بازدید 16062
رئیس کل بانک مرکزی در پارلمان بخش خصوصی؛

تا کی می‌خواهید به این خودروسازی «فشل» ادامه دهید؟ خودروسازان مدام وعده شش ماهه می‌دهند/ چهل سال است ما را مجبور می‌کنند از خودروسازی حمایت کنیم/ با دلار ۴۲۰۰ موافق نبودم/ برخی فشار می‌آورند که نرخ دلار را بالاتر ببریم!

خودروسازان پارسال ده بار گفتند که شش ماه دیگر وضعیت بازار خودرو درست می‌شود؛ اما اینطور نشد. این در شرایطی است که سال گذشته نیز، من با اختصاص ارز به خودروسازان و منابع ریالی موافق نبودم؛ اما می‌خواستم حسن نیتم را ثابت کنم؛ به خصوص اینکه خودروسازی که قیمت را مدام بالا می‌برد، چرا باید مورد حمایت قرار گیرد؟
کد خبر: ۹۳۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 20 October 2019

تا کی می‌خواهید به این خودروسازی «فشل» ادامه دهید؟ خودروسازان مدام وعده شش ماهه می‌دهند/ چهل سال است که ما را مجبور می‌کنند از خودروسازی حمایت کنیم/ با دلار ۴۲۰۰ موافق نبودم/ برخی فشار می‌آورند که نرخ دلار را بالاتر ببریم!

تابناک اقتصادیهمتی با تبریک به تولید کنندگان، صادر کنندگان و وارد کنندگان کالا و خدمات گفت: موفقیت امروز در حفظ نظام جمهوری اسلامی و ثبات کشور، مدیون فعالیت شماست و هدفی که دشمنان و به ویژه آمریکا در نابودی جمهوری اسلامی با فروپاشی اقتصادی کشور داشتند، محقق نشد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ «عبدالناصر همتی» امروز (یکشنبه) در چهارمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، افزود: در مدت یاد شده صادرکنندگان کشور ۴۵ میلیارد یورو ارز وارد کشور کردند، اما با توافقی که با کمیته بازگشت ارز صادراتی داشتیم، مقرر شد گمرک ۲۰ درصد پایه‌های صادراتی را پایین‌تر محاسبه کند که در نتیجه صادرات یادشده به ۳۵ میلیارد یورو کاهش می‌یابد.

وی بیان داشت: با در نظر گرفتن ۲ میلیارد یورو دیگر که در حقیقت صادرات ریالی بود، می‌توان گفت ۷۱ درصد ارز صادراتی در مدت یاد شده به کشور بازگشته است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امروز روند بازگشت ارز به کشور روان شده و حتی عرضه ارز از تقاضای آن پیشی گرفته است.

امروز تحریم‌ها به اوج خود رسیده است

این مقام مسئول ادامه داد: میزان تقاضای ارز نزدیک به یک میلیارد دلار کمتر از عرضه آن است زیرا نرخی که صادرکنندگان برای ارز قرار داده‌اند، واردکنندگان حاضر به خرید نیستند و صادرکنندگان باید در نرخ خود تعدیل کنند.

وی در ادامه با تبریک به تولید کنندگان، صادر کنندگان و وارد کنندگان کالا و خدمات گفت: موفقیت امروز در حفظ نظام جمهوری اسلامی و ثبات کشور مدیون فعالیت شماست و هدفی که دشمنان و به ویژه آمریکا در نابودی جمهوری اسلامی با فروپاشی اقتصادی کشور داشتند محقق نشد.

همتی افزود: امروز در شرایط ثبات نسبی و آرامش بازار به سر می بریم و بانک مرکزی در حدی که توان و اختیار دارد به دنبال حل مشکلات است، هر چند در این زمینه محدودیت‌هایی داریم که در برخی موارد قادر به اعلام آنها نیستیم.

وی در خصوص سامانه نیما اطهار داشت: اصرار بانک مرکزی این است که صادرکنندگان هر طور راحت هستند ارز را به چرخه اقتصادی بازگردانند، نه اینکه حتما به بانک مرکزی داده یا از سامانه نیما وارد کشور کنند.

این مقام مسئول گفت: صادرکنندگان می توانند ارز صادراتی خود را نقدی به کشور وارد کرده یا صرف ثبت سفارش کالاها و ماشین آلات مورد نیاز خود کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در عین حال یادآور شد: برخی خواهان مهلت بیشتر برای بازگشت ارز به داخل کشور هستند، ما نیز در عوض می‌خواهیم به بانک مرکزی مهلت بدهید که بتوانیم ارز در اختیار واردکنندگان قرار بدهیم.

وی گفت: زمانی سالیانه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار صادرات نفتی داشتیم و هر زمان که اراده می‌کردیم، می‌توانستیم از آن برای انجام امور تخصیص بدهیم، اما امروز نمی توانیم.

همتی هشدار داد: شرایط آرام فعلی و مدیریت بازار ارز و پول نباید ما را به اشتباه بیندازد که توطئه دشمنان به پایان رسیده بلکه امروز تحریم‌ها به اوج خود رسیده و در همین نقطه اوج مانده و دشمنان با تمام قوا در حال ادامه دادن آن هستند.

کشور از حالت بحران خارج شده است، اما نباید کار را رها کنیم

وی گفت: امروز بانک مرکزی کمتر به دنبال انجام عملیات و بیشتر به دنبال مدیریت به ویژه از طریق شبکه‌های غیر تحریمی است و یاد گرفته ایم تجارت بدون تحریم انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: در هفت ماه گذشته بیش از ۲۰ میلیارد دلار تأمین کالاهای وارداتی انجام دادیم، در حالی که صادرات نفت ایران به شدت افت کرده و این مهم یک پیروزی بزرگ در تنظیم اقتصاد کشور است.

وی بیان داشت: امروز رشد غیرنفتی کشور مثبت است که نشان‌دهنده خوب بودن سیاست های تعریف شده است و در تلاشیم از پتانسیل عظیم بخش خصوصی برای اداره کشور استفاده کنیم.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایرنا؛ رئیس کل بانک مرکزی به سفر اخیر خود به کویت و دیدار با چند تن از رؤسای بانک های مرکزی کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و مالزی اشاره کرد و گفت: همه آنان اعتراف کردند، به دنبال فرصتی برای ازسرگیری کار با ایران هستند.

وی افزود: گشایش های خوبی در حال اتفاق افتادن است و کارهای خوبی با کشورهای منطقه انجام می شود و نشان می دهد که کشور از حالت بحران خارج شده است، اما نباید کار را رها کنیم، زیرا فشار دشمنان همچنان پابرجاست.

همتی گفت: در این شرایط برخی اصرار دارند آنطور که ما می خواهیم عمل شود، ما سیاستگذار هستیم و مسئول سیاست های ارزی و نمی توانیم بر اساس منافع یک فرد یا گروه تصمیم بگیریم.

با دلار ۴۲۰۰ موافق نبودم/ برخی فشار می‌آورند که نرخ دلار را بالاتر ببریم!

وی تأکید کرد: «من رئیس بانک مرکزی ۸۳ میلیون نفر ایرانی هستم، نه رئیس بانک مرکزی یک نفر صادرکننده»‌ و هنوز هم برخی فشار می آورند که نرخ ارز را از آنچه هست بالاتر ببریم.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ اگر نرخ ارز را بالا ببریم، آنانی که درآمدهای ثابت دارند له می شوند و ما در مقابل این افراد وظیفه داریم.

وی گفت: «خیلی ها به ارز ۴۲۰۰ تومانی انتقاد داشتند، من نیز با آن موافق نبودم، اما سیاست دولت است و من رئیس کل بانک مرکزی هستم نه رئیس جمهوری.»

همتی به مطرح شدن استقلال بانک مرکزی از سوی برخی اشاره کرد و گفت: این حرف درست است، به استقلال کارشناسی بانک مرکزی معتقدم اما نه اینکه حرف فقط حرف بانک مرکزی باشد.

وی اظهار داشت:‌ بانک مرکزی می‌تواند توصیه کارشناسانه داشته باشد، اما وقتی قانون چیز دیگری باشد نمی تواند خلاف قانون عمل کند.

تا کی می‌خواهید به این خودروسازی «فشل» ادامه دهید؟ خودروسازان مدام وعده شش ماهه می‌دهند/ چهل سال است که ما را مجبور می‌کنند از خودروسازی حمایت کنیم/ با دلار ۴۲۰۰ موافق نبودم/ برخی فشار می‌آورند که نرخ دلار را بالاتر ببریم!

تا کی می خواهید به این خودروسازی «فشل»‌ادامه دهید؟

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به مشکلات خودروسازان و قطعه سازان، گفت: «به شخصه قبول نداشتم که نقدینگی در اختیار قطعه سازان قرار گیرد، زیرا همچون سال های گذشته آن را هدر می‌دهند، بارها گفتند تا شش ماه دیگر وضعیت درست می‌شود، اما نشد.»

وی افزود: چهل سال است که ما را مجبور می کنند از خودروسازی فشل حمایت کنیم؛ اما این صنعت درست نمی شود. هر زمان هم که به آنها انتقاد می‌شود، می‌گویند ما کارگران بسیاری داریم و تعطیلی ما برای دولت هزینه‌زاست، در حالی که صنعت ما فقط خودروسازی نیست.

وی ادامه داد: پارسال برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهم با چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو نقدینگی ارزی برای قطعه سازان موافقت کردم و برای نقدینگی ارزی اعلام کردم که همانند ال. سی خارجی آن را در اختیار قرار خواهم داد، اما پس از یک سال ریالی بازگردانید، اما صنعت‌گران گفتند چرا باید ریسک بازپرداخت سال آینده را بپذیریم؟

خودروسازان می‌خواهند همه چیز به نفعشان باشد

همتی بیان داشت:‌ این ارز را در اختیار کونلون بانک هم قرار دادیم، اما صنعتگران یک سال موضوع را کش دادند و ارز را دریافت نکردند، امروز نیز این ارز تمام شده است و خودروسازان می‌خواهند همه چیز به نفعشان باشد.

وی به طرح این پرسش پرداخت که صنعت خودروسازی کشور چه زمانی می‌خواهد اصلاح شود و تا کی می‌خواهید به این خودروسازی فشل ادامه بدهید و ما زیان آن را بپردازیم؟

این مقام مسئول همچنین در خصوص گزینه «بدون انتقال ارز» مدنظر صنعتگران گفت: «می‌گویند ما ارزهایی در خارج کشور داریم و اجازه بدهید آنها را به داخل بیاوریم، ما می‌گوییم حاضریم 5درصد بالاتر از نرخ نیما این ارزها را از شما بخریم، اما می‌گویند نمی خواهیم منشأ آن مشخص شود».

وی خطاب به این افراد تأکید کرد:‌ «خواهش‌مان این است با خود، مردم و بانک مرکزی رو راست باشید».

همتی با اشاره به شرایط حساس کشور، افزود:‌ می‌گویند همتی تقاضا را سرکوب کرده، این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ میلیارد دلار ثبت سفارش داشته‌ایم، اما اگر تقاضای سفته‌بازی و تقاضای خروج ارز از کشور را سرکوب کرده‌ایم کار خوبی بوده است.

وی اظهار داشت:‌ ما به دنبال تنظیم عرضه و تقاضا هستیم و وقتی فروش نفت ۴۰ میلیارد دلار کم شده، مجبور هستیم تقاضا را محدود کنیم.

نمی توان اجازه داد هر کالایی وارد کشور شود

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: از روز نخست هم گفتیم که در نرخ ارز دخالت نمی‌کنیم و بانک مرکزی برای بازار، نرخ تعیین نمی‌کند.

وی بیان داشت: صفی که امروز برای دریافت ارز کالاهای اساسی در بانک مرکزی هست، ده برابر صف سامانه نیماست و علت اینکه بازار تکان نمی‌خورد به دلیل برگشتن ورق در سامانه نیماست.

همتی افزود: معتقدیم امروز جنگ اقتصادی برای ایران در اوج خود است و بانک مرکزی نمی تواند اجازه دهد هر کالایی وارد کشور شود.

تأسف از اقتصاد بانک محور/ طرح «گام»‌ به زودی نهایی خواهد شد

وی گفت: امروز بسیاری واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل افزایش قیمت ها و بالا رفتن نرخ دستمزدها، خواهان دریافت نقدینگی و سرمایه در گردش بالاتری هستند، اما از طرفی به بانک مرکزی انتقاد می شود که مراقب رشد جریان نقدینگی باشد.

رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت:‌ بازار سرمایه نیز قادر به تامین ۱۰ درصد نقدینگی مورد نیاز نیست و از طرفی اقتصاد کشور بانک محور شده است و باید شیوه های جدیدی به کار بگیریم.

وی به طراحی طرح «گام»‌ اشاره کرد و ادامه داد:‌ در این طرح به بانک ها اجازه داده می شود تا به مشتریانی که می شناسند گواهی (همانند ال سی داخلی)‌ بدهند که نوعی اعتبار است تا آن را در اختیار افراد و شرکت هایی که نهاده در اختیارشان می گذارند قرار بدهند تا از این طریق مشکل نقدینگی شان حل شود. همتی خاطرنشان کرد: به زودی این طرح در شورای پول و اعتبار نهایی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به بالا بودن نرخ های سود بانکی و تسهیلات، گفت:‌ «یکی از آرزوهایم این است که نرخ سود بانکی در ایران همچون بسیاری دیگر از کشورها پایین باشد، اما با وجود نرخ تورم بالای ۳۵ درصدی امکانپذیر نیست».

این مسئول تأکید کرد:‌ دلیل تورم نیز فقط بانک ها نیستند، بلکه متأثر از اصلاحات ساختاری، بودجه و ... نیز هست. وی با اشاره به حداقل شدن سرعت گردش پول در کشور، گفت:‌ در مقابل ضریب فزاینده پولی به ۷.۲ درصد و حداکثر خود رسیده است.

همتی بیان داشت: هر چند شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست، به معنای ناتوانی در حل مشکلات نیست.

وی به شهریور ماه پارسال و تصمیم برای قبول مسئولیت بانک مرکزی اشاره کرد که عده ای آن را تصمیمی احمقانه برمی شمردند، اما گفت: با سخنان رهبر معظم انقلاب که محکم جلو بروید»‌ و همچنین حمایت های رئیس جمهوری، امروز همه به این نتیجه رسیده اند که باید از بانک مرکزی به عنوان محور سیاست های پولی و ارزی کشور حمایت کرد.

وی تأکید کرد: امروز ساختار اقتصادی کشور قابلیت اصلاح دارد، اما باید همه کمک کنیم تا دوباره به شرایط گذشته بازنگردد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۵
امیدوارم به همان سرعتی که جناب وزیر اقتصاد دستور عرضه حقوقی ها در بورس رو صادر کردن تا باصطلاح عمق بازار زیاد بشه، بهمون سرعت هم جناب رئیس بانک مرکزی دستور کاهش نرخ بهره بانکی حساب های کلان رو صادر کنن تا روند خروج پول های حقوقی های بزرگ و سرمایه داران کلان از بورس معکوس بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
این بورس ورشکستس جای زور زدن و فرمایشی شاخص رو درست کردن باید اقتصاد درست بشه که تا تحریم هست همین آش و همین کاسست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بحث این نیست که چرا خودرو سازی ورشکسته است بحث اصلی اینه که چرا همه صنایع کشور ورشکسته شده است؟
کدام صنعت درست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
درظرف دوروز حدود ۲۰ هزارواحدازشاخص کل بورس فروریخت صداوسیما و اکثرروزنامه ها شتردیدی ندیدی !!!! حالا اگرهمینقدررشدمیکرد گوش فلک را کرمیکردند !
در مورد خودرو سازی گل گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دیگه دلار میخاین بالاتر از این باشه ! دلار 12 تومن هیچ چیز نمیشه خرید یکدفعه دلاتر رو بکنید 100هزار تومن خلاص کنید خودتونو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
میتونم همه ما مردم نیاز به خودرو با کیفیت و ایمن و البته با قیمت مناسب داریم. کافیه چند ماه فقط چند ماه خودرو صفر تحریم. ببینید چه بلایی سر این خودرو سازهای بنگر ساز میاد. فقط چند ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خودروسازی ظرف عسل برخی است چرا تعطیلش کنند جالب اینجاست که مدیران کشور خودشون هیچکدوم خودرو داخلی سوار نمیشن بعد منع رطب میکنند ...
این خودرو سازان تا کی میخوان با فورگنهای بی کیفیت وگران با مال و جان مردم بازی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
تا وقتی خوب خرا هستن و میخرن اونام میفروشن
خودروسازی که تحت لیسانس برخی اداره شود بهتر از این هم نمی شود.
كسي نميتونه جواب اين خودرو سازا رو بده.............اين همه ظلم به مردم ....اشفته بازار اقتصاداز اين دو خودروساز است.........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
متاسفانه
تا کی این بازی مسخره؟
ینی کسی جز عزم دولت داره به ادامه این خودروسازی بی کیفیت و گرون کمک میکنه؟
نکنه خود مردم دوس دارن این قالپاقارو بخرن 40 پنجاه یا 100 میلیون
اونم تو بدترین شرایط تحویل و بدون گارانتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
تا ابد
40 سال؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
بلی!
جناب همتی خودروساز که از خودتونه ( دولت) ..شما دیگه چرا؟؟؟ اگه برای ارز4200 موافق نبودی میشه بگی دقیقا شما چه اختیاراتی دارین؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
همون قدر اختیار داره که رییس جمهور تو سیاست خارجی داره
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
آقای پروفسور ،ایشان در آن زمان رئیس بانک مرکزی نبودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
رئیس کل بیمه بودند
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
پاسخم به عبدالهی: مهندس جان الان که رئیس بانک مرکزی هستند چرا ارز 4200 هنوز هست؟؟؟؟....
هزینه ای رو که برای خودروسازان می دهیم با آن هزینه کارگران آنها را بازنشست کنید دیگر نگویند کارگران بیکار می شوند و این خودروسازان رو جمع کنید
آقایان مجلس! تا کی سکوت و تعامل بیجا؟ خسته شدیم به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مجلس؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
پسته بخور. خسته نباشی خسته
مشکل فقط خودرو ساز نیست. از یک خودرو، یک خودروساز خیلی کمتر از صنف دفترداران، بنگاه داران، دلالان و تعمیرکاران سود میبرد. این در حالی است که مالیات و بیمه بسیار بیشتری میپردازد. به نظر من اگر قرار است واردات خودرو آزاد شود، اجازه بدهید تاجران خارجی، بیمه های خارجی، بانکهای بین المللی، کارگران خارجی، پزشکان خارجی، مهندسین خارجی و ... هم در ایران آزادانه فعالیت کنند. چون سود دلالی و خدمات بسیار بیش از تولید شده است و باید ترمز آنها را هم کشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
قشنگ معلومه از تبار خودروسازان هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اگر همشونم ازاد بشه بازم بیشترین ضرر رو خودروساز میکنه نه اینایی که میگی وگرنه این کشور پزشک و مهندس کاربلد زیاد داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
یارو تو هلند از ترس تحریم آمریکا حاضر نیست به دانشجوی دکتری این مملکت که رفته فرصت مطالعاتی اتاق اجاره بده، اونوقت اومدی میگی تاجران خارجی و بانک های بین المللی بیان ایران؟ صبر کن تا بیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مغلطه کاری بس است ارابه ای مرگ را با قیمت چندین برابر ب مردم نیندازید
دلار را گرون کنید تا ما یه سودی ببریم دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
شما؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اسمت خیلی باحاله.خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
زحمت بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
الان با دلار 12 تومن چی میشه خرید؟
اصلا خرید میشه کرد
با دلار بیشتر از 5 تومن مردم قدرت خرید ندارند
دلار رو بگذارید روی 100 هزار تومن خیال همه راحت بشه
از مسئولین استدعا داریم با ظلم خودروساز وطنی مقابله کنن ظلم که دیگه داخلی خارجی نداره داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
باشه چشم مقابله میکنیم. دیگه چه فرمایشی دارید؟ چلوکباب هم بدم خدمتون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کو گوش شنوا
خودروسازی ایران از همه لحاظ واقعا افتضاحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
تو خوبی.
خیلی دوست دارم باور کنم حرفهای رییس بانک مرکزی در مورد خودروسازان با حرفهای بقیه مسئولان فرق داره اما نمیدانم چرا شعورم و عقلم بهم میگه جدی نگیر . خودروسازان مثل سابق به ساخت بنجول ادامه خواهند داد .
من نميدونم ديگه مردم به چه زبوني بگن اين خودروسازها رو تعطيل كنيد!!!!!
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
به زبون زرگری بگن
يعني چه كه ارز وارد كنيم و اسم وراد كننده نباشه آقاي رئيس دنبال چي ميگرده وقتي طرف خودش اعترارف ميكنه
تنها را ه نجاتشون سپاه ولی غرورشون اجازه نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اگر سپاه مستقل از ایران خودرو و سایپا خودرو بسازه و با اون ها رقابت کنه خوبه چون باعث میشه که مردم از مزایای اقتصاد رقابتی برخوردار شوند.
اگر ایران خودرو و سایپا را به سپاه ببخشن باز هم انحصار بوجود میاد و کیفیت خودرو کاهش پیدا میکنه
آقاي رييس كل تورا خدا يه كم ديگه دندون رو جيگر ميگذاشتي و اين كد را به بازار نميدادي . اي بابا بمحض انتشار اين خبر دوباره سير صعودي دلار شروع شد بابا نگو فشار ميارن دلار را ببرن بالا ، مگه بغال سر گوچه هم ميتونه فشار بياره خوب بنده خدا هم مردم عادي و هم دلالا ميفهمن كه اين فشار از سوي دلته لاغير هرچي رشته بودي باز پنبه شد
.... از نظر مردم عادی که ارز ۴۲۰۰ که تابلو جوابگو نیست و فسادانگیز و تمام قیمتها از ارز نیمایی هم رد شده و بالای ۲۰ تومان با مردم کالاهای مصرفی را دارند حساب می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
از نظر ایشان نرخ ارز ۴۳۰۰ تومان و ۱۰۰ تومان باید گران شود !!!!!!
این صحبتها چیه جناب همتی؟ بهتره بپرسید پول خاصل از فروش خودرو به جیب کی میره؟ این همه سود داره؟ کجا از این بهتر که لگن را با قیمت تویوتا بفروشند؟! تا وقتی ورود خودرو آزاد نشه و رقابت درنگیره همین آشه و کاسه. برید نگاه بگنید کره جنوبی چه کرد ؟ اون هم اول لگن تولید میکرد دولت هم ازش حمایت میکرد. اما طی یک برنامه آرام آرام سوبسید بهشون نداد و کیفیتش کارهاشون رقابتی شد. ولی شما که دنبال کیفیت نیستید برادر عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
وبهتره وزیر صنعت بپرسد خزامیا با تولید وفروش وسود بیشتر چرا سهامدارن حقوقی اش عمدا صف فروش صهام درست میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
قیمت تمام شده تولید خودرو در شرایط فعلی 3 برابر قیمت فروش آن است حالا حساب کنید سود مورد ادعای شما به جیب چه کسی می رود
نرخ بدهید .
از نظر رییس بانک مرکزی نرخ ارز ۴۲۰۰ چند باید باشد؟؟
نرخ تسعیر ارز ۷۵۰۰ در شبکه بانکی با واقعیت امروز و ۷ ماه از سال گذشته و ارز نیمایی تفاوت چشمگیری دارد و این عدد ۳۰۰۰ تومان تفاوت تسعیر ارزی با ارز نیمایی بازهم فساد انگیزه.
جناب ریاست محترم ریال:
خواهشمند است راهنمایی کنید چطور ما 80 میلیون ، فشار بیاریم بهتون که نرخ دلار بیاد پایین تر از قیمت کاذب فعلی
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اوه اوه...چقدر مخالف پایین آمدن قیمت دلار!!!
صنعت خودروسازی ایران باید تعطیل شود و واردات آزاد. نمی شود به بهانه حمایت از تولید داخلی در این زمینه به مردم خیانت کرد!!!
چه عجب جرات کردید این سخنان را که مردم کوچه و بازار به هم می گویند را بصورت رسانه ای بگید!
دقیقا بلای خودروسازان در اقتصاد تمام نشدنی است. و پاشنه آشیل جلوگیری از عملیات مخربشان هم نیوری کارشان است و البته بهانه . گروهی اند بی خاصیت و پر هزینه برای کشور
چرا پس از چهل سال هیچ احدی جرات نمی کند تا رانت خواران خودرورامعرفی کند پس قوه ی قضاییه کجاست ؟ دولت چه کاره است ؟
خسته ایم از شرایط بد اقتصادی
عمرمون تموم شد شرایط اقتصادی بهتر نشد جناب رئیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
برو بالای برج میلاد خودتو بنداز زیر قطار از اونجا. قبلش هم یه قرص مرگ موش بخور
"وی تأکید کرد: «من رئیس بانک مرکزی ۸۳ میلیون نفر ایرانی هستم، نه رئیس بانک مرکزی یک نفر صادرکننده»‌ و هنوز هم برخی فشار می آورند که نرخ ارز را از آنچه هست بالاتر ببریم.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ اگر نرخ ارز را بالا ببریم، آنانی که درآمدهای ثابت دارند له می شوند و ما در مقابل این افراد وظیفه داریم."

آن صادر کننده ای که میخواد نرخ ارز به 15 تومان و بالاتر برسه، همان شخصی میتواند باشد که اگر با خودرو از روی عابر عبور کرد، بجای توقف، به مسیر خودش ادامه میده.
ظاهرا بعضي مسئولان بجاي رفع مشكلات سازمان مستقيم خود روزنامه ديگران را ميخوانند با فرار روبه جلو دنبال حركت پوپوليستي هستند برادر عزيز نرخ بهره بانك ها را درست كنيد،اينهمه شعبه و اينهمه بانك كه خير انها به هيچ كس نميرسد براي 5 ميليون وام چندين ضامن و نوبت و ... از اون طرف ميلياردها تومن وام بدون ضامن پرداخت ميشه اخه چرا ذهن ها رو خراب ميكنيد سعي در پرت كردن حواس مردم داريد و صنعت كشور تضعيف ميكنيد
دو خود رو ساز برتر کشور دولتی هستند . اما معلوم نیست چرا هیچ دولتی حریف آنها نمی شود!!
اگر اراده ی مبارزه با مفاسد اقتصادی راست باشد تمام مشکلات حل خواهند شد. و الا تا ابد لنگان لنگان پیش می رویم و نسل های بعد هم نابود خواهند شد و
شما فقط ببین چه پولهایی در این مملکت به هدر می رود و چقدر راحت بین دولتی ها یعنی بانک مرکزی و خودروسازها جابجا می شود و مجلس هم هرگز از آنها خبر نمی شود. باید ساختار مجلس را درست کنیم و تعداد نماینده ها را زیاد کنیم تا قدرت و توان نظارتی آن بیشتر شود بر همه قراردادها و جابجایی های دولت نظارت کامل داشته باشد. الان دولتی ها حوصله مجلس آمدن را حتی برای پاسخ به یک سوال ساده ندارند در حالیکه در همه جای دنیا اول دولت باید به مجلس برود. الان مجلس هر روز باید یک یا دو وزیر را سوال و جواب کند و خود رییس جمهور هفته ایی دو بار در مجلس حاضر شود. انگار مجلسی ها فقط وظیفه نطق و قانون گذاری دارند.
برخی مسولیین ازخودروسازهاحمایت میکنن
آقای همتی مشکلی نیست دلارهم ببرید بالا اما حقوق های ما را هم به دلار پرداخت کنید ما مشکلی نداریم همیشه مشکل شماست تمام هزینه ها به دلاره درآمدمون به ریال
قربون دهنت دکتر جان که این صنعت قراضه و ادمکش خودروسازی(تابوت سازی)را رسوا کردی.تورو خدا این صنعت را به بخش خصوصی متخصص(نه خصولتی )واگذار کنید شاید این وضعیت یه تکونی بخوره
متاسفانه نشون دادیم آدمهای فرصت طلبی هستیم و به نفع جمع کار نمی‌کنیم اگه هر کجای دنیا بود با ۴۰ سال انحصار الان کره ماه بودیم ولی متاسفانه آنقدر درز پول دارن و نون خور اضافه دارن فقط ضرر میدن اونم مدیریت نالایق هم روش مگه وقتی انحصار موبایل رو ایرانسل شکست شرایط بهتر نشد چرا باید مردم تاوان حماقت و پول دوستی یه عده رو بدن
يك نكته تو حرفهاي اقاي همتي بود اينكه ازش خواستن دلار را گرون كنه ايشون هم مخالفه ولي اگر بخواد ميتونه مؤيد اين هست كه بالا پايين دلار دست خود بانك مركزيه چيزي كه هميشه دولت (به معني عام ) انكارش كرده
خودرو ساز بی کیفیت را مجازات کنید با نخریدن
فریبکارانه سرمایه گذاری با سود بیشتر دربورس را تبلیغ ;کردند. وسرمایه هزاران سهام دار خرد را با ترفند بلعیدند حقوقی ها همآهنگ با مسئولین بورس و فرابورس یک مدت چند ماهه قیمت سهام تمام شرکت ها را بالا بردند با این ترفند مردم را ترغیب کردند جهت خرید سهام به امید کسب سود بیشتر میلیاردها تومان پول را وارد بورس کردند وقتی که به حد کافی پول جذب بازار بورس شد. مدت ده روز است. جل الخالق یک دفعه تمام شرکت های بورسی زیان ده شدند. مدتی است عمدا تمام شرکتها 20 میلیونی و30میلیونی توسط غارتگران صف فروش بسته اند هروز 5درصد قیمت سهمهارا پایین می کشند یعنی اینکه هرروز 5درصد سرمایه سهامداران خرد به جیب غارت گران سرازیر میشود. البته این اولین بار نیست که من نویسنده سرمایه خودرا از دست دادم . در سال 92هم سهام پالایشگاهی دادم سرمایه ام را غیر قانونی به غارت بردند. وهیچ کسی هم جوابگو نیست . به خدا غارت گران حالا هر گروهی و یاتوسط هر کسی باشد برای کسب منافع نامشروع به اقتصاد کشور لطمه میزنند .با این کار سرمایه هارا از بورس فراری میدهند وبه بازارهای کاذب سکه وارز هدایت میکنند. در نتیجه تورم را بالا میبرند اگر بفکر اقتصاد کشور هستید باید قوه قضاییه ورود پیدا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
عقل نداشتی؟
با سلام و احترام به رئيس محترم بانك مركزى .لطفا ملاحظه بفرماييد ميزان ارزبرى خودروهاى سى كى دى چينى بدون كيفيت كه در ايران مونتاژ و تحت عنوان توليد داخل بنا به اجبار به مردم به قيمت چهارصدو پنجاه ميليون تومان يعنى چهل هزار دلار فروخته ميشوند چه ميزان است ؟
،،، وقتی در جایی مثل خودروسازی فشل کشورمون بهره وری معنی نداشته باشد همین میشود،
چه شخص باشد چه صنعت باشد چه هر چیز دیگری وقتی وقتی خودش هزینه را پرداخت نکند و از طرفی رقابت درستی بت بازار جهانی نداشته باشد و دستش هم تو جیب مصرف کننده باشد! بنظرتان چرا باید درست شود!
برادر درست نمیشود! تا خصوصی نشود درست نمیشود! تا رقابت برابر با سایر تولید کنندگان جهانی نداشته باشد درست نمیشود! تا وقتی هزینه های سرسام آور و اشتباهاتشان مسخره شان را مصرف کننده پرداخت میکند، درست نمیشود!
اگر میخواست درست بشه تو 40 سال درست میشد! جمعش کنید بره پی کارش! بابا کارگراش دیگه باید تو 40 سال بازنشست میشدن،،، بازنشست نشدن برن تا تعطیلش کنید؟،،، اینا کی میخوان بازنشست بشن؟
چراغ سبز شما را برای بالا بردن دلار همه دیدند قرار بوده درنیمه دوم ۹۸ دلار گران شود پس علی برکت الله
دلار 7 تومان.بیش از ین نمی ارزد
اقای همتی هم مانند بقیه مدیران بانک مرکزی ادرس غلط می دهد. درست است که فرمایش ایشان در باره به اصطلاح صنعت خودرو سازی درست است ولی ایشان باید پاسخ بدهد که مگر غیر از این هست که بحرانهای ارزی و تورم نتیجه سودهای موهوم بانکی 25 درصدی و عدم نظارت بر بانکهای خصوصی و افزایش نقدینگی سالانه تا سی درصد که امسال هم قطعا بدتر خواهد بود و افزایش نقدینگی حالا به راحتی به دو تریلیون تومن در روز رسیده. خوب اینها سوخت اصلی بحران ارزی و اقتصادی و تورم و از بین رفتن پس انداز مردم است. ایشان باید حداقل بفرمایند برا کنترل و کاهش این سودهای موهوم و نقدینگی چه کردند؟ قطعی بدانید تا سود موهوم بانکی کنترل و کاهش نیابد و تا بانکها نظارت نبینند و تا نقدینگی افزایش می بابد با یا بدون تحریم باز هم شاهد بحرانهای اقتصادی خواهیم بود. در مورد صنعت خودرو سازی هم همین است. از دویست کشور دنیا شاید فقط سه کشور المان و ژاپن و امریکا صنعت خودرو سازی دارند و سه کشور دیگر یعنی چین و کره جنوبی و فرانسه با فاصله زیاد بدنبال انها هستند. ایا 194 کشور دیگر که صنعت وابسته و اتلاف بر خودرو سازی مانند ایران ندارند همه کارگران انها بیکارند؟ مگر صنعت خودرو سازی فقط کارگران ایران خودرو و سایپا هست؟ اگر سرمایه های دولتی بصورت بهینه و هوشمندانه به صنعت واقعی خصوصی خودرو سازی و قطعه سازی به صورت سرمایه گذاری با بازگشت واقعی اختصاص یابد نه تنها تمام ان صد هزار نیروی سایپا و ایران خودرو کار بهتر پیدا می کنند بلکه چند صد هزار نیروی جدید از ناحیه رونق سرمایه گذاری واقعی و اقتصاد ایجاد خواهد شد...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
برادر حرف شما راجع به رشد نقدینگی صحیح است اما اگر کشورهایی با درامد سرانه ما خودروسازی ندارند،هر کسی در این کشورها هم انتظار داشتن خودروی شخصی را ندارد و داشتن آن در انحصار طبقه ثروتمند است.شما تصور کن 1 میلیارد نفر هندی بالای 18 سال بخواهند خودروی شخصی داشته باشند،تولید 20 سال اینده خودوسازان دنیا هم جوابگوی این امر نخواهد بود تازه سوختش را از کجا بیاورند ؟پس در کشوری با جمعیت زیاد و درامد کم فقط ثروتمندان می توانند .خودرو داشته باشند
آقای همتی راست میگه، دولت چون به نفعش هست نمی گذاره این خودروسازهای فشل تعطیل بشه.
برادر همتی به دولت بگو در قیمت گزاری و مدیریت خودروسازان دخالت نکند،بانک ها را هم ملزم کن که پول بی پشتوانه چاپ نکنند بعد آن خودروسازان که سهل است دربان دم در بانک شما هم از ثبات نرخ ارز مطمئن خواهد شدیا از نوسان آن نگران نخواهد شد. اما ظاهرا فرافکنی کردن قاعده روزگار شده است.
در و تخته باید به هم بیاد...
ریال فشل....
خودرو سازی فشل....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل