بازدید 12437

توطئه علیه کرد‌ها با توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا؟!

روز جمعه شبکه خبری روسیا الیوم، به نقل از رویترز گزارش داد ساعاتی پس از توافق آمریکا و ترکیه درباره آتش بس موقت در شمال سوریه، اطراف شهر راس العین (کوبانی) بامداد امروز گلوله باران شد. این در حالی است که کمتر از یک روز پیش، آمریکا و ترکیه توافق کردند که ترکیه با توقف پنج روزه حملات به نیروهای کرد به آنها اجازه دهد از مناطقه مرزی عقب نشینی کنند.
کد خبر: ۹۳۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵ 18 October 2019

روز جمعه شبکه خبری روسیا الیوم، به نقل از رویترز گزارش داد ساعاتی پس از توافق آمریکا و ترکیه درباره آتش بس موقت در شمال سوریه، اطراف شهر راس العین (کوبانی) بامداد امروز گلوله باران شد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع محلی گفتند که آتش بس نقض شده و صدای تیراندازی و شلیک گلوله را در منطقه‌ای از شهر مرزی راس العین شنیده اند.

این در حالی است که کمتر از یک روز پیش، آمریکا و ترکیه توافق کردند که ترکیه با توقف پنج روزه حملات به نیروهای کرد به آنها اجازه دهد از مناطقه مرزی عقب نشینی کنند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس موقت در شمال‌ شرق سوریه خبر داد.

وی گفت: در ۱۲۰ ساعت آینده آمریکا زمینه خروج نیروهای یگان‌های مدافع خلق "ی پ گ" از ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه را فراهم خواهد کرد و پس از آن، ترکیه آتش بس را اعلام می‌کند.

توطئه علیه کردها با توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا!؟

پنس با تأکید بر اینکه طبق توافق طرفین ترکیه به هیچ عنوان عملیاتی در کوبانی انجام نخواهد داد، گفت: ترکیه و آمریکا در شمال شرق سوریه در زمینه پایان فعالیت‌های داعش به توافق رسیده‌اند و جزئیات توافق اعلام خواهد شد.

ترکیه در دو روز گذشته صحنه مذاکرات فشرده مقامات ارشد آمریکا بوده است.

مذاکرات خصوصی پنس و اردوغان بیش از یک ساعت و چهل دقیقه به طول انجامید و پس از مذاکرات خصوصی، هیأت‌های دوطرف دو ساعت و چهل دقیقه دیدار کردند.

«مولود چاوش اوغلو» در پی اعلام خبر توافق واشنگتن و آنکارا در خصوص عملیات در سوریه گفت: این توافق درباره آتش‌بس نیست بلکه تنها به منزله تعلیق عملیات است.

وی ادامه داد، برای اینکه شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان طی ۱۲۰ ساعت از منطقه خارج شود، عملیات چشمه صلح را موقت متوقف خواهیم کرد، ولی این یک آتش‌بس نیست.

این تحولات در حالی رخ می دهد که «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه، با تردید نسبت به تعهد ترکیه به توافق آتش بس گفت: از حرف تا عمل اردوغان فاصله وجود دارد و این بیانگر نفاق سیاسی وی است.

از سوی دیگر، نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات سنای آمریکا توافق میان واشنگتن و آنکارا برای ترک مخاصمه موقت در شمال سوریه را «دروغین» دانستند.

رهبران دمکرات کنگره در بیانیه‌ای مشترک گفتند: این توافق اعتبار سیاست خارجی آمریکا را جدی خدشه‌دار می‌کند و پیام خطرناکی به متحدان و دشمنان ما می‌فرستد که نمی‌توان به سخنان ما اعتماد کرد. رئیس جمهوری اردوغان هیچ امتیازی نداده، اما رئیس جمهوری ترامپ به او همه چیز داده است.

طبق این بیانیه، مجلس نمایندگان آمریکا چند روز دیگر قرار است یک بسته از تحریم‌ها را به منظور کاهش تبعات انسانی خروج آمریکا از سوریه تصویب کند. این در حالی است که برخی جمهوریخواهان نیز از این توافق آتش بس انتقاد کردند.

میت رامنی، سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت، تصمیم ترامپ برای رها کردن هم‌پیمانان کردش در سوریه مثل یک "لکه خون" در کتاب‌های تاریخ آمریکا به جای می‌ماند؛ این سناتور ایالت یوتا انتقادهایش از تصمیمات ترامپ در صحن سنای آمریکا مطرح کرد.

او عنوان کرد: این تصمیمی که اعلام شد، یک پیروزی معرفی کردند اما این به هیچ وجه به مفهوم پیروزی نزدیک نیست.

این سناتور خاطرنشان کرد، خارج ساختن سربازان آمریکایی محافظ کردها در منطقه، ناقض یکی از وظایف مقدس ماست. این به مثابه حمله به شرافت آمریکاست.

رامنی گفت، امیدوار است این آتش‌بس کارآمد باشد اما توافق با ترکیه باید قبل از آنکه آمریکا سربازانش را خارج می‌کرد حاصل می‌شد، نه پس از آن.

مارکو روبیو، یک سناتور جمهوریخواه دیگر نیز انتقادهای مشابهی از این توافق آتش‌بس مطرح کرده و گفته است: این توافق به جز اینکه به کردها این شانس را داده تا منطقه را ترک کرده و هدف قتل عام قرار نگیرند، هیچ تغییر دیگری در دیگر مسائلی که من نگرانشان هستم به وجود نیاورده است.

برت مک‌گورک، نماینده سابق آمریکا در کمپین مبارزه با داعش این کشور نیز در توییتر نوشت: این توافق آتش‌بس هدیه‌ای به ترکیه‌ است. آمریکا در واقع برنامه ترکیه برای گسترش مرزهایش به میزان ۳۰ کیلومتر در داخل سوریه را تصویب کرده؛ بدون آن که قابلیتی برای تأثیرگذاری معنادار بر حقایق میدانی به دست آورد. این سازوکار اجرا نکردنی ست.

توافقی برای توطئه علیه کردها؟!

علی محمد صالح، رئیس فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد، آنچه به عنوان توافق میان آمریکا و ترکیه برای اعلام آتش بس در مناطق کردنشین سوریه و توقف حمله نظامی ترکیه به این مناطق اعلام شده، تنها توطئه ای خطرناک علیه کردها و با هدف اجرای خواست و طرح های اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این مناطق است.

وی افزود: اگر نیروهای کرد سوری،32 کیلومتر از مرز با ترکیه عقب نشینی کنند، این محدوده شامل مناطق مهم و استراتژیک گری سپی و عین عیسی و کوبانی خواهد بود و این مناطق بدون دفاع می ماند. از سوی دیگر بر اساس این توافق منطقه مذکور در اختیار ترکیه قرار گرفته و نیروهای کرد سوری نیز باید سلاح های خود را به آمریکا تحویل دهند.

علی محمد صالح تأکید کرد این توافق خلع سلاح کردهاست و ترکیه آنچه نتوانست در میدان جنگ به دست آورد، از طریق این توافق و با کمک آمریکا به دست می آورد. همچنین این توافق به نحوی طراحی شده که فقط خواسته های ترکیه را اجرایی کرده و اگر کردها با آن مخالفت کنند، ترکیه و آمریکا در جامعه جهانی چنان وانمود می کنند که کردها خواهان جنگ هستند و به این ترتیب حمایت های جهانی را از دست داده و فشار افکار عمومی و مردم آمریکا بر ترامپ نیز برداشته می شود.

نماینده جنبش تغییر گفت، این توافق در درجه نخست برای رهایی ترامپ از وضعیت کنونی و فشارهای جهانی و داخلی است و در درجه دوم نیز تأمین منافع و خواست های ترکیه بدون جنگ است و کردها تنها متضرر آن خواهند بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۸۶
بهتر است بگویی بازی جدید امریکا برای کردها و ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
واقعا حمایت شما از تروریسم شرم آوره
جنگ تا نابودی تروریسم باید ادامه یابد
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اردوغان نژادپرست با نقاب مسلمانی دست به کشتار مسلمانان کرد زده است . حجاب زنان کرد را ببینید تا به نفاق اردوغان پی ببرید . هیچ مسلمانی حق کشتن زنان ،بچه ها و سالخوردگان و حتی کافر غیر حربی ندارد اما اینان بر خلاف آیات و سنت پیامبر ، کشتار عمد ی می کنند و مسلمین را متعمدا می کشند و بنابر آیت قرآن جزای این اعمال جهنم است و گناهی نابخشودنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
جواب اردوغان را فقط باید با جهاد در راه خدا داد. مشخص شد اسرائیل دومی که ازش دم میزنند خود دولت طرکیه است و بس. آیا اسرائیل هم اینطور به کشتار دست میزند؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
تما کسانی که در جنک در منطقه می دمند تروریست هستند
آشیه که خودتون پختید...در سرزمینتان زندگی می کردید و دنبال تجزیه نبودید اینطوری نمی شد
پاسخ ها
اردوغان= داعش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
دشمنی ترکان عثمانی با ایران و ایرانی واسه دیروز و امروز نیست اینها از زمان نگ چالدران به طور پیوسته قتل و عام کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
آش پختن تازه شروع شده. هیزمش را اردوغان فراهم کرد. به زودی داخل طرکیه سرو خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
شما نجربه زندگی در کشوری رو داری که اجازه ندند به زبون خودت حرف یزنی یا حتی شناسنامه برا صادر نکنند تنها به این جرم که ترک یا عرب نیستی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
تو اصلا می‌دونی چه اتفاقاتی با ورود داعش برای کردها افتاده که بی هیچ سوادی فقط از روی نژادپرستی حرف
میزنی، وقتی داعش اومد ارتش سوریه کردها رو ول کرد که قتل عام بشن، سعی کن نگاهت انسانی باشه
حیف اون جوانان کرد که قربانی سران مزدور پ ک ک شدند و بچه های مظلوم کورد رو فریب و به مرگ می فرستند مگه آمریکا مغز خر خورده متحد چندین ساله اش ترکیه را رها و به متحد روسیه تبدیل کنه پس باید جوانان کورد به آگاهی برسند و فریب رویاهای آمریکا رو خورند
زنده باد ترکیه و اردوغان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
حالم به هم خورد از این اقایی که تروریست ها پروش داد و الان شکست خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
به استناد قرآن اردوغان منافق است چون با سواستفاده از نام دین بی گناهان را می کشد و در صدد برپایی امپراطوری عثمانی است که هزاران ایانی را در چالدران قتل عام نمودند
مرگ بر منافق
وعده خدای سبحان برای منافق عذاب الیم است
مرگ بر نژادپرست
بلال حبشی نزد پیامبر جایگاه والاتری نسبت به بسیاری از قریشیان داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
بریده باد دو دست عثمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
البته صدها ایرانی هم جدیدا در این چهل ساله گذشته توسط تروریست ها به شهادت رسیدن.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
زنده با ایران زنده بادکردهاولرهاوبلوچهاواذری وسایرقوم های ایران که بدون جنگ ایران راسربلندمیکنندوتواحساساتی بهتراست پرچمت راتغییردهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
مرگ بر ترکیه و اردوغان کودک‌کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
اشتباهي منفي دادم
آیا منطقی است به کشوری که با ترفند و حیله مشاهیر ایران را به نام خود ثبت کرده و بنا به وصیت آتاتورک براي خودش تاریخ جعلی میسازد اعتماد کرد؟! چقدر راحت جامعه جهانی را فریب می‌دهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
چطور مشاهیر ترکمنستانی قزاق افغانی تاجیک .را جزو مشاهیر ایران بحساب میآوریم ...
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
اگر منظور از مشاهیر ایرانی، ابن سینا، خوارزمی، بیرونی، مولوی، فارابی هستش، در جریان باشید که همه آنها تورک بودند.

.
در مجموع هر طور حساب بکنی حمله ترکیه به نفع سوریه شد و در حالی که عین العرب در دست کردها بود بالاجبار از ترس ترکیه به سوریه تحویل دادند شکی نیست که بزودی با توافق بین روسیه و ترکیه وایران حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تثبیت خواهد شد این توافقات توطئه بر علیه کردها نیست بلکه باید ریشه گروهای تروریست باید خشگانده شود عجیب است با اینکه نیت این گروهای تروریستی معلوم الحال تجزیه کشورهای منطقه است باز عدهای سنگ اینها را به سینه میزنند در حالی که اگر یکی از این کشورهای محور تجزیه شود منطقه دهها سال روی آرامش نخواهد دید پس چه بهتر کشورهای ابران و سوریه و ترکیه عراق با خویش تنداری و دیپلماسی عقلاتی مسائل را تواما حل وهمکاری لازم را برای دفع شرارتهای موجود که خواست غرب و اسرائیل و گروهای تروریست و غیرو است دفع نمایند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
خودگویی و خود خندی؛ عجب مرد هنرمندی
مهدی
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
فراموش کردی که دارند قانون جدید سوریه را می نویسند!؟
چه فرقی دارد که دو شهر کمتر و یا بیشتر در دست سوریه و یا ترکیه باشد!؟
مسئولين زياد به ترکیه اعتماد نكنند اونا بخاطر پول و منافع هركاري ميكنند احتمال داره 180 درجه مواضعشون تغييير كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
اره به تروریستهای کرد اعتماد کنن هرروز سربازان عزیزمون در مرزها شهید کنن وبه مجلس حمله کنند
از تیتر شما سردر نمیارم.
تیتر شما یعنی گروهک تروریستی یک گروهک رسمی در حد دولت هست. کردها جزیی از ملت سوریه هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
آخرش نفهمیدیم کردها جزئی از ملت سوریه هستند یا جزئی از ملت ایران یا جزئی از ملت عراق و یا جزئی از ملت ترکیه؟ فقط جزئی از ملت خودشان نیستند. چه دنیای مسخره ای و چه دنیای نژاد پرستی
پس انسانیت وجدان وشرافت کجا رفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
اینایی که منفی دادن، یعنی انسانیت ندارن؟
مساله خیلی ساده است. امریکا با عناصر داعش حالا حالا کار داره ودر نقاطی دیگر از اسیا که احتمالا نقطه دیگر در خاورمیانه هست لازم ن. اردوغان کوچلو داره این زحمت واس امریکا میکشه. اردوغان از اینکه همیشه یک شخصیت حد وسطی است در عذاب . نه انقدر کوچک که ب حساب نیاد و انقدربزرگ هست که تو معادلات حسابش کنن. هرازند چند گاهی یک چیزی میشکنه که نظرها بهش جلب شه
اگه به اسد خیانت نمیکردند لازم نبود شهرهایی گه با دادن کشته های زیاد گرفتند به دشمن خونی خودشون یعنی ترکیه بدن. اسد بازم شرف داره به ترکیه ای ها و اردوغان‌. اردوغان رو فثط پول و خون سیر میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
در زمان داعش اگر کردها با آمریکا متحد نمی شدند داعش در آنجا نسل کشی می کرد. بعد از نابودی داعش کردها جلسات متعددی با بشار اسد برگزار کردند منتهی بشار اسد کوچکترین حقی برای آنها در نظر نمی گرفت تازه آمریکا آن موقع اجازه همکاری با بشار اسد که نمی داد. الان ترکیه همانند داعش تصمیم به نسل کشی و تغییر بافت جمعیتی کردها به النصره و ترکمن ها دارد و کردها از سر ناچاری با بشار اسد دوباره متحد می شود. متاسفانه بشار اسد قدرت چندانی ندارد که مقابل ترکیه بایستد و تابع دستورات روسیه است. روسیه دلش برای مردم کرد نمی سوزد.
ملت کرد باید زنده نباشند و فقط مردم ترکیه و تاتار حق زندگی دارند. تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه تهدیدی برای کشور سوریه و استیلای ترکیه بر بخش عظیمی از خاک سوریه خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
عزیزم این آواره کردن و نسل کشی کردهای بدبخت که الان توسط ترکیه اتفاق می‌افته سال ۲۰۰۵ توسط خود سوریه اتفاق افتاد، تاریخ کرد پر از بدبختیه،
آتش بس باید بین کردها و ترکیه باشه نه امریکا که ۸هزار کیلومتر اونورتره
در این صورت آتش بس بیشتر شبیه یک طنز تلخ خواهد بود پس برای پیش گیری احتمالی ارتش سوریه یع نیرو های روس باید در سه منطقه مطرح شده مستقر بشه تا جلوی‌حرکت بعدی ترکیه گرفته بشه
از همان ابتدا مشخص بود که یک دسیسه دیگر درکار است.
کاملا" پیدا بود اردوغان به توافق پایبند نیست. آمریکا هم در صدد خلع سلاح کردها به نفع ترکیه در عرصه دیپلماتیک بود. چون میدانستند از طریق نظامی شکست کردها غیر ممکن است.البته این فرضیه هم محتمل است که ترامپ با این نقشه بخواهد ترکیه را در باتلاق سوریه بیشتر گرفتار کند تا بهانه ی جدی تری برای تحریم و تقابل با ترکیه داشته باشد. چند روز دیگر موضوع مشخص خواهد شد.
هدف اصلی اردوغان جایگزینی اعراب سوری بجای کردها وکوچک کردن حوزه فرهنگی اقوام ایرانی است
پاسخ ها
مسعود
| Sweden |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
آقای کرده وطنی ! در ایران عرب ها هم زندگی میکنند..بفهم داری چی میگی..لازم نکرده غصه سوریه را بخوری. آنجا سوریه است و آن ها هم اکراد سوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
مسعود جان قارداش ، خودت را عرب جا نزن. با ملیت اصلیت بیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
بعد انجا سوریه است وانها کرد وعرب سوری میشه بفرمایی اردوغان تو سوریه چی نیکنه
ترامپ سیاست مدار نیست و فقط اقتصاد دان و تاجر خوبیه. به همین خاطر معمولا در سیاستهاش اشتباه می‌کنه و دوباره میخواد که اصلاحش کنه.بهمین خاطر در سطح جهانی به رفتار و قولهاش اعتباری نیست اما به هر حال این توافق چیزی شبیه ترکمن چای خودمونه که کلا به نفع یک طرفه.و کلا به نفع ترکیه است و آیندگان کرد، کردهای امروز رو نفرین میکنند که کاش میجنگیدن و کشته میشدن اما تن به این جور آتش بس و توافق ها نمیدادند
عاقبت پشت بستن به شیطان بزرگ همین است. میراث آمریکای کفتار به گرگ های عثمانی رسید و مظلوم مردم کردستان سوریه...

مردم کرد باید به هر طریقی حق خود را از طرکیه بگیرند. شاید بهتر باشه جنگ را به داخل لانه گرگها بکشانند و بهشون بفهمونند جواب خون، خون است.

جهاد در این مواقع از نوع عینی است. با هر ابزاری تا آخرین قطره خون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
مطمئنا" ترکیه روی آرامش نخواهد دید. اردوغان باد کاشته است و طوفان درو خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
دقیقا با هر ابزاری. مثل مردم یمن باید به دشمن طغیانگر نشون بدن که عاقبت، متجاوز سرجاش خواهد نشست. کسی به حال کردها دل نخواهد سوزاند.
درود بر خدا بر سربازان تورک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اول املات رو درست کن مزدور عثمانی.
مرگ و نفرین خدا بر فاشیست های عثمانی.
ارسلان قشقایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
ناشناس 22:41 حالا تو چرا دچار سوزش شدی؟
امیر
| Latvia |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
مرگ و ننگ بر سربازان ترکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
خطاب به ارسلان
حمایت از سربازان عثمانی باید از طرف هر انسانی محکوم بشه. جانیانی بالفطره که دارند به فرمان شیطان مردم مظلوم را می کشند. اگر شما این نظر را نداری شایسته نیست اسم انسان بر خودت بگذاری... همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
مرگ بر هیتلر ترکیه و عمّال و سربازان و حامیانش
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
مرگ وننگ برهمه دنیا
مافقط خوبیم فهمیدیدما
امروز عصر اطلاعات است اردوغان نمی تواند به نژادپرستی و کشتاری چون قتل عام ارامنه دست بزند
کردها هرجا که باشید دوستتان داریم
پاسخ ها
ارسلان قشقایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
در مورد گروه های تروریست کرد هم نظرت
همینه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
آقای قشقایی نکنه شما نتیجه عثمانی هستی که ارامنه، مردم تبریز، مردم دیاربکر، مردم وان، مردم قبرس، مردم عراق، مردم چالدران و حالا هم مردم سوریه را قتل و عام کردند؟ اگر آری توبه کن و راه پدرانت برگرد.
بر همگان معلوم شد که کمر به قتل مردم مظلوم بستن. جواب کینه توزی و تروریسم اردوغان باید در خاک عثمانی داده شود و بس!!

"و قاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونكم و لا تعتدوان ان الله لا یحب المعتدین"
پ ک ک در سایه حمایت های آمریکا شمال سوریه از قومیت های غیر کردی پاکسازی کرده تا بتواند به قول خودشان مستقل بشن . تز سه و نیم میلیون مهاجر سوری که در ترکیه است اکثرا از شهرهای شمالی سوریه هستند که از جور و ستم داعش و سپس پ ک ک و دیگر تروریست ها وارد ترکیه شده اند. پ ک ک برنامه های خود را با مشاوره اسرائیل و حمایت نظامی آمریکا به جلو می برد بطوریکه که برنامه دسترسی به آبهای مدیترانه را هم دنبال می کردند که در تنگنای ژئوپلتیک نیز قرار نگیرند. با دخالت ترکیه در عفرین و سپس در جرابلس کل برنامه های پ ک ک بهم ریخت و امروز با مداخله ترکیه در شرق فرات به شدت موجودیت خود را در خطر می بینند. یکم انصاف داشته باشیم ترکیه تنها کشوری هست که فعلا از تجزیه سوریه جلوگیری کرده است. .
پاسخ ها
علی
| Russian Federation |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
البتە ترکیە علاقە ای بە تجزیە سوریە ندارد اما اشتهای خوبی برای اشغال دایمی شمال سوریە دارد. فکر می کنی ترکیە از مناطقی از سوریه که اشغال کرده خارج می شه. هرگز. اگر بهانه ترکیه برای ورود به شرق فرات نیروهای کرد است به چه بهانه ادلب را اشغال کرده. در ادلب که کرد نیست. ترکیه این همه هزینه می کنه که تمامیت ارضی یک کشور عربی حفظ بشه؟ چقد ساده‌اند کسانی که این حرف را باور دارند. دولت سوریه و حتی اتحادیه عرب نگرانی از بابت آنچه تجزیه طلبی کردها خوانده می شود ندارند آنوقت
اردوغان دایه مهربانتر از مادر شده. اگر فکر می کنید دوران اشغال اراضی سایر کشورها به سر رسیده به کریمه فکر کنید یا قبرس یا استان اسکندرون همین سوریه که ترکیه اشغال کرد و برای همیشه از سوریه جدا کرد. ترکیه کلی گروه تروریستی را برای نابودی سوریه بسبج کرده اونوقت بفکر تمامیت ارضی سوریه است. واقعا که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
توسط ترکیه اتفاق می‌افته سال ۲۰۰۵ توسط خود سوریه اتفاق افتاد، تاریخ کرد پر از بدبختیه، تاریخ ترکیه و سوریه در از توحش، صد سال پیش هم که کردها به عربها کمک کردن فرانسه رو بیرون کردن، بعدش عربها شروع کردن به نسل کشی کرده، تا ده سال پیش توی خاک خودشون بهشون شناسنامه نمیدادن یخورده انسانی و با اطلاع حرف
لعنت بر اردوغان خونخوار و ترامپ
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
ناشناس جان هرچی میخای بگی بگو اما مردم تورکیه وازادیخواهان ومردم خسته از ترور گروهای کرد البته حساب مردم شریف کرد با تروریستا جداست از اردوغان حمایت میکنن
یاشاسین ترکیه حامی مظلومان دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
طرکیه با مظلوم یک کار می کند قارداش. اگر گفتی؟؟؟؟ درسته به بدترین شیوه ممکن و به پیروی از اسلاف عثمانی، مظلوم را تیکه پاره می کند. اگر دیدی طرکیه از کسی حمایت کرد بدان آن شخص شریکش هست در قتل و غارت.
حرکت اخیر ترکیه بزرگترین ضربه به طرح خاورمیانه بزرگ هست واسه همین اسرائیل و غرب رو عصبانی کرده
چرا بی انصافی می کنیم. وقتی اردوغان کردها را ترک کوهی می خواند و حتی هویت آنها را انکار میکند .حال کردها باید چکار کنند و ساکت بنشینند و شاهد نابودی هویت و ملیت خود باشند. وقتی نیم میلیون کرد سوری حتی شناسنامه ندارند و وقتی صدام در پروژه انفال هزاران روستای کرد را آتش می زند باز هم باید کردها ساکت بنشینند . کردها از کهن ترین و اصیل ترین اقوام ایرانی و آریایی و مسلمان هستند و این مناطق کرد نشین در جنگ چالدران از ایران جدا شد. کردها از قدیم با آذربایجانی های تات زبان و آریایی همسایه بوده اند و ازیک نژادند و حدود 3000 سال پیش حکومت ماد به عنوان اولین حکومت ایرانی در همین مناطق تشکیل شد.زبان آذربایحان هم بعدها به آذری تغییر کرد . کردها از قوم مادند و هم نژاد با پارتها و پارسها . و لذا وظیفه ایران و ایرانی است که از کردها حمایت کند و جلوی کشتار و نسل کشی این قوم شحاع ایرانی توسط اردوغان را بگیرد . بی انصافی نکنیم و هم کیشان و هم نژادها و هم دین های خودمان را تنها نگذاریم . اردوغان جنایت جنگی مرتکب شده و قصد دارد دیگران را در سرزمین کردهای سوریه یا همان روژآوا ساکن کند در قبال این جنایت نباید سکوت کنیم . مثلا اگر درحق آذری ها یا اصفهانی ها و شیرازی ها و سایر اقوام ایرانی این جنایت را مرتکب می شدند آیا باز هم سکوت می کردیم ؟!! وقتی ما ایرانی هم کیشان خود یعنی قوم کرد را طرد می کنیم .آنها مجبور می شوند که به آمریکا و ترامپ بی وجدان و روسیه و پوتین فرصت طلب پناه ببرند . وظیفه ملی و دینی ماست که این در این شرایط سخت کردهای مظلوم را در یابیم .
پاسخ ها
تبریز
| United States of America |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
چیا مصرف میکنی؟
به ما هم بگو
داری قصه‌ی شب میگی که بخوابیم
Nima
| Italy |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
یک انسان چقدر باید از انسانیت جدا باشد و مغزش چقدر باید کوچک و عقلش ناقص باشد که دم از نژاد و خون و نژاد اصیل بزند . برادر من انسان از هر نژادی ابتدا انسان هست اسب نیست که ارزشش با نژاد سنجیده بشه
ارسلان قشقایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
وظیفه دینی ؟ شما خبر نداری گروه های شبه نظامی کرد در شمال سوریه گرایشات مارکسیستی دارند ؟ از کی تا حالا دفاع از مارکسیست ها شده وظیفه دینی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
بسیار زیبا واقعیتها را بیان کردید .درود به شرفتان
پیمان شکن و بد عهد. دقیقا فردای آتش بس به کاروان آوارگان حمله خمپاره ای کرد اردوغان شیطان و ۱۳ نفر را شهید کرد. . دیگر آتش بس معنایی ندارد. مقابله به مثل در اسلامبول و ازمیر.
تروریست ابزار توطیه غرب در خاورمیانه بعد از داعش و اسراییل اند
برنامه های از پیش طراحی شده برای رسیدن به نظم نوین جهانی پسا کمونیسم است که از سال ۱۹۹۰ آغاز گردیده و تا بازگشت استعمارگران ، نو ، ادامه دارد ، بدون شک کشورهایی مانند عربستان ،و امارات متحدهٔ‌عربی نیز دچار مشکلات فرقه ای و آشوبهای داخلی ،و خارجی میگردند ، همهٔ کشورهای ثروتمند ،و متمدن منطقهٔ خاورمیانه باید به دوران پیش از سال ۱۹۱۹ برگردند ، با خروج کامل انگلیس از اتحادیهٔ اروپا بازیگران نقش آفرین تکمیل میشوند ؟،،
اردوغان فکر کرده کردهای سوریه دو دستی سرزمینشون رو تقدیم ترکیه میکنند و این وسط از همه مهمتر روسیه و ایران همینجوری بیکار نظاره گر این خواهند بود که بخشی از سوریه و منافعش به ترکیه برسه بدون شک این آتش بس شکست خواهد خورد
خدایا این منطقه را از دست مغول تباران نجات بده
مرگ بر اردوغان
مرگ بر ترکیه
نویسندگان این مطالب فکر کنم از عقب نشینی گروهک تروریستی ناراضی.
یا شما خواب هستین یا خودتون زدین به خواب، این گروهک فرزند نامشروع داعشه، ازش حمایت نکنین. اینها هدفشون تجزیه ۴ کشور منطقه هست.
کل نوشته های تظرات خوانتده ها رو انگاری ی نفر در خود دفتر نشریه مینویسن. نظر و لحن و غیره ، هنش یکیه
همکاری با امریکا علیه همسایه ای ناچار از زیستن با او هستی و شریک تاریخی و فرهنگی تو است.
اردوغان دچار جنون قدرت شده. هرگز آواره کردن و کشتار اینهمه کرد و سوری با آوردن مشتی تروریست وهابی سلفی النصره بی جواب نمی ماند. اما مردم ایران دیدند که امثال آمدنیوز که می گفتند خطر سوریه ایی شدن ایران وجود ندارد ، امروز کشور سوریه و مردم ستمدیده اش چگونه کشورشان مثل گوشتی بدست کفتارهای مختلف آمریکا و ترکیه و روسیه و عربستان و قطر و تروریست های وهابی تکه تکه شده و هر کسی تکه ایی را می برد. یک میلیون نفر کشته و نیمی از جمعیت کشور آواره شدند و بقیه کشور هم بدست جلادان داعشی تخریب کامل شده است.
بابا خودتونو بدتر از بد نکتید دبگه. اونا کرد نبودن، افرادی بودن که روی پرچم اسراعیل نماز میخوندن و با پرچم اسراعیل تظاهرات میکردن
ترکیه منابع آب دجله و فرات را مهار کرده و کاری کرده که هر وقت بخواهد عراق و ایران را با مشکل مواجه سازد و گرو کشی کند. ترکیه در صدد دسترسی به منابع گاز و نفت سوریه است که بخش اعظم آن در کردستان سوریه قرار دارد تا وابستگی خود به انرژی ایران و عراق را صفر کند و اوقت از طریق بستن آب بر روی عراق و ایران پازل کشور گشایی خود که شامل استان کرکوک عراق و آذربایجان ایران می شود را تکمیل می کند. به همین دلیل مقامات کشورمان باید بهوش باشند و تا دیر نشده به یاری کردهای سوریه بروند و نگذارند این نقشه شوم ترکیه و آمریکا محقق شود.
طرفداران داخلي اردوغان: شما به كدام عملكرد اردوغان افتخار ميكنيد؟؟ به سر بردين، به قتل و غارت و كشت و كشتار؟؟؟هنوز نميدانيد يا خودتونو به ندانم كاري زديد؟؟ اما اگر نميدونيد بدونيد كه مسئول شهادت هموطنان ما( مدافعان حرم) در سوريه تكفيري هاي تحت الحمايه همين اردوغاني است كه شما ازش دفاع مي كنيد ، كردها از همون روز اول بعد از اينكه ارتش سوريه مناطق شان را ترك كرد دست خالي بر عليه اين تكفيري ها از وطن شان دفاع كردند . اردوغان خيلي دوست داشت كه كردها را با خودش بر عليه اسد همراه كند اما اونها هيچ موقع برعليه هموطنانشون دست به اسلحه نبردند فقط با تكفري ها ي تحت حمايت اردوغان براي كشورشان جنگيدند، اردوغان الان كاري ميخواهد انجام بدهد كه نيروهاي تحت امرش نتونستند انجام بدهند اما من به خداي مظلومان باور دارم كه مي فرمايند : ان الظالمين لهم عذاب اليم
صدای تو اندوه روزگارانه
سلام دوستان گرامی . باهم دعوا نکنید . من تورک آذربایجانم و به هویت و فرهنگ خود میبالم ولی بهترین دوستانم کورد کوردستان هستند .
آذربایجان و کردستان هردو زیبا هستند این زیبایی را با دعوای الکی چرکین نکنید
تمام دنیا از سازمانهای حقوق بشر، عفو بین الملل، مقامات محترم جمهوری اسلامی، کشورهای آزادیخواه دنیا ، سازمان ملل متحد گرفته تا انسانهای آزادیخواه و صلح طلب در کشورهای مختلف (البته به استثنای دولت قطر و پاکستان که دلیل آن هم مشخص است!! چون بنیانگذار داعش بوده اند) این حمله ددمنشانه و غیر انسانی که از یک خوی حیوانی نشات می گیرد را محکوم می کنند اونوقت برخی از این اوغلانها آن را تائید می کنند، جالب نیست؟؟!!!!
درود بر اردوغان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر