بازدید 14707
پیمانه اقتصادی؛

دلار به ۱۱ هزار تومان نزدیک‌تر شد/ روسیه مبادلات دلاری را با کشور‌های آفریقایی حذف می‌کند/ از افزایش قیمت طلا خبری نیست/ افزایش معاملات مسکن در مهرماه/ گوشی‌های ۵G ارزان می‌شوند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش صادرات کالا‌های ایرانی با وجود تحریم تجارت خارجی، قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته، رشد اقتصاد‌های مهم آسیا بیش از حد انتظار کاهش می‌یابد، تثبیت قیمت جهانی نفت بالای ۶۱ دلار، مذاکرات روس‌ها و سعودی‌ها برای همکاری نفتی در آفریقا، بلیت ۲ میلیونی پرواز تهران-مشهد کذب است و روند پاییزی بازار خودرو بر خلاف روز‌های آرام تابستان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 25 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش صادرات کالا‌های ایرانی با وجود تحریم تجارت خارجی، قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته، رشد اقتصاد‌های مهم آسیا بیش از حد انتظار کاهش می‌یابد، تثبیت قیمت جهانی نفت بالای ۶۱ دلار، مذاکرات روس‌ها و سعودی‌ها برای همکاری نفتی در آفریقا، بلیت ۲ میلیونی پرواز تهران-مشهد کذب است و روند پاییزی بازار خودرو برخلاف روز‌های آرام تابستان را در بر دارد.

صادرات کالاهای ایرانی با وجود تحریم تجارت خارجی افزایش یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان ایران تجارت خارجی کشور را هدف قرار داده بود اما با وجود این در شش ماهه نخست امسال صادرات از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد رشد داشت. حمید زادبوم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کاشان بیان کرد: این آمارها به خوبی نشان می‌دهد که روند صادرات با وجود همه مشکلات مسیر خود را دارد و برخی آمارها در مورد کاهش ۱۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی مربوط به شیوه محاسبه قیمت‌ها در گمرک‌ها است. وی افزود: امسال قیمت‌هایی که در وزن‌ها ضرب می‌شود، به خاطر تعهد ارزی صادرکنندگان مانند قیمت‌های سال گذشته در نظر گرفته نشد، وگرنه ارزش کالاهای صادراتی از ۲۱ میلیارد به ۲۶ میلیارد دلار می‌رسید. /ایرنا

دلار به ۱۱ هزار تومان نزدیک‌تر شد

در معاملات روز پنجشنبه دوم آبان ماه ۹۸؛ بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۱۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار به نرخ ۱۲۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته و نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

قیمت سکه در آخرین روز هفته

قیمت سکه طرح جدید روز پنجشنبه دوم آبان ماه ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۳ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۲۰ هزار تومان بود.

از افزایش قیمت طلا خبری نیست

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر تحولات تازه درباره بریگزیت و مناقشات تجاری میان آمریکا و چینی بودند، حرکت چندانی نداشت و ثابت ماند. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۹۲ دلار و ۳۴ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۴۹۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد. به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا در کف قیمت اخیر خود تحکیم می‌شود و با فرض انجام توافق‌های تجاری کوچک میان آمریکا و چین، احتمالا حرکت بعدی قیمت طلا کاهشی خواهد بود. وی در ادامه افزود: اگر طلا به پایین ۱۴۶۰ دلار سقوط کند، فروش گسترده در بازار آغاز می‌شود.

رشد اقتصادهای مهم آسیا بیش از حد انتظار کاهش می‌یابد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های انجام شده، رشد اقتصادی آسیا بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت کند خواهد شد. آی‌ام‌اف در گزارش چشم‌انداز منطقه‌ای خود اعلام کرد، رشد اقتصادی آسیا در سال ۲۰۱۹ به ۵ درصد و در سال ۲۰۲۰ به ۵.۱ درصد خواهد رسید. این پیش‌بینی‌ها به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۳ درصد نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی، که در ماه آوریل اعلام شده بود، کاهش یافته‌اند. 

رشد سهام آسیایی به رغم تداوم کند شدن رشد اقتصادی کره‌جنوبی

روز پنجشنبه، اغلب سهام آسیا اقیانوسیه، به رغم این که داده‌های جدید نشان داد رشد اقتصادی کره‌جنوبی، به کند شدن خود ادامه می‌دهد، رشد کردند. سرمایه‌گذاران منتظر اعلام نتایج اجلاس بانک مرکزی اروپا هستند. طبق تخمین‌های جدید اولیه بانک مرکزی کره‌ جنوبی، اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم کند شده و با نرخ ۰.۴ درصدی رشد کرده است. در اندونزی هم بانک مرکزی این کشور قرار است در مورد نرخ بهره تصمیم‌گیری کند. غول صنعت تراشه کامپیوتری، اس‌کی هاینیکس سود سه ماهه سوم خود را اعلام کرد که مشخص شد نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد سقوط داشته است، اما این نسبت به آنچه رفینیتیو پیش‌بینی کرده بود، بیشتر بود و باعث شد سهام شرکت ۳ درصد جهش کند. اما هیوندای موتور اعلام کرد که سود سه ماهه سوم این شرکت، نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد جهش کرده و به ۳۶۴.۸ میلیون دلار رسیده است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۴۱ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۵۵ درصد بالاتر بسته شد. کامپوزیت شانگهای تقریبا بدون تغییر ماند، هرچند با افت خفیف ۰.۰۲ درصدی مواجه شد. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۸۷ درصد بالا آمد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۴ درصد رشد کرد، در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۱ درصد به ارزش خود افزود. در بازار ارز، دلار در برابر یوآن تقویت شد و به نرخ برابری ۷.۰۶۹۵ واحد رسید و در برابر ین ژاپن بدون تغییر، در نرخ ۱۰۸.۶۶ واحد ماند. 

روسیه مبادلات دلاری را با کشورهای آفریقایی حذف می‌کند

یک بانک بزرگ روسی پیشنهاد کرد که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی با دلار انجام نگیرد. سیاست دلارزدایی و جلوگیری از سلطه دلار در بازارهای جهانی چند سالی است که بین کشورها رواج پیدا کرده و در این میان روسیه و چین از پیشتازان اجرای این سیاست هستند. کشورهایی مانند ایران، هند و ترکیه هم با انعقاد قراردادهای دوجانبه و چندجانبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این سیاست دلارزدایی پیوسته‌اند و از هر فرصتی برای حذف دلار از مبادلات خودشان و جایگزینی ارزهای ملی تلاش می‌کنند. رئیس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانک روسی VTB اعلام کرد: گسترش پرداخت‌های غیردلاری بین روسیه و سایر کشورهای آفریقایی در کاهش خطرات سیستم‌های مالی این کشورها کمک زیادی خواهد کرد. کاستین گفت: ما در منطقه‌ای با شرایط ژئوپلتیکی خاصی زندگی می‌کنیم که خطرات جدی برای سیستم‌های مالی دارد. به این دلیل تلاش می‌کنیم تا مبادلات غیردلاری را توسعه دهیم و ارزهایی مانند روبل و دیگر ارزها را جایگزین کنیم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وی که در اجلاس اقتصادی روسیه ـ آفریقا در سوشی صحبت می‌کرد، گفت: همکاری با همدیگر برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سیستم‌های مالی آفریقا و همچنین روسیه با استفاده از ارزهایی غیر از دلارموثر خواهد بود و این روش در تعدادی از کشورها هم پذیرفته شده است. ما می‌دانیم که کشورهای آفریقایی تحت فشار تحریم‌ها هم هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که روی سیستم‌های پرداخت غیردلاری کار کنیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تثبیت قیمت جهانی نفت بالای ۶۱ دلار

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات دیروز در بازارهای جهانی با قیمت ۶۱,۰۱ دلار داد و ستد شد. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا (WTI) نیز معادل ۵۵,۶۶ دلار داد و ستد شد. این در حالی است که معاملات نفت برنت روز قبل در بالاترین میزان به قیمت ۶۱,۳۰ دلار به فروش رفت و با قیمت ۶۱,۰۹ دلار پایان یافت. قیمت نفت خام برنت از لحاظ فنی در محدوده ۶۱,۰۴ - ۶۱,۱۳ دلار پشتیبانی شده و در محدوده ۶۰,۸۴ - ۶۰,۶۹ دلار نیز مقاومت خواهد کرد.

مذاکرات روس‌ها و سعودی‌ها برای همکاری نفتی در آفریقا

شرکت لوک اویل روسیه سرگرم مذاکره با شرکت آرامکوی سعودی درباره پروژه‌های مشترک احتمالی خارج از روسیه و عربستان سعودی و احتمالا در نقاطی از آفریقاست. به گزارش ایسنا، واگیت الکپروف، مدیرعامل شرکت لوک اویل در حاشیه نشست روسیه-آفریقا در سوچی گفت: ما مدام درباره فرصت‌های مشترک با سعودی‌ها از جمله علایق آن‌ها در کشورهای ثالث در آفریقا مذاکره می‌کنیم اما این مذاکرات هم‌چنان در مرحله مطالعه و گفت‌وگوست. بر اساس گزارش پلاتس، لوک اویل سرگرم برنامه‌ریزی امضای توافق‌های جدید با شرکای آفریقایی در این نشست است و درباره سهمی در دو پروژه تولید در نیجریه با شرکت پتروبراس برزیل مذاکره نکرده است. وزارت نفت نیجریه اعلام کرده که لوک اویل مایل است سهم پتروبراس را خریداری کند. همچنین خبرگزاری ریانووستی به نقل از مدیرعامل لوک اویل نوشت: وی مخالف هر گونه تغییر در توافق محدودیت عرضه اوپک و متحدانش است. الکپروف گفته است که من موافق حفظ پیمان در شکل فعلی تا آوریل هستم که زمان اجرای توافق محدودیت عرضه به پایان می‌رسد.

بلیت ۲ میلیونی پرواز تهران-مشهد کذب است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ سقف و کف بلیت هواپیما در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است، گفت: فروش بلیت پرواز تهران- مشهد با قیمت ۲ میلیون تومان تخلف است. وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما تهران-مشهد در ایام تعطیلات گفت: براساس مشاهدات نرخ بلیت هواپیما در این مسیر بعضا از کف هم کمتر است و اگر شرکتی بیش از سقف بلیت افزایش قیمت داشته باشد تخلف کرده است و دستگاه‌های نظارتی باید برخورد کند. دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه قیمت بلیت پرواز تهران -مشهد حدود ۷۰۰ هزار تومان است ادامه داد: مردم نرخ بلیت هواپیما را از پایگاه اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنند و درصورت مشاهده گران فروشی، از خرید خودداری کنند و تخلف را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهند. سامانی تأکید کرد: برخی سایت‌های اینترنتی اقدام به گران فروشی می‌کنند که باید بر این سایت‌ها نظارت صورت گیرد.

گوشی‌های ۵G ارزان می‌شوند؟

بر اساس گزارش وب سایت Android Authority، شرکت مدیاتک که پیش‌تر نیز از برنامه‌های خود برای ارائه تراشه‌های ارزان قیمت با قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت خبر داده بود، به تازگی اعلام کرده است که در ماه‌های آینده از تراشه‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد تا بتواند گام بلندی در راستای کاهش قیمت گوشی‌های ۵G و دسترسی همه کاربران به خدمات اینترنت پرسرعت بردارد. کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد کرده‌اند، در صورتی که این اتفاق بیفتد، شرکت‌های تولیدکننده موبایل قادر خواهند بود سهم گوشی‌های ۵G را در بازارهای جهانی افزایش دهند. از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G  در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

روند پاییزی بازار خودرو بر خلاف روزهای آرام تابستان

بازار خودروی کشور بر خلاف روزهای آرام تابستانی در اولین ماه از فصل پاییز با روند صعودی قیمت‌ها مواجه شد. 

بنا بر اطلاعات رسیده از بازار، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در حال حاضر ۹۵ میلیون تومان قیمت دارد که در مقایسه با هفته گذشته ۲ میلیون تومان صعود را نشان می‌دهد. تیپ ۲ این خودرو نیز که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر ۷۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز در حال حاضر ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.

در بین دیگر مدل‌های پژو، ۲۰۷ اتومات قیمتی برابر با ۱۶۴ میلیون تومان دارد که نسبت به هفته گذشته حدود ۴ میلیون تومان جهش کرده است. همچنین پژو ۲۰۰۸ نیز که حدود ۵ میلیون تومان رشد قیمت داشته، در حال حاضر با ۳۰۵ میلیون تومان قابل خرید است. از سوی دیگر اما برای پژو ۴۰۵ مدل SLX، قیمت ۸۴ میلیون تومانی پیشنهاد می‌شود که نشان از رشد ۳ میلیون تومانی این خودرو در هفته جاری و نسبت به هفته گذشته دارد. پژو ۴۰۵ مدل GLX نیز با توجه به افزایش قیمتی که داشته، ۷۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت این محصول تا چند ماه دیگر از رده تولید خارج خواهد شد، بنابراین باید منتظر ماند و دید این موضوع چه تاثیری بر آینده قیمتی ۴۰۵ خواهد داشت. اما از بازار دیگر خودروهای داخلی نیز خبر افزایش قیمت به گوش می‌رسد. در این بین، دنا به مرز ۱۰۸ میلیون تومان رسیده و این یعنی خودروی موردنظر نسبت به هفته گذشته ۳ میلیون تومان رشد را به خود می‌بیند. برای خرید مدل پلاس این محصول نیز با توجه به افزایش قیمتی که داشته، باید ۱۶۵ میلیون تومان هزینه کرد. فعالان بازار اما در مورد رانا و سمند EF۷ نیز خبر از افزایش قیمت می‌دهند. رانا که حدود ۴ میلیون تومان رشد قیمت داشته، در حال حاضر خودرویی ۸۰ میلیون تومانی به شمار می‌رود. سمند EF۷ هم با توجه به رشد قمیت در هفته جاری، در حال حاضر ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. /دنیای اقتصاد

افزایش معاملات مسکن در مهرماه

خرید و فروش ملک در مهرماه ۱۷ درصد نسبت به شهریورماه افزایش داشته است. مطابق آمار ارایه شده از سوی مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، در مهرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۰۲۹ قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل  ۱۷ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. قراردادهای اجاره نیز در مهرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۱۳ مورد بوده که نسبت به شهریور امسال ۲.۹ درصد افزایش و نسبت به مهرماه پارسال ۱۲ درصد کاهش یافته است. در کل کشور نیز معاملات مقدار اندکی افزایش نشان می‌دهد. مهرماه ۱۳۹۸ در کل کشور ۲۸ هزار و ۱۸۳ مورد معامله ملک انجام شده که نسبت به ماه گذشته ۲.۵ درصد بالا رفته اما نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است. مهرماه امسال هم‌چنین ۴۶ هزار و ۷۹۶ مورد اجاره‌نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به شهریورماه تغییر چندانی نداشته و نسبت به مهرماه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
دوران دستکاری و رکوردزنی های ۷-۸ هزارواحدی شاخص بورس گذشت ازاین به بعدشاهد سقوط ازادهای ۱۰-۱۱ هزارواحدی خواهیم بود
ضمناهرچه قیمت دلارکاهش پیداکند روندسقوط بورس هم به همان میزان شدت خواهدیافت
بازم آمارهای کاذب این بابا شروع شد! دو سه روز پیش گفت معاملات 20% افزایش پیدا کرده امروز میگه 17%! حتماً چند روز دیگه میگه شده 20-%
بیش از 90% قیمت مسکن تخیلی است. درصورتی معامله در مسکن رخ می دهد که قیمتهای تخیلی در مسکن از بین برود!
انتظارت بیهوده است آمار معاملات با قیمتهای تخیلی منفی است و اگر معامله ای هست صوری بوده و املاکی های کلاشت اونها رو درست کردن!
باید قیمتهای تخیلی به قیمتهای واقعی تبدیل شود تا معامله واقعی صورت گیرد.
پس چرا کذب میگید افزایش یافته, خودتون میگید نسبت به مهر پارسال 60 درصد کاهش داشته , عزیزم با نادرست گفتن ملکای که رو دستت باد کرده فروش نمیره, این کف دست مو نداره حالا تو خودتو با خالی بندی و شایعه دلگرم کن .بیچاره مردم و جوونای شیعه و ایرانی, الهم اجل لولیک الفرج
دلار با قیمت تصنعی!!
اجناس و خدمات هفته ای ۱۰ درصد ۱۵درصد هی می‌ره بالا و مردم و قشر ضعیف دادشون به جایی نمی‌رسد ! اول سال ۲۰-۱۵ درصد می‌ره رو حقوق کارگر کارمند تا آخر سال هم منت میزارند و تازه با کارفرما درگیر این هستند که این افزایش حقوق رو هم کم کنند! شما طرفدار قشر مرفه هستید یا مستضعف و ضعیف!؟دیگه کم کم باید منتظر شد وقتی میری مغازه جنسی میخری میای بیرون دوباره وارد مغازه میشی قیمتش بالاتر می‌ره .خدا راضی نیست بالاخره قهرش دامن مسئولین رو خواهد گرفت.
اگر دلار را ۳ هزار تومان کردید در مورد خودتان تبلیغ کنید
این دو نوشته را مقایسه کنید: ۱_ روسیه مبادلات دلاری را با کشورهای آفریقایی حذف می‌کند
۲_ یک بانک بزرگ روسی پیشنهاد کرد که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی با دلار انجام نگیرد.
این مدل تفسیر کردن و تیتر زدن صحیح نیست. اینکه یک بانک پیشنهادی داده باشه به معنای قطعی شدن اجرای آن توسط کل یک کشور نیست. ضمن اینکه درسته دشمنی ما با امریکا عمیق هست ولی متاسفانه دلار خیلی قوی تر از این حرفاس که از مبادلات کشوری حذف بشه. بدون تعارف.
كي با اين قيمتهاي مسكن توان خريد داره، فقط دلالها معاملات صوري انجام ميدن كه آمار رو بالا ببرن و به مردم القا كنن كه قيمتها پايينتر نمي آد.
ارامش قبل از طوفان است صبور باشیم انفجارقیمت در راه است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
چی خریدی نگرانی از ارزان شدن قیمتها ماشین خانه یا سکه ؟
دلار ارزان هم بشود برگردد به قيمت هزار تومان باز هم مافياي اقتصادي اجازه ارزاني را نميدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
لعنت خدا بر ذات هر چه مافیا
این آمارهارو میدن بخاطر درصد افزایش حقوق کارمندای بدبخت.
دلار به هر رقمی که میخواهد نزدیکتر شود واقعیت این است که جنسهای داخلی و خارجی هر روز درحال گرانتر شدن هستند
بابا دلار بشه 5هزارتومان هم اجناس پایین بیا نیستن چون اونی که بردش بالا برا دلار فکسنی نبود که برااین بود که همه چیزو گرون کنن اقازاده هاپولاشون بیشتر بعدش بگن دلار گرون شد اما بگید کدوم جنس الان اومده پایین هیچی
پایین آمدن دستوری وتصنعی قیمت طلاو دلار ، خیانت بزرگی به مردم است که یکباردیگر با انفجار قیمت ارزوطلا ، شاهد انفجار لجام گسیخته قیمت کالاها و خدمات خواهندبود ۰ قیمتها باید آزادآمنطقی باشد نه دستوری وتصنعی ۰
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار