بازدید 5346

دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای کانادا و چگونگی رفع آن

کد خبر: ۹۳۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 21 October 2019

ریجکت شدن ویزای کانادا

این اتفاق ممکن است برای هرکسی رخ بدهد و خبر رد شدن ویزا کانادا قطعا ناراحت کننده است.اما ریجکت شدن ویزای کانادا دلایلی دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم تازمانی که برای دریافت ویزا اقدام کردید،آگاهی بیشتری نسبت به این قضیه داشته باشید.افراد ممکن است برای مقاصد گوناگون برای دریافت ویزا کانادا اقدام کنند اعم از تحصیلی،کاری و سرمایه گذاری و...یا حتی ممکن است ویزای توریستی به منظور دیدار با خانواده درخواست کنند.

برای مشاهده مدارک و تعرفه قیمت روی لینک ویزای کانادا کلیک کنید.

روند درخواست ویزا و پیگیری آن که دنیای دیگری دارد و باید به طور جداگانه راجع به آن بحث شود.اما رد شدن ویزا آن هم پس از تلاش های بسیار که روندی طولانی نیز دارد، امری ناامیدکننده است.سوای از احساسات،دلیل ریجکت شدن ویزا چیست؟

بسته به نوع ویزای درخواستی، به طور کلی پنج عامل اصلی وجود دارد که موجب رد شدن درخواست شما درخصوص ویزای کانادا می باشد. اولین و مهمترین علت این است که افسری که پرونده ی شما را بررسی می کند، اگر در خصوص بازگشت شما به کشور خودتان شک داشته باشد، ویزا ریجکت می شود. پس باید این اطمینان را بدهید که پس از مهلت مربوطه به کشور خود بازخواهید گشت.

دلایل دیگری نیز در این قضیه تاثیر دارند اعم از: انگیزه ی ضعیف شما، کم سابقه بودن در زمینه ی سفر به خصوص سفر به کشورهای حوزه ی شینگن و تردید درضعف پیوند خانوادگی متقاضی و بسنده نکردن مدارک مالی و دارایی های فرد تقاضا دهنده در کشور مبدا...این عوامل تاثیر زیادی در ریجکت شدن درخواست متقاضی دارد.

درکنار این عوامل، موارد دیگری نیز درنظر گرفته می شود. مدت اقامتی که فرد درخواست داده است، وضعیت شغلی و شرایط زندگی وی در کشور مبدا و وجود هرگونه سوء پیشینه همگی در پذیرفته شدن یا رد شدن درخواست ویزای فرد متقاضی تاثیر دارد. همه ی این علت هایی که گفته شد تنها بخشی از دلایل رد شدن درخواست شما است.این قضیه باید به طور موشکافانه مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر شما در کشور مقصد وابستگی های بسیاری داشته باشید،اگر در کشوری که زندگی می کردید وابستگی خویشاوندی نداشته باشید، اگر تعداد سفرهای شما کم باشد و یا اگر مغایرتی در هدف شما از سفر احساس شود می تواند در ریجکت شدن ویزایتان اثر بگذارد. شایان ذکر است که شما می بایست وضعیت شغلی مناسبی در کشور مبدا داشته باشید و مانده حسابتان کافی نباشد و هرگونه رفتارهایی که باعث آسیب رساندن به اطرافیان بوده و مخاطره آمیز باشد، در تصمیم گیری افسر مربوطه تاثیر می گذارند. پس تمامی اطلاعاتی که شما ارائه می دهید باید کاملا صحیح و دقیق باشد تا افسر از صحت اطلاعات شما در خصوص ویزا کانادا مطمئن شود.

ممکن است بخواهید به عنوان همراه دانشجو و یا دانش آموز اقدام کنید که این کار از نظر قانونی هیچ ایرادی ندارد و شما می توانید درخواست ویزای همراه کنید.یعنی اگر فرزند و یا همسر شما برای ویزای کانادا اقدام کرده و موفق شده است،سپس شما می توانید به عنوان همراه ایشان اقدام کنید.این ویزا حتی می تواند همراه با مجوز کار باشد.دربسیاری از موارد دیده شده است که (درخصوص رابطه ی والدین و فرزند)ویزای همراه رد شده است.کلیدی ترین نکته ای که شما باید درنظر بگیرید این است که رضایت و اعتماد افسر پرونده را جلب نمایید.

افسر مهاجرت در خصوص اطلاعاتی که شما در اختیارش می گذارید بسیارحساس واست لذا باید اطلاعات درج شده ی شما کاملا شفاف و درست بوده وبه صورت دقیقی انجام شده باشد.اطلاعات شما باید به قدری قانع کننده باشد و به طور کاملا حرفه ای پرشده باشد تا بتواند افسر را قانع کند.تنها در این صورت است که افسرنمی تواند ایراد بگیرد و احساس تردید نخواهد کرد.

آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن و ویزا کانادا و بلیط خارجی و تور موریس و بالی از طریق سفارت بالی در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس هواپیمایی سام سیر افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

آژانس هواپیمایی سام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه ویزای کانادا و بلیط خارجی و تور موریس و بالی می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور ایتالیا، تور فرانسه، تور پاریس و تور موریس بلیط خارجی... را به شما در کمترین زمان ممکن این آژانس هواپیمایی سام سیر ارائه بدهد.  

چگونه به ریجکت شدن ویزای کانادا اعتراض کنیم؟

مهم ترین مسئله ای که باید بدانید این است که اعتماد افسرراجلب کنید به خصوص در مورد ویزای همراه اگر افسر نسبت به بازگشت دانشجو و یا همراهش شک کند قطعا درخواستتان رد خواهد شد.قبل از اینکه ویزای همراه را بررسی کنیم به این مسئله که چرا ویزای تحصیلی کانادا رد می شود،می پردازیم.

مهم ترین مسئله درخصوص ارائه ی مدارک ویزای تحصیلی این است که افسر باید مطمئن شود فرد متقاضی پس از تمام شدن دوره ی تحصیلی اش به کشور خود بازمی گردد.افسر باید بداند که فرد به بهانه ی تحصیل نمی خواهد وارد کشور مقصد شود و برای مدت طولانی آن جا بماند.زیرا اقامت طولانی در یک کشور نیاز به یک برنامه ریزی به خصوصی دارد.

برای مثال اگر شما فرم ارزیابی پذیرش در رابطه با تحصیل در کانادا را پرکرده باشید و به پشتوانه ی مالی خودتان برای ویزای تحصیلی اقدام کرده اید،افسر همه ی جوانب را می سنجد.پس اگر موجودی شما برای همچین برنامه ریزی کافی نباشد افسر به شک خواهد افتاد که شما اقامتی بلندمدت را هدف قرارداده اید،سپس بی شک درخواستتان رد خواهد شد.

همان گونه که پیش تر نیز گفته شد نه تنها تمکن مالی بلکه عوامل دیگری نیز تاثیرگذار هستند.اگر برنامه ی تحصیلی خود را به طور درست مشخص نکرده باشید برای افسر قانع کننده نخواهد بود.یا اگر همه ی مدارک مرتبط را ارائه نکرده باشید افسر مربوطه دچار شک و تردید خواهد شد.می توان به این نتیجه رسید که صداقت نکته ی کلیدی برای پذیرفته شدن ویزایتان خواهد بود.در نظر داشته باشید که تمام مراحل را به درستی طی کرده و اطلاعات را همان طور که هست پر کنید.ازعوامل مهم دیگر پیوند خانوادگی در کشوری است که در آن جا زندگی می کنید ؛شما باید پیوند خانوادگی محکمی داشته باشید.

فرد متقاضی باید بتواندبه افسر پرونده ی خود این اطمینان را بدهد که طبق بند 12 قانون کانادا،شرایط تحصیلی در کشور مقصد را داراست.پس باید برنامه ی واضح و شفافی را در اختیار افسر مربوطه بگذارد و اطلاعاتش درخصوص با توانایی مالی کامل باشد.اکنون به این مسئله می پردازیم که اگر ما اقدامات لازم را انجام دادیم و ویزا کانادا ریجکت شد،حال باید چه کنیم؟درست است در ابتدا با شنیدن این خبر بسیار ناراحت خواهیم شد،اما همیشه راه حلی وجود دارد.شما فرصتی دوباره دارید و می توانید نامه ای کاملا رسمی ارسال کنید و خواستار بررسی مجدد پرونده ی خود شوید.ممکن است با این بازنگری با درخواست شما موافقت شود.

اما همه ی این مراحل باید کاملا در چهارچوب مشخصی انجام شود و دارای ضوابط و قوانینی می باشد.چون اگر نامه ی شما دارای ایراداتی باشد،نه تنها سفارت کشور مبدا به اعتراض شما رسیدگی نخواهد کرد بلکه نتیجه به طور قطعی منفی خواهد بود.شما در ابتدا باید دلایلی که ویزای شما ریجکت شده است را پیدا کنید و سپس در همان خصوص اعتراض کنید.           

اما این دلایل را از کجا بفهمیم؟شایان ذکر است که دلایل ریجک شدن درخواست شما توسط سفارت کانادا در ایمیلی که هنگام پر کردن اطلاعات مشخص نمودید،فرستاده خواهد شد.در این نامه همه چی کاملا مشخص است و اگر با دقت بررسی کنید می توانید مسیر،و راه اعتراض به درخواستتان را دریابید.پس از آن که منشا مشکلات را پیدا کردید،می توانید مجددا اقدام به رسیدگی پرونده ی خود کنید.

از چه زمانی می توانید اعتراض به رسیدگی پرونده را شروع کنید؟شما می بایست یک روز پس ازدریافت ایمیل توسط سفارت کانادا،اقدامات لازم را برای رسیدگی مججد پرونده خود انجام دهید.این بار شما باید این مراحل را با دقت بیشتری بگذرانید:نباید محدودیت زمانی در طی این روند داشته باشید و صبور بودن ازکارهای دیگری است که باید انجام دهید.اعلام نتیجه ی مجدد ممکن است طول بکشد و تنها کاری که ازدستتان برمی آید صبر کردن است.بیومتریک و انگشت نگاری مجددا باید انجام گیرد و هزینه ی مجدد ثبت نام و هزینه های مربوط به کارگزارنیز باید پرداخت شود.

منبع: ویزا کانادا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار