بازدید 14498

سقف هزینه‌ ماهانه مشمول حذف یارانه چقدر است؟

کد خبر: ۹۳۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 19 October 2019

یارانه مهر ماه در حالی به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد که بررسی ها نشان می دهد موج جدید حذف یارانه برخورداران در این ماه نیز تداوم یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، دولت برنامه حذف یارانه سه دهک برخوردار را در دستور کار قرار داده است. عملیات حذف نه بر اساس یک عامل خاص که بر اساس کل دارایی افراد، میزان مبادلات مالی و حجم گردش مالی حساب های بانکی و البته میزان تراکنش منجر به خرید، صورت می گیرد. بر این اساس دارایی و گردش مالی در کنار هزینه‌کرد، همگی در پروسه حذف یارانه‌ها موثر هستند. مهمترین مولفه های مورد بررسی برای خروج از این فهرست، بر این اساس شامل ۵ مولفه اصلی است. مالکیت خودرو، مالکیت واحد مسکونی دارای سند، گردش حساب بانکی، مانده حساب بانکی و میزان خرید ماهانه از طریق دستگاه های خودپرداز، با استفاده از کارت بانکی در تشخیص میزان برخورداری افراد از تمکن مالی موثر هستند. در عین حال اجاره نشینی با قیمت های نامتعارف در واحدهای مسکونی گران قیمت نیز در این میان واجد اهمیت است.

میرزایی، سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ درباره تاثیر مالکیت خودرو بر حذف یارانه ها پیش از این گفته است: یکی از شاخص‌هایی که مبنای شناسایی بود را با هم مرور کنیم. وضعیت خودروی خانوارهایی که در این مرحله به عنوان دهک‌های درآمدی بالا شناسایی و حذف شدند، کسانی که خودرو نداشته یا ارزش خودرو آنها صفر تا ۵۰ میلیون تومان بوده، در لیست حذف (این مرحله) قرار نگرفتند. افرادی که خودروی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون بود ۶۳ هزار و ۷۶۰ خانوار بوده‌اند. ۴۵ هزار و ۸۱۳ خانوار خودروی آنها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون بوده است. ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، ۳۷۴۰۹ خانوار و بالای ۵۰۰ میلیون ۱۵۷۴۵ خانوار را شامل شده‌اند.

وی درباره سقف هزینه کرد گفته است: اگر متوسط هزینه‌کرد ماهانه خانوار از این اعداد کمتر باشد، یارانه آنها برقرار خواهد بود. برای خانوار تک نفره چهار میلیون تومان، دو نفره پنج میلیون، سه نفره ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چهار نفره هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پنج نفره هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای خانوارهای ۶ نفره و بیشتر هم به‌ازای هر نفر از اعضای خانوار، ۵۰۰ هزار تومان اضافه خواهد شد.

بررسی های دولت نشان می دهد حداقل ۲۴ میلیون نفر واجد شرایط لازم برای دریافت یارانه ها نیستند از این رو حذف این افراد تا پایان سال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ماه گذشته یارانه ۱۷۰ هزار خانوار که تعدادشان اندکی کمتر از ۸۰۰ هزار نفر بوده است، حذف شد. هر چند تعداد دقیق افرادی که یارانه شان در مهر ماه حذف شده است، دقیق اعلام نشده اما براوردها حکایت از ان دارد احتمال افزایش تعداد حذف شدگان رد این ماه نسبت به ماه گذشته بیشتر است.

اگر دولت بنا داشته باشد تا پایان سال جاری ۲۴ میلیون یارانه بگیر را از این فرهست حذف کند، بی تردید لازم است حداقل هر ماه یارانه بیش از ۳ میلیون و چهارصد هزار نفر حذف شود این در حالی است که شمار حذف شدگان در ماه گذشته به ۸۰۰ هزار نفر نرسید. به این ترتیب پیش بینی می شود در ماه های پیش رو حذف برخورداران از فهرست یارانه بگیران شتاب بیشتری را تجربه کند. پیش از این ۷۶ میلیون ایرانی در فهرست یارانه بگیران نقدی بودند. بر اساس اعلام علی ربیعی حذف یارانه نقدی طبقه متوسط را در بر نخواهد گرفت.

اعتراض بی دلیل مشمول جریمه خواهد شد
هر چند بنا بر اعلام مقامات دولتی، علیات حذف ر پایه اطلاعات موجود در بانک های اطلاعاتی و با ضریب خطای اندک صورت رگفته است اما مهلتی جهت اعلام شکایات به کسانی که یارانه نقدی آنها حذف شده است، اعلام می شود. میرزایی سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه به خبرآنلاین گفته است: معترضان به حذف یارانه اگر اطلاعات نادرست ارائه کنند، نه‌تنها یارانه‌شان قطع خواهد شد، بلکه بدهی‌شان در سازمان مالیاتی و سیستم بانکی می‌رود. یعنی کلا حساب‌هایشان بسته می‌شود؛ مگر این‌که بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر این‌که افرادی که اطلاعات نادرست ارائه می‌دهند، یک‌بار برای همیشه باید نقره‌داغ شوند، افزود: یارانه حق عمومی و همگانی نیست و دولت به هر کسی برمبنای میزان وسعی که دارد، برای دریافت یک سطح استاندارد از خدمات رفاهی باید کمک کند؛ آن هم به شرط صحت اطلاعات.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۵
من در ابتدای مرحله دوم یارانه ها بنا به اعلام رسیدگی دقیق دولت به افراد بی نیاز از یارانه، داوطلبانه انصراف دادم.متاسفانه دولت در حذف افراد واجد شرایط دیر عمل کرد، که باعث شد در طول این شش سال من یارانه نگیرم. از اینکه می بینم دولت جهت پرداخت یارانه به نیازمندان مواقعی تعلل می کند شاکی ام و کاش انصراف نمی دادم
خودرو 50 میلیونی میشه پراید !!!! کسی که پراید دارد ودر این محرحله حذف نشد آیا در مرحله آبان ماه حذف میشود ؟ ومالک خودرو آدم پولدار وسرمایه داری محسوب میشود ؟
قطع کنید یارانه دهک های بالا را
فعلا که اکثر نیازمندان به یارانه را قطع کردید و پولدارها همچنان دارند یارانه میگیرند جنابان تدبیران و امیدان
امروز با این تورم هرکس یک دوچرخه هم داشته باشد میلیونر محسوب میشه .
بنده بیکار هستم! زن و بچه هم دارم, اجاره نشین هم هستم, یارانه ام رو قطع کردن اس ام اسی هم دریافت نکردم.
جالبه که مرفه بی نیاز بودم و خودم هم خبر نداشتم!
اونی که باید نقره داغ بشه حضراتی هستن که حق مردم رو دارن بالا میکشن. بنده رضایت ندارم پولی که حق من و زن و بچه ام هست در جای دیگه خرج بشه.
مال همه رو قطع کنید و تموم کنید این بی احترامی به مردم رو.فقط یه سوال:بعد از قطع دولت توضیح میده که این پول رو کجا هزینه کرده یا میره تو جیب همون دستگاه هایی که به کسی جواب پس نمیدند ولی برای کل مملکت نسخه میپیچند؟
یعنی اگر از طریق بانکی یا کارتی 5 ملیون به یکی قرض بدی یارانت قطع میشه.
مرد ناحسابی یارنه مادرم که مستمری بگیر کمیته امداد هست واجاره خانه اش را من پرداخت می کنم قطع کرده اید بعد با افتخار هم میگی که یارانه ثروتمندان را قطع کرده ایم چرا الکی میگی ..چندین بار با شماره داده شده تماس گرفته ام تا کنون جواب درست حسابی نداده اند
این اقایان باید بدانند که یارانه مابازای گران کردن حامل های انرژی پرداخت شده و حق همه ملت ایران است
چرا انرا با کمک دولت به افراد بی بضاعت یکی میدانید؟
اینقدر ملت را چاپیدند که الان چشمشان به این چندر غاز یارانه نیز است
دلم برای خودم سوخت .آقافرموده خانواده دونفره بادرآمد شش میلیون وپانصدهزارتومان بایدیارانه بگیرد.خداگواه است من الآن شش میلیون پانصدهزارتومان باخانواده چهارنفره خالص دریافتی دارم.وبه غیرازاین هیچ درآمددیگری ندارم .هزینه خانواده ام ازاین مبلغ بیش سه میلیون تومان نیست چون وام دارم.اما ازچندسال قبل یارانه مارا قطع کرده اندچون هیات علمی هستیم.اگرواقغا ملاک درآمدونوع خودرو ومالکیت واحدمسکونی وگردش مالی است پس مابایدیارانه بگیریم .من قبلا عضوهیات علمی نبودم اگرمی دانستم قراراست به خاطرهیچ ازیک طرف در ردیف طبقات بالا باشیم وازسویی متهم به داشتن امتیازات که والله نداریم نه بیست وپنج سال درس می خواندم ونه شغل بی دردسرقبلی را ول می کردم.خوش بحال همکارانی که هرروز این مملکت راترک می کنندوخدابه مارحم کندکه به عشق این نظام نه جایی می رویم نه خواهیم رفت ولی این ره که این مملکت می رودبه...
گنه کرد دربلخ آهنگری .نمیدانم به چه جرمی یارانه من بازنشسته قطع شد!!!!؟؟؟؟
حالا این آقا گفته افراد نقره داغ شوند پس موقع انتخابات چطور همه ایرانی هستند ؟!!!!
نقره داغ امثال این آقا آنجاست.
خیلی جالبه . آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه به حال این مملکت و مردم با این مسئولین محترم و نابغه . کاری کردن که ن خودشون میفهمند چه میکنند نه مردم تکلیف شان روشن شده . اصلا 45000 تومان ذیگه پولی نیست با این شاهکارهای تورمی که بوجود آمده . منه بازنشسته بعد سی سال با پول بازنشستگی و بخشی وام به اصرار خانواده ماشینی گرفتم که مشمول حذف یارانه شدم . که با توجه به تورم ها و بی ارزشی پول و تبعیض ها و عدم کنترل دولت در پرداخت یارانه کاملا ظالمانه بود . اما به خودم اجازه پیگیری ندادم و گفتم ان شا ا... به نیازمندان برسد . اگرچه در حال حاضر من هم میتوانم ادعای نیازمندی کنم . اما و اما شما رو به خدا ساده ترین بحث . تعیین خط بقا و خط فقر و سطح معقول حقوق و مزایاست تا همه تکلیف خودشون رو بدونند و از طرفی دولت نیز وظیفه خود بداند که میبایست هر ساله این خطوط را در تصمیمات خود لحاظ کند . جناب رییس جمور مگر میشود عذرخواهی شما را بر سر سفره ه گذاشت وقتی که میگویید توان دولت بیش از این نیست که حقوق کارمند و کارگر و مستمری بگیر را افزایش دهید . چطور همه ساله به راحتی تا 5 درصد تورم ایجاد میکنید . مگر استعفا و تجدید نظر سیاست در ایران جایی ندارد . چرا مردم باید قربانی خطوط و تصمیماتی شوندکه نظری در آنها نداشته اند . به خود بیایید لطفا" . از گروه سنی ما گدشت سرافکنده وشرمنده در نزد فرزندان و جوانان هستیم . فکری به حال بیکاری و رفاه و شادابی نسل جدید بکنید .
با سلام بنده بازنشسته هستم 28 ماه سابقه جبهه دارم با پول سنوات و وام یک ماشین قسطی خریدم که تا پایان سال باید قسط بدهم دارای بیماری دیابت و تیروئید هستم و ماهانه 150 هزار تومان پول دارو و ویزیت و آزمایش می‌شود. حالا یارانه من قطع شده ولی سرمایه دارها و خارج نشین ها و خیلی از میلیاردرها هنوز یارانه می‌گیرند. کشور ما برعکس رابین هود عمل می‌کنند از فقرا بزور می‌گیرند و به پولدار ها می‌دهند. نمردیم و عدالت علوی و عدل علی را هم دیدیم. ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار