بازدید 14949

تهدید بی‌سابقه نامزد حزب دموکرات علیه اسرائیل

الیزابت وارن، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به تازگی در سخنانی، با اشاره به موضوع مناقشه اعراب و اسرائیل به تهدید بی سابقه دولت اسرائیل پرداخته و نتانیاهو را از عبور از سیاست‌های آمریکا در این خصوص پرهیز داده است.
کد خبر: ۹۳۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 21 October 2019

الیزابت وارن، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به تازگی در سخنانی، با اشاره به موضوع مناقشه اعراب و اسرائیل به تهدید بی سابقه دولت اسرائیل پرداخته و نتانیاهو را از عبور از سیاست‌های آمریکا در این خصوص پرهیز داده است.

به گزارش «تابناک»؛ سناتور الیزابت وارن (دموکرات از ماساچوست) روز شنبه رویکرد سختی در مقابل اسرائیل ابراز داشت و در خصوص ارائه راه حل دو دولتی برای مناقشه اعراب و اسرائیل گفت: «همه گزینه ها روی میز است». وی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «سیاست رسمی ایالات متحده در حمایت از راه حل دو دولتی است و اگر اسرائیل در جهت مخالف با این سیاست حرکت کند، همه گزینه ها روی میز است.»

تهدید بی‌سابقه نامزد حزب دموکرات علیه اسرائیل

وارن در فرمولی که معمولاً توسط رؤسای جمهور قبلی آمریکا نیز در تهدید به استفاده از زور علیه دشمنان آمریکا استفاده شده بود، این عبارت را تکرار کرده اما دقیقاً روشن نکرده که چه نوع فشارهایی - نظامی یا از جنس دیگری - ممکن است بر اسرائیل تحمل شود.

وارن بیان کرده: «هم اکنون نتانیاهو می گوید که قصد دارد اسرائیل را به سمت افزایش شهرک سازی ها سوق دهد، اما این اقدام ما را به سمت راه حل دو دولتی سوق نمی دهد.»

اظهارات وارن در حالی مطرح شده که جناح چپ حزب دموکرات آمریکا اخیرا به طور فزاینده ای به موضوع بایکوت دولت یهودی پرداخته است. سخنان وی احتمالاً باعث شگفتی در جوامع یهودی و لابی های اسرائیل خواهد شد که اگرچه اکثراً طرفدار حزب دموکراتیک هستند، همچنان مدافع اتحاد ایالات متحده با اسرائیل نیز مانده اند.

حمایت ایالات متحده از اسرائیل از لحاظ تاریخی موضوعی بوده که از سوی هر دو حزب دنبال می شده است. کمک هایی که ایالات متحده به اسرائیل می فرستد، عمدتاً برای تقویت سیستم های دفاعی اسرائیل بوده و از نظر ماهیت متقابل است؛ به این معنا که این دست از فناوری های توسعه یافته با آمریکا به اشتراک گذاشته شده و اغلب توسط ایالات متحده نیز استفاده میشود.

گروه های طرفدار اسرائیل در ماه های اخیر وارن را به دلیل استخدام یک مشاور که با گروه IfNotNow فعالیت می کند (گروهی که از دولت یهودی اسرائیل انتقادات بسیاری دارد) مورد هجمه قرار داده اند.

به گفته وب سایت دیده بان Canary Mission که یکی از وب سایت های طرفدار اسرائیل است، این مشاور به نام وی مکس برگر «نفرت از اسرائیل را گسترش داده، به فعالیت های کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (AIPAC) اعتراض کرده، یهودیان طرفدار اسرائیل را مخوف جلوه داده و گروه Liberation Seders را که فعالیت های فعالین ضد اسرائیلی را در سراسر آمریکا مستندسازی می کند، سازماندهی کرده است.

این وب سایت ادامه داده: «وی همچنین از منتقدان ضد اسرائیل دفاع کرده و از جنبش BDS یاBoycott ،Divestment ، Sanctions علیه اسرائیل پشتیبانی کرده است.»

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در ماه ژوئن نوشت: موضع وارن در مورد جامعه مدافع و طرفدار اسرائیل هنوز مبهم است. در مقاله این نشریه آمده است: «او فاقد سابقه طولانی در روابط گرم با اسرائیل همچون دیگر رقیبان مانند [جو] بایدن، یا حتی سناتورهایی همچون کوری بوکر یا کامالا هریس است؛ اما به هیچ وجه به عنوان یکی از منتقدان اصلی اسرائیل در جناح چپ و مترقی حزب دموکرات دیده نمی شود.»

یکی از رهبران طرفدار اسرائیل در ماساچوست، ایالت وارن، به هاآرتص گفته: «وارن متولد شهر اوکلاهوما دارای دیدگاهی هری ترومنی از روابط ایالات متحده و اسرائیل است.»

هاآرتص اظهار داشت: «تعهد او به بهزیستی دولت یهود واقعی است. با وجود این، وی اعتراف می كند كه نگران مقاومت در برابر آن تعهد و موقعیت نیازمند تفکر و ظریف در فضای فراجناحی امروز آمریکا و نبرد شدید برای اخذ حمایت از جناح پیشروست.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
از فردا اخراج ه. بهش میگن نیا سرکار بی زحمت
از فردا اخراج ه. بهش میگن نیا سرکار بی زحمت
شعر گفته
هاآرتص اظهار داشت: «تعهد او به بهزیستی دولت یهود واقعی است. با این وجود وی اعتراف می كند كه نگران مقاومت در برابر آن تعهد و موقعیت نیازمند تفکر و ظریف در فضای فراجناحی امروز آمریکا و نبرد شدید برای اخذ حمایت از جناح پیشرو است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
هاآرتص را خیلی جدی نگیر. همیشه منتقد دولت اسرائیله
بنده به عنوان بزرگترین تهلیل گر مساعل سیاسی اجتماعی فرهنگی اختصادی ورزشی مخابراتی و نفتی و ارزی باید بگویم که با دیدن این خبر متاسف شدم که این نماینده با این سن و سال تازه یاد نامزدی و ازدواج افتاده و چرا سن ازدواج انقدر بالا رفته. بنده خودم ازدواج نکردم. چند جا رفتیم خاستگاری گفتند دخترمون از سر راه نیاوردیم که. برو خدا روزیتو جای دیگه بده. این شد که ما هم سن ازدواج رو بالا بردیم البت الان مثل دایناسور پشیمونم ولی پشیمونی چه سود؟
پاسخ ها
خشمگین اصبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
آهای نعمت مگه دستم بهت نرسه

تمام این مشکلات ارزی ، ریالی ، اقتصادی ، فرهنگی زیر سر توئه

اسلا تو خود خود فتنه ای ، فتنه ۸۸
که نه ، فتنه۹۸
آهای نعمت اگه دستم بهت برسه
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
از بی معنی ترین ،بیمزه ترین و بیسوادترین مخاطبینی هستی که نظر میگذاری،این خود خود دانا پنداری خود بامزه پنداری آزار دهنده مزمن مقاوم به درمان شما رو ما باید به قیمت اعصابمون،تحمل کنیم نعمت بی معنی؟؟ واقعا شخصی که مسئول ویرایش و بازبینی و انتشار آرا و نظرات هست،درکی از ارتباطات رسانه ای،اقلیت و اکثریت بودن یک نظر و دیدگاه،حس مسولیت نسبت به تمسخر زبان ملی و قواعد نگارشی داره یا نداره؟ مثلا با غلط نویسی عامدانه میخاد بگه که املاش خیلی خوبه؟؟با نظرات عموما بی معنی و اساسا حتی بسیار بی نمک سعی در طنازی داره که اگر نظر بنده رو بخاین،خیلیم مهوع و نازل و بی مایه ست،جناب نعمت شاید اطرافیانتون یا اعضای نزدیک خانوادتون،شما رو فرد بامزه ای بدونن،اما اصلا در مقیاس عمومی،دارای این ویژگی نیستید،واقعا نظرات زیر اخبار در مقیاس یک ملت خواننده داره و باید معیارهایی لحاظ بشه توسط تابناک.تمایلی به برچسب زنی ندارم اما نظرات ایشون علنا منافی مصالح نظام و حتی عموما دارای مشکل امنیتی هستن،قطعا این نظر و پاسخ بنده منتشر نخواهد شد چرا که نعمت از عزیزکردگان و نورچشمی های سایته که نظرات اعصاب خردکن بی خردانه ایشون پای هر خبری درج میشه و بدون تحصیل دانشی خاص و چونه زدن با ناشر و کاغذ فروش و ارشاد،مفت مفت نوشته هاشون!!به حلیه طبع آراسته میشه و خلقی رو مشعوف و مستفیض و مستفید میکنه،حقیقتا این سطح از بینش و دانش،غم انگیز و یاس آوره
عملکرد ایران در مورد اسرائیل در این 40 سال باعث حمایت بیشتر آمریکا از اسرائیل شده است. و چه بسا این عملکرد ایران در جهت کمک بیشتر به طور عمد و پنهانی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
عملکرد ایران باعث نشده بلکه قدرت اقتصاد آمریکا در دست صهیونیستها است حمایت از اسرایی به این دلیل است در ضمن قدرت پول آنها همه حرفهارا میزند ورییس جمهور تعیین میکند مردم آمریکا هیچ کاره هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تو با این هوشت حیفی رو زمین بمونی. نه یه دفعه بری خارج و فرار مغزها رو شدت ببخشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اتفاقا راست میگه .. بطور مثال اون جنگ لعنتی 8 ساله که دو تا کشور شیعه را با خاک یکسان کرد و میلیون ها شیعه ایرانی و عراقی را به کام مرگ و نیستی کشاند فقط به نفع اسراییل ، وهابیون و کارتل های اسلحه سازی شرق
و غرب تمام شد
تا قبل از انقلاب ایران ، اعراب دشمن اسراییل بودند و بعد به یکباره دشمن ما شدند .. یعنی نوک مگسک سلاح های اعراب از سمت اسراییل به سمت ایران چرخید و اسراییلی که در جنگ 1973 ضربات وحشتناکی از اعراب خورده بود و استراتژیست های اسراییلی به این نتیجه رسیده بودند که امکان شکست خوردن و محو اسراییل در جنگ بعدی با اعراب خیلی زیاده ، باید دشمن جدید برای اعراب در منطقه پیدا کنن و هیچ دشمنی بهتر از ایران برای اعراب در منطقه نمیتونستن پیدا کنن تا اسراییل برای همیشه از شر اعراب نجات پیدا کنه و امروز هم که شاهد غلطیدن آشکار اعراب به آغوش گرم اسراییل از ترس ایران هستیم
متاسفانه تندروی ها بلافاصله بعد از انقلاب و شعارهای صدور انقلاب به کشورهای منطقه و تشویق مردم منطقه به انقلاب و سرنگونی حکومت های پادشاهی منطقه در ترسیدن و وحشت کردن اعراب از ایران تاثیر زیادی داشت و اون جنگ ویرانگر بین ایران و اعراب فقط بخاطر همین ترس و نه مناقشات مرزی و توسعه طلبی های صدام به راه افتاد و سرمایه های مسلمانان خاورمیانه را به جیب کارتل های اسلحه سازی ریخت
سیروان کردستان
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
درست میگین سودشو اسراییل میبره و بدبختی و تحریم و مشکلات رو داوش ملت ایرانه و باعث عقب موندگی مملکت. شاید اسراییل کلی یهودی مخفی و مزدور داره وگرنه اینهمه خیانت به ایران و عملکرد به سود اسراییل نمیتونه تصادفی باشه.
المانی
| Germany |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نخیر
اسرییل دست دراز شده صنایع نظامی شیمیایی انرژی و راس همه بانکهای آمریکا میباشد
برای قطع کردن این دست باید سر بانکهای آمریکا گرد آمده در وال استریت را میان دوسنگ له و لورده کرد تا بشریت برای مدتی راحت شود و اگر باز هم فرا نگرفت و سوراخ دعا را باز گذاشت دوباره بهمین وضعیت کنونی حالا میخواد آلمان و یا چین و یا روسیه باشه خواهد افتاد. فقط انقلاب در کشورهای زیادی آنهم بدون سرایت فساد نوع کشورهای محور مقاومتی میتواند یکبار برای همیشه بشریت را نجات بخش باشد...؛
دنیا تو شورش و آشوب افتاده حالا اینم یه کشیده هوایی خوابوند زیر گوش اسراییل
اسرائیل نیز دچار افراط گرایی مفرط توسط نتانیاهوست.
به نظر باید یه پوست اندازی اساسی باید بکنن تا راه حل دو دولت اجراشود. تا به سمت و سوی اتحادیه خاورمیانه همانند اروپا برویم. قطعا مشکل اسرائیل و فلسطین حل بشه خاورمیانه نیز روی آرامش رو خواهد دید.
احتمالا به زودی توسط مرگ طبیعی از دنیا بره!!!
پاسخ ها
علی
| Germany |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این آرزوی شما خیلی سریع برآورده شد. شما چرا آرزوهای بیشتری نداری تا زمانه همه را بر آورده کند
طرف دیگه اجازه تشکیل دولت نداره و بزودی کوشنر و ترامپ هم از صحنه مبارزات خلقهای محور مقاومت ناپدید خواهند شد!؛
اینکی حالا از اون ور افتاده روان پریشیاز چهره اش میباره
اگر امروز انتخاباتی بین تیرچراغ‌برق! و یکی از نامزدهای حزب دموکرات انجام بشه، تیرچراغ‌برق با فاصله بسیار زیادی رأی خواهد آورد! چون تیرچراغ‌برق حداقل به یک دردی یعنی انتقال جریان برق می‌خورد ولی نامزد حزب دموکرات و دموکرات‌ها به جز آبروریزی و سرشکستگی هیچ خاصیت دیگری ندارند.
حزب دموکرات به شدت به طرف افکار چپ‌گرایانه و سوسیالیستی متمایل شده، اون هم توی کشوری که نماد اقتصاد سرمایه‌داری و آزاد است.بیشتر از اینکه به فکر آمریکا باشند، به فکر مهاجران غیرقانونی هستند.سیاست خارجی دموکرات‌ها فاجعه هست.دنیایی که یک دموکرات اون رو اداره کنه، دنیایی بی‌ثبات و غیرقابل‌تحمل و پر از جنگ و خونریزی است.
فاجعه ریاست‌جمهوری اوباما رو هیچکسی از یاد نخواهد برد.رئیس‌جمهوری که در هشت سال ریاست‌جمهوری خودش هیچ دستاوردی نداشت؛به جز بر باد دادن اعتبار آمریکا و امضای توافق پوچ و مسخره‌ای به نام برجام.
خانم الیزابت وارن (دموکراتیک - سوسیالیست) تنها رقیب جدی ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا خواهد بود اگر بتواند از سد لابی های ثروتمند حزب دموکرات که طرفدار جو بایدن هستند بگذرد. مطمئنا برنی سندرز بنفع خانم وارن کنار خواهد رفت و از او جمایت خواهد کرد.
کسی که واسه اسراییل ، روی میز گزینه چیده وای به حال ما اگه رییس جمهور بشه .. واسه ما چه گزینه هایی روی میز بچینه خدا داند
در جامعه ازاد هر فردی میتونه اظهار نظر کنه سوای از اینکه اظهاراتش صحیح یا نا صحیح باشد لذا نفس این ازادی بیان باارزش است لطفا به این مطلب توجه فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
فردی که برای این کامنت منفی داده کیس قابل مطالعه ایی است
نعمت خودت فهمیدی چی گفتی
دعوای زرگری است و ما دیگر فریب نخواهیم خورد.
اولا خواستگاری صحیح است نه خاستگاری؛ دوست عزیز و شیرین من عوض آنکه اینقدر مزه پرانی کنید خواهش دارم کمی روی املاء کلمات و آرایه های فارسی و نگارشی کار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دوست عزیز ناشناس

انگار شما تازه اومدید تو این سایت و آقا نعمت رو نمیشناسید

ایشون کلا توی درس دیکته واملاء همیشه تجدید شدن
اینها حرفهای تبلیغاتی برای مهم جلوه دادن خود است . کسی جدی نگیرد .
لااقل ترامپ سینه سپر کرده رجزهای کیلویی یک صنار میخونه ولی سوسیالیست ها بهتر است بگوییم سوسیالدمکراتها ولی بسیار جبون تشریف دارند و با گرفتن جایزه صلح با پنبه ولی هزاران برابر بیشتر سر میبرند و بی تفاوت است که آیا کودکند و یا پیرو جوان!
هردو سرو ته یک کرباسند و توسط وال استریت در کاخ سفید کاشته میشوند و هرکس فکر کند که رای و رای گیری در آمریکا بصورت واقعی وجود دارد سخت در اشتباه است. هم ریگان و هم بوش پدر و پسر و هم ترامپ با رای کمتری توانستند رقیب راکنار بگذارند. نباید فراموش نماییم که بهترین آنها که جان اف کندی بود آورنده دکترایی بود که تعداد کشته های بمب های سم نارنجی را چندین برابر زاد و ولد در ویتنام نماید تا ویتنامی برای جنگیدن موجود نباشد ولی طفلکی انگشت به لانه زنبور وال استریت کرد و با وجود اینکه از خوانواده مافیایی آمریکایی اشتقاق داشت وی را کشتند، وکیل و شاهد و... همه را در راه بدادگاه بخواب ابدی فرستادند.
بنابراین هرکس فکر کند که در آمریکا یک سیاستمدار میتواند بهتر از دیگری باشد سخت در اشتباه است!
ترامپ هم در انتخابات دور قبل از همین حرفها علیه اسراییل می‌زد اما الان نتانیاهو شده یار غار ترامپ
اسراییل ایالت 51 یکم آمریکا اما به اندازه نصف تمام ایالتها براش میارزه. چون این موجودیت خبیث در منطقه هم اوضاع را برای آمریکا رصد میکنه و گزارش میده هم عامل تفرقه در منطقه است و هم منابع منطقه را به سمت آمریکا خالی میکنه. هم اگر لازم باشه تنش و جنگ ایجاد میکنه. خلاصه کشوری که 26 کیلومتر عرض و 110 کیلومتر طول داره یک منطقه به بزرگی خاورمیانه را کنترل میکنه. مرگ بر اسراییل
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار