بازدید 4624

دیدار وزیر دفاع آمریکا با پادشاه عربستان

کد خبر: ۹۳۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 22 October 2019

پادشاه عربستان با وزیر دفاع آمریکا که در حال حاضر در ریاض به سر می‌برد، دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از سایت النشره، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی همکاری استراتژیک میان ریاض و واشنگتن،‌ روابط دوستی بین دو کشور و برخی مسائل منطقه و دفاع مشترک و مسائل امنیتی پرداختند.

وزیر دفاع آمریکا عصر دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد ریاض شد.این نخستین سفر رسمی اسپر از زمان انتصاب وی در این سمت در فصل تابستان به ریاض است.

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی درباره ورود نیروهای آمریکایی به عراق از خاک سوریه نیز گفت: هدف ما این نیست که نیروهایمان تا مدتی طولانی در عراق بمانند. نیروهای ما در نهایت به کشور خود بازمی‌گردند.

مارک اسپر به خبرگزاری رویترز گفت، هدف از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در نهایت عقب‌نشینی از عراق است.

وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد، هدف واشنگتن بردن نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق است تا نهایتا از آنجا به آمریکا بازگردند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی تا آخر در عراق باقی نمی‌مانند هدف بازگرداندن نیروها به خاک کشورمان است.

این اظهارات وی در جمع سربازان آمریکایی در جریان بازدیدش از یک سایت آتشبار پاتریوت مستقر در یکی از مناطق همجوار پایگاه شاهزاده سلطان در عربستان مطرح شد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: هیچ جزئیاتی در حال حاضر درباره مدت زمان باقی ماندن نیروهای ما در عراق وجود ندارد ما این مساله را در دیدار فردا (چهارشنبه) خود با وزیر دفاع عراق در بغداد بررسی خواهیم کرد.

این اظهارات بعد از آن ایراد شد که فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد، نیروهای آمریکایی که اخیرا از سوریه وارد عراق شده‌اند با موافقت قبلی وارد اقلیم کردستان شدند اما توافقی برای ماندنشان در داخل عراق وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار