بازدید 2786

بمباران فرودگاه معیتیقه لیبی توسط نیرو‌های حفتر

نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری ژنرال خلیفه حفتر فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه» در حومه طرابلس پایتخت این کشور را در دو نوبت بمباران کردند.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ 23 October 2019
به گزارش سه شنبه شب پایگاه خبری روسیا الیوم، در پی این بمباران، دود آسمان منطقه را فرا گرفت و صدای چندین انفجار شنیده شد که به احتمال زیاد ناشی از هدف قرار گرفتن یک انبار مهمات بوده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا نیروی هوایی وابسته به ارتش ملی لیبی روز سه شنبه مواضع نیرو‌های وابسته به دولت وفاق ملی را که از سوی جامعه بین‌الملل به رسمت شناخته می‌شود، در شهر مصراته در شرق طرابلس هدف حمله هوایی قرار داد.

ارتش ملی لیبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که جنگنده‌هایش، اهدافی نظامی را در پایگاه هوایی معیتقیه و نیز پروژه الموز در منطقه السبعه را هدف قرار داد که بر اثر آن برخی ادوات سنگین منهدم شد.

اوضاع لیبی از ۱۵ فروردین ماه امسال همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان "معمر القذافی" دیکتاتور پیشین این کشور برای حمله به طرابلس متشنج شده است.

لیبی از زمان سرنگونی "قذافی" در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات، مصر و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل غرب لیبی را در دست دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر