بازدید 9392
صوفی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

خاتمی گفت که نیازی نیست حتما لیست بدهیم/دیگر مثل سال ۹۴ فراخوان نمی‌دهیم

... ممکن است سازوکارهایی پیش بینی و نظر خود را غالب کنند؛ اما آنچه تا الان آقای خاتمی تأکید دارند، این است که لیست باید صد در صد اصلاح طلبانه باشد و این نیازمند این است که نامزدهای صد در صد اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شوند؛ بنابراین، مثل سال ۹۴ دیگر فراخوان معنا نخواهد داشت...
کد خبر: ۹۳۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 21 October 2019

با اینکه نزدیک به چهار ماه دیگر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود، در اردوگاه دو جناح سیاسی کشور یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان آن گونه که باید و شاید تحرکات انتخاباتی نمایان نیست و تقریبا هنوز تکلیف سازوکارهای انتخاباتی هر دو جناح و چگونگی فعالیت های انتخاباتی شان مشخص نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ عده ای از کارشناسان سیاسی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را علت اصلی این سوت و کوری می دانند و عده دیگر نیز چالش های بین المللی ایران را مزید بر علت عنوان می کنند. برخی هم عدم تحقق خواسته های مردمی از جناح های سیاسی را دلیل این موضوع می دانند. به همین منظور با شخصیت های سیاسی و حزبی وارد گفت و گو شدیم تا علت را جویا شویم.

«علی صوفی» وزیر دولت اصلاحات است که در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان که از شوراهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در جناح دوم خرداد محسوب می شود، عضویت دارد و در عین حال دبیرکلی حزب پیشرو اصلاحات که متشکل از وزرای دولت اصلاحات همچون احمد خرم و مرتضی حاجی است، نیز عهده دار است.

خاتمی گفت که نیازی نیست حتما لیست بدهیم/دیگر مثل سال 94 فراخوان نمی دهیم

صوفی نیز در گفت و گو با «تابناک» تأکید دارد، شرایط کشور قابل پیش بینی نیست و یک مقدار فضا از نظر مردمی سرد است.

 فضای انتخابات نسبت به گذشته خیلی سرد است

وی افزود: اکنون طبیعتا باید آرام آرام شوق انتخابات و فعالیت ها دیده شود؛ اما متأسفانه دیده نمی‌ شود و مقداری از سوی مردم بی رغبتی احساس می شود، ولی همین حالت بیشتر از مردم در بین جریانات سیاسی احساس می شود.

وزیر دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان همیشه باید منتظر باشند، پس از تأیید صلاحیت ها چه چیزی در سبدشان می ماند تا بتوانند فعالیت کنند؛ بنابراین، فضای انتخابات نسبت به گذشته خیلی سرد است.

صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان همچون سال 94 با جریان حامی دولت و اعتدالگرایان ائتلاف می کند یا خیر، گفت: معلوم نیست، چون نظریات مختلف است و هنوز استراتژی دقیقی عنوان نشده است و باید مشخص شود، آیا اصلاح طلبان همچون روال گذشته بنا دارند در هر شرایطی لیست بدهند یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اصلاح طلبان در هر شرایطی لیست بدهند و بخواهند همچون سال 94 به هر قیمتی کرسی را از طرف مقابل بگیرند، طبیعی است به سمت ائتلاف با حامیان دولت بروند؛ اما اگر راهبرد اصلاح طلبان این نباشد و بخواهند فقط با کاندیدای شاخص خود به میدان بیایند ائتلافی با حامیان دولت و اعتدالگرایان در کار نخواهد بود.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تأکید کرد: نظر غالب در اردوگاه اصلاح طلبان این است که کاندیدایی را در لیست بگذارند که پای تعهدات خود بایستند و بی جهت برای نامزدهایی که اصلاح طلب بودن آنان محرز نیست، هزینه اضافی پرداخت نکنند.

سال 94 فقط بنا بر این بود که کرسی های مجلس از دست تندروها گرفته شود

صوفی افزود: روالی که در گذشته وجود داشت این بود که اصلاج طلبان بنا داشتند قدرت را از دست تندروها بگیرند و با همین راهبرد در انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ شرکت کردند و طبیعی بود، با این رویکرد هدف فقط گرفتن کرسی ها از تندروها بود و خیلی مهم نبود که کرسی ها به دست چه کسانی بیفتد.

وی تأکید کرد: وقتی اصلاح طلبان بخواهند در مقابل مردم پاسخگو باشند، باید کاندیدای آنان صد در صد اصلاح طلبان باشد و در این صورت با هیچ گروه دیگری ائتلاف هم نخواهند کرد.

اصلاح طلبان به دنبال یک لیست صد در صد اصلاح طلب هستند

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات با بیان اینکه این سخن که عده‌ای از اکنون بگویند، اصلاح طلبان لیست نمی دهند، گزینه ای مردود است، تصریح کرد: به احتمال زیاد اصلاح طلبان به دنبال یک لیست صد در صد اصلاح طلب باشند.

صوفی تأکید کرد: آخرین نظر آقای خاتمی، تأکید صد در صدی بر مشارکت بود، ولی تأکید کردند که نیاز نیست همان جا لیست بدهیم؛ به عبارتی گفتند باید ببینیم آیا اصلاح طلب شاخص قابل اتکا می ماند که لیستی ارائه دهند یا خیر.

وی در پاسخ به این که یعنی این بار مثل دفعه قبل نیست که آقای خاتمی هر لیستی را تأیید کند، گفت: بله؛ البته شاید جریاناتی اعتقاد داشته باشند که باید مثل گذشته وارد صحنه شویم و ممکن است ساز و کارهایی را پیش بینی و نظر خود را غالب کنند؛ اما آنچه تا الان آقای خاتمی تأکید دارند این است، لیست باید صد در صد اصلاح طلبانه باشد و این نیازمند این است که نامزدهای صد در صد اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شوند؛ بنابراین، مثل سال ۹۴ دیگر فراخوان معنا نخواهد داشت.

وزیر دولت اصلاحات یادآور شد: در سال ۹۴ وقتی بیشتر اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند، فراخوانی داده شد و از بین افرادی که اعلام آمادگی کردند لیست سی نفره‌ای را در تهران ارائه دادیم و حتی اصولگرایان معتدل را در لیست قرار گرفتند؛ اما به نظر نمی آید که اصلاح طلبان بخواهند مسیر سال ۹۴ را ادامه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۴
اصلاح طلبان با وجود افرادی مثل عارف و جهانگیری هیچ نیازی به رقیب قدرتمند ندارند
پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده قطعی است چه مشارکت در انتخابات وسیع باشد یا حداقل/
اصولگرایان جیب های خود را برای یک دوره هشت ساله و شاید هم بیشتر آماده می کنند اکثریت آنها حالا دیگر نوه های متولد فرنگ هم دارند که سرکشی به آنها حتی به صورت سالانه ،هم کم هزینه نخواهد بود!!!!!
پاسخ ها
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
برای اکثریت مردم شرکت نکردن در انتخابات بسیار واجب تر از شرکت در آن است
حداقل در صورت وجود مشکلات ، مسولین با کمال جسارت نمی توانند
انتخاب غلط مردم!؟ را دلیل و باعث و بانی آنها اعلام کنند
رقابت اصلاح طلبان و اعتدالیون به نفع اصولگراها تمام میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مشکل شکل و قواره انتخابات است .
شفافیت ،عدم انحصار ،همگانی بودن انتخاب. شونده و کنترول صحیح است که مردم را تشویق خواهد کرد در انتخابات شرکت کنند. در غیر اینصورت ،انتخابات صوری وامار سازی در اصل مطلب تغییری نخواهد داد و به
بحران قدرت خواهد داد.. ،.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
قطعا شرکت نخواهم کرد!!!
نمایندگان باستی هیلز نشین بنز سوار و لکسوس سوار!!

کی از دستتون راحت میشیم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
واقعا تعجب میکنم هنوز بعضیا دنبال جناح بازین بابا هیج فرقی بین محمد خاتمی و احمد خاتمی نیست هیج گروه دلسوزی وجود نداره
رای بی رای این بازیا دیگه تکراریه هرکی میخاد بشه هیچ فرقی به حال مردم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
میگن طرف رو توی ده راه نمیدادند سراغ خونه کدخدا رو میگرفت.
تو رو به خدا تکرار کنید و لیست بدید
اسم نمیبریم که درج شود وقتی دستگاه های نظارت تمام رجال کارساز سیاسی واقتصادی را رد صلاحیت ویا عدم احراز صلاحیت میکنند دیگه انتخابات معنی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
میشه لطف کنید بگید کاندیدای کارساز اصلاح طلبان که در سال 92 یا 96 ثبت نام کرد و رد صلاحیت شد کی بود؟

این حربه و مظلوم نمایی توسط آن مدتها ست رنگ باخته چیز جدیدتری بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
100% موافقم
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
سال 90 که فکر میکردید بیشمارید و با تحریم انتخابات ضربه میزنید کنف شدید و مشارکت بالاتر رفت و رییس تون مخفیانه هنگام غروب رفت
توی یه روستا رای داد تا شناسنامه اش مهر انتخابات بخوره
الان رییس تون جرات نمیکنه انتخابات رو تحریم کنه شما چی میگید؟
مگه فرقی هم میکنه؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بلایی که مسئولین بر سر مردم آوردند ثابت کرد نظر مردم کوچکترین اهمیتی ندارد و کل مجلس و این دم و دستگاه هیچ نقشی ندارند و بهتر است که کلا تعطیل شده بودجه مملکت خرج بیخود نسود.
تابی جان سانسور نکن و چاپ کن نظرات را لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اول اینکه تابناک دمت گرم حرفهای مردم رو سانسور نمیکنی
بعدش هم فکر میکنم بالای 80 درصد مردم با حرفهای این دوست عزیز همراه باشند و تصدیق کنند. انتخابات یعنی چه؟ یعنی ما مردم کسانی را به عنوان نماینده انتخاب کنیم تا در مقابل دولت از حقوق ما ـ البته اگر حقوقی داشته باشیم ـ دفاع کند و از ما پشتیبانی کند!
آیا از شما دوستان تا به حال کسی را دیده اید که به نفع شما کاری کرده باشد؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
متاسفانه از انتخابات فقط یک نمایش و پوسته توخالی و بدون تاثیر و اهانت آمیز به مردم باقی مانده است و بس .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دلم به حال جوانایی میسوزه که دوره موسوی برای این قدرت طلبا زندگیشونو نابود کردن اگرم موسوی میشد دولت در سایه بازم همین کارارو انجام میداد مردم هیج نقشی تو حال و روز کشور ندارن رای واسه مردم پول و ثروت کشور برای آقازاده ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جمع کنید بساطتون رو تا هر گندی می زنید دولت سایه دولت سایه می کنید، مگه اون موقع که کاندید شدید و با آب و تاب وعده های دروغ می دادید نمی دونستید دولت در سایه بفول خودتون هست خجالت بکشید نکنه دولت سایه باعث فساد برادر روحانی و جهانگیری و ...شده
به خدا که اگر ایندفعه به فرض محال احمدی نژاد و محمد خاتمی هم تایید صلاحیت شوند برای ریاست جمهوری من رای نخواهم داد
خیلی خیلی خیلی منتظر لیست ایشون بودیم....ممنون که خبر دادید!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خخ خخ خ
چطور باید تککککککککککککککرار کنیم که شرکت نمیکنیم؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دنبال سنارویو جدید برای گول زدنن میان میگن رای ندن اصولگرا میشن سیم خاردار میکشن تو شهر که مردم بترسن بازم رای بدن دولت روحانی که تو پاساژا گشت ارشاد گذاشت مثلا دیگه میخوان چیکار کنن؟
آقایان اصلاح‌طلب و اصولگرا و میانه‌رو و غیره خوب توجه کنید: رای بی رای. حالا هی خودتان را خسته کنید و رهنمون دهید. ما مردم به شما دیگر پشیزی اهمیت نمی‌دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
احسنت. واقعاً گل گفتی.
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
چرا قبول نمی کنید که هر دو جناح و میانه روها به دفعات در ۴۰ سال انتخاب و صاحب قدرت شدند و فقط اوضاع خودشان و خانواده و هم جناحی شان را بهتر کرده اند
و اوضاع مردم و کشور هر روز بد تر و بدت شده است
آزموده را آزمودن خطا است
اخه لیست بده هم خبری نیست، ما هم اینوریا رو دیدیم هم اونوریا رو، هم اصلاح طلب هم اصول گرا
فرار ب جلو...
من و دوستانم دیگه رای نمی دیم چون اصلاحی صورت نمی گیرد
باید تعداد نماینده های مجلس بیشتر شود و شهرهایی که نماینده مشترک دارند نماینده مستقل داشته باشند. ساختار مجلس هم باید از موروثی بودن در بیاید و هر نماینده بیش از ۳ دوره نماینده نشود.
بلایی که این دوجناح سرقشرضعیف جامعه آورد ن
ناصرالدين شاه نیاورد
میدونید رای نمیارید وگرنه سیاسیون تشنه قدرتند
محمد خاتمی= محمود احمدی نژاد= حسن روحانی= اکبر هاشمی رفسنجانی
جناب صوفی شما و بزرگان اصلاحات بودید که با شعار تکرار توسط دولت و مجلس حاصل از تکرار کشوررا به این حال وروز رساندید حالا از سرد بودن و بی رغبتی مردم سخن میگویید؟؟؟!!!
مگر فرقی هم دارد؟
مگر فرقی هم دارد؟
خاتمی کی هست حالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
آقای تَکرار لُردنشین!!
تو روخدابگو آقای خاتمی زودتر لیستتو اعلام کن مردم خیلی منتظرت هستن. آخه دوباره منتظر تکرارت هستن. ولی خودمونیم خیلی اعتماد به نفس بالایی داری
مردم در مسیر درستی افتاده اند شرکت در انتخابات هیچ تاثیری ندارد
اصولگرا اصلاح طلب فاتحه خوب و بدتون خوانده شده .باید خط مقاومت وارد سیاست شود . و از هر دو طیف کنونی داخل آنها نباشد .جای حزب مقاومت در فضای سیاست خالیست. حالا وقتشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خدا تو یکی را شفا بده که مغزت را تابتا پوشیدی
خودشم فهمیده این توبمیری از اون تو بمیری ها نیست!! دیگه بعد این همه انتخابات و رای دادن ها یه چیز برا ما ملت مشخص شده: هر کی رفت تو مجلس فقط به فکر خوش بوده و بس،
لیست ها رو بدید کیه رای بده به شما ها
لیست ها رو بدید کیه رای بده به شما ها
برا ما چه فرقی میکنه کی میخاد بیاد حقوق نجومی بگیره!
این آقایان ظاهرا در گذشته سیر میکنن. مگه با این اوضاع اصلا کسی قراره رای بده که موندن لیست بلند یا نه؟
خودتان هم فهمیده اید ایندفعه فریبکاری جواب نمیده .
چه وقاحتی !
دیگه حنای هیچ جناحی رنگی ندارد بین مردم.
زم مهره سوخته .
این حنا دیگه رنگی نداره اصول گرا و اصلاح طلب پشت و روی یک سکه اند
من یک ایرانی هستم و به شخصه به هیچ کدام از این گروه و نه هیچ کس دیگر رای نخواهم داد
والا به خدا مجلس تندرها بهتر از شما بودن .اون عارف که انگار در مجلس نیست یه بار نطق نکرد.مردم دگر برای انتخابات فرمایشی و گزینشی رای نمیدن.چپ و راست نداره مجبور هستن با شرکت نکردن تو انتخابات اعتراض خودشونو نشون بدن. آقای خاتمی هر وقت دخترش و پسرش از آمریکا اومدن ایران شرکتت کردن ما هم شرکت میکنیم
رای بی رای
اصولگرا واصلاح طلب هردو رفوزه شدند
خاتمی دیگه تموم شد
به قول آن بنده خدا مجلس را به یک لاتاری تبدیل کرده اند که هر ۴ سال عده ای را میلیاردر کنند.
.هر موقع تنها نهاد قانون گذاری کشور فقط و فقط مجلس شد و مردم هم آزادانه توانستند کاندیدا بشوند و آزادانه توانستند رای بدهند و مصوبات مجلس هم وتو نشد انتخابات معنی دارد.
به قول احمدی‌نژاد اینقدر لیست بدهید تا لیست‌دونتون پاره بشه!
بخاطر حقوق‌های نجومی، وام‌های نجومی، املاک‌های نجومی و معافیت‌های مالیاتی نجومی که بین خودتان تقسیم و بذل و بخشش کرده‌اید تا لحظه‌ای که عمر دارم در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد.
هر کدام از جناحین دارای 7یا 8میلیون طرفدار هستند (بالاخره دوست ، رفیق ،همسایه ،مدیران بالا دست و پایین دست و همه آنهایی که از این دو جناح سود برده و میبرند ) که موقع انتخابات با کشیدن آرای خاموش به سمت خود ، برنده انتخابات میشوند و بقیه ماجرا ی... .!!!
اگر این مردمی که آرای خاموش و خاکستری دارند به صورت جدی وارد این کارزار شوند و تصمیم بگیرند که حاضر نشوند فریب جوسازیهای این دو گروه را بخورند .این دو جناح یک روز هم دوام نمی آورند و نمیتوانند این همه مردم و کشور را به سخره گرفته ، آنها را به این روز بنشانند که شاهدیم.
پاسخ ها
تقی
| Germany |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جناحین دارای 7یا 8میلیون طرفدار هستند و آرای خاموش فقط متعلق به آمریکا و اروپای عقب افتاده است
ما ایرانی ها بسکه توی آب جوشمان کرده اند و سپس زیر یخ چال، همه این درس هارو فوتیم.
چندی پیش خبری در روزنامه های ایران پخش شد که اصولگرایان پ اصلاحطلبان بخدمت امام رسیده اند تا چاره ای بیندیشند که مردم را شاید بتوانند بپای صندوق های رای بیاورند.
پدر خوانده های اصلاح طلب خوابی دیده اند که تعبیر نخواهد شد
کامنتها رو خوندم دیدم همه دارن یه حرفو میزنن. اصول گراها که سالها بود حال و روزشون بین عموم مردم معلوم بود ولی اصلاح طلبای دو رو دیگه این دفعه باید غزل خداحافظی رو از سیاست ایران به کل بخونن. اگه حال و روز سردمدارشون بین مردم اینه دیگه وای به حال بقیه هاشون.
آقا تهش میخوان 5 میلیون نفر دولتی ها رای بدن دیگه 5 میلیونم رایشونو بخرن
با 70 میلیون دیگه میخوان چیکار کنن ؟ با جلوه های ویژه میخوان پر شور نشون بدن تو صداوسیمای میلیشون 20:30 نمایش بده
هرکاریییی دوست دارین بکنین مردم دیگه گول نمیخورن
شورای نگهبان که صلاحیت ها را تشخیص میده یکدفعه خودش رئیس جمهور و نمایندگان را انتخاب کنه و به مردم زحمت بیخود نده چون این شیوه انتخابات در کشور تغییر و اصلاحی را ایجاد نمیکنه .
ﺣﻀﺮاﺕ اﺻﻼﺡ ﻃﻠﺐ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﻻﻱ ﺑﺎﻡ ﺷﻤﺎ ﺭا ﺩﻳﺪﻩ اﻳﻢ ﻫﻢ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺑﺎﻣﺘﺎﻥ ﺭا. اﻭﺝ ﭘﺘﺎﻧﺴﻴﻞ اﻳﻨﻬﺎ ﺧﺮﺩاﺩ 76 و ﻣﺠﻠﺲ ﺷﺸﻢ ﺑﻮﺩ. ﺩﻭﻟﺘﻲ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ اﺯ ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﮔﺮﻳﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﺗﺪاﺭﻛﭽﻲ ﺑﻴﺶ ﻧﺒﻮﺩﻡ و ﻣﺠﻠﺲ ﺷﺸﻤﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺮاﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﮋﻱ و ﻛﺎﺳﺘﻲ و ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﻠﺖ ﺳﻜﻮﺕ ﻛﺮﺩ ﻭﻟﻲ ﻫﻤﻴﻨﻜﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭا ﺭﺩﺻﻼﺣﻴﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﻲ اﺳﺘﻌﻔﺎ ﺩاﺩﻧﺪ.
ﻣﻴﺨﻮاﻫﻴﺪ ﻟﻴﺴﺖ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﻳﺎ ﻧﺪﻫﻴﺪ. ﺗﻜﺮاﺭ ﻛﻨﻴﺪ ﻳﺎ ﻧﻜﻨﻴﺪ. ﺭاﻱ ﺑﻲ ﺭاﻱ
مراجع ما باید شرکت در انتخابات رو حرام اعلام کنن...البته اگه دغدغه ی مظلومان فلسطین و یمن و جاهای دیگه بهشون مجال بده
دور از انتظار نیست صدا وسیما با تکنیکهای منحصر به فرد خودش ۹۰ میلیون نفر رو پای صندوقهای رای نشون بده
درپاسخ به ناشناسی که نوشت _________سال 90 که فکر میکردید بیشمارید و با تحریم انتخابات ضربه میزنید کنف شدید و مشارکت بالاتر رفت و رییس تون مخفیانه هنگام غروب رفت
توی یه روستا رای داد تا شناسنامه اش مهر انتخابات بخوره
الان رییس تون جرات نمیکنه انتخابات رو تحریم کنه شما چی میگید؟_______اولا رئیس من خدا وامام زمان عج است اما دربی منطقی شما همین بس که نوشتید _______الان رییس تون جرات نمیکنه انتخابات رو تحریم کنه شما چی میگید؟_____منطق شما یعنی انتخابات فرمایشی ویا زوری افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟__این تفکرشما بود که جایگاه مجلس را ازاوج به اینجا رساند بازم افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟
روح اصلاح طلبی با اینکه یک نفر ولو آقای خاتمی تصممیم بگیرد و بقیه سیاستمداران و مردم بگویند چشم، نمی سازد.
هرچه مردم بیشتر خاتمی را بشناسند کمتر به حرف های او توجه می کنند تبعیض های او بین استان ها و اختصاص بودجه های ملی به استان زادگاهش و بی توجهی به بعضی استان ها از آن جمله است
او برای من یک چهره ملی نیست
اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی همه باید کنار بایستند و گرنه کسی رای نخواهد داد.
ملت ایران از این به بعد آدم پاک و درستکار و امین و پرتلاش و مومن می خواهند .
دیگر به این ها رای نخواهند داد.
بهتر است شورای نگهبان به خواست ملت تن در دهد و از این سه گروه کسی را ول نکند میدان
اگر اکثریت مردم شرکت در انتخابات هم نکنند برای اصولگراها بهتره چون آنقدر روز انتخابات مارش میزنند و فرداش آمار مشارکت 50 میلیونی میدند که حتی خودشون هم باورشون میشه.
مردم نباید خود را آلت دست اینها قرار دهند .
اینگونه حرکات نوعی توهین به مردم است اگر دانا باشند . مردم دانایی ندارند که تحقیق کنند افراد لایق چه کسانی هستند ؟ شاید در بین کاندیداها هم هیچ کسی را انتخاب نکنند . اما زمانی که مانند گذشته عمل کنند مانند بچه ای نادان میمانند که دیگران برایشان تصمیم میگیرند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار