تحریم های آمریکا

شرکت «سریکا انرژی»، روز پنجشنبه گفته، وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فعالیت این شرکت انگلیسی در میدان گازی «رام»، واقع در دریای شمال را ـ که مالکیت ۵۰ درصد آن در اختیار شرکت ملی نفت ایران است ـ برای یک دوره دو ساله دیگر تمدید کرده است.

اعطای این معافیت از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه ارائه خدمات به میدان‌های نفتی و گازی، اجازه می‌دهد در این میدان گازی مشترک بین ایران و انگلیس فعالیت کنند.

مهرماه سال گذشته هم دولت آمریکا به شرکت‌های «بریتیش‌پترولیوم» (BP) و «سریکا انرژی» برای فعالیت در میدان گازی رام معافیت یک ساله اعطا کرده بود. خزانه‌داری آمریکا اکنون این معافیت را تا ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ تمدید کرده است.

به گزارش رویترز، «میچ فلگ»، مدیر عامل شرکت سریکا گفته «رام» در سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۹ سومین میدان بزرگ تولیدکننده گاز در دریای شمال انگلیس بوده است.

فلگ در بیانیه‌ای گفت: «دریافت این مجوز جدید و تمدید آن نتیجه‌ای فوق‌العاده است که از این سرمایه ارزشمند انگلیس محافظت می‌کند.»

بعد از آنکه شرکت «بریتیش‌پترولیوم» سال گذشته سهام خود در میدان گازی رام را واگذار کرد، شرکت سریکا، مالک ۵۰ درصد از سهام این میدان گازی شده است.

طرح آمریکا برای محافظت از نفت سوریه با ارسال تجهیزات نظامی

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) از قصد خود برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه با هدف ادعایی «محافظت از نفت» در این کشور خبر داده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا ـ که نخواسته نامش فاش شود ـ به رویترز گفته، ایالات متحده به تقویت مواضع نظامی خودش در سوریه متعهد است و قصد دارد با فرستادن «تجهیزات نظامی بیشتر» از اشغال میدان نفتی توسط گروه داعش یا دیگران جلوگیری کند.

اعلام آمادگی «قسد» برای پیوستن به ارتش سوریه/معافیت میدان گازی مشترک ایران و انگلیس از تحریم های آمریکا/ طرح آمریکا برای محافظت از نفت سوریه با ارسال تجهیزات نظامی/مخالفت شبه‌نظامیان کُرد با توافق ترکیه و روسیه

این مقام پنتاگون توضیحات بیشتری درباره اینکه چه تجهیزاتی به سوریه ارسال خواهد شد نداده؛ اما سخنان او آشکارترین نشانه‌ای است که مشخص می‌کند، واشنگتن هنوز برنامه‌های خود برای خروج کامل از سوریه را به پایان نرسانده است.

ساعاتی قبل‌تر، یک سناتور جمهوری‌خواه و نزدیک به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم سخنانی درباره طرح پنتاگون برای ارسال تجهیزات نظامی به سوریه بیان کرده بود.

سناتور «لیندسی گراهام» گفته بود که هدف این طرح پنتاگون، جلوگیری از قدرت گرفتن داعش در سوریه و افتادن میادین نفت سوریه به دست ایران است.

گراهام بعد از نشستی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: «طرحی در حال تدوین از سوی ستاد مشترک است که فکر می‌کنم، ممکن است مؤثر شود. این طرح ممکن است آنچه ما برای جلوگیری از بازگشت داعش و جلوگیری از تصرف نفت توسط ایران لازم داریم، در اختیارمان گذارد.»

گراهام افزود: «از اینکه طرحی در حال تدوین است که برآورده‌کننده اهداف اساسی ما در سوریه خواهد بود، دلگرم شدم.»

پیش از این روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست» با ارائه جزئیاتی تازه از طرح دولت ترامپ در سوریه، به انتقاد از آن پرداخته و آن را طرحی برای «چپاول نفت» توصیف کرده است.

مخالفت شبه‌نظامیان کُرد با توافق ترکیه و روسیه

نیروهای شبه‌نظامی کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» ـ که به تازگی با آغاز عملیات ترکیه از سوی آمریکا رها شده‌اند ـ به توافق اخیر روسیه و ترکیه اعتراض کردند.

«مظلوم عبدی»، فرمانده نیروهای دموکراتیک به رادیو «صدای آمریکا» گفت که کُردها نمی‌توانند به روسیه اطمینان کنند، زیرا مسکو هم‌پیمان دمشق است و با ترکیه هماهنگی دارد.

عبدی تصریح کرد، سیاست روسیه، حمایت از دولت سوریه است، نه حمایت از کُردها.

اعلام آمادگی «قسد» برای پیوستن به ارتش سوریه/معافیت میدان گازی مشترک ایران و انگلیس از تحریم های آمریکا/ طرح آمریکا برای محافظت از نفت سوریه با ارسال تجهیزات نظامی/مخالفت شبه‌نظامیان کُرد با توافق ترکیه و روسیه

وی با اشاره به اینکه کُردها در جریان عملیات ترکیه در شهر «عفرین» تجربه‌ای با روسیه داشته‌اند، ادعا کرد که در آن زمان مسکو به آنکارا اجازه داد در منطقه عفرین، نفوذ خود را گسترش دهد.

این فرمانده کُرد با بیان اینکه در این خصوص نیز نمی‌توانند به روسیه تکیه کنند، تصریح کرد، سیاستی که مسکو و دمشق در پیش گرفته‌اند، برای حفظ منافع خودشان است، نه کُردها.

عبدی به نقل از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت: «پس از خروج نظامیان آمریکا از سوریه، ترامپ با روسیه تماس خواهد گرفت تا از رهگذر دستیابی به توافقی با دمشق و روسیه، برای مسأله کُردها راهکاری پیدا کند».

این مسئول کُرد اما مدعی شد، این اظهارات ترامپ، روشن نیست و نباید به روسیه اجازه داد در منطقه تغییری ایجاد کند.

پیام مهم عبدالمهدی درباره اصلاحات فوری در عراق

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد: به محض تشکیل جلسه پارلمان در هفته آینده، تغییراتی در سطح کابینه، به دور از هر گونه سهم بندی احزاب و بر مبنای شایستگی و استقلال وزرا و مشارکت بیش از پیش جوانان صورت خواهد گرفت.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: دولت بر اهمیت تشکیل (دیوان مرکزی ویژه مبارزه با فساد) توسط دیوان عالی قضا به منظور محاکمه مفسدان تأکید کرده و ضرورت مطلع کردن افکار عمومی را از پرونده های فساد به خصوص سرقت بودجه های تخصیص یافته برای پروژه های حیاتی مثل بیمارستان ها، مدارس، خیابان ها، پل ها، سدها و سایر پروژه هایی که متضمن ایجاد فرصت های شغلی فراوان به خصوص برای قشرهای ضعیف جامعه هستند، گوشزد می کند.

وی افزود: همچنین با همکاری تنگاتنگ قوه مقننه، قانون (از کجا آورده ای) را برای سران حکومت تصویب خواهد کرد. همچنین بر لزوم پرداخت حقوق مقامات و کنترل معامله های پولی به منظور کشف نقدینگی در میان مقامات تأکید کرده است.

عبدالمهدی در ادامه گفت: حقوق و مزایای مقامات حکومتی نیز طوری کاهش خواهد یافت که حداکثر از ده میلیون دینار در ماه فراتر نرود.

وی تأکید کرد: پول‌هایی که از محل صرفه جویی در پرداخت حقوق مقامات حکومتی به دست می آید، همراه با یارانه‌ای که از سوی دولت تخصیص خواهد یافت، به صندوق تأمین اجتماعی واریز خواهد شد. تا به این ترتیب حتی یک شهروند هم زیر خط فقر نماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۶
کی گفته باشم، ببین کردها باز هم گول آمریکای شیطان وهمدستش طرکیه را خواهند خورد.
آمریکا به تنهایی تاب مقابله همزمان با روس و طرک را ندارد. علی الخصوص می داند که مصنوع مشترکشان با طرکیه یعنی داعش، هر لحظه بهشون ممکنه پشت کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
اینچنین تئوری های بی اساس است که ما را به عقب میبرد
اگر اسد خودخواه از ابتدا حقوق کردها و دیگر اقلیتهای شمال سوریه را به رسمیت شناخته بود و به شکل دموکراتیک آن را حل وفصل میکرد اکنون آن بخش مهم و تاثیرگذار (به لحاظ ژئوپلوتیک. ژئو اکونومیک و تکثر قومی) محل جولان روسها. آمریکاییها و عثمانی ها نبود. هم مردمان آن خطه در چهار چوب سوریه واحد در کنار هم زندگی میکردند هم سوریه به این روز نمی افتاد. هم جایی برای بیگانگان باز نمیشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
مقصر همون هایی هستن که نقشه ی تجزیه رو میکشن و هر روز بر اساس جهت باد تصمیم گیری میکنن.
علی
| United States of America |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
جناب ناشناس
جنابعالی یا تو باغ نبودی یا تازه وارد باغ شدی و چیزهایی شنیدی که ممکنه درست نباشن. اگر اخبار چند سال پیش رو یک مرور کنی میبینی که اسد با کردها علیه داعش یکی شده بودن و اسد حرف از خودمختاری نسبی و زیاد کردن تعداد اکراد در دولت بود. اما آمریکا براشون نقشه بهتری داشت، استقلال کامل!!!! و این شد که الان میبینیم. از اولش هم همینطور بوده. دول غربی به کردها به چشم یک توپ فوتبال نگاه میکنن و در موقع مقتضی پاسکاریشون میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
به جناب علی:
دوست عزیز اسد اگر چنین پیشنهادی به کردها داده است نه از سر لطف یا اعتقاد به مشارکت اقلیتها در امور کشورداری بلکه از روی جبر ناشی از شرایط جنگ بوده است. او در آن زمان که سوریه آرام بود چرا حاضر به دادن چنین امتیازهایی نبود؟؟؟ چرا اقلیتها برای بدست آوردن حقوق حقه خود حتما باید دست به سلاح ببرند؟؟ تا کی نمیخواهند بفهمند که تنها راه برون رفت از این گرفتاریها یک سازوکار دموکراتیک است؟؟؟
علی
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
جناب ناشناس. کدم ادم احمقی الکی الکی کشورش رو تجزیه میکنه که اسد بخواد اینکار رو بکنه. الان هم مشکل کردها یکپارچکی سوریه نیست. اونا نفت میخوان. پول میخوان.
اگر ترامپ خودش هم بخواهد از خاور میانه خارج شود دولت در سایه اش به او چنین اجازه ای نمی دهد. ما بی دلیل از صهیونیست جهانی صحبت نمی کنیم. من فکر نمی کنم که دولتهای سوریه و روسیه به آمریکا اجازه دهند بر چاههای نفت سوریه مسلط شود. حتی اگر با زور هم که شده مانع این کار می شوند. لعنت بر صهیونیست جهانی.
باسلام و ارذ ادب و احترام خدمت شما سروران گرام و گراهامبل و برادرن رایت و خسته نباشید و خداقوت به دستندندردرکاران سایت وزین تابناک و سایر همدستانشان در اقصی نقاط عالم فانی و آرزوی موفقیت برای همه بخصوص خودم باید خدمتتان بگویم در مورد اعلام آمادگی «قسد» برای پیوستن به ارتش سمورد و همچنین معافیت میدان گازی مشترک ایران و انگلیس از تحریم های آمریکا و نیز طرح آمریکا برای محافظت از نفت سوریه با ارسال تجهیزات نظنیز و مخالفت شبه‌نظامیان کُرد با توافق ترکیه و روسیه
با اینکه بنده کارشناس خبره مساعل فرهنگی سیاسی اختصادی علمی پزشکی معماری مامایی نفتی هستم لیکن در این مورد نضر خاصی ندارم
نه اینکه نتوانم نضر دهم چون بنده در همه چیزها متخصص هستم لیکن امروز جمعه است و من پشت فرمان پراید منتظر فرمان اپلیکیشن خود هستم تا بمردم خدمترسانی کنم. مسافرکشی شغل دومم هست. البت من که کارخانه داشتم با 120هزار پرسنل یکمی بدهی بالا آوردم الان مجبورم مسافرکشی کنم.
لذا حالشو ندارم نضر بدم.
فعلا بگویید خوداین کشورها به مساعلشان رسیدگی کنند اگر فرصت کردم مشکلاتشان را هل میکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
دمت گرم......فقط..فقط چاییدی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
خدا همه مریضهای اسلام را شفا دهد. ان شا الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
نعمععععععععت یه دونه ایییییییییییییی
مرتضی
| Malaysia |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
صحیح میفرمایید من هم نظرم همین است.
جانباز 98.34 درسد
| Malaysia |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
برادر این چه وضع کامنت گذاشتنه؟ شما مگر متوجه دشمن نیستید؟
ناشناس
| Malaysia |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
نعمت من فقط به عشق خوندن همین نضرات تو میام تابناک.
کاش تو سردبیر تابناک بشی
به روسیه نمی تونید اعتماد کنید،باترکیه هم که سر جنگ دارید،دولت سوریه رو هم قبول نمی کنید،آمریکا هم که پشتتون رو خالی کرده، الان این حرفا رو دارید به کی می گید؟ مخاطب کیه الان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
.از روی یاس وناامیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
واقعا شما فکر می کنید کردها با ترکیه سر جنگ دارن؟ چیزی که ما می بینیم برعکسشه
روزبه
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
من فکر نمی کنم کاملا مطئنم وقتی هر کی دستش رسیده یه نقشه جدید برای کشورگشایی راه انداخته نتیجش میشه وضعیت شلم شوربای الان خاورمیانه؛ ولی یه چیزی رو حتما میشه با قاطعیت گفت گفتمان برای به رسمیت شناختن اقلیتها در خاورمیانه وجود نداره در بعضی از کشورها اقلیتهای قومی تو بعضیاش هم مذهبی همه کشورها هم یه جورایی مبتلا به هستن ولی میزان و شدتش فرق داره بهترین نوع سیستم سیاسی که می تونه خیلی از مشکلات رو هم حل کنه سیستم اقتصاد فدرال برای توسعه کشورهاست با سیاسیش کاملا مخالفم چون فعلا بلد نیستیم با هم خوب حرف بزنیم چون می دونم باعث تنش زایی سیاسی میشه یه نمونش هم اقلیم عراق و اعلام استقلال سال پیش بود که مشخصا حرف من رو تایید میکنه فقط اقتصاد فدرال می تونه خیلی از مشکلات رو حل کنه وگرنه تمرکز گرایی حداقل تو کشور ما که باعث محرومیت استانهای مرزی که اتفاقا از اقلیتها هم هستن شده باید به سمت تمرکز زدایی اقتصادی حرکت کرد مردم خودشون می دونن و می تونن اقتصادشون رو سامان بدن چون حتما سخت تر از جنگ سخت نیست
ناشناس
| Israel |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
همین که تو این ماجراها ترکیه منزوی شده و با محکومیت جهانی مواجه شده یه اتفاق مثبته. البته تاثیرش رو سالهای آینده نشون میده....انزوا برای ترکیه
si
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
ولا چیزی که شواهد و قراین نشون میده اینه که ترکیه با کردها سرنسل کشی داره. و این قضیه برای امروز و دیروز نیست از جنگ چالدران تا الان داره قتل و عام میکنه. نه فقط کردها بلکه قتل و عام ارامنه، علوی ها و...- هیچ وقت کردها به خاک لاشخورهای عثمانی نظر نداشتن. حتی هویت کردها را منکر میشدن و میگفتن اینا ترک کوهستانی هستند. حرف زدن به کردی ممنونع بود و کلمه کردستان جرم بود. اندکی اندیشه بعد حرف
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
به روزبه:
فدرالیزم اقتصادی بدون فدرالیزم سیاسی امکان پذیر نیست. زیربنای تحول در هر جامعه تحول سیاسی است. قبول دارم که ما مردم خاورمیانه هنوز نمیتونیم با هم حرف بزنیم که البته این بیشتر یک مشکل فرهنگی است. چون ما هنوز فرهنگ دیالوگ را بلد نیستیم. اما به هر جهت ایده فدرالیزم تنها راه حل برون رفت از این گرفتاریهاست و زیر بنای آن ابتدا فدرالیزم سیاسی است. فدرالیزمی که در چهار چوب یک کشور واحد و تحت قوانین محکمی که مانع از تجزیه کشورها بشود.
هموطنان عزیز، دقت کنید که نفرت و کینه و دشمنی شما نسبت بهم، نهالی هست که دشمنان ایران زمین خواستارش هستند.
برنامه های زیادی برای روز نامشخص دارند که ایران را تبدیل به سوریه کنند ( که البته کور خوانده اند ) ، و اقوام و مذاهب مختلف را به جان هم بیندازند

آگاه باشید و روی بکارگیری واژگان دقت کنید
کرد و ترک و فارس و سایر اقوام ایران را تشکیل داده اند

از کلماتی که باعث ناراحتی یک قوم دیگر میشه خودداری کنید حتی اگر به ظن خودتان ، کاملا به حق باشد

انتقاد هایتان را در حریم احترام و بدور ناسزا و آرزوی مرگ بیان کنید

به اندازه کافی مرگ در اطرافمان داریم
احترام و دلگرمی به هموطنانتان هدیه کنید

جلوتر از همه چیز شما ایرانی هستید
نه کرد سوریه و عراق هستید ، نه ترک ترکیه هستید ، نه بلوچ پاکستان هستید، نه عرب عربستان هستید و ...
اگر فکر میکنید قومی مظلوم واقع شده، راه حلش فحاشی و کلماتی نیست که یک کل را در بربگیرد


اولویت رو ایران بگذارید
همسایه شما همان ترک و فارس و کرد و عرب و ... ایرانی هست نه هم نژاد های کشور های همسایه

بخاطر یک خارجی، باعث نفاق و کینه در دل هم نشوید
باور بفرمایید برای این نفاق و کینه احتمالی، برنامه ها ریخته شده...

پاینده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
بسیار زیبا نوشتید
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
کاش همه مثل شما فکر کنند
یاشا
بژی
زنده باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
خدا تمام گذشتگانت رو بیامرزه که آدم درستی هستی.
ناشناس
| Israel |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
مطمئن باش کسانی که نسبت به ایران و ایرانی نفرت پراکنی می کنند و برای اردوغان سینه چاکی می کنند مزدورانی خارج نشین هستند نه ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
زنده باد ایران با تمام اقوامش
مرگ بر اردوغان خونخوار و کودک‌کش
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر سعودی مرگ بر شاه مرگ بر بنی صدر مرگ بر صدام مرگ بر فتنه گر مرگ بر فرانسه مرگ بر ژاپن مرگ بر استرالیا مرگ بر بختیار مرگ برکانادا مرگ برمن مرگ بر تو مرگ بر همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
بدتر از اردوغان اونهایی هستن که زن و بچه رو سپر انسانی خودشون میکنن.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
از مرتضی ۱۴:۳۳ با قاطعیت اعلام برائت میکنم! من را با این جمع نبندید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
شما مرتضی ها
پیشنهاد میکنم خودتون رو بندازید زیر قطار تا حالتون خوب شه
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
این اردوغان گرجی تبار انگار نوکر زیاد داره
میدان مشترک ایران و انگلستان؟ میدان گازی شمال؟ 50 درصد سهم ایران؟ بیزحمت ازش گزارش تهیه کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
باشه. بچه ها تهیه کنید برای آقا
زود
کیان
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
میدان گازی رام (به انگلیسی: Rhum) یک میدان گازی فراساحل مشترک بین ایران و بریتانیا است که در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.

قرارداد اکتشاف این میدان در سال ۱۹۷۳ منعقد شد در سال ۱۹۷۷ به کشف میدان انجامید ولی به دلیل مشکلات فنی پیچیده استخراج گاز از این میدان، استخراج آن تا سال ۲۰۰۶ به طول انجامید (مشکلات فنی و طبیعی بسیاری، از جمله فشار زیاد گاز). کارشناسان بی‌پی معتقدند این میدان ۱۳۵ میلیون بشکه نفت خام و ۸۰۰ بیلیون فوت مکعب گاز طبیعی را در خود جای داده است.[۱] بنابر آمار دیگری، این میدان توانایی تولید ۱۹۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز را دارد که می‌تواند ۵ درصد از نیاز روزانه انگلستان را تأمین کند.[۲]

بنابر قراردادی که در هنگام زمامداری محمدرضاشاه پهلوی بین کشورهای ایران و بریتانیا بسته شد، درآمد حاصل از بهره‌برداری گاز طبیعی این میدان به صورت ۵۰ درصد سهم شرکت ملی نفت ایران و ۵۰ درصد بریتیش پترولیوم سهم‌بندی شده است.[۳] سود حاصل از فروش گاز این میدان برای ایران حدود روزی یک میلیون دلار برآورد می‌شود.
شبه نظامیان کورد نه تروریستهای کورد همین چن روز پیش شعبه پژاک یه نظامی هم وطنت رو شهید کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
به راستی شما چه جور انسانهایی هستید عملیات پژاک چه ربطی به کردهای سوریه دارد. دقیقا حرف های سلطان وهابی داعش در ترکیه رو تکرار می کنید. مگر چند شهید به دست گروه های تحت حمایت ترک دادیم که الان شما فقط به گروه پژاک اشاره می کنید که هیچ ارتباطی با موضوع سوریه ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
جواب ناشناس 17:13
براستی شما چجور موجوداتی هستین اکراد ایران چه ربطی به شمال سوریه دارن ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
ناشناس۱۷:۱۳ اکراد می گن کرد سوریه براشون مهمتر از ترک ایرانیه
ولی صحبت پژاک که میشه میگن : (عملیات پژاک چه ربطی به کردهای سوریه دارد)
راستی چند گروه مسلح تحت حمایت ترک داریم که اکراد رو شهید کردن؟ نکنه امثال شهید مهدی باکری ها رو میگی که در برابر خائن به میهن در دفاع مقدس مردانه ایستادن
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
پژاک هیژ ارتباطی با کردهای سوریه نداره . کردهای سوریه هیچ گلوله ای علیه هیچ دولتی شلیک نکرده اند فقط با داعش جنگیده اند
این سرمایه ارزشمند انگلیس?????????
داخل اروپا میدان مشترک داریم؟
اگر زنگنه شرکت ها شرقی اخراج نمی کرد تحریم اثرش کمتر میشد چون از ترس جین از تحریم معاف میکردن
خب اردوغان وحشی اعلام کرد که سلاح هسته‌ای هم می‌خواهد. چرا دنیا در مقابل هیتلر ترکیه سکوت کرده؟ اگر همین‌جور باهاش مماشات کنند باور کنید خاورمیانه را با بمب هسته‌ای نابود خواهد کرد این خونریز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
اردوغان به سمت دیکتاتوری بیشتر پیش میرود.توهم برش داشته.بالاخره دمش را میچینند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خاورمیانه ===== اکراد
تا دیروز می گفتن کودکان یمن و مردم مظلوم فلسطین به ما ربطی ندارن
وجدانا تابی چی گفتم که نظر من رو حذف کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
برو خجالت بکش خودت میدونی چی گفتی
برو بشین به کارت فکر کن
هر8ساعت یکبار هم سرتو بکوب بدیوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حرف های نژادپرستها مثل تو رو تصلا نباید منتشر کنن
قرار داد شراکت با انگلیس سال ۱۳۵۱ کشف گاز ۱۳۵۵ بصورت پنجاه پنجاه سهم ایران. درامد روزی یک میلیون دلار برای هر طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حیف...
جنابعالی یا تو باغ نبودی یا تازه وارد باغ شدی و چیزهایی شنیدی که ممکنه درست نباشن. اگر اخبار چند سال پیش رو یک مرور کنی میبینی که اسد با کردها علیه داعش یکی شده بودن و اسد حرف از خودمختاری نسبی و زیاد کردن تعداد اکراد در دولت بود. اما آمریکا براشون نقشه بهتری داشت، استقلال کامل!!!! و این شد که الان میبینیم. از اولش هم همینطور بوده. دول غربی به کردها به چشم یک توپ فوتبال نگاه میکنن و در موقع مقتضی پاسکاریشون میکنن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل