بازدید 11829
خوانده می‌شوید؛

آیا با حذف اجباری بودن آموزش زبان‌های خارجی در مدارس موافقید؟

ارزیابی شما از نحوه آموزش زبان در مدارس چگونه است؟ آیا سپردن آموزش زبان به آموزشگاه‌های موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ آیا سپردن آموزش زبان به آموزشگاه‌های آزاد، فرصت یکسانی در اختیار همه قشرهای جامعه برای فراگیری زبان قرار می‌دهد؟
کد خبر: ۹۳۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 22 October 2019

پنجاه و هفت تن از نمایندگان مجلس، طرح یک فوریتی «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی» را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کرده‌اند؛ موضوعی که این روزها با اظهارنظر یکی از امضاکنندگان این طرح در حمایت از حذف اجباری بودن آموزش زبان انگلیسی در مدارس و آوردن دلایل عجیبی نظیر آنکه «انگلیسی زبان مورد استفاده بیشتر جاسوسان است» به محل بحث فراوانی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

حسن نورزی همچنین بر این باور است، «انگلیسی زبان علمی دنیا نیست» و دلیل اجباری بودن آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزشی ما این است که در زمان شاه به دلیل قرابت شاه با انگلیس و آمریکا، سنگ بنای این کار گذاشته شده و این مسأله اشتباه است.

آنچه در متن این طرح آمده، یکی اشاره به این موضوع است که زبان انگلیسی، تنها زبان فراگیر جهان نیست و به همین دلیل، نیازی نیست فقط آموزش این زبان در مدارس اجباری باشد. همچنین از آنجا که آموزش زبان در مدارس نسبت به آموزش در آموزشگاه‌های آزاد کمتر موفقیت‌آمیز بوده، بهتر است آموزش همه زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی از مدارس خارج و به آموزشگاه‌های آزاد سپرده شود. در واقع در این طرح می‌خواهند اجباری بودن آموزش زبان خارجی از مدارس را حذف کرده و آن را اختیاری به آموزشگاه‌های آزاد بسپارند تا طی آن هر دانش‌آموزی مجبور نباشد، تنها زبان انگلیسی را بیاموزد و در انتخاب آموزش زبان مخیر باشد.

طبیعی است که این موضوع مخالفان فراوانی دارد. بسیاری معتقدند این نحوه آموزش زبان خارجی در مدارس است که باید تغییر پیدا کند، نه اینکه صورت مسأله حذف شود، چون تجربه نشان داده آموزش زبان انگلیسی و عربی در مدارس چندان موفق نبوده است. بسیاری دیگر هم با این استدلال که انگلیسی زبان رایج و فراگیر دنیا نیست و زبان علمی دنیا نیست، مخالفند.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم. شما در کدام طرف این جدال ایستاده‌اید؟

ارزیابی شما از نحوه آموزش زبان در مدارس چگونه است؟

آیا سپردن آموزش زبان به آموزشگاه‌های موفقیت‌آمیز خواهد بود؟

آیا سپردن آموزش زبان به آموزشگاه‌های آزاد فرصت یکسانی را در اختیار همه قشرهای جامعه برای فراگیری زبان قرار می‌دهد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۸۸
نه !
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
بنظرم بغیر از حجاب، هیچ چیز اجباری خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
حالا کی خواست حذف کند؟
تابناک برو خودت را هلاک کردی برای خبرهای زرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
وقتی برای گرفتن دکترا داشتن مدرک تافل الزامی است چگونه یادگیری یک زبان بین المللی نباید الزامی باشد.
به نظر من باید یادگیری زبان انگلیسی از دوره ابتدایی شروع شود چون قدرت زبان آموزی کودکان بیشتر از بزرگسالان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اول مدرسه به زبان مادری
دوم آموزش انگلیسی با زبان مادری
سوم عربی و ... آزاد باشه
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
سؤال اینجاست : بر فرض که نود درصد دانش آموزان زبان چینی یا اسپانیولی یا ایتالیایی رو انتخاب کردند
آیا برای این همه متقاضی یادگیری، معلم آموزش دیده چینی یا اسپانیولی در ایران وجود داره؟!
از یک دهه قبل از طرح این موضوعات باید ابتدا واسه تربیت آموزگاران زبانهای خارجی متفرقه، برنامه ریزی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
خان محمد علی آقا وسط دعوا نرخ تعیین نکن
شما را مجبور کنند بر خلاف کل دنیا مطابق میل و سلیقه ی دیگران لباس بپوشی خوشت میاد ؟؟؟
حجاب اجباری هم خوب نیست
چون در هیچ جا حتی کشورهای مسلمان و حتی عربستان حجاب اختیاریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
به نظرم زبان ژاپني خوبه ولي دبير زبان بايد وارد كشور شود ارز بري دارد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
حجاب اختیاری هست . مسایلی مثل عدالت در ثروت و چرخش قدرت . دمکراسی . آزادی . حاکمیت رای مردم مهمتر هست . خطاب به محمد علی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
به نظر من کسی که نتونه زبان انگلیسی را به راحتی بفهمه بی سواده حتی اگر دکترا داشته باشه.
توی دنیا تلاش دارن چندین زبان یاد بگیرن .ما می خواهیم شهر تنبلها درست کنیم.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
ما ملت ایران با خیلی چیزها مخالف و مخالف تریم ولی با بعضی چیزها در مخالف بودن اتفاق داریم ولی مخارف بودن ما مزه سرب داغ می ده ظاهرا
لطفا بد ترش نکنید ...
بله اگر عربی رو هم بشه حذف کرد، دوران مدرسه یادمه پدرمون رو دار آوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
قبرس چی چیش معروفه؟!!!
ناشناس
| Cyprus |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
زندگی شبانه اش :)
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
برو به لبو فروش سر کوچه بگو ضرب ضربا ضربوا ببین یه تیکه لبو بهت میده آخه !!!!!
هرچند این روش آموزشی که اجرا میشه به درد نمیخوره ولی کاچی بهتر از هیچیه چون بیشتر مقالات علمی به زبان انگلیسی منتشر میشه
نحوه ی آموزش زبان ضعیف است ولی همین رو اگر حذف کنند،تکلیف روستا های دور افتاده شهرستان ها مثل کرمان و سیستان و بلوچستان که مدرسه هم ندارن چه می شود؟خب بیایند از همین کتابهای آموزشگاهها تدریس کنند و معلم های قویتری جذب کنند.
سپردن آموزش زبان به موسسات گامی دیگر در جهت خصوصی کردن مدارس در راستای انتفاعی کردن آنها و خلاف قانون اساسی است. اگر محتوای طرح همین باشد که شما گفته اید طرحی غیر عاقلانه و فاقد منطق قوی است. طراح احتمالا به سفر خارجی نرفته و یا اینکه فکر می کند عربی زبان فراگیر عالم است و کودکان عاشق یادگیری آن هستند.
بریم کردی یاد بگیریم بلوچی ترکی استانبولی .نماینده ها بیکارن طرح الکی میدن ببرینشون کوه بکنن بیل بزنن به یک دردی بخورن حداقل این طرح ها چیه مسخره کردین خودتونو .وضع اقتصاد رو نمیبینین به اقتصاد برسین این کارها چیه اخه .زبان بین المملی رو ول کنیم به چی به چسبیم اخه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لطفاً زبانها رو مسخره نکن . شما بهتره بری لالا کنی عزیزم .
(((آیا با حذف اجباری بودن آموزش زبان‌های خارجی در مدارس موافقید؟)))
میشه سوال رو کمی روشن تر بیان کنید؟؟؟؟؟؟؟؟
ظاهرا" ما هنوز بلد نیستیم فارسی رو درست صحبت کنیم!!
همه چیزمون رو درست کردید...حالا رسیدید به زبان؟؟؟!!!!!!!
آموزش زبان خارجی باید اجباری باشد. همینجوریشم بچه ها زبانشون ضعیفه چه برسه به زمانی که اجبار برداشته شه. متاسفم که هر چقدر دنیا پیش میره ما پس میریم. #نه # به # تحجر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
فقط اجبار به آموزش زبان عربی باید متوقف شود. چون در عرب علمی آموختنی موجود نیست. و زبان قرآن نیز حتی برای اعراب هم بدون کمک مفسرین قابل فهم نیست.
آموزش زبان خارجی باید اجباری باشد. همینجوریشم بچه ها زبانشون ضعیفه چه برسه به زمانی که اجبار برداشته شه. متاسفم که هر چقدر دنیا پیش میره ما پس میریم. #نه # به # تحجر
بله اگر بشه زبان عربی رو قبلش حذف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
زبان عربی اگر در مدارس آموخته نشود ما همین چهار کلمه نماز و دعا را هم نخواهیم فهمید.البته اعتراف میکنم ضرر نمیکنیم جون وقتی به کنه دعا و نماز توجه نمیکنیم و به دستورات دینی عمل نمی کنیم؛ دانستن با ندانستن زبان عربی جه توفیری می کند..
با حذف اجباری بودن زبان عربی مخالفم. اینهمه فارغ‌التحصیل در کشور داریم که از ابتدایی تا دانشگاه اجباراً زبان عربی را باید فرابگیرند اما شما چند نفر تحصیلکرده به جز رشته های زبان عربی میشناسید که بتوانند فقط چند جمله عربی صحبت کنند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ببخشید اشتباه تایپی شد ، با حذف اجباری بودن زبان عربی موافقم. در واقع با اجباری بودن آموزش آن مخالفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
!!استاد مسلم و مدافع تمام و کمال زبان عربی!!
شما نخست برو زبان شیرین فارسی رو یاد بگیر که اینطوری آبرو خودتو نبری وانگه بیا از زبان بیگانه دفاع کن
به نظر با هدف درآمد زایی از موسسه های خصوصی آموزش زبان شکل گرفته...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نه اینکه ما ملت اینقدر وضعمون خوبه که میتونیم هزینه بالای این کلاسهای زبان رو بدیم.واقعا حالمون داره از این طرحهای بی در و پیکر و افتضاح بهم میخوره
عربی هم حذف میشه یا مشکل فقط انگلیسیه؟
فکر نمیکنید سوال گنگ مطرح شده؟؟!
نه موافق نیستم
نبایست خذف کنن
باید اصلاح کنن روش اموزشو
روی 4 تا مهارت اصلی زبان باید همزمان کار کنن

الان توی مدارس عملا فقط روی reading کار میکنن

نباید اموزش زبان رو بدن به اموزشگاه های خارج مدرسه
باید ببینن اونا چیکار میکنن که کمی موفق ترن
از روش های اونا استفاده کنن

همه که پول ندارن برن اموزشگاه
نحوه آموزش زبان بشدت ایراد دارد و آموزش و پرورش ده ها برابر آنچه که برای ریاضی و شیمی و فیزیک و خیلی موارد درسی دیگر بشدت ناکارآمد عمل کرده است، در زمینه زبان بد عمل کرده است اما موارد ذیل مهم است توجه شود:
- آیا کسی که طرح را امضا کرده بدون غرض و سیاست ورزی گفته زبان انگلیسی فراگیر و رایج نیست یا از سر بیسوادی مطلق و جهل حرف زده که در هر دو صورت جای تاسف است که در مجلس نشسته است.
- چرا این افراد مشخص و علامه های دهر زبان عربی را که صد البته بسیار دردسرآفرین و دوست نداشتنی و ناکارامدتر است هدف قرار نداده اند؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
جوش نزن این طرح نوزادش مرده متولد می شود کل کشور در انگلیسی در دبیرستان و راهنمایی یا همان متوسطه اول و دوم یک نفر درست ندارد که قابل تایید باشد . در زبانهای دیگر که جوک مطلق است. ما ایرانیان در بحث اموزش جوک تاریخیم در حوضه هرروز عربی می خوانند یک نفر نمی تواند صحبت کند در دبیرستان و ایضا در دانشگاه ( بجز تحصیل کردگان خارجی) نداریم.
ولی بعد از ممنوعیت انگلیسی تازه مردم شروع به یادگرفتن صحیح انگلسی می کنند
یاد گیری زبان انگلیس بعلت بین المللی بودن یک ضرورت است.
تصور کنید نسلی بوجد آید که اصلا انگلیسی بلد نیست . چقدر مشکل خواهیم داشت.
فرض کند در محیطی قرار گیرید که همه اطلاعات مربوط به گوشی کامپیوتر و ده ها وسیله ای که روزانه استفاده می کنیم مثلا به زبان چینی باشد که مابلد نیستیم .
بخصوص اقشار کم برخوردار که بعلت عدم دسترسی به امکانات آموزشی چقدر در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.
اره حذف کنید همه چی رو. به جاش زبان بومیان امریکای لاتین رو بگذارید.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
چرا زبان بومی های آمریکای لاتین. اقلا 40 پنجاه کشور عرب زبان داریم که هرکدام لهجه و اصطلاحات خودشونو دارن.. همینا را باید بیاموزیم.
بسیار طرح خنده داری است. حرفی ندارم.
بدون شک موافقم ! هر چه بی سوادتر بهتر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
:)))))
بله.....ما حق داریم زبان المانی چینی فرانسه هم اموزش ببینیم.. البته نباید اجباری در کار باشد
ما بدون تعامل و یادگیری با دنیا به جایی نمیرسیم و زبان انگلیسی مقدمه اینهاست. بنابراین بسیار ضروری است و باید در طرح درس رسمی مدارس بماند و موثرتر از پیش انجام شود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
موثرتر منظورت چیست قابلیت انجام این زبان در آموزش پرورش ایران وجود ندارد یک جلسه برو پشت در مدرسه درس زبان گوش کن به بچه ات چی اموزش می دهند من که بچه ام گفتم هر وقت معلم درس می ده تو به چیزهای دیگه فکر کن چون لهجه خراب می شه و به جای صحبت کردن جمله سازی و صرف و نحوه یاد میدن
فقط با حذف عربی موافق هستم
با حذف عربی بله موافقم
امروزه زبان انگلیسی حرف اول را در دنیا میزند و با حذف انگلیسی کشور یک قدم دیگر به عقب و قهقرا خواهد رفت. ضمنا زبان عربی اجباری در مدارس را کسی نه حرف میزند نه میفهمد و زبان چینی و روسی هم همین سرنوشت را خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
زبان چینی و روسی!!درست زدی سر هدف که سیاست داره بر علم غلبه می کنه.
با سلام. کل درایت نمایندگان ما در حد همین طرحهای بی پایه است. نگاهی به مدارس آفریقا و آسیای جنوب شرقی، اهمیت آموزش زبان انگلیسی را نشان میدهد. معتقدم که زبان انگلیسی در مدارس از دبستان و آن هم با روشهای جدید و با جدیت باید آموزش داده شود. یک زبان سوم میتواند انتخابی باشد ولی انگلیسی زبانی است که در اکثر کشورهای دنیا، نیاز انسان را برآورده میکند و نباید اختیاری باشد.
قطعا زبان انگلیسی زبان اول و پذیرفته شده بین المللیست و تا زمانیکه این جایگاه تغییری نکرده باید بصورت اجباری و با متد بهتر در مدارس تدریس شود
فکر میکنم جواب بدیهی باشه.
در جهانی زندگی میکنیم که زبان علم، مقالات، پژوهش هاو ... انگلیسیه، زبان علوم مهندسی بازرسی ها استاندارد ها و... انگلیسیه، زبان تجارت و صنعت و سیاست تماما انگلیسیه، بخش عمده زبان وسایل روزمره، فیلم ،کتاب و... انگلیسیه و نهایتا مردم جهان با این زبان با هم ارتباط برقرار میکنن.
سالهاست در استانداردهای بین المللی بلد نبودن زبان غیر زبان مادری و بلد نبودن کار با کامپیوتر را بی سوادی میدانند.
به نظرم سوال این نیست که ایا با برداشتن اجباری بودن زبان موافقیم یا مخالف. سوال این هست که آیا میخواهیم پیشرفت کنیم یا میخواهیم تا ابد بیسواد و وابسته باقی بمونیم؟
بهتر است که زبان عربی حذف و زمان آن به زبان انگلیسی داده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آفرین من هم موافقم
بله
بله
از اون سوالاست ها
دنیا دنیای ارتباطاته ، بعد با دست خودم آموزش راه ارتباطی رو قطع کنیم ؟!
اگر واقعا منظورتون انحصار شکنی هست شاید خوب باشه
ولی عربی چی؟ تعلیمات دینی چی؟ بعد انگلیسی واقعا فراتر از یک زبان خارجیه الان هنوز نیاز ضرورریه زندگی امروزه
همینجوری هم وضعیت زبان انگلیسی ایرانیها افتضاحه !!
و مشخاصا مشکل سیستم آموزش زبان توی مدارس هستش .
جالب اینه که بدونیم اکثر مقالات علمی هم به زبان انگلیسی هستن !!
باید به این فکر کنیم که هر کسی ممکنه توریست بشه و به یه سفر خارجی بره یا با یه توریست خارجی توی ایران برخورد کنه !
انوقت میشه مثل مصاحبه صدا و سیما با اون توریست بنده خدا " هوا گرم " !!!
ولی میتونه به این شکل باشه که مثل کشوری مثل سوئد اجباری هست ولی هرکسی میتونه از بین زبان های پر طرفداره دنیا انتخاب کنه مثل فرانسوی , اسپانیایی , ایتالیایی و ...
نحوه آموزش زبان باید تغییر کند نه اینکه آموزش زبان از مدارس حذف شود. علاوه بر این خیلی از موسسات زبان هم، کیفیت و استاندارد لازم را ندارند. با این طرحها وقتی را که مختص قانون گذاری برای مردم جهت رفاه حال آنها است، هدر می دهند!!!
نه تنها انگلیسی بلکه فارسی هم بطور کامل باید حذف بشه و زبان عربی بطور رسمی زبان مکالمه و خواندن روزمره مردم کشور بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
طنز خوبی بود.
من بعد از فوق لیسانس از دانشگاه شیراز و بعد از کلی بیکاری و بعدش سابقه کار دو ساله تازه حقوقم شده سه میلیون و نیم. اگه توی این مدت به جای تحصیل چوپونی هم میکردم وضعم بهتر بود از این. راستش با تحصیل اجباری هم مخالفم، چه برسه به چیزای دیگه. ما دهه شصتی ها از معلمامون کتک ناحق زیاد خوردیم. یادمه یه بار معلم چهارم ابتداییم، به خاطر اینکه کتاب تعلیمات دینی رو یادم رفته بود ببرم، چند بار با کابل محکم به پشتم زد. حالا برا چی خداییش؟ برا این زندگی؟
والا به نظر من نحوه تدریس زبان تو آموزش و پرورش اصولی نیست و کارایی لازم و نداره. اون کسی که علاقه نداره که هیچ اون کسی هم که علاقه داره اکثرا برای آموزش کلاس میرن و یاد میگیرن. ای کاش غیر از زبان یکسری دروس بی مصرف دیگه هم حذف میکردن.
سلام
بنده فکر نمیکنم کسی تو دوره راهنمایی و دبیرستان عربی و انگلیسی اموخته باشه. البته اموزش صحیح مد نظرمه. اموزشی که منجر بشه با یه عرب یا یه انگلیسی زبان ۳۰ درصد حتی محاوره داشت.
حتی هنر هم تو مدرسه همین وضع را داره.
باید هزینه ای که به معلم زبان عربی یا انگلیسی داده میشه به خود دانش اموز داده بشه. و اون فرد هم یه مقدار پول بزاره روش بره بیرون یه موسیه خوب و اموزش ببینه. و مدرسه در قبال اموزش داده شده فقط آزمون بگیره و در صورت فبولی مدرک بالتر به او اعطا شود.
خیر. این یعنی افرادی که توانایی مالی ندارند امکان آموزش زبان خارجی را نخواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
اتفاقا منظورشان همین است زیرا مرفه هان بی درد کاری با عملکرد دولت ندارند ولی اکثریت افراد جامعه که در خط فقر و زیر خط فقرند در آینده برای مسولین مشکل ساز می شوند برای همین سعی کمی کنند آنان را از ارتباط با دنیای متمدن باز دارند.
خیر. این یعنی افرادی که توانایی مالی ندارند امکان آموزش زبان خارجی را نخواهند داشت.
مگه نظر ما هم مهمه؟!
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
من نمیدونم چرا تو مملکت ما هرکی سرش توکار مسائلی است که بهش مربوط نمیشه!
خير خير خير
مگر ارتباط با دنيا را مي توان از طريق اين كار كنترل كرد كمي عاقلانه تر ، دانشمندان و انديشمندان و دانشجويان و كارشناسان بخش هاي مختلف كشور بايد با زبان بيگانه و روش ها و سياست ها و قابليت هاي انها اشنا باشند تا بتوانند راهكار هاي عملياتي و عاقلانه براي مبارزه با اين نفوذ را در پيش گيرند ايا كساني كه خواسته اند زبان ديگري را ياد بگيرند فقط از طريق مدرسه با ان اشنا شده اند ؟صورت مسئله اشكال دارد ، احتمالا با زمينه موجود امكان رانت ديگري در راهست و فقط سر پوش ان وضعيت پيش روي سياست گزاران است ،
لطفا همانگونه كه رهبران ديني گفته اند كمي كيس و زيرك باشيم
حضرت علي عليه السلام در يكي از خطبه هاي نهج البلاغه مي فرمايند
،،سرت(مغزت) را به خدا بسپار و پشت دشمن را نگاه كن ،،پس بايد با توكل بر خدا و زيركي عقبه و سياست هاي اتي دشمن را ارزيابي و شناسايي كنيم و ان هم با دانستن زبان و گفتمان انها ممكن است ، چرا چشمانمان را با چشم بند مي بنديم تا دشمن رن نبينيم ، كمي دقت و سياست،
متاسفانه برخی از بیانات رهبری برداشت نادرست یا سوء استفاده می کنند آقا فرمودند کاری بکنید که 50 سال بعد مردم دنیا بخواهند برای کسب علم از ایران دنبال یاد گرفتن فارسی باشند ...اما اکنون زبان انگلیسی زبان بین المللی است زبان کامپیوتر و... لذا حذف آن برای افراد با در آمد پایین که توان بهره برداری از آموزشگاههای آزاد را ندارند مشکل ساز خواهد شد
سبک تدریس, زمان شروع تدریس وعدم استفاده ازز زبان های مادری و بومی در کلاس به صورت گسترده و افزایش ساعات تدریس از دو سه ساعت تا پنج شش ساعت و نیز آموزش از ابتدایی باید شروع شود. البته باید مراقب استحاله فرهنگی هم بود یعنی نباید خودمون را به بهانه آموزش زبانهای خارجی گم کنیم و ارزشهای فرهنگی خودمان را فراموش کنیم. یک کار تخصصی و همه جانبه می خواهد. ضمنا یادمون نره هرکسی نمیتونه زبان خارجی یاد بگیره و نباید هم یاد بگیره .همانطوری که دروس دیگه هم یاد گرفته نمیشوند.
نه
معلومه که موافق نیستیم اینجوری آموزش فقط مختص طبقه مرفه و آقازاده ها میشه همین آموزش نیم بند در سطح مدارس برداشته بشه اولین کسانی که به آموزشگاههای خصوصی برده میشن فرزندان همین 57 نفر مجلسی هستن درست مثل سهمیه های مختلف در رشته های پزشکی که فقط در انحصار چند قشر خاص (پولدار ها، فرزندان هیت علمی و ....) و امکان قبولی برای فرزندان ما تقریبا نزدیک به صفر شده
نتیجه این طرحهای بدون فکر فقط بیشتر شدن اختلاف طبقاتی و نابرابری امکانات
در تعجبم از آقای نماینده که نمیداند برای جاسوسی از همه زبان ها استفاده میشود مثلا نمیشود زبان جاسوس روس یا عرب باشد نمی توانند از متعرجم استفاده کنند؟جاسوس در ایران کافیست زبان فارسی بداند نه زبان خارجی یا حتی انگلیسی
بنده به عنوان استاد دانشگاه و پجوهشگر و چهره ماندنی از همین تیریبیون استنفاده میکنم و به وزیر آموزشی و به نمایندگان مجلز دستور میدهم زبان انگلیس و روس و استعمار که زبان کفار قریش و اهالی جهندم است را هرچه زودتر حذف کنند تا جامعه از مدارس شروع به رشد و تربیتکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تو راست میگی. تو خوبی
اگر شامل حذف عربی باشد موافقم

کلاسهای بیرون بازدهی بهتری دارند
مخالفم بخاطراینکه زبان ارتباطی بین المللی هست اگرفقط محدودبه یک کشورخاص بود وکاربردنداشت موضوع فرق میکرد
زبان انگلیسی سخت نیست
آموزش و پرورش ما اینکاره نیست
سلام تقریبا یک قرن از تدریس دو درس زبان انگلیسی و عربی در کشور ما می گذره و با تمام تلاش و جدیت دبیران محترم این دو درس به سختی می توان ۵۰ دانش آنوز در طول این صد سال پیدا کرد که تسلط ۸۰ درصدی به مکالنه و تسلط ۵۰ درصدی به کرامر آنها پیدا کرده باشند چه ضرورتی داره این هنه هزینه چاپ و نشر و اتلاف وقت و هزینه تربیت دبیر بکنیم و نتیجه بسیار ضعیف اینجنی بکیریم. کاش اصل هزینه فایده را ایراتی ها بهتر متوجه می شدن. بنظر نی رسد برای آموزش این دروس و درس آمادکی دفاعی از طریق آنوزشگاههای زبان و مراکز آنوزش سپاه و بسیج استفاده کنیم منطقی تر و به صرفه تر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
در جذب جوانان به بسیج دچار مشکل شدید که این راه حل را ارایه می دهید؟
این ۵۷ نفر چون دانش آموز خوبی نبودند و علی الخصوص در زبان ،خواهان حذف هر مفهوم چالش بر انگیز در زندگی هستند. بپرسید از این دوستان در چه درسی در دوره تحصیلشان؟ قوی بودند. در ضمن، اگر یادگیری زبان خارجی نیاز نباشه مشکل ترجمه در سفر های خارجی الی ماشاالله این دوستان چگونه حل میشود. خدایا به تو پناه میبریم.
هر کسی در هر رشته ای که تحصیل کرده اصطلاحات رشته خودش رو به زبانهای مختلف جست و جو کنه کاملا میبینه که چقدر حجم منابع انگلیسی نسبت به هر زبان دیگه ای بیشتره.

واگذاری به آموزشگاههای آزاد به اختلاف سطح علمی بین طبقات جامعه دامن میزنه.
اگه منظورتون از حذف زبانهای خارجه فقط انگلیسه نه مخالفم . باید تعصب بی جا را کنار گذاشت و با دنیا تعامل و ارتباط داشت
اگه منظورتون از حذف زبانهای خارجه فقط انگلیسه نه مخالفم . باید تعصب بی جا را کنار گذاشت و با دنیا تعامل و ارتباط داشت
آموزش زبان انگلیسی (و حتی عربی) به بی کیفیت ترین حالت ممکن در مدارس انجام می شود و بعد اتمام چندین سال دوره آموزش، دانش آموزان هیگونه تسلطی به زبان ندارند. همان بهتر که به آموزشگاه ها و اهل فن آن سپرده شود.
اگر عربی هم جز زبان خارجی قلمداد بشه ، بله حتما
آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه در حالی که مردم به این نتیجه رسیده اند که باید آموزش زبان انگلیسی به فرزندانشان را جدی بگیرند عده ای به جای اصلاح سیستم آموزشی ورفع اشکالات آموزش زبان انگلیسی در مدارس به دنبال عوض کردن صورت مساله هستند درست است که هیچ فارغ التحصیل 12 سال تحصیل در ایران توانای قابل قبولی در مکالمه ودرک معنی زبان انگلیس ندارد اما سوال اینست که با تدریس اجباری عربی چه نتیجه‌ای حاصل شده جز اتلاف وقت وسنگین کردن بار آموزش واز آن بدتر سپردن آموزش زبان به آموزشگاه‌های آزاد سبقه آزاد سازی از هر نوعش در کشور ما چنان مشعشع است که پیدا شدن سر کله آن در اموری مثل آموزش ودرمان باعث هراس و وحشت می‌شود آدم می ماند چه بگوید از این همه فقر فهم یا شاید غرض ومرض
عربی هم از مدارس حذف شود چرا به زبان انگلیسی گیرداده اند روزنامه کیهان هم باید حذف شود
حتما خودش یا بستگان محترمشان می‌خواهند آموزشگاه بزنند داره مقدمات کار را فراهم می‌کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
به خدا که از اینها بعید نیست!
سلام

خیر . به نظر من نه تنها باید زبان انگلیسی تدریس شود بلکه زبا نهای دیگر به بصور ت اختیاری در مدارس آموزش داده شود تا هر دانش آموز بسته به علاقه وآینده خود یک زبان خارجی دیگر یاد بگیرد . مثلا در کشور اروپایی علاوه بر انگلیسی دو و سه زبان های خارجی دیگر در مدارس تدریس می شود. و زمانی که در اروپا بودم هر فرد اروپایی را که می دیدم او حدا قل دو زبان می توانست صبحت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
چرا دروغ می‌گویی کجا هر هر فرد اروپایی به حداقل دو زبان خارجی مسلط است! من خودم مترجم زبان ایتالیایی هستم و به غیر از مردم سوئیس هیچ کجا از این خبرها نیست.
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
مترجم ايتاليايي، خوب كامنتوبخون.گفت دوسه زبان خارجي تدريس ميشه وهرفردبه حداقلبه دوزبان صحبت ميكنه،نه دوزبان خارجي..ترجمه هات هم اينجوريه؟
حذف نشه ولی نمره توکارنامه درسی لحاظ نشه
والا من تو همین سیستم آموزش زبان تو یه مدرسه معمولی دولتی زبان یاد گرفتم و هیچ وقت هم آموزشگاه نرفتم و همین و تمرین کمی توسط خودم باعث شد بتونم سالها با خارجیا صحبت کنم و مدیر یه هتل بین المللی شم و حتی راهنمای تور خارجی و زبانم در حدی هست که همیشه دوستام میگن خیلی خوبه. با همین سیستم آموزشی (نمیگم خوبه جا داره بهتر شه) اما حذف کردنش یعنی حذف صورت مسئله
فقط میتوانم بگویم بسیار متاسفم برای چنین طرز تفکری!
در حالی که در سند چشم انداز میخواهیم جایگاه اول علم و فناوری منطقه را به دست بیاوریم زبان مشترک علم و فناوری دنیار را انکار می کنیم..
واقعا متاسفم که دانش آموزان و دانشجویان ما با این طرح همین حد دست و پاشکسته انگلیسی را که به یمن مدارس دولتی بدون هزینه یا هزینه حداقلی آموخته اند از دست میدهند و در آینده شاهد دانشجویانی بسیار ضعیف در درک ابتدایی ترین واژگان هستیم... بماند که آه از بی عدالتی بازهم به نفع مرفهین در زبان آموزی...
متاسفم برای نمایندگانی که مدارک کارشناسی ارشد و دکترایشان و عناوین دکتر و مهندس یدک میکشند (امیدوارم جز کسانی نباشند که من به ایشان رای داده ام که در محضر پروردگارم و مردمی که آسیب خواهند دید، بابت انتخاب غلط شرمنده خواهم شد) ولی به ظاهر در تمام طول تحصیل حتی مراجعه ای به یکی از پایگاههای داده معتبر علمی که مقالات علمی به روز در دنیا را -که غالب آنها به انگلیسی هستند- منتشر میکنند، نداشته اند...
و چند نکته: مگر نه آنکه در مقطع دکتری شرط ورود دانشجو به مرحله آزمون جامع داشتن مدرک زبان معتبر است؟
مگر نه آنکه دانشجویان دکتری ما ملزم به ارائه مقالات بین المللی معتبر برای مجوز دفاع هستند که البته در این راستا با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند؟ پس آنچه ریشه در کودکی داشته باشد مسیر را تسهیل میکند
تو را بخدا حداقل قشر تحصیل کرده ما را ناتوان نکنید.
تو را بخدا زمینه نابرابری فراهم نکنید که اساس قانون اساسی کشورمان عدالت محوری و توجه به محرومان است... که این طرح به کام آموزشگاههای خصوصی خواهد بود..
بجای پیشرفت پس نرویم... کیفیت را بهبود دهیم ... در کنار انگلیسی به شیوه بهینه که اگر به قول خبر منتشر شده در آموزشگاهها موفق تر است و بدون شک قابل ترویج در مدارس؛ زبانهای دیگر را بیاموزیم ... چون مشکل بچه های ما نیستند و استعدادشان ؛ که مشکل ضعف آموزش و روش آن است..
خلاصه کلام میخواهیم ایران عزیزمان را بسازیم. میخواهیم قدرتمند باشیم... میخواهیم بتوانیم دربرابر استکبار استقلالمان را به رخ بکشیم .. کمی بیشتر بیندیشیم
آموزش زبان بیگانه عربی باید و باید و باید حذف بشه
حیف عمری که بخاطرش تلف شد
حالا انگار با چه کیفیتی داشتن زبان یاد میدادن به دانش آموزا که برا حذف شدنش باید عزا بگیریم از کوزه همان برون تراود که دراوست
کلا شما آموزش رو تعطیل کنید بهتره، اون از کتاب های تاریخی که کلا تحریف و دروغه اون از عربی و انگلیسی که کلا دیپلمه های خروجی از دبیرستان یک جمله انگلیسی یا عربی نمی تونند بگن، اون از انشا که یک درس بلا تکلیف بدون آموزش نگارش به دانش آموز، تعلیمات دینی و اجتماعی که هر روز و شب تلوزیون زحمتش رو می کشه، ریاضی و فیزیک وشیمی هم که با روش تدریس ما قبل تاریخ همه رو فراری میده، ورزش هم که دریغ از یک توپ و تور و زمین ورزش،دیگه چی میمونه؟! بی خیال شید این مردم بد بخت رو!
به نظر میاد منافع عده ای پشت این طرح وجود داره . و الا به جای اینکه به سیستم آموزش ناکارامد زبان انگلیسی در مدارس ایراد بگیرن کلا میخان صورت مسئله را پاک کنن . ضمنا قابل توجه آقایان اینکه بالای 60 درصد منابع علمی جهان به زبان انگلیسیه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
همه موارد را درست مي فرماييد ولي بيش از 90 درصد مطالب علمي دنيا به زبان انگليسي اشت نه 60 درصد.
به نظر بنده بهتر است زبان انگلیسی اجباری باشد، ساعت آن افزایش یابد، نحوه تدریس تغییر یابد. در کنار آن سه یا جهار زبان دیگر نیز بصورت اختیاری باشد، زبان های فرانسه، اسپانیائی، آلمانی، عربی و حتی ترکی استانبولی، تا هر کس خواست یکی را بصورت اختیاری فرا گیرد.
زمان تعامل و تجارت با تمام دنیاست و هر یک از این زبان ها دریجه ای به بازارهای میلیونی سایر کشورهاست.
یکی از مسئولین گرامی مجلس میفرمودن که تدریس اجباری باید حذف بشه چرا چینی نخونیم ؟ مگر چینی زبان علم نیست چرا بچه هامون چینی نخونن که برن دانشگاه های چین اونجا علم یاد بگیرن . ایشون نمیدونن که زبان تدریس برای تمام دانشجویان خارجی در تمام دنیا زبان انگلیسی هستش و شما در هر دانشگاهی در هر جای دنیا که به عنوان دانشجوی خارجی پذیرشت کنن , با زبان انگلیسی بهت درس میدن . مسئولین ما با همچین سطحی از آگاهی برای ما تصمیم گیری میکنن .
با سلام من حذف زبان انگلیسی از مدارس را به صلاح کشور نمی دانم چون همه توان گذاشتن بچه هاشان به آموزشگاهها را ندارند و از طرفی در حال حاضر یک نفر انگلیسی نداند به سواد تلقی می شود با این وصف بهتره به جای انگلیسی عربی را خذف و فرصت بیشتری به زبان انگلیسی در مدارس دهند
۱. آموزش زبان مدارس اصلا کارایی نداشته و چیزی آموزش نمیدهند.
۲.انحصار زبان انگلیسی بدترین نوع آموزش و ارتباط با جهان
۳.آینده جهان چینی و ژاپنی پس چند زبان آموزش داد.
۴.اما باید آموزشگاه ها زیر نظر آموزش و پرورش بوده و به نوعی آموزش و پرورش مدرک بده
زبان فقط زبان زور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مسولین کشور ما بخاطر اینکه در قضیه برخورد با غربیها در موضوع برجام چون ابزار کافی جهت مقابله به مثل جهت تحریم نداشتند مجبور هستند خود تحریمی را انجام دهند یعنی هر چه جلوتر میرویم خود ملت را مسولین تحریم میکنند . چطور هست دارو ودرمان را هم از غرب میاید تحریم کنیم . از چین وترد کنیم بهتر نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
خداییش با مزه بود.
طرح چنین موضوعی سیاسی است
وحضرات چه هدفی دارند نمی داتم
ولی بحث این است که 60سال است از زبان انگلیسی با این وضعیت که داریم گل گرفتیم بعد ازاین با زبان روسی گلاب می گیریم
سلام بجای زبان خارجی حداقل زبان اشاره را جایگزین کنید واقعا این تراوش افکار نخبگان تا کنون کجا بوذنذ
برای رهایی از این وابستگی سنگین به نظرم زبان آنگولایی جایگزین شود خوب است!!!
مغزهای متفکرکه حلال تمام مشکلاتند همین نمایندگان هستند
من به زبان های فرانسه و انگلیسی و عربی تسلط کامل دارم تاحدودی هم به هندی و عبری آشنا هستم
اتفاقا مشکل از بیسوادی نمایندگان ماست همون ها که مدرک قلابی خریدن !!! در تمام دنیا زبان خارجی از دبستان شروع شده و در دبیرستان به انتخاب دانش اموز یک زبان دیگر اموزش داده میشود مثلا در در کشور هلند زبان انگلیسی یا فرانسه از دیستان شروع میشود و دانش اموزان دبیرستانی زبانی هندی کره ای یا حتی اخیرا فارسی را انتخاب میکنند دانش اموزان اروپایی سه زبانه هستند ، برای ما خوب است که زبان عربی از دبستان و زبان انگلیسی از دبیرستان اغاز شود اشکالی ندارد که زبان کشورهای همسایه مثل ازبکی یا اردو یا هندی دربرنامه اموزشی باشد
یاد من باشد که به هر بیسوادی رای ندهم بره مجلس !!
اگر بخواهیم فرهنگ و انقلاب و حقانیت مان را عرضه کنیم چاره ای نداریم جز انکه به زبان و فرهنگ دنیا مسلط باشیم
اموزش پروش ما کند و تنبل است اگر دیپلمه های ما نمی توانند علیرغم شش هفت سال اموزش جمله ساده بگویند مشکل از کتاب و روشهای غلط تدریس است دوبرابر زمان اموزش ترمیک موسسات زبان در مدرسه زبان میخوانیم !!!!
نماینده محترم که نمی توانی لوور را بخوانی !؟ در کاری که تخصص سواد و شعور انرا نداری دخالت نکن مهندسین ما حتی مجریان تلوزیون خطاهای فاحش گفتاری و نوشتاری دارند پس باید زبان فارسی از مدارس حذف شود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نکنه عبری را در اسرائیل یاد گرفتی!
رضا خان
| Netherlands |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
نه عزیز جان همین جا تهرون خودمون موسسه اموزش عبری هم هست نیاز به راه دور نیست در ضمن میتونی از هموطنان کلیمی هم یاد بگیری امروزه چند زبانه بودن ‍ضرورت است و زبان دشمن رو باید شناخت بچه شیعه باید زبل باشه
متاسفانه شاهد عقبگرد نظام آموزشی در کشور هستیم
به نظر بنده علاوه بر زبان انگلیسی باید یادگیری یکی از زبان های فرانسه و یا آلمانی(به انتخاب خود فرد) هم باید اجباری شود.
اگر عربي را حذف کردند انگليسي را هم حذف کنند.


ولي کدام عقل سليم مي ياد زبان انگليسي را حذف ميکند؟
ملا نصرالدین می خواست رب گوجه بخرد ؛ از بقال پرسید ربع دارید؟!
بقال گفت : به این غلیظی نداریم!
والا اینی که اجباری بود رییس جمهورامون غیر از یس یسش چیز دیگه ای بلد نبودن! وای به حالی که اختیاری بشه!!
باید اموزش عمومی زبان های بیگانه چه‌ تو‌مدرسه ها و چه اموزشگاه ها را ممنوع شود بجایی این کار بیاید کسانی که استعداد ترجمه دارند را تربیت کنید و هزینه هنگفتی که صرف اموزش عمومی و کور هر زبان بیگانه ی می شده رو به برگردان مطالب علمی به فارسی اختصاص بدهید و سطح علمی فارسی رو افزایش بدهید .
این روش که الان هست که به صورت عمومی زبان کشور های بیگانه رو یاد مردم می دهند فقط هدر دادن منابع تخریب فارسی و اموزش کارگر و نیروی خدماتی برای بقیه کشور ها هست و ما نادانسته در حال تقویت علم در زبان های بیگانه و تهی کردن زبان فارسی از علم هستیم
زبان انگلیسی زبان بین المللی است ..نباید حذف شود ..دیگر زبان ها اگر در آموزشگاهها تدریس شود مانعی ندارد.زبان کامپیوتر را حذف نکنید..این امر مشکلات عدیده ای فراهم می کند..یا شاید فکر کزده اند دنیا در فرودگاهها و فروشگاهها و دانشگاههای خود علامت ها را وتدریس متون رابا زبان عربی درس می دهند..به نطرمن باید مثل زبان فارسی در مدارس زبان انگلیسی هم تدریس شود..
در تمام کشورهای پیشرفته دنیا حداقل دو زبان غیر از زبان مادری اجباری است ..........
حتما مطالعه شده در این مورد که اجباری می‌کنند..........
کافی است همین رو هم از اجبار خارج کنیم ......
در قرن 21 کسی که کامپیوتر و زبان خارجی بلد نباشد بیسواد محسوب می‌شود.....
بی مصرف ترین زبان دوره مدرسه زبان عربی است
اگر شامل عربی هم بشه بله
1-اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم. شما در کدام طرف این جدال ایستاده‌اید؟
جواب : من طرف آموزش و پروش هستم
2-ارزیابی شما از نحوه آموزش زبان در مدارس چگونه است؟
جواب : نتیجه آموزش زبان تقریبا صفر است البته فقط زبان نیست ادبیات فارسی هم صفر است تاریخ و جغرافیا هم صفر است هر درسی که اثر بخشیش در آینده بچه کم است نتیجه آن هم صفر است به نظرم همه این درس ها را باید اختیاری کرد .
3-آیا سپردن آموزش زبان به آموزشگاه‌های موفقیت‌آمیز خواهد بود؟
جواب : خیر آن هم یک کاسبی رانتی خواهد شد و احتمال میدهم کسانی که یک دفعه باین فکر افتاده اند می خواهند آموزشگاه زبان بزنند .
4-آیا سپردن آموزش زبان به آموزشگاه‌های آزاد فرصت یکسانی را در اختیار همه قشرهای جامعه برای فراگیری زبان قرار می‌دهد؟
جواب : خیر این فکر بنیادی غلط است .
خیر... متاسفانه این هم از آن دست طرح ها و نظرات بسیار مخرب است که در صورت اجرایی شدن سال ها بعد نتیجه آن مشخص خواهد شد.
ضمنا موافقان این طرح ابتدا طرح حذف زبان ار دوره های دکتری و ارائه مقالات رو اجرایی کنند بعد در این خصوص اقدام کنن.
آره موافقم . و پیشنهاد میکنم در ادامه فیزیک ، شیمی ، ریاضی ، تاریخ و ... هم حذف شوند . مطمئناً برای هرکدوم از این درسها هم دو تا نماینده ..مق پیدا میشن که از این درسها بدشون بیاد .
آقازاده هاشون کجا تشریف دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
سیاحت و زیارت!
وقتی نماینده این پس از بیست و اندی سال درخوندن نمیتونه چهار حرف انگلیسی رو پشت سر هم ادا کنه معلومه آموزش ما مشکل داره . حالا یاد اون شهری میافتم که حاکمش کوتاه قد بود و دستور داده بود درب ورود همه خانه ها با قد او تنظیم شود!
تو هند کسی دیپلم گرفته باشه میتونه انگلیسی صحبت کنه اینجا هم ایرانه انگتیسی رو مخوان حذف کنن یه نماینده هم میگه در استان های شمالی روسی درس داده بشه نه اینکه هم ما دل خوشی داریم از روسا و اینکه زیان اول دنیاست .درسته عربی کاملترین زبانه ولی نتونستن زبان اول دنیاش کنن ولی تو تمام دنیا انگلیسی زبان بین الملل هست تو تمام هتلهای دنبا بلد هستن اگه بری خارج انگلیسی ندونی کور و کری دقیقا مسولین اینا مثل دیو تصمیم میگیرن برعکس برعکس بجای اینکه بگن یهکاری کنیم کسی دیپلمگرفت بتونه انگلبسی رو بخونه و حرف بزنه و بنویسه میگن حذفش کنیم .
اصلا مدرسه ها حذف بشن بهتره درس که پسیزی ارزش نداره چرا براش وقت تلف کنی دوستان ما تا وقتی ما درسمون تموم کردیم اونا صاحب زن وبچه وزندگی شدند
در سوئیس مردم به چهار زبان مسلط می‌شوند پس یادگیری زبان کار بسیار سختی نیست. فقط تنبل‌ها نمی‌توانند زبان خارجی یاد بگیرند. در کنار زبان انگلیسی آموزش‌ زبان‌های آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی، کره‌ای، روسی، هندی، پرتغالی، سوئدی، ترکی استانبولی، اردو، عبری، ارمنی، ترکی آذربایجانی، ترکمنی، قزاقی و عربی به صورت اختیاری و انتخابی قرار داده شود.
برخی گفتن اگه عربی حدف بشه موافق این طرح هستن.حقیر معتقدم حذف یکی به دومی ربطی نداره و امروز زبان کامپیوتر و لوازم خانه و دارو و ...‌همه انگلیسی هست و مسلما اگر کسی انگلیسی بلد نباشه تو قرن ۲۱ یک بیسواد هست حتی اگر زبان فارسی رو کامل بدونه !!!! این طرح موجب ایجاد کلاسهای زیر زمینی خواهد شد چون نیاز در جامعه وجود داره.چه بسا با اصرار بر اون ۴۰ سال دیگه در تابناک بخونیم باند مخوف اموزش زبان کفار انگلیسی در تهران که به صد دختر و پسر بصورت زیر زمینی اموزش میداد دستگیر شد!!!!
زبان انگلیسی چه بخواهیم و چه نخواهیم زبان بین المللی علم است، در نتیجه آموزش آن در مدارس ضروری است. در صورت غیر اجباری کردن همین آموزش شکسته و بسته ی زبان انگلیسی، بسیاری والدینی که توان مالی پایینی دارند مجبور خواهند بود برای آموزش زبان انگلیسی به کودکشان هزینه های گزاف به موسسات آموزش آزاد پرداخت کنند.
من شخصا اگه طرحی بزارن و در اون این مجلس رو خذف کنن کاملا موافقم. این مجلس فقط صرف هزینه از بیت الماله
فقط عقب‌مانده‌های ذهنی با یادگیری زبان خارجی مشکل دارند. برای آنها مدارس مخصوص در‌نظر بگیرید.
من باتدریس زبان انگلیسی درمدارس موافقم وفرزندانم دوست ندارن زبان دیگری یادبگیرن¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ یه وقت خواستیم پناهندگی بگیریم لااقل بدردمون بخوره زبان روسی .چینی یادبگیریم که چی
خیر. آموزش زبان انگلیسی باید به شیوه بهتری از همان سطح ابتدایی شروع شود. حذف آموزش زبان انگلیسی باعث عقب افتادگی هرچه بیشتر از جامعه جهانی می شود.
ورود به دانشگاه ها را آموزشگاه های خصوصی واگذار نمودید ؟ نتیجه بجز بیسوادی ،و دوپینگ ، چه چیزی عاید کشور نموده است ؟ همهٔ کتابها و مقالات مرجع علمی به زبان بین الملل ( انگلیسی ) میباشند ؟ حالا تصور کنید کدامین اقشار ملت ایران توان هزینه کرد آموزش زبان انگلیسی یا همان زبان بین الملل را دارند ، برای آموزش دیگر زبانها صدها آموژشگاه وجود دارد ؟ که اقشار مرفع از آن برخوردار هستند ، برای عدالت آموزشی پایهٔ زبان علمی که همان انگلیسی است را تقویت نمایید ؟،،،، آنهم بصورت مکالمه ای ؟،، که بعد از یادگیری مکالمه یاد گرفتن قواعد سهل میگردد ؟،،
زبان عربی را حذف کنید و وقت کلاسی آنرا به انگلیسی بدهید.انگلیسی واجب است به خدا سر کار از بس که همکارا زبانشون ضعیفه اومدم روی کلیدهای دستگاه ها که زیرشون انگلیسی حک شده برچسب فارسی چسبوندم.ماشالله یک کلید هم که نیست .دویست و سی تا کلیده.زشته به خدا کسی که دانشگاه رفته زیر یک کلید رو نتونه بخونه
این کار جوریه که اگر مخالف باشم از گفتن نه دچار شرم و خجالت می شم
ای عقل‌کل‌ها جاسوس می‌رود زبان فارسی یاد بگیرد تا جاسوسی از ایران کند. جاسوسی با یادگیری زبان انگلیسی توسط ایرانیان رخ نمی‌دهد بفهمید.
سلام . با عرض خدا قوت با حذف زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مخالف هستم چون فعلا زبان بین المللی هست و کاربرد جهانی دارد . ای کاش بجای انگلیسی زبان عربی بود . در کشورهای غیر انگلیسی زبان از جمله هند . چین . افریقا و همه کشورها زبان انگلیسی برایشان فابل فهم است چون زبان دوم کشورشان است . در شبکه های اجتماعی جهانی نیز تنها زبان انگلسی متداول است . زبانی است که سازمان ملل انتخاب نموده است
از احمدی نژاد بپرسید!
جواب من اصولاً منفیست.
اما با این زمان کم اختصاص داده شده به زبان انگلیسی، با این کتابهای بی فایده و بی کیفیت کسل کننده، معلمین بعضاً نابلد، روش تدریس غلط و دانش آموزان بی انگیزه، همان بهتر که زبان انگلیسی حذف بشه تا حد اقل پول بیت المال هدر نره.
دست من بود این آموزش های مسخره را حذف می کردم
بجایش مکتب خانه و آموزش منطق
آموزش هوش مالی
آموزش هوش هیجانی
آموزش مهارت های های زندگی
آموزش و مهارت یک شغل
را آموزش می دادم
خدایی ۱۲ سال عمرم برای دیپلم و ۶ سال برای گرفتن فوق لیسانس حروم شد
عربی هم اختیاری بشه
این یک طرح بسیار مشکوک است چراکه منجر به عقب ماندکی کشور خواهد شد و به نتیجه هم نخواهد رسید زمانی زبان عربی زبانی علمی محسوب می شد و دانشمندان ایرانی اغلب تالیفات خود را بی تعصب و بقصد انتشار گسترده تر در جهان آنروز می نوشتند امروز هم زبان انگلیسی زبان علمی روزگار ما است چه بخواهیم چه نخواهیم
زبان انگلیسی رو نباید حذف کنن ولی زبان عربی رو حذف کنن بهتره اخه زبان عربی به درد بچه میخوره
زبان انگلیسی امروز به صورت یک نیاز ضروری خودنمایی می کند وکمترین انتظار جامعه از سیستم آموزشی کشور رفع این نیازاست.حالا کسانی هستند که مانند بسیاری از مطالبات جامعه یک پاکن برداشته اند و این نیاز را هم می خواهند پاک کنند .
واقعا سوال اساسی اینجاست که انگلیسی زبان علمی دنیا هست یا نه؟؟؟ واقعا چطور میشه به این سوال جواب منفی داد, در تمامی کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و آلمان که زبان غیرانگلیسی دارن واسه مقالات خودشون حتما ی نسخه انگلیسی تهیه میکنن
زبان انگلیسی در حال حاضر تنها زبان عملی درجهان است - حتی در روسیه در امور تحقیقاتی و پژوهشی وحتی امور جاری در زمینه های بین المللی از زبان انگلیسی استفاده میشود حذف زبان انگلیسی نه تنها به صلاح نیست که حتی باید ساعات درس را در هفته برای دانش آموزان زیادتر کرد و آموزش را از پیش دبستانی شروع نمود - به آقای نوروزی هم باید هشدار داد که لطفا در کارهائی که تخصص ندارید وارد نشوید و بهمان کار چوپانی که درتخصص و لیاقت شماست بپردازید.
ای ملت سر کار آقایان می‌خواهند غرب ستیزی ثابت کنند
به نظرم بهترین حالتش اینه که حداقل 3 زبان خارجی (انگلیسی - فرانسه - روسی) به صورت انتخابی در اختیار دانش آموز قرار بگیره تا انتخاب کنه
وقتی ما قرآن داریم
به هیچ علم دیگری احتیاج نداریم ،چه به زبان انگلیسی باشد و چه به زبان دیگری از بلاد کفر،،،همه علوم تا قیام قیامت ،،به نحوی بسیار بین در قرآن موجوداست
مشگل اصلی اینجاست که فهم ما از واقعیت وجود بی همتای مفاهیم آیات نورانی قرآن بسیار ناچیز است که آن هم با اجباری کردن فراگیری زبان قرآن بجای زبانهای دیگر قابل برطرف شدن است
ما اگر از روز اول انقلاب ،زبان عربی را با گرایش فهم قرآنی ،،واقعا اجباری اعلام میکردیم
امروز دیگر احتیاج به اجباری کردن شاخه های دستوری قرآن ،،از جمله :: اجباری اعلام کردن موضوع حجاب و چیزهائی شبیه آن نبودیم و مردم با درک ، حتی تقریبا درستی از مفاهیم واقعی قرآن مجید هم ،خود بخود و با جان ودل به دور کردن منکرات از وجود خود، با علاقه ای زائد الوصف و عبادت گونه به راحتی تن در میدادند و احتیاج به گشت ارشاد و این جور کنترلها هم وجود نداشت
عجب سئوالی است چرا باید یک زبان بین المللی مثل انگلیسی را از دایره آموزشی کشور حذف نمایند
اگر میخان زبان انگلیسی رو حذف کنند زبان عربی هم حذف کنند چون اون هم هیچ کاربردی برای ما نداشت و واقعا پدرمون رو در اورد. اصلا یه طرح بدن کل دروس مدرسه حذف بشه چون هیچ کاربردی ندارند!!!
اگر واقعا به فکر دروس بچه ها هستید ساختار اموزش و پرورش رو اصلاح و مدرنیزه کنید
بله مخالف آموزش زبان های بیگانه هستیم ولی اول از زبان عربی شروع کنید بعد بروید سراغ زبان بین اللملی انگلیسی
کاملا موافقم حالا که آب از سر گذشته چه یک وجب چه ۰۰۰
آموزش پرورش عزیز گندش رو بالا آورده. لطف کنید عربی رو حذف کنید
اگر زبان عربی هم انتخابی باشه، بله موافقم که اختیاری باشه
ما فقط زبان مادری ترکی خودمونو میخواهیم در مدارس آموزش ببینیم بقیه زبانها در اولویت بعدی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
شما چطور زبان مادریت را یاد نگرفتی که اصرار داری در مدرسه یاد بگیری؟
.

آقا جان خلاصه عرض کنم :

مثل این که بعضی از این نماینده ها کاری ندارند و از زور بیکاری بعضی مطالب را مطرح می کنند که ارزش بحث و اظهار نظر هم ندارد !!!

چند روزی است می فرمایند زبان خارجی حذف شود !!!
ــــ آن وقت آقا زاده هایشان چگونه در کشورهای خارجی رتق و فتق می کنند ؟
حضرت رسول اکرم فرموده اند : « اطلب العلم و لو بالصین » حالا زبان این طلب علم کردن را شما مشخص فرمایید و بسیار دلایل دیگر که ... یعنی فعلا زبان علم دنیا « انگلیسی » است و به هر دلیل باید آموخته شود و ...

چند روزی است بعضی آقایان گیر داده اند که مدارس خاص باید برچیده شود البته با شعار پوپولیستی عدالت آموزشی !!!

ــــــــ آن چه آشکار است این است که این حرف ها درد عدالت آموزشی نیست بلکه هدف شان بنا بر گفته آقای دکتر امید نقشینه ( عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ) در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما در روز دوشنبه 29 مهر 1398 جا باز کردن برای تحصیل فرزندان بعضی ها که در اثر غرق شدن نعمت های دنیوی توان رقابت با فرزندان با استعداد فقرا ( به بیان حضرت امام راحل : صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ) را ندارند و هدایت پول های کلان به مدارس غیر انتفاعی ( که حتما طرح این کار را هم آنان داده اند ) . و به نظر می رسد می خواهند دوران ساسانی را احیا کنند که کشاورز زاده حق تحصیل نداشت و ...
آقایان تاکید مقام معظم رهبری بر بسط و حفظ مدارس خاص است که فرزندان با استعداد هم وطنان انقلابی و مسلمان بی بضاعت و کم بضاعت هم بتوانند با کیفیت و خوب درس بخوانند و تحصیلات عالیه داشته باشند و ...
راست می گویید عدالت در پرداخت ها و استفاده از امکانات رفاهی کارمندان دیگر را در حق معلمان دلسوز آموزش و پرورش اعمال فرمایید تا این قدر شرمنده معلمانی نباشید که به زحمات طاقت فرسای شبانه روزی و ایثار جان خویش ؛ شما را برای رسیدن به آن مقام های والا پرورش داده اند .

چند سالی است بر طبل برچیدن کنکور می کوبند . چرا ؟
ـــ زیرا بعضی از ما بهتران در اثر غرق شدن در ثروت دنیوی نمی توانند رشته های تاپ دانشگاهی را به خود اختصاص دهند و ... و با برچیده شدن کنکور ( فارغ از بحث مافیای کنکور ) دیگر این از ما بهتران راحت تر رشته های تاپ را به ناحق به خود اختصاص خواهند داد و ...
عزیزان مطمئن باشید در صورت حذف مدارس خاص و کنکور فرزندان من و شما که پول نداریم و صاحبان اصلی انقلاب و فدائی رهبری معظم و از جان برکفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگ هستیم ؛ هرگز دیگر روی رشته های تاپ دانشگاهی را نخواهیم دید . مطمئن باشید عزیزان .

ـــــ از نمایندگان محترم نیز درخواست داریم به کارهای اساسی بپردازند و اجازه دهند فرزندان انقلابی و مسلمان این مرز و بوم پر گهر با آرامش خاطر به تحصیل و خدمت به میهن عزیزشان مشغول باشند . شما را به خداوند مهربان قسم می دهیم این قدر دل این عزیزان را نلرزانید که آموزش و پرورش و دانشگاه ها را چنین می کنیم و چنان می کنیم . اجازه دهید به خاطر خداوند متعال و صاحب عصر ( عج ) و آرامش خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرزندان معصوم ما فقرا و کم بضاعت ها در سایه انقلاب اسلامی آرامش خاطر داشته باشند . لطفا این آرامش را از آنان نگیرید . بسیار ممنون .
شما پول دارید و می توانید برای فرزندانتان کارهای بزرگی انجام دهید .

ما را با آقایمان ؛ رهبر معظم انقلاب عهدهای ناگسستنی است .

ـــ از طرف جمعی از فداییان رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا انقلاب مهدی ( عج ) حتی کنار مهدی ( عج )
من به زبان عربی احترام می گذارم اما فکر می کنم فقط برای هموطنان عرب زمبانمون باید تدریس بشه .
به نظر بنده چون نمایندگان مجلس نمیتوانند مسائل و مشکلات واقعی مردم را حل کنند برای به شهرت رسیدن و رای آوردن در دور آینده رو به این حرف ها آورده اند !!
زبان انگلیسی و یادگیری آن در مدارس علاوه بر آشنایی کلی و ابتدایی دانش آموزان با آن سبب می شود بسیاری از اصطلاحات علمی در دروس دیگر مانند فیزیک و شیمی ریاضی و... برای یادگیری و آموزش به آن وابسته است اگر زبان انگلیسی کنار گذاشته شود معلمین این دروس باید در کلاس بیشتر وقت خود را به آموزش زبان انگلیسی بگذرانند کاش قبل از طرح این موضوع در مجلس نمایندگان محترم بررسی بیشتری میگردند که همین آموزش نیم بند را هم ریشه اش رو نمی زدند
من سوادم کمه اطلاع چندانی ندارم ولی میدونم که زبان انگلیسی توسط دولت انگلیس در سالیان دراز بر ملتها تحمیل شده برای پیشبرد اهداف استعماری و مطمئن باشید رواج بیشتر این زبان در بین بچه ها آنها را با طبیعت و فرهنگ خودمونی فارسی و کلا با جامعه ایران غریبه میکنه تا جاهایی که همین بچه ها فرداها جامعشون را مسخره خواهند کرد . رواج زبان انگلیسی یعنی رشد استعمار و گرفتن ملتها
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
حتما هم مثل هندوستان بهتر است وضعیت کنونی هند رو در حال حاضر بررسی کنیم
اگرقراره انسانی رفتار شود زبان اول به علت شرایط ملی فارسی وزبان دوم اختیاری باشد انگلیسی فرانسوی ترکی عربی و....یکی میخواهد برود عربستان ادامه تحصیل بدهد دیگری ترکیه ودیگری امریکاو.......
خدامیداند کدوم مافیا پشت این قضیه حذف کردن زبان انگلیسی خوابیده!
زبان انگلیسی و عربی حذف شود.
به شرط حذف زبان عربی
چون گفتید زبان خارجی زبان عربی نیز شامل میشود

خدا شفاتون بده
به نظر من امروز سواد یعنی بلد بودن زبان انگلیسی
خجالت آور است که مسئولین ما با یدک کشیدن مدرک دکترای نمی توانند چند جمله انگلیسی صحبت کنند!!! در تمام جلسات باید مترجم همراهشان باشد.
و این ریشه در نحوه آموزش ضعیف زبان انگلیسی در مدارس دارد.
این نمایندگانی که این نامه را امضا کرده اند همانهایی هستند که بلد نیستند FATF را تلفظ کنند.
خدا از سرشون نگذره آخه باعث خنده است یک زبان بین المللی از آموزش دولتی این کشور حذف شود.مردم فقیری که نمیتوانند به کلاسهای خارج از مدارس بروند و در واقع آموزش دولتی میتوانست کمکشون کنه حالا با مشکل مواجه می شوند.
سخنان آقای خمینی که یادتون هست.تحصیل باید رایگان باشد.....پس چی شد
بله موافقیم چون نه کسی از خارج اینجا میاد نه ما پولشو داریم جایی بریم.
وقتی وزارت آموزش وپرورش به اندازه وزارت صنعت معدن تجارت اهمیت ندارد یعنی آموزش وپرورش اولویت ندارد یعنی این دستگاه نفسهای اخر را میزند دلیلی ندارد در مورد جزییات اموزش صحبت شود
وقتی وزارت آموزش وپرورش به اندازه وزارت صنعت معدن تجارت اهمیت ندارد یعنی آموزش وپرورش اولویت ندارد یعنی این دستگاه نفسهای اخر را میزند دلیلی ندارد در مورد جزییات اموزش صحبت شود
ای داد ما داریم با این مملکت و مردمانش چه میکنیم
پدر بیامرز من کارمندم ویک بچه هم بیشتر ندارم بعضی وقتها کبابی تومحل ام را گم می کنم وادرس رستورانها را نیز نمی دانم وگذری یک رستوران می بینم وودنبالش هم نیستم که رستوران خوب در شهرم کجاست بعد ادرس رستورانهای ترکیه را مزنی >؟.بخدا که همان 20درصدیها دارند زندگی می کنند ودنیا برایشان هیچ است وما هشتاد درصدیها داریم توخرج ماه وکرایه خانه وقسطها شیر یا خط می اندازیم که کدام را مشود پرداخت کرد وکدام را نمی شود ؟....
قرار است سیستم اموزشی دقیقا حوزوی بشه منتها یواش یواش اینکار انجام میشه جامعه دردش نیاد. مغلطه این نماینده مشهوده ... دنیا داره به دهکده جهانی تبدیل میشه ... تمام دنیا دارن به یه زبان مشترک صحبت میکنن اونم میخان از ما بگیرن بشیم یه جزیره با زبان ...
ازاینکه قریب به اکثرمطالب علمی به زبان انگلیسی هستش شکی نیست .ولی تازمانی کشور بین المللی نشه اموزش زبان با هیچ متدی مثمربه فایده نیست تاتوی موقعیتی قرارنگیری که مجبوربشی ازیه زبان دیگه استفاده کنی هیچ اموزش زبانی کارساز نیست.
مبنای بودجه دولت در سال 99 دریافت مالیات است ... پیشنهاد می کنم اگر از حرفهای مفتی که برخی از مسئولین می زنند مالیات بگیرند دیگر نیازی به اخذ مالیات از مردم بیچاره نیست ....
حذف زبان بين المللي از فهرست دروس اجباري مدارس در واقع نوعي خود تحريمي (يا خود تنبيهي) است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها