بازدید 3840

تغییر مدیران بانکی اصلاحاتی چشمگیر به همراه ندارد

کد خبر: ۹۳۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 22 October 2019

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است با تغییر مدیران نظام بانکی، اصلاحاتی جزئی حاصل شود ولی این تغییرات مسلما چشمگیر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک درباره تاثیر تغییرمدیران بانکی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور بیان کرد: خود نظام بانکی، نیازمند اصلاح قانون، رویه ها و آیین نامه‎ها است و صرفا نیاز به تغییر مدیران بانکی نیست.

وی ادامه داد: حالا ممکن است با تغییر مدیران در نظام بانکی، اصلاحاتی هرچند جزئی حاصل شود ولی این تغییرات مسلما چشمگیر نخواهد بود، مهم این است که روش کاری بانک‌ها اصلاح شود و البته اساسی تر از اصلاح بانک‌های تجاری و عامل؛ روش سیاست‌های پولی کشور است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: سیاست‌های پولی فعلی،مدام به افزایش سطح نقدینگی در کشور کمک می کنند. طی سال جاری از فروردین ماه تا یک ماه قبل، حجم نقدینگی کشور 25 درصد رشد کرده است و این خود منشا و اساس مشکلات کشور است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: غیر از تغییر مدیران بانکی در سطح گسترده، کارهای مهمتری برای انجام وجود دارد مانند همین سود بانکی که هم اکنون به شکلی گرفته می‌شود که شیوه بانکداری ربوی است و این روند باید اصلاح شود و این فرقی نمی کند که چه مدیری روی کار باشد .

رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: هر بنیاد و الگویی که در سیستم بانکی مورد استفاده قرار می‎گیرد، مسلما آثار خود را دارد و نباید از نقش بانک مرکزی هم غافل شویم و علاوه بر بانک‌ها ، نقدینگی زیاد موجود، نیز ام المصائب است که باید فکری برای آن کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان