بازدید 2250
۱

عراق: شورای امنیت مسئول کامل "تغییر بافت جمعیتی" قدس است

وزیر خارجه عراق از کشورهای عضو "جنبش عدم تعهد " خواست تا به بازگرداندن آثار باستانی ربوده شده از عراق توسط تروریست‌های داعش کمک کنند.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 23 October 2019

وزیر خارجه عراق از کشورهای عضو "جنبش عدم تعهد " خواست تا به بازگرداندن آثار باستانی ربوده شده از عراق توسط تروریست‌های داعش کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق در جریان سخنرانی خود در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، بر تلاش دولت عراق برای اجرای برنامه‌های دولتی که از اولویت‌های آن امنیت، اجرای قانون، خدمات‌رسانی، آموزش، بهداشت، ایجاد اقتصادی شکوفا و بالا بردن سطح معیشتی شهروندان است، تاکید کرد.

 وزیر خارجه عراق از کشورهای جنبش عدم تعهد خواست تا در بازگرداندن آثار عراق که توسط داعش به سرقت برده شده، مشارکت فعال و موثری داشته باشند.

وی شورای امنیت را مسئول کامل "تغییر جمعیتی" در شهر قدس دانست.

الحکیم مواضع کشورهای عضو در جنبش حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم را ستود و نسبت به حمایت از اعضای خانوده‌های قربانیان تروریسم و هکاری با عراق در بازسازی شهرهای آزاد شده برای بازگشت پناهجویان به محل زندگی‌شان ابراز امیدواری کرد.

وی تصریح کرد: ما مجددا از جامعه جهانی می‌خواهیم تا تمامی تلاش خود را در راستای ریشه‌کن کردن تروریسم و نابودی گروه‌های حامی آن بکنند.

وزیر خارجه عراق بر موضع این کشور در قبال بحران‌هایی که منطقه خلیج فارس از آن رنج می‌برد، تاکید کرد و گفت: عراق امروز به دنبال ایفای نقشی مهم و کلیدی در عرصه سیاست بین‌المللی از طریق دعوت به حل بحران‌های منطقه، به ویژه منطقه خلیج فارس از طرق مسالمت‌آمیز و اولویت دادن به زبان گفت‌وگو است.

وی بر موضع ثابت عراق در قبال پرونده فلسطین، دعوت به حمایت از حق و حقوق ملت فلسطین و مقاومتشان در برابر اشغالگری و  نیز تضمین حق تعیین سرنوشتشان تاکید کرد.

الحکیم از شورای امنیت خواست تا برای محکوم کردن هرگونه اظهارات یا اقداماتی در قبال تغییر جمعیت شهر قدس مسئولیتش را برعهده بگیرد.

وزیر خارجه عراق از تلاش‌های دولت کویت در برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای بازسازی شهرها در سال گذشته میلادی تشکر و قدردانی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسئول تغيير بافت جمعيتي در شمال سوريه از كرد به عرب و همچنين نسل كشي كردها كيست ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار